Keresés

Részletes keresés

kis uaz-os miki Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5351

Télleg bocsi hogy nem a laktanyákról írünk : )

 

De én ha mocit cserélek akkor csak DIESEL 2.5 TDI vagy 1.9 TDI !!!  : ) Mert a diesel az megy víz allat is : )

Előzmény: Volt Katona(Lee) (5338)
alhonvéd-helyettes Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5350
Vitatkoznom kell Veled, kedves Volt tüzér.
A kerítésben bizony áram volt. A mai GEarth képeken nem látszik, hogy három kerítés futott körbe, és a középső drótjai szép porcelán szigetelőkön voltak rögzítve.
Egy szóval nem mondtam, hogy Érden is almaz lett volna, de azt viszont igen, hogy mindkettőt ugyanolyan (5e63) típusú számítógép működtette. (Mindkét helyen dolgoztam) Sőt, a pori lelke is ilyen masina volt, de nem csoda, mert az oroszok többcélú gépnek fejlesztették ki, és a képen látszik egy-egy fogantyú a "fiókokon". Na, így lehetett másik programot "futtatni": csatlakozókat le, fiók ki, másik fiók bele, csatlakozók vissza... Erre olyankor került sor (a vektornál) ha valamelyik osztálynak mehetnékje volt ;) , és elköltözött a helyéről. Ekkor ki kellett számolni az új koordinátákat. Az almaz-nál ritkább volt az ilyen beavatkozás, talán egyszer kellett belenyúlni a programba emlékeim szerint, de én nem a kezdetektől voltam ott.
A korra (és az akkori hadvezetésre ) jellemző, hogy az almaz nem tudta a vektor adatait fogadni, mai kifejezéssel: nem voltak kompatibilesek egymással.
AT sem kellett hozzá, két kolléga annak idején egy XT-re írta meg az egész programot, persze akkor már a kijevi elöljárót nem kellett, hogy tájékoztassa a rendszer, szóval egyszerűbb volt...
Előzmény: Volt tüzér (5348)
Volt tüzér Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5349
Ha már... akkor kötözködjünk. Magyarországon nem volt rakéta elhárító rendszer. Azt az orosz is maximum kettőt tartott fent, mindkettő a hadászati rakéta indító berendezéseit védte. Érdekes, Moszkvát nem védték olyan keményen.
Ez a karikában lévő objektum az LRP (Légvédelmi és Repülő Parancsnokság) vezetési pontja volt. Onnantól kezdve működött, ahogy a cég kiköltözött a Gellért-hegy alól. (Kifliház, "SZIKLA") Ez ráadásul nem Budapest védelmére szolgált, hanem ott székelt a teljes magyar légvédelem vezetési pontja.
Előzmény: P.stephenson (5344)
Volt tüzér Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5348
A legfelső egy híradó anyag raktár. A középső pedig a REAK Repülő Anyag Ellátó Központ lehet nem biztos) de ott valahol volt a polgári védelemnek is valamiféle raktára is.
Az LRP vezetési pontján a magasfeszültségű kerítés marhaság. Ez akkor épült, amikor már senki nem merte megkockáztatni, hogy valamelyik idióta katona a haza nem engedés feletti bánatában felmásszon a kerítésre. Abban a kerítésben egyszerűen behatolás érzékelő volt. A nagyfesz. kerítés csak azért terjedt el, hogy a kívácsi katonák ne baszogassák a berendezést.
Az ALMAZ rendszer stimmel, de Érden nem ilyen volt. Ott Vektor-2 VME rendszer volt.
A rendszer kapacitása mai számítógép nyelvre átültetve kb a régi AT gépeknek felel meg. Az én PDA-m teljesítménye például veri ezeket.
Előzmény: alhonvéd-helyettes (5337)
Volt tüzér Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5347
Érdemes. A lőtéren nincs semmi. Bár ha viszel egy fémkeresőt, akkor rengeteg lövedéket találhatsz. Onnan az utolsó téglát is elhordták hasznosításra. A hajdani kerítés betonoszlopai csak azért maradtak ott egy darabig, mert az oszlopok tövén egy hatalmas beton buci (nem Stohl András) volt, vagyis az oszlop egyszerűen hasznosíthatatlan volt.
Az URH adóház megnézhető (én valami két éve voltam ott utoljára. Különféle kutyákról szóló tábláknak nem kell hinni) de odabent csak egy kibelezett trafóház, néhány rádióskocsinak épített földfedezék van, meg a kicsi készenléti épület.
Az RH adóházat valamelyik mobilos cég használja. Mivel ott volt egy hatalmas antenna árboc, egyszerűen felrakták rá az antennáikat. A kapu be van zárva, de hogy lenne ott valami személyzet, azt nem tudom. Bemászni viszont lusta voltam.
A harcálláspontot a HM valami cége őrzi, bár a közelmúltban szó volt róla, hogy eladják. Azt ugyan még csak elképzelni sem tudom, hogy mi másra lenne jó, de ha valakinek kell, hagy vigye.
Előzmény: Coop (5333)
Volt tüzér Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5346
Sorrendben:
A legfelső kép a kislóki lőtér. A terület magyar volt, de mindenféle építmény és berendezés az oroszé. Tudni kell, hogy Sárbogárdon egy T-64 (és később T-80?) típusokkal felszerelt harckocsi ezred állomásozott. A lőtér is nekik volt kiépítve. Bár a mérete miatt csak gyalogsági fegyverek használatára volt alkalmas (maximum nehézgéppuska) mégis harckocsilőtérnek volt berendezve. A lőtér épületben a torony két oldalán volt 4 - 4 harckocsi ringató, aminek a jobb oldalán 4 darab BMP-1, a bal oldalán pedig 4 darab harckocsi volt elhelyezve. A méret miatt egyébként csak fedélzeti géppuskával és betétcsővel lehetett ott lőni. A képről egyébként lemaradt a lőtér déli része, ahol annak idején kézigránátot dobáltunk, illetve robbantgattunk.
A következő kép a 104. lérak ezred harcálláspontja. Ott települt a mellé szervezett 4.? Rt. zászlóalj is, és a képen látható dombok, fedezékek az Rt. zászlóalj helyi századának lokátorait tartották. Ott egy K-66 komplexum volt 2 db 5N87? és 3 darab PRV-13 rádiólokátorral.
Ennek a vezetési pontnak a támogatására épült egy RH és egy URH adóállomás, amiket a következő két képen láthatsz. Ha valamelyik képen kiszúrsz egy bazi nagy antenna árbócot, az volt a RH adóház. (negyedik kp egyébként)

Előzmény: Coop (5329)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5345

Bicske felől jártuk végig a vonalat, idén Vértesacsától Pátkáig.

 

Mire gondolsz, mint "vakvágány"? A kiágazásnál lévő védőcsonkára?

 

A képen látható szolgálati hely neve "Ásványbánya iparvágány kiágazás".

 

A képen a bal oldali vágány az átmenő fővágány, hátam mögött Bicske/Lovasberény, velem szemben Pátka. A jobb oldali vágány vezet a lőszerraktár felé. Emellett van egy oldalrakodó, ami akár lehetett harckocsirakodó is.

 

A rakodó melletti vágány egy ütközőbakban végződik, az előtte lévő váltó (védőváltónak hívják) alapállásban ebbe az ütközőbakba vezet. Feladata, ha esetleg a lejtőn legurul egy befékezetlen jármű (szaknyelven: megfutamodik), akkor ne veszélyeztesse a fővonal forgalmát. (OFF Egy emlékezetes, nem túl régi járműmegfutamodás itt. ON)

Előzmény: KT1 (5343)
P.stephenson Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5344

Az alsó karika, ahogy már mondták, Budapest egyik rakétaelhárító rendszerének része. A középső karika laktanya és lőszertár. A harmadik karikára nem tudom a választ, de innen nézve valami gyakorlótérnek tűnik (márcsak a szomszédos laktanya, meg az őrsáv miatt is).

 

Ami kimaradt a képedről, de ott van hozzájuk közel:

 

-Egykori minisztériumi légópince, mostanság PV légópince a föld alatt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=isaszeg&sll=37.0625,-95.677068&sspn=45.284089,81.738281&ie=UTF8&ll=47.52838,19.381192&spn=0.004738,0.013497&t=h&z=17

Figyeljük meg a medencét az objektum közepén!

 

-Az alsó karikádban lévő rakétaelhárító rendszer kiszolgáló laktanyája, valamint a tiszti lakások:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=isaszeg&sll=37.0625,-95.677068&sspn=45.284089,81.738281&ie=UTF8&ll=47.527127,19.296069&spn=0.004738,0.013497&t=h&z=17

A laktanya felül a Széchenyi utcában, a lakások a Rákóczi-Petőfi-Sztehló utcák által körbe zárt háromszögben találhatók.

 

Folyt. köv.

 

P.s

Előzmény: Coop (5330)
KT1 Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5343

 

 Hamár van itt vágányvadász is...  az az egész vonal érdekes !

 gyertek majd vissza, Bicske felé !

  nerég volt az Indóházban komoly írás róla !

 

 A vértesacsai lérak bázis mögött a domb aljában húzódott,

 mellette vakvágány nyomait láttam !

 Lehetettott vmikor vmi (katonai) rakodó ?

Előzmény: _nyunyuka (5313)
Berci_54321 Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5342
Sziasztok!

Hajmáskéren az orosz lőszerraktárnál a képeken látszanak nagy háromszög keresztmetszetű mőldkupacok. Ezeknek mi a funkciójuk? A köztük levő kaktárakat védték robbanás esetén, vagy ezekben is volt valami?
Charlie21 képén látszik sok sánc, ezek is robbanásvégők voltak?
http://marvell.index.hu/imgfrm/3/3/6/1/BIG_0001953361.jpg

Tároltak itt valamit a föld alatt is, vagy csak abban a néhány betonoszlopos épületben voltak anyagok, amik a képeken látszanak?
Üdv,
Berci
Coop Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5341
Coop Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5340

Ez is vmi, érdekes hogy a másik két közeli terület nem ismert számodra, pedig nincs messze. Köszönöm az infót alhonvéd-helyettes.

 

 

OLP-re keresve találtam egy jó kis cikket.

 

Íme:

Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5339
elnezest a topictarsaktol--kicsit eltertunk a kihalt laktanyak tematol.
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5338
meg valami a gazhoz---ha autopalyas utazoautod van, pl 1,6 l, 100 loero vagy folotte, kulon jo hogy ha van gazuzemed---ket es felszer olyan messzir el tudsz menni minta sima benzinesek egy tankolassal, ha mindket rendszer teli van.A turbodizelek tenyleg megelegszenek 4-5 literes fogyasztassal, de nezd meg a kocsi arat...mennyibe kerul a benzineshez kepest+utana s zervizek hozza, mert mas olaj kell, hozza, stb.Erre msot jonnek ra nyugaton, hogy ez a gaz technologia megsem olyan rossz, a dizel is szenyezi a levegot a koromkibocsajtassal foleg.
Terepen mondjuk bizonyos heylzetekben kell az ero, de ott hogy mesz tobbet szamit---tehat a gondolkodas, mikor veszed el agazt, mikor adsz gazt.
Ero, akkor kell ugyis a motornak, ha valamit huzol magad utan---nehez utanfuto, ilyesmi, aminek nagy a legellenallasa.
Gazuzemu autot ha veszel, tobbfajta gazrendszer van, nekem szemely szerint algjobb, amikor te kapcsolod egy kapcsoloval hogy gazzal, mesz vagy benzinnel, hutoviztol fugggetlenul,ezzel sok benzint megtakarithatsz, mert a motor akkoris megy es megvan a ford. szama, akkor kapcsolhato neki a gaz, megha a hutoviz hideg is, ellentetben azzal a verzioval, amii nezi a hutovizet, es ha za eleg meleg akkor atkapcsol automatikusan, addigra sok benzin bemegy.Egyrekell vigyazni, ha telen laellitod, at kell allitani benzinre, mert reggelre befagy a reduktor, es nem indulsz el, csk nagy nehezen, mire a tapszivattyu feltermeli hatulrola motorba a benzint, este benzin uzemmodban kell leallitani ennyi.
Az audis megszivta volna, mert az a2-esek kasznija is!!!+futomu elemek!!! is alubol volt, ott javitas nem lehetseges, csak csere!!!Mert alut viiszhuzni, es hegesteni is nehez, sok muhelynem is tudja, mert nincs hozza hegesztotechnikaja, a Ladan meg csak viisza kelltt volna hajlitani a vadracsot+a vonohorgot

Előzmény: kis uaz-os miki (5331)
alhonvéd-helyettes Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5337
Az alsó karikára tudom a választ: az OLP központi harcálláspontja (almaz-rendszer, ha ez mond valamit...) volt, a 90-es évek elején szűnt meg. Körben 2 szögesdrót, áram a középső kerítésben, harapós kutyusok, meg amit akarsz ;) A föld alatt meg izgi dolgok, na meg az ifjúságom egy része :(
Ma sem kihalt, valahol korábban azt hiszem említették már itt.
5e63
Ilyen számítógépek adták az intelligenciát a rendszernek (nemcsak ennek, ilyenek voltak Érden is) Ma persze már a PDA-mnak nagyobb a számítási tudása, de a célnak akkor azért megfeleltek. Ha meg a megbízhatóság a fontos, még mindig ilyet választanék ;) csak kicsit sok áramot fogyaszt...
Előzmény: Coop (5330)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5336
ez egy örök tema---jo e a gaz a motornak vagy nem--kornyezetvedelem szempontjabol jobb, penztarca szempontjabol is jobb, mert hiaba a többletfogyasztas--olcsobb most meg a gaz.Regebbi motoroknal lehet gond, a gazzal, ott anno motort is 91-es 87, es üzemannyaggal terveztek, mert akkor olyan volt meg csak szinte--ott beleszamoltak azt hogy olmozott volt a tuzeloanyag, ezzel noveltek anno az oktanszamat olommal, es az tudta kenni a szelepszar szimmeringet, amikor szivta be a motor az uzemanyag levego kevereket.
Mai motorik, meg meg jol is jarnak gazzal, mert szarazabb a gaz, igaz erotlenebb lesz a motor, mint benzinnel, viszont benzin hideg motornal, lasd automata szivato--nem eg el, amikor hideg a motor, hanem lefolyik a hengerfalon es felhigitja a motorolajat.


Előzmény: kis uaz-os miki (5331)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5335
Sajnos nem tudom, hogy most mi ott a helyzet őrzik-e, vagy sem. Azért meg lehet próbálni.

Üdv Gólya IX
Előzmény: Coop (5333)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5334

Pontosítok amit írtam az múlt időben értendő!
Előzmény: Törölt nick (5332)
Coop Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5333
Köszi Gólya! Érdemes szétnézni, vagy sem?
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5332
Üdv mindenkinek!

"Coop" kérdésére a következőt tudom válaszolni, ha jók az információim:

1: A Kislóki lőtér maradványa (régen orosz lőtér volt a sárbogárdi orosz Hk. ezred? itt hajtott végre lövészetet a löveggel párhuzamosított géppuskákkal) amúgy ha jól tudom gyalogsági lőtér volt.

2: A 104. lérak ezred és a mellé rendelt Rt zlj. harcálláspontja, valamint a helyi szd. eszközeinek területe. (Szarvaspuszta).

3: Ha jól tudom a 104. lérak. ezerd HÁP, híradó biztosítását végző hír aeg. objektuma.

4: Halvány fogalmam sincs, pedig jártam arra felé.

Gólya IX
Előzmény: Coop (5329)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5331

Persze szoktam nézni a használtautót.

A gázosba az a baj,hogy kicsinálja a motrot :(   Ezért van nekem benzines még : )

A történet az király igen vége lett volna az audi A2-nek XD 

 

Te amit mondtál uaz-okat menyiért tudod eladókat ?? : )  Érdekelne : )  

Előzmény: Volt Katona(Lee) (5328)
Coop Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5330

 Még egy kép mára Nagytarcsa-Gödöllő-Isaszeg-Pécel által határolt területen. Mi látható rajta???

 

 

Coop Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5329

Sziasztok! Kedves Volt tüzér, Sárbogárd mellől valók  a képek, mi látható rajtuk? Köszi az infot.

 

 

1

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

4

 

 

Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5328
ha jot akarsz magadnak, benzin gazosat vegyel-ez igaz amugy a nivara is, mert különben benzinkut is kell hozza....
En Nivara gyujtok egyebkent...mert olcso hozza az alkatresz, relative jolegyben van, nem kerulnek annyiba mint a nyugati gepek, es ki lehet vinni terepre is, nem kell felteni hogy megkarcolodik, letörik a tükör stb....telen meg leht huzgalni vele az utcaba a többi többtizmillios-- idezojelbe csodaautot---es plusszba otthon is lehet meg szervizelni, nem kell a szervizhienakhoz vinnni---csak ellrettento pelda 2002-esVW Passat szervohibajat nem birtak megcsinalni, pedig szakszerviz...
Ehhez van egy jo tortenetem,Margit hid delutani forgalom, feherlada niva elol gallytoro elol hatul-ahogy az kell--ratapadva hatulrol egy agyonszolariumozott no, roskadsig arannyal a nyakaban, egy alu A2-vel, fektavon belul, es meg villogtatott is, hogy lassu a Niva, no comment..nem tudja, ha nekimegy a no, o hizza a rovidebbet
Előzmény: kis uaz-os miki (5326)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5327
nezted hasznaltauto.hu-t?
Előzmény: kis uaz-os miki (5326)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5326

Igen uaz b 469 érdekelne : )

Nekem van 1 eredeti 100 % os !! 1983-as 5600 km van benne : )

 

Az lenne a jó ha minnél olcsób lenne,alkatrésznek kéne,vagy ha még müködő képes akkor szaladgálni vele : )

Menyiért tudsz eladót ??

Előzmény: Volt Katona(Lee) (5325)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2008.02.27 0 0 5325
Szia kis uazos miki, uaz 469(parancsnoki) erdekelne?Mert van meg az elodje a csoros uaz, az is kemeny gep.
vadasztarsasagok vettek belole sokat, csak ok le is harcoljak az a baj.
Fogyasztani szeret az Uaz, 14-22 l per 100 km lazan bemegy neki a motorba.
Ezert atalltak a vadaszok a Nivara, de azok nem esznek annyit, csk olyan 8-15 l kozott szazon, visszotn nem lehet annyira küldeni oket terepen mint az uazokat, kicsit finomabbak.
Előzmény: kis uaz-os miki (5324)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2008.02.26 0 0 5324
Kérdeztem de nem nagyon tudnak semmit !! :S   M61021 segíte regisztrálni,hogy hol próbáljam meg : )
Előzmény: M62 265 (5323)
M62 265 Creative Commons License 2008.02.26 0 0 5323
Szerintem a Nagyvasak topikban tudnak segíteni!
Előzmény: kis uaz-os miki (5322)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2008.02.26 0 0 5322

Hátt akkor nézelődök továb :(

 

Még KALOCSÁN gondolkoztam !! De azt mondták,hogy csak töb darabba lehet venni :S

Igaz ez ??

Előzmény: Volt tüzér (5321)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!