Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
a fehérvári sztori már csak azért sem fekszik, mert ott volt (az Auchan parkolója helyén) a szovjet helikopterraj, később -század repülőtere... Kitelepülést reptér mellé tervezni elég perverz dolog:)
Nem hallottam én sem autópályás/autóutas alkalmazásról itthon, egyedül az 50-es években 1953-ban Szolnok és Abony között Pe-2-esekkel... Németországban a nyugati pénzen épített autópályákon rendszeresen nyomták, ill. a SzU-ban is több helyen:)
Lásd pl. ezt a felvételt (1989). Érdekessége, hogy ez az ezred 1991-ben, tehát alig két évre erre két századnyi gépet kapott Kunmadarasról, kedves barátom vezetésével:)
Május 25-27-én még vannak helyek, illetve ha van annyi érdeklődő, akkor még június elején is lesz tábor. Nyáron később nem lesz, talán majd szeptemberben, de ez nem biztos.
Ennek az U.L.-nek az a változata, miszerint az M7-es fehérvár melleti szakasza ugyerre a célra lett úgy csinálva, ahogy, (még a betont se merték kilopni onnan. :) ). Tehát nem. A nálunk állomásozó gépek csak retéri, vagy szükség-reptéri (füves) alkalmazásra rendezkedtek be.
:) A május 25-27. időpontra, illetve június elejére van még hely:) Klassz kis programot szedtünk össze, szerintem nem fog unatkozni senki:) Aki a bunkereket, régi szovjet bázisokat, vagy a repülést komálja, az imádni fogja.
A Néma szektort is megnézzük közelebbről a vasárnapi "kiképzés" alatt:)
Én egyértelműen a tele objektíves /noha nem vagyok fotós szakember/ változat mellett vagyok.Mindkét kép ugyanazt mutatja,a főkaput,portát.A régi kép /'86 tavasz/ jóval távolabbról lett fotózva,és bizony csalhat ennyit az optika,mert tényleg sokkal közelebbinek tűnik a panel a kapuhoz.
A következő képeken bejelöltem a villanyoszlopokat /piros/,a kaput /kék/ és az egykori tiszti klubot,teázót /sárga/.
A régi fotón elsőre úgy tűnik,hogy a 4-es kandeláber a 3-as előtt van,ez esetben a 4-es alacsonyabb lenne,ami nem igaz,hiszen egyforma magasak az oszlopok,de ha kinagyítjuk és alaposan megnézzünk,akkor bizony észrevehető,hogy a 4-es van hátul,és a magasság is stimmel.
Semmi nem lett az egészből minden romokban a laktanyában. A műszerkeret jobban kihasználják, a polgi is mentett belőle magának azt mondják a helyiek...
Arról mit tudtok, hogy tényleg le- és felszállásra alkalmasnak volt tervezve, és ha igen, próbálták/használták-e a 86-os út Körmed feletti szakaszát? A blog kommentjei közül többen bedobták tuti infóként, én meg évek óta nem tudom eldönteni, hogy ez nem csak egy városi legenda-e. Az biztos, hogy ma nem lenne alkalmas rá, mert fák közt fut, keskeny út, de ezen túl azt se látom, hova rakták volna a kiszolgáló dolgokat, egyátalán hol tudott volna állni, vagy legalább megfordulni akár csak egy MiG-21-es. Ezen túl furcsának találom, hogy épült egy ilyen, miközben több helyen is lehet tudni, hogy repültek fűről.
Tényleg furcsa kinézetű,engem leginkább egy nagyon régen elhagyott lőszerraktárra /vagy valami hasonlóra/ emlékeztet.Ott viszont ilyen nem volt.Érdekes,hogy a gugli 2006-os,sőt 2008-as fotóján még nem látszik nyoma ezeknek a tisztásoknak.
Megnéztem megint a bejárati kapu képet, és nem ugyanarról a helyről készült a kettő. A régi sokkal közelebb van az épülethez így az utcalámpákhoz, a lámpaoszlopok az alsó képen pedig távolabb vannak.
Való igaz az ilyen esetekre alkalmas lehet egy tele objektív, ugyanis az ilyenkor a fotóshoz közelebbi és távolabbi témát "össze tömöríti", nagy hátránya, hogy a telének a fókusz tartománya kisebb egy nagyobb-szélesebb látószögő objektívnél, persze a helszíntől is függ a dolog, de a harmadik lehetőség a Photoshop is lehet.
Gondoltam hogy valaki észreveszi. Két lehetpőség van: vagy az amit mondtál, dupla porta volt, vagy a fotós valami zoom féleséget használt, így közelebb hozta a képen a hátteret. Nem értek a fényképezéshez, Ridley4Lev talán választ ad a kérdésre.
"KÉKKŐI ZOLTÁN (FKGP): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Miniszter Úr! Az egerági rádiótechnikai század 1997. augusztus 31-én megszűnt. Azóta üresen áll a laktanya, két katona őrzi, hogy az épületben ne tegyenek kárt vandál behatolók. Az állag megóvására egyébként anyagi fedezet nincs. 1997 óta az időjárás és a természet ereje megteszi romboló hatását. Ez már közel három éve tart.
A pusztulást szerette volna megakadályozni Egerág önkormányzata. Ennek érdekében lépéseket is tett. Már a felszámolás évében levélben megkereste a létesítmény tulajdonosát. Azt a választ kapta, hogy a laktanya nem szerepel az elidegeníthető ingatlanok között, azonban egyéves bérbevételi lehetőséget ajánlottak fel.
A választások után, 1998-ban újra kérték a laktanyát, amire szintén bérbevételi lehetőséget kínáltak nekik. Ezzel akkor sem éltek, mivel egy év bérleti lehetőség nem alkalmas komolyabb elképzelés megvalósítására. Az önkormányzatnak konkrét elgondolása van, ami minden érdekelt számára elfogadható. Szeretnék, ha a létesítmény önkormányzati tulajdonba kerülne, így megakadályozható a további tönkremenetel, valamint elkezdődhetne az új hasznosítás folyamata. Ahhoz, hogy funkcionálisan ne kelljen az épületet átalakítani, hanem csak felújítani, olyan hasznosítási formát kell találni, amihez ezek a létesítmények megfelelnek. Elképzelésük szerint erre egy kulturális és sportcentrum létrehozása lenne a legalkalmasabb. Ez további lehetőséget is biztosítana, például falusi turizmus, diákturizmus fellendülése, nyári-téli időszakban edzőtáborozás.
Kérdezem a miniszter urat, mikorra várható az egerági katonai ingatlanok hasznosítására vonatkozó pályázat kiírása."
A volt Nyugati reszen Nemetorszagban ma is sok van, bar elkezdetek oket mar bontani.Ha mesz autoval konnyu felismerni, ha tudod mikor kell nezni a kozepet, ahol a betonelemek vannak lerakva.Parat en is lattam mar, pl a Bad Kreuznach mellett levot, a A61-esen, illetve a Rottweil-nal levot az A 81-esen.
Való igaz a Cseheknél ez az egy van ha jól tudom, de a Lengyeleknél és a Svédeknél tucatszámra van ilyen autópályával összekötött szükségreptér. Sőt most nézem Észtországban is van 3 db, de ha jól tudom az NDK-ban is divat volt. Svédországban Lidköpingtől indulj el dél-nyugatra a 44-es úton és azonnal 4 db ilyen szükségreptérre bukkansz, plusz az út melleti erdőkben bent vannak az állóhelyek is.