Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A pingyomi terület még nem "kihalt". Bár igazából nem használják semmire, de őrzik. A nyírtelki rakétatechnikai üzem felügyelete és őrzése alá tartozik. Ha be akarsz menni, akkor onnan kell engedélyt kérned. Nem fogsz.
"Pingyom tetö legvedelmi javito es tarolobazis volt, raketak tarolasat es szereleset, felülvizsgalatat vegeztek ott, a miskolci legvedelmi rakaetagyürü osztaly raketait szervizelte"
Miért nem akar oda senkise bejutni, nagyon sok ember van itt, -ahogy olvasom- hogy túrákat szerveznek régi objektumokhoz, objektumokba, de pingyomról semmi, soha senki nem akar odamenni, soha senki nem készített még róla egyetlen egy fényképet se, illetve van egy a google earthen a kapuról, de hogy mi van a kapu után...., nem mennem róla a találgatások valaki felveti a témát, válaszoltok a kérdésekre, és aztán kész, nincs több szó....
nem semmi helyl, voltam mar benne. Teljesen szetsszedtek a szinteket, csak egy 300 m es hosszon maradt meg az eredeti bunker kerestmetszet, igy csak egy nagy beton csö a hegyben , olyan mint a metroalagut, csak nagyobb az atmeröje
elegge titkoltak a letezeset, de allitolag igy is ktudodott, a STASI -nak sikerült egy vizvezetekszerelöt bejutatni, aki beepülve adott ki sok infot.
Atomhaborura keszitettek, a hirosimai robbantashoz -20 kilotonna- hasonlot keltt volna kibirnia, mai korszerü atombombanak mar nem tudtak volna az ajtok megfelelni
Pingyom tetö legvedelmi javito es tarolobazis volt, raketak tarolasat es szereleset, felülvizsgalatat vegeztek ott, a miskolci legvedelmi rakaetagyürü osztaly raketait szervizelte
ha minden igaz,a bunker a tököli 11. Gárda Vadászrepülő Hadosztály tartalék HÁP-ja volt.
Sok sikert a renoválási munkához és a kiállítások létrehozásához! Már régóta tervezzünk,hogy ezt az objektumot is megnézzünk,remélem,hamarosan lesz rá lehetőség!
Végigböngésztem a fórumot és a következő kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni!
Miért van az, hogy mindenről tudtok írni belső információkat is, de a Miskolc-Pingyomi laktanyáról semmi publikus dolog, legalábbis nagyon kevés, miért nem beszél róla senki, senki nem volt ott katona közületek?????
Vagy mi van vele, miért ilyen nagy a csend, ha az a terület szóba kerül???????
Remélem jó helyen járok. Az egykori dunavarsányi (51-es út melletti) katonai bázisról szeretnék mindent megtudni. Jelenleg a bunker renoválásán és az itt kialakitásra kerülö tárlaton dolgozunk, ami március végére elkészül.
A 600nm-es bunkerben több témakörben szeretnénk kiállitásokat rendezni:
1. a dunavarsányi radarállomás és a tököli reptér története /szovjetek a térségben 2. politikai ifjúsági szervezetek (1919-1989) -Leventék, HJ, BDM, Úttőrök, ifj.Gárda 3. az "Attila-vonal" (a térség /Taksony-D.Haraszti/ 2.vh-s története) 4. honvédségünk /K.u.K. -Magy.Kir.Honv. és M.N. története/
A fentiekben emlitett témakörökben anyagot, dokumentumot, kiállitási dolgokat szivesen várunk
Sziasztok, ha vkit érdekel egy Hajagi felfedező túra Budapestről kocsival (pár héten belül), akkor még van 2 helyem az autóban. Költség: az üzemanyag 1/3 vagy 1/4-e attól függően, hogy jön e az asszony. Mivel erre ritkán járok a gtw@vipmail.hu címre tudtok írni. üdv:Goethe
"Mi mennyi", jut eszembe a régi vicc a kérdésre :)
Mert ha a beton hosszát tekintjük, akkor FErihegy a legnagyobb, katonai repterek közül viszont Klementína a 3500 méteres hosszával. (Kunmadaras csak 2500, akár az összes többi szovjet reptér.
Viszont ha a területet, akkor Kunmadaras, 776 hektár:)
A földalatti reptér sztori egy régi vicces történet: az 50-es éve elejé kezdték terjeszteni, hogy a nyugatra távozók ezt mondják el az amerikai kihallagóknak. Vannak ilyen jegyzetek az amerikai levéltárból:)
Köszönöm ezt a linket! Hatalmas anyag, most csak átfutottam. Mi volt ez valójában? Gyönyörű képsorozat a bázis születésétől pusztulásáig (az nem lesz egyszerű!) a bezárásáig. Remélem megnézitek, - ajánlom mindenkinek!
MiG-15-öst nem tudok, csak Jak-28-ast vagy Szu-24-est előrántani, de meglesz:)) Főleg, ha ilyeneket írogatsz:) no persze, nem. Fő a higgadtság. És a sajnálat. :)
Kedves Varga Gyuri barátom írt is a riporternek egy valóban visszafogott ám velős levelet... na majd "meglátjuk" a végét...
Legyetek üdvöz, itt is és most is, Urak és Elvtársak!
Jókor néztem be ide. Karesz, nem vagy sehol! És még nem átallod magad Kunmadarasinak tartani. Mikor nem is tudod, hogy az Erzsike vasutas volt, és az iparvágány forgalmát dokumentálta. (De a tisztekig nem jutott el.
És semmi igazolható kapcsolatod nincs a helyiekkel, akik, lám, mindenről tudnak. Valamit. Hát ez is egy szint. Ami pozitív: a mamikák is szerették Őket.
Esz a sárga irigység, mert ennyit még én se tudnék mesélni Taszárról. És ilyen meggyőző hitelességgel. A riporter előtt pedig egyenesen le a kalappal!
Igenis, tessék örülni!!! Én igen jól elszórakoztam.
Aki még nem tudná: a (taszári) laktanya és a múzeum a régi rendünk szerint, időkorlát nélkül látogatható. Talán ilyen szakszerű idegenvezetés nélkül is, akár másodszorra is élvezhető lesz.
Hallod, Charlie, ahogy írod!! NEkem is úgy szóltak, hogy nézzem a műsort... Éppen családi ebéd után voltunk. A család vérnyomása a végére szerintem 180-220-as kategóriában volt.
A megjegyzések hasonlóak voltak:
-hogy engedhetnek ilyen embert mikrofon-közelbe?
-hogyan kerül a vasúti dolgokkal foglalkozó hölgy a repülőtérre?
-a repteret üzemeltető Kft. vezetője (akit ismerek régről, az iskolában alattam járt pár osztállyal, a bátyját jobban ismerem) "hát nem tudom", "nincs információm" áradatot zúdított a kedves riporterre. Ja, egy nyamvadt mikroportot sem tudtak rátenni a technikus kollegák. Egy telefonjába kerül, felhív, s elmesélek pár dolgot, s egy profi anyag jön le... nem. :)
Személyes kedvenceim:
-ezt a táblát találtuk, ide mi van írva: "avitor"... nem tudom mit jelent. Az én kommentem: "aviátor", ami magyarul aviátor, vazze'! -hűű, a tábori kórház... Ja, vazze. Egy 3 személyes tábori kórház.:) Hülye. Az az egyik repülőezredet kiszolgáló repműszaki zászlóalj ZKP-ja, tartalék harcálláspontja volt, tűzoltósággal szemben...
-Annyi repülőgép volt itt, amennyi hangár van? "ööö, nem tudom". "ööö szerintem nem töltötték be mindet"... De bazmeg, nem annyi volt, valóban. Mert TÖBB volt, mert az összes harci gép fedezékben állt, a kétülésesek, a célvontatók meg kint...
-A hangáros álcázós részt is bírtam: én is pont a gurulóutakra céloztam, azok nem lettek volna feltünőek...
-"A süketnémák" sztori is remek volt. No de, mit várjunk... Ha nem volt fontos a vezetésnek, hogy egy profi anyag jöjjön le, akkor mit akar?? Ismét megtapasztalhattuk, hogy milyen országban is élünk. Kicsiben ugyanaz. :(
Kedden rendeltem meg Vándor Károly: Légierő társbérletben, és Dékány István-Szőnyi István: A magyar katonai rádiófelderítés története című könyveket. Nagy örömömre, már csütörtökön meg is érkezett a csomag. Mára elolvastam az utóbbit, és az előző első kötetét. Nagyon sok, itt a fórumon tárgyalt dolog világosodott meg, illetve, vált egyértelművé. Pl.: Ócsa, Ópályi. A másik témában Debrecen, Nyíregyháza (spec náz), Tököl, stb.. Csak gratulálni tudok HADSZ Barátomnak, akinek itt a fórumon is megjelentek érdekes,
és értékes 3D rajzai. Minden kedves Fórumozónak, és Olvasónak ajánlani tudom mind a három könyvet! Ha a Bookline Online Áruháznál rendeled meg, most 15% kedvezményt kapsz! (megjegyzem nem vagyok ügynökük, de ez nem semmi)