Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A Rechlin-i múzeumtól alig néhány km-re terül el a valamikori Luftwaffe által használt teszt repülőtér két futópályával. Az előző hsz-ben említett Rechlin-i füves repülőtérrel és kísérleti üzemmel egyetemben igen jelentős szerepe volt a német repüléstechnika fejlődésében már a két világháború közötti időszaktól kezdve. 1945 után a szovjetek vették birtokba, a '60-as évek elejétől a 19. gárda vadászbombázó ezred települt itt MiG-17, Su-7B, később MiG-23, MiG-27 gépekkel. Jelenleg sport és hobbirepülőtérnek használják, valamint itt is van egy gyűjtemény, igaz messze nem olyan jellegű és látványos mint a Rechlin-i. Szinte az összes épületet elbontották.
Szintén megemlíteném hogy a reptérrel kapcsolatban előszeretettel szoktak szakirodalmak, archív fotótárak, múzeumok, stb olyan fotókat mutatni, amelyek a le- ill. felszálló gépekről készültek. Ebben az esetben ez azért érdekes, mivel a pálya keleti végétől kb 140m-re vezet (és vezetett akkor is) egy közút és a gépek meglehetősen alacsonyan húztak át az aszfalt felett. Egy kis őrbódé volt a pálya tengelyétől északra és délre és egy-egy katona - amikor szükséges volt - megállította a forgalmat.
Így néz ki ez az útszakasz ma , és akkor:
Itt működött az NDK-ban található 3 Bazalt típusú atombomba tárolóból az egyik, a 634. rtb (javító technikai bázis). Maga a raktár évek óta elkerített, zárt terület. Jelenleg is használják, ha jól tudom a Bundeswehr tárolja benne a környékről előkerült, előásott lőszereket, hatástalanításra váró, vagy még fel nem robbantott aknákat, stb.
Még a Harmadik Birodalom idejéből való ez a II.vh. végén a németek által felrobbantott hatalmas vasbeton bunker. A monstrum az egykori kísérleti repülőgépek "hangárja" volt. Noha a mérete alig nagyobb egy kézilabdapályánál, a nagyjából 4 méter vastagra becsült, már beomlott födémet és a hasonló méretű falakat elnézve nehéz elképzelni, hogy mennyi robbanóanyagra volt szükség, hogy így megrogyasszák... Döbbenetes látvány.
Na basszus, írtam egy választ, és miután elküldtem, szőrén - szálán eltűnt...
Szóval most röviden, ami hirtelen eszembe jut az itt települt alakulatokról: 78. gárda gépesített lövészezred (13. gárda páncélos hadosztály alárendeltségben), a móri 55. lérak dandár (közvetlen front alárendeltégben) egyik osztálya. Sajnos ennek a hadrendi száma most fejből nem megy. Valamint, ha jól emlékszem egy önálló felderítő zászlóaljról is olvastam valahol. Majd az okosok kiegészítenek.
A vidéki kis település mellett alakították ki ezt a repülés és hajózótechnikával foglalkozó múzeumot az egykori füves repülőtér, majd hajógyár területének sarkában. Ahhoz képest, hogy - kis túlzással - tényleg a "világ végén" van, meglepően komoly és érdekes gyűjteménnyel rendelkezik.
A NDK érában a Schönefeld-i reptéren dolgozó Wartburg, és...egy Trabi elemekből összerakott "Trabitanic" névre hallgató úszó csoda: :-)
Egy régóta tervezett bázis bejárás most úgy néz ki, hogy összejön.
A Pusztaszemesi volt Rt. bázis tulajdonosával sikerült egyeztetnem és valószínű, hogy az engedélyt megfogjuk kapni.
Várom azok jelentkezését akik anno a bázison szolgáltak és szeretnének részt venni egy bejáráson. Természetesen azokat is szeretettel várjuk akik csak szimplán szeretnének részt venni a bejáráson (Majd nekik kitalálunk valami régi Pusztaszemesi beosztást.. J
A bejárási engedélyhez a látogatás pontos dátuma illetve a résztvevők névsora (Személyigazolvány számmal) kell majd. Szeretnék kérni mindenkit, hogy adatait a megadott emailen küldje el nekem.
Lehetséges időpont: Október 12 (szombat) vagy október 13 (vasárnap) Kérem a jelentkezőket, hogy az adatokkal együtt jelezzék, hogy melyik időpont lenne a megfelelőbb.
Az NDK-ban használt egyik legnagyobb bomba-, lő- és gyakorlótér Wittstock mellett terül el. A területen átvezető út mellett van az egykor közelben állomásozó hadsereg közvetlen alárendeltésű 290. tüzérdandár lőszerraktára. A dandár fegyverzetének nagyrészét alkotó D-20-as ágyútarack 152mm-es lövedékeit tárolták ebben a különleges kialakítású építményben. Őszintén szólva én sem láttam még ilyet, mert nem a hagyományos, földsáncokkal körülvett épületekről van szó, hanem egy nagy földalatti létesítményről.
Maga a tárolórész két egymás mellett levő, kb 5m belmagasságú, nagyjából kézilabdapálya méretű hatalmas csarnokból áll, melyeket egy nagy körfolyosó határol. Itt történt az anyagmozgatás is, innen két, meredek rakodójárat vezet a felszínen található rámpákhoz. Az egykori szállítórendszernek sajnos már csak a nyomai látszanak.
itt egy nagyon érdekes, egykori Stasi objektumot nézünk meg, amelyet sűrű fenyőerdő vesz körül. Mivel magánterületről van szó, szinte teljesen érintetlen minden, mintha megállt volna az idő a '80-as években. Az épületeken alig látszik, hogy milyen hosszú ideje nem használják őket, itt-ott még a függöny is megvan az ablakokban. Külön gépjármű telephely, a parancsnok rezidenciája, fogadóépület, stb.
A legérdekesebb viszont a felszínen egyszerű barakképülettel álcázott egykori harcálláspont. Kívülről egy sima, átlagos, lapos dőlésszögű nyeregtetős, hosszú épület, ablaksorokkal az oldalán. Belül viszont gyakorlatilag egy nagy üres tér, melynek két végéből nyílik a lejárat a bunkerbe. Annak idején, az itt szolgálatot teljesítők közül is csak kevesen tudtak arról, hogy valójában mi rejtőzik az épület alatt, megközelíteni pedig szinte lehetetlen volt. A hagyományos kerítésen kívül egy lézer jelzőrendszer is védte külön ezt a területet.
Az álcázó csarnok belülről, és egy a körülötte levő "lézerkerítés" kis téglaházikói közül.
A bunker, ahogy Charlie is írta "tükör" kialakítású volt, így tulajdonképpen szükség esetén egymástól függetlenül is tudott volna működni.
A hagyományos szűrőrendszer kifogástalan állapotban maradt meg, mellette pedig a végső esetben használható egyik eszköz. Csak fel kellett pattanni a drótszamárra, és már működött is a ventillátor. :) Bár állítólag kutya nehéz volt tekerni...
Még mindig Dargelütz: Az előző objektumtól alig 1,5km-re található az előbb említett két alakulat '60-as években épült közös harcálláspontja. Egy erdő közepén rejtőzik, szinte semmi jel nem utal a létére. Mivel az egykori főbejáratot elég stabilan lezárták, a vészkijárat aknáján tudtunk csak leereszkedni. Belül meglehetősen pocsék állapotban van, egy részén gyújtogattak is, így túl sokat itt nem időztünk. A zöld tartály mellett, a falon nyíllal jelölt helyen jutottunk be, a műveletet nehezítette az akna alján álló (igaz nem mély) víz. :-)
Dargelütz: A Parchim-i 13. lérak ezred és a 43. RT zászlóalj (3. légvédelmi hadosztály alárendeltségében) hírösszeköttetését biztosító objektum. A területen és környékén egy kisebb szélerőműpark üzemel. Noha a híradótechnikát már eltávolították, azt gondoltam, hogy a bunker rosszabb állapotban lesz.
Felteszek egy linket,ennek az alján egy hozzászólásban megtalálhatók a koordináták,nem tudom mennyire pontosak.Egyébként rendszeresen szoktam arrafelé kerékpározni,évekig elmentem mellette vagy 300 méterre,csak mivel egy betondarabnak hittem,nem fordítottam rá figyelmet.Miután képet találtam róla az interneten,célirányosan elkezdtem keresni,hamarosan meg is lett.
Tiéd a Panoramio-s felhasználó aki a képet felrakta? Vagy voltál már ott? Ha igen, tudnál adni egy pontosabb koordinátát?
Azért kérdem, mert én tervezem annak a környéknek a bejárását. Az orgoványi laktanya maradványai, a bócsai kiképzőközpont, a lőtéri és gyakorló téri épületek és bunkerek felkutatását. Már sikerült is beszerezni korábbi honvédségi térképeket, ezen igyekszem bejelölni a létesítményeket a hosszas bolyongást megelőzendő.
És egy kis helyesbítés: a 902. önálló légiszállítású deszant rohamzászlóalj (mely 1979 novemberében érkezett Kecskemétre, és 1989. július-december közt vonták ki) az alsószéktói/homokbányai laktanyában volt elhelyezve, ahogy a helikopteresek is. Kadafalván csak reptér volt (no meg egy hadosztály tisztjeinek fentartott dácsa és lőszerraktár, de azok a reptér melletti erdőben). Sweethome kolléga nem is oly rég töltött fel képeket a laktanyáról, az utolsó festmény az pont a deszantosok épületében készült: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126058655&t=9119026