Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A maszkolásnak nagyon prózai oka van. A térképeket felhasználó szervezetek Magyarországon a katonai térképészettől szerzik be a nyersanyagot. Mindegyik, még a civil térképészet cégei is. Na most a katonai térképészet még szeret titkolózni, de leginkább az a baj, hogy a friss térképészeti anyagokat a katonai elhárítással lektoráltatják. Azok meg nem igazán haladnak a korral, tizen éve kiürített, bezárt, majd lebontott katonai objektumokat gondolnak még mindig titkosnak. Márpedig amit ők titkosnak tartanak, azt a katonai térképészet nem akarja, nem meri, nem kockázztatja meg felülbírálni. A katonai térképészetnél bárki megveheti akár a legfrissebb légifelvételeket is, de amit veszel, azon a (még titkosnak gondolt) katonai objektum nem látszik.
Ennél azért dörzsöltebb vagyok, az időcsúszka nagy barátom. :D Eddig is megnéztem már az objektumokat, csak azt nem mondja el senki soha normálisan, hogy melyik melyik. (Nyilván már megint a túl óvatos titkolózás...)
Nézegesd a Bing térképet. Ott nincs kitakarva..... Úgy látszik a HM meg a Nemzetbiztonság csak a Guglit ismeri el műholdas térképnek. Vagy csak nem tudtak megállapodni a Microfossal.
A tábori reptér azt jelenti, hogy az ott lévő kilétszámú csapat gondozza a terepet: nyírja a füvet, írtja a pockokat, elegyengeti és rendszeresen hengereli is a felületét. Semmi gond nem volt egyiken sem An-26-nak, An-12-esnek, Szuhojoknak (7, 17), Il-28-asnak, MiG-15/17/19/21-esnek leszállni. A füvesre kitelepülés minden Szu alakulatnál ment, ahol nem arra alkalmatlan típusok voltak (pl. Jak-28, MiG-23/27).
Anno a Berekfürdörol kivezeto utrol a balra levo legelorol, ami szemben van az erdovel, szalltunk fel motoros sarkanyrepülövel.igaz nyirt fu volt, de majd szetrazta a gepet, meg a vakondturasok miatt, szerintem a döngölt föld jobb, csak azt meg jobban lehet fenntrol lattni a levegobol.A Szu 22 es rugozasarol is vannak itt kepek, rugozas nelkul eselye sem lenne leszallni a füves reten.
A legelso kepet passzolom, nem tudom milyen antenna lehet.
A tobbi vmiylen iranyado lehet, lehetett.Anno Taszaron 4db iranyado allomas volt, mindegyik a kifutopalya hosszabitasaban, a kozeli olyan 500-800 m re akifutotol, a tavoli iranyao, domborzattol fuggoen, akr 1-1,5 km re volt, de ott osszviszz ket antenna toroyn volt, közötte meg drot volt kihuzva.A rep.gep nem a tavoli iranyadonal fordult, haenm emg elotte, joval, a tavoli iranyado fele mar fix.magassagon es sebesseggel repult be.Sz..r idojarasi viszonyonyok, pl. köd, ho, füst le tudta az RSZBN hozni, de csak a Varsoi szerzodes gepeket.Hog miert itt a valasz egy TU 154 esetere
Bár nem éppen mostani hozzászólás, de megütötte a szemem a szolnoki fotó. Mivel helybéli vagyok, segítenék a megválaszolásban.
Az az "objektum" aligha volt bármikor is katonai, mivel a Tisza árterén van (hacsak nem valami búváralakulat állomásozott ott). A folyó a képen éppen a medrében van, de ha áradás van, a víz határa a fotó bal felső sarkában látható városrésztől alig pár méterre található. Az oda vezető út a házaktól délre ugyanis a gáton vezet (és amely tovább folytatódik ÉÉK irányban, egészen a 100-as vasúti vonal töltéséig, ami a képen éppen nem látszik, de földút a gát tetején tisztán látható), onnan fordul le az ártérre közel déli irányt véve. Betonút egyébként, nagy betontéglalapokból kirakva. A terület mióta az eszemet tudom szabadstrand (lehet, hogy csak volt, egyetlen egyszer jártam ott kb. 15 éve, akkor is éjszaka, khmmm...). Egy biztos, hogy még az "átkosban" éppen a túlparton horgásztam a keresztapámmal, és ott akkor is strand üzemelt. Ez a 80-as évek második felében volt.
Ha a Tisza engedi, áprilisban leugrom oda a gyerekekkel, és csinálok néhány fotót.
Ertem, de nekem ugy remlik, az itteni autopalya repterek, ugyanolyan aszfalt, mint az autoplaya maga, max .a közepe beton, ugy remlik nekem, ott vannak az elvalaszto betonkorlatok, amikat el lhet targoncaval hordani, felemelni.
Azt mondod, üres pl. az az ojektum, aminek saját szervizútja van, két végén sorompóval? Pedig ott van az egyik komolyabb kerítés, a kerítésen belül keréknyomok... Én hülye meg még sosem merészkedtem nagyon közel a bejárahoz. Mindenesetre az egy nagy terület, aminek a közepén csak egy kis épületegyüttes van. Gondolom ez a földalatti vez.pont vagy OLP vagy mi a manó. Nem?
Engem legjobban az érdekel, hogy az úton továbbmenve, majd az aktív objektum (amihez van heli leszálló) előtt a szervizúton ÉSZAK felé a szőlősbe felmenve az az objektum mi célt szolgálhatott? Ez tuti kihalt, mert körbejártuk amennyire tudtuk. Néhány elszórt kis "házikó" van a területen, de hasonlót még nem láttam. Nem tudom, hogy a felszíni épületeket kell-e nézni, vagy inkább valami a föld alatt lehet? Mindenesetre egy őr bácsi őrzi nagy kelletlenül... :) Ez HÁP volt? Vagy raktár? Mik azok a kis "házikók"?
Nagytarcsa területén belül (a település Észak-Keleti részén a hajdani Petőfi laktanya. Híradó szertár, kerepestarcsai osztály, és még néhány egyéb volt ott elhelyezve. A településtől nem messzi volt a LRP vezetési pont. Ez a kettő most is ki van maszkolva, bár azt nem vagyok képes felfogni, hogy minek. Ugyanis mindkét objektum tök üres.
Frissült a GE-n Nagytarcsa. (Vagy csak lassú vagyok, és már mindenki megnézte? :)) Most nagyon vicces, mert a fele ki van takarva (régi kép) míg a fele nincs (új kép).
Valaki legyen szíves már pontosan megírni, hogy a 3 objektumból, (ami a Nagytarcsa - Isaszeg) út mentén található, melyik melyik.
(OLP, híradós szertár, és egy ismeretlen)
Aktívnak a Nagytarcsához legközelebbi, saját szervizúttal rendelkező (talán ez az OLP?), valamint a raktárnak tűnő középső tűnik (talán ez a híradós szertár?). A legészakibb, amihez a szőlőbe kell menni, azt teljes homály fedi. Mi lehet az? Őrség van, de belül kihaltnak tűnik... Viszont ez az egyik legérdekesebb, mert a légifelvételből + a helyi besandításból sem derül ki, milyen célt szolgálhatott.
ennek rém egyszerű oka van: itthon nem nagyon volt betonból (!) készült, egyenes, megfelelően széles út. Aszfalt nem jó! A füves reptér könnyen karbantartható, minden alakulatnak saját tartalék reptere volt, s önálló alakulat volt mindegyik, mint "X. tábori reptér parancsnokság". De volt nem simán füves, hanem fémlapokkal (ПМП-1-53) kirakott leszállóhely is a nagyiváni lőtér mellett. http://saintpetersburg.olx.ru/1-1-53-iid-132628943 ennek egy darabja ma is nálam van.
S MiG-15/17/19/21, valamint Szu-7B/17 gyönyörűen le tudott szállni ezeket a helyeken, nem beszélve az An-26, An-12-esekről is!:) A földesi repteret (Kunmadaras kitepelülője) rendszeresen használták, An-12-esről is van fotóm, ill An-26 leszállásáról. Sokat deszantoltak ott.
Ekkor , amikor ezek a videok keszultek volt meg ellenseg, meg volt nem i technika az akkori Nephadseregben....Egyebkent nanno nagy laktanya volt ez, en sem jartam minden szegleteben.Volt egy regi MI-8 as is bennt, rotor nelkul, kibelezve, kikepzes celjabol, ajtok, ablakok nelkul is.Sokat voltam ott csellon, orszolgalatban, telephely szolgalatban...