Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Lehet tudni valamit, hogy most mi van ezekben a járatokban?
Jó része üresen tátong. Az elmúlt években jópár járatot (pl. az Óhegy-park alattiakat) tömedékeltek.
Van lejárat a Maglódi útnál, illetve a Bánya utcánál, a régi Colagyár mögött. Akkora termek vannak, hogy egy kamion simán meg tud bennük fordulni. Ezen a két helyen jelenleg gombát termesztenek.
A nemrég teljesen ledózerolt Duna Csokoládégyár alatt egy kétszintes szükségkórház található. Valami hasonló, mint a "Sziklakórház", csak kevéssé ismert. A helyiek se nagyon tudtak róla.
Van még egy nagy bunker, ennek lejárata a Krízis szálló nevű műintézményből van, ide rejtőzködött volna a kormány háború esetén. Ide még nem tudtam lejutni.
A repülőgépgyáros sztorit már hallottam többektől, megerősítést, cáfolatot senkitől se hallottam. Bay Zoltán fizikus a háborús visszaemlékezéseiben írta, hogy 1944-ben a kőbányai pincerendszerbe költöztették le a Tungsram/Orion elektroncsőgyártó gépeit. Az itteni beindításra már nem került sor.
Antant szíj nem volt rajta, csak a kb 15 cm széles bőr derékszíj. Azt nem tudtam kideríteni, hogy ezek miféle szerzetesrend voltak. Ott a több ezer ember között meg senki nem tudta megmondani, mifélék. Még a rendezvény főszervezőjét, a falu papját is hiába kérdezgettem.
Egyre több. Pedig még dél sincs. És képzeld el, hogy mindez durván 25 éve volt.
Nézz át a "Budapest részben és egészben" fórumcsoportba, van vagy 3 kőbányai topic, elég sokat írtak a pincerendszerről, és lassan egy kirándulást is szerveznek oda.
Off topic: Ha jól rémlik, egy páloskolostor volt, egyike a legelsőknek. Az egyetlen magyar alapítású férfi szerzetesrend. A pilisbem rengeteg remete volt, őket fogta össze Boldog Özséb majd ezeréve, a rend alapítója. Jártam arra, szép hely igaz én sem mostanában. Üdv, Zsolt
Ez a szent hely nem most lett. A falutól nem messzire - a Pilis felé valamikor a hetvenes évek vége felé feltártak egy romot, ami valaha cisztercita? kolostor volt. (A pletykák szerint ezen a helyen nyírta ki Bánk bán Gertrudisz királynét.) Na most azt szépen kiásták, a kövek egy részéből csináltak az akkori tanácsházán egy lapidáriumot. Valamikor 1983 - 84-ben újraszentelték a helyet. Bár ott voltam, de a pontos időre nem emlékszem. Érdekes volt, hogy a MN tisztjeként - akinek a klérushoz nem sok köze lehetett - ott kellett lennem, mert nekem volt a környéken egyedül olyan készletem, amivel ki lehetett hangosítani a hegyoldalt. Szerelés után csak tátottam a számat, és csak csodálkoztam, mert én még annyi különféle ruhába kiöltözött papot nem láttam. Még olyan is volt közöttük, akin széles bőr derékszíj volt.
Pilisszentkereszt alatt van egy másik szent hely is, ami egy "szentkút", ahová a környékbeli öregasszonyok jártak abban az időben imádkozni. Gondolom, azóta sem szoktak le róla.
Valaha a sörgyártáshoz a felszín alattiság adta meg a szükséges alacsony hőfokot. Ezért a kőbányai sörgyárnak hatalmas alagútrendszere volt. Ezt, a sörgyártási technológia fejlődésével használhatták másra is, úgy hallottam, hogy a polgári védelmisek tároltak ott gázálarcokat, meg mások rengeteg almát. A kövezett lejárata jól látszik az éles saroknál.
Néhány ilyen járatot átvágtak, amikor pl. a vasút bevágása készült a körvasút és Kőbánya-Felső között, ott néhol egy föld alatti folyosó eleje-vége látszik, köztük meg megy a vasút.
Lehet tudni valamit, hogy most mi van ezekben a járatokban?
Üdv, ugyan nem kihalt laktanya, hanem kihalt gyár, de érdekelne, lehet-e tudni valamit a volt Csepel autógyár (Horthy-ligeti Repülőgépgyár) nagy óvóhelyéről? Állítólag a németek építették, és a föld alatt vagy 8 emelet mély. Erről a részről van szó:
Akkor te az én PV kabinomban nem lettél volna jó kezelő. Én a magam 173 cm "magasságával" sem fértem el rendesen, vagy görnyedni kellett, vagy valamire leülni. Volt 1979-ben egy kajakos katonám a maga 192 centis magasságával, meg a fene tudja milyen széles vállaival. Mikor nagy nehezen betuszkolta magát a szűk ajtón, azonnal keresett valamit a segge alá. Viszont volt egy előnye, a két hosszú karjával bármit elért.
A képen a kabin ajtajában egy átlag körüli magasságú faszi látszik.
Akkor Te a Cikloida fedezéknek pont azt a kijáratát találtad meg, ami a műszerkabintól az antenna felé ment, ami csak arra szolgált, hogy az antenna tápvonalait ki tudják vezetni. Amit esetleg évente egyszer használtak takarítás céljából, akkor is négykézláb. Vagy valamelyik tetőre vezető búvónyílást fedezted fel, ami valóban elég kicsi, de az sem a napi forgalom kiszolgálására készült.