Keresés

Részletes keresés

schlumberger Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9336
Most is lemaradt a kép :-)
Előzmény: Batu Khan (9333)
subsonic Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9335
Sziasztok!

Tegnap jártam motorral Hajagon és meglepett a látvány.
Nyáron jártom ott utoljára és az akkori állapothoz képest kibontották körbe a kerítést, a garázsok ajtait és a bázis bejáratát is.
Elbontják az egészet talán?

Bakonybél felől nem igazán lehet feljutni, a kis folyócska eléggé megáradt.
Volt tüzér Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9334
Lehet, hogy az őrkutyára gondoltak. :)
Előzmény: discover (9330)
Batu Khan Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9333

Kedves Mindenki!

 

A mellékelt képen látható katonai csatlakozókat keresek ellendarabjával együtt (elvileg SU-22 földi ellenőrző egységhez tartozik, de nem biztos).

 

Minden segítséget előre is köszönök!

 

Előbb lemaradt a kép! :)

Batu Khan Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9332

Kedves Mindenki!

 

A mellékelt képen látható katonai csatlakozókat keresek ellendarabjával együtt (elvileg SU-22 földi ellenőrző egységhez tartozik, de nem biztos).

 

Minden segítséget előre is köszönök!

 

 

uselessjunk Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9331
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne: Tud nekem valaki információval szolgálni, hogy a pécsi tüzér és a szombathelyi határőr laktanya szép, vörös téglás, (látszólag azonos) épületei kinek a tervei alapján és mikor épültek?

Üdv.:UJ
discover Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9330

Köszönöm, erre már én is gondoltam, illetve arra hogy valami műszaki berendezés lehetett alatta, pl. belső telefon, amin gyorsan kommunikálhattak az őrök. Azonban mindegyik elég alacsonyan van, tehát erősen összegörnyedve fér el alatta az ember. Vagy lehet hogy az őrök mind 150 magasak voltak? :-) És azt sem hiszem, hogy az idő múlásával megsűlyedtek volna, vagy bármi más oknál fogva alacsonyabbá váltak, mint 20 évvel ezelőtt voltak.

Üdv

P.

Előzmény: Volt tüzér (9329)
Volt tüzér Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9329
Őrgomba. Ez alá a tető alá tudott beállni az őr eső idején.
Előzmény: discover (9328)
discover Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9328

Tehát a képek:

 

 

tetö1tetö2

 

állvány1állvány2

 

:-) Bocsánat

 

P.

discover Creative Commons License 2010.06.07 0 0 9327

Sziasztok!

 

Régóta olvasom a topikot, nagyon jó! Innen kaptam kedvet hogy felfedezőútra induljak, egy-két kihalt objektumot megnézendő.

Tavaly jártam Tótvázsonyban, kár, hogy bezárták a tárolók ajtajait, így nem tudtunk bejutni egyik ajtón sem. 

Sok dolgot láttam, amikröl nem tudom micsoda, de különösen érdekelne mi lehet a képeken láthaó kis tető szerűség amiből elég sok van mindenfelé az egész elzárt területen, és az az állványszerű valami ami az egyik tároló mellett van.

Ha van tippetek, vagy biztos infótok, nagyon örülnék ha megírnátok. 

Köszönöm

P.

LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 9326
Köszi a figyelmeztetést. Én mint nem igazi hírizé.
A vezetés biztosítás egyébként nem (csak) híradás hanem kommendáns is.

Előzmény: Volt tüzér (9325)
Volt tüzér Creative Commons License 2010.06.04 0 0 9325
Én Aszódon híradó (nem híradós, hanem híradó. Ha ezt az adós dolgot igazi híradónak megemlítetted, piszkosul megharagudott.) alakulatról tudtam. Igazából a vezetés biztosító is ugyanaz, csak úgy sokkal szebben hangzik.
Előzmény: LaFeri42 (9321)
kerozingozos Creative Commons License 2010.06.04 0 0 9324
a link lemaradt :)
http://www.kerozingozos.hu/2010/06/03/gondolatok-az-arvizi-helyzethez/
kerozingozos Creative Commons License 2010.06.04 0 0 9323
Bocsánat nem teljesen témába vágó a linkem, inkább csak megdöbbentő!
Szerintetek hány katonai szállító helikopterünk van? A megdöbbentő választ itt találjátok, sajnos nagyon is aktuális a téma...
fotp-18 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 9322
Köszönöm, már bizalomgerjesztő a környék. A Bányateleppel szemben lévő kaszálóból tavat csináltak, bekerítettek vagy 30 hektár erdőt és elvették a környék hangulatát, nyugalmát. A csendes szarvas és vaddisznó járta erdő hangos lett a kalandozni vágyó emberektől.
Előzmény: yoggi (9320)
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 9321
Szia!

Aszódon nem híradós alakulat volt, hanem vezetés biztosító ezred.
Ott álomásoztak a galgamácsai híradósok. A kiképzés alatt az alaki és gépkocsizó kiképzést értettem.
Minden évben volt egy sorkatona akit távirdász kiképzésre is vittek Pestre.
Ő később került a bázisra.
A sorállomány a következő képp nézett ki (legalábbis Szentesen):
12 sorkatona, nyilván 6 öreg meg 6 kopasz.
1 szakács. Ő segített az ezredkonyhán, meg a bázison kajáltatta a népet.
1 távírdász. Neki alapvetően nem volt más feladata mint a többinek csak elvileg tudott MORSE-zni.
1 vagy 2 gépkocsi vezető C kategóriára, mert volt egy "csapat szállító" AVIA.
Én gépkocsizó is voltam UAZ-on. Minden hónapban volt parancsnoki értekezlet Pesten.

A többi híradós.

A híradós kiképzés már a bázison volt. Gyakorlatilag lediktálták a szükséges műszaki adatokat. Megmutatták, hogy honnan kell leolvasni az adatokat a napló számára. Mog, hol kell feltölteni a hűtőfolyadéskot. Ha valamelyik paraméter nagyon eltért az átlagostól szólni kellett egy technikusnak.
Előzmény: Volt tüzér (9318)
yoggi Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9320
Én 86-87-ben jártam Kislődre rendszeresen Veszprémből őrségbe, amiről én tudok az fenn a hegyen :) volt egy régi mélymúvelésú ?bauxitbánya?, és annak a vágataiban vegyvédelmi raktárak. Más objektumról én nem tudok,( ez persze nem jelenti azt hogy nem volt), alul a bányásztelepen is raktárak voltak, plusz az utolsó házban az őrszoba, pár éve voltunk arra a feleségemmel, jelenleg a telepn lakások vannak, fel a bányához nem mentünk, mert a kocsival nem mertem bevállalni( nem tudtam milyen az út, régen se volt valami hűde) lent meg nem mertük hagyni, nem bizalomgerjesztő a környék.
Előzmény: fotp-18 (9319)
fotp-18 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9319
Köszönöm. Ha az akkor arra. Lehet tudni, hogy mi volt ott ?
Előzmény: hadsz (9304)
Volt tüzér Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9318
Aszódon volt (van?) egy híradó alakulat. Gondolom, ott. Vagy talán a fiúnevelő intézetben? :)
Előzmény: safranek50 (9317)
safranek50 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9317
"Mindenkit Aszódon képeztek ki....... "
Aszódon hol? és mikor? Jöhet magánba is, cim az adatoknál.
Előzmény: LaFeri42 (9308)
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9316
Bocs, hogy a tecnikai részletekre nem emlékszem olyan pontosan.
Az emlékeim inkább a mindennapi életre terjednek ki.

Például arra, hogy volt két bazi nagy HAJDU légkondi, mert a vezérlő szobát is hűteni kellett rendesen. Nem tudom, hogy láttatok-e már Bagettet, de két szobában fér csak el.
Az egykben a végerősítők vannak. A másik a vezérlő. Ez egy pult meg két sor szekrény.
Hogy technikai adatot is írjak 2x60 beszéd csatorna meg néhány szolgálati.
A jel-zaj viszony jó esetben 60 dB. Ezt azért tudom mert mindig fel kellet írni a naplóba.
Ezt egy zöld LED kijelzőn lehetett leolvasni. Ez vol tán ez eggyetlen digitális műszer rajta.

Az is érdekes, hogy a bázison volt polgári személyzet asztalos, vízvezeték szerelő meg általános gondnok ezeknek persze volt főnökük is.
Az áramforrás kezelő is polgári volt. Sőt volt polgári műszerész is, persze katonai is.
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9315
Szia!

A többi bázisról nem sokat tudok. Nem jártam egyikben sem.
Mikor én katona voltam már nem voltak Oroszok magyarországon.
Régebben az Oroszok előljárói voltak a magyaroknak és jöttek ellenőrizni rendszeresen.

Nyilván azt is rosszul írtam, hogy a Varsói szerződés felbomlásda után szünt meg a bázis.
Persze utánna csak nem közvetlenül. Mikor ott voltam már nem volt Varsói Szerződés.

A kiképzés mint írtam Aszódon volt. Itt Tiszavasváriakat, Szentesieket és Pertieket képeztek ki.
Előzmény: jagger3 (9313)
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9314
Sziasztok!

A dieseleket is évente kétszer indították.
De ezek nem mentek az egész gyakorlat ideje alatt csak kb. fél óráig.
Volt egy Ural tartálykocsi. Ez lett volna hivatott a laktanyából szállítani az olajat.
Állítólag ha csak az agregátorról menne a bázis, akkor a kocsinak szinte folyamatosan kellene hordani az olajat.

Mikor én ott voltam már gyakorlatilag nem használtak ott semmit.
Csak a működőképesség fenntartása volt a cél.

A parancsnok nevére viszont emlékszem Bajusz János mk. örrnagy.
A Szovjetúnióban képezték ki. Állítólag nem finomkodtak az állománnyal. Ezt mi is megéreztük.
Előzmény: hadsz (9312)
jagger3 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9313
Nagyon érdekes volt amit írtál!

Kérdezném , melyek voltak magyar kezelésben? (nyilván lapistó magyar volt, mert ott voltál, hajag pedig orosz.
Üdv,
J.
Előzmény: LaFeri42 (9308)
hadsz Creative Commons License 2010.06.03 -1 0 9312
Milyen gyakran indították be a diesel motorokat?
Előzmény: LaFeri42 (9308)
hadsz Creative Commons License 2010.06.03 -1 0 9311

Szia Feri!

 

Nagyon köszi a választ és az emaileket is!

 

A Galgamácsa felé irányuló volt a Baget /R-417/,az R-420 az Atlet Bulgária felé.

Az adók teljesítményére teljesen jól emlékszel,valóban 4,3-4,5GHz körüli frekin működtek,a teljesítmény is korrekt.  : )

Előzmény: LaFeri42 (9308)
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9310
Bulgária felé Athlet.
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9309
Lehet, hogy tévedtem és a Galgamácsa felé mutatót hívták Baget-nak.
LaFeri42 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 9308
Szia Hadsz!

Lehet, hogy egy kicsit kiábrándítalak.
Amikor én ott voltam már a Bolgár kapcsolat már nem működött.
A két antenna nem volt közvetlenül összekötve. Az két teljesen külön rádió volt.
Pontosabban nem két hanem Galgamácsa felé 4, Bulgária felé kettő.

Egyébként volt egy nagy "vivőző" szoba ott futottak össze a szálak.

A Bolgár irányút Baget-nek hívták a másikra már nem is emlékszem.
Mi Galgamácsával voltunk kapcsolatban.
Mindenkit Aszódon képeztek ki a Tiszavasváriakat is és a Pestieket is.
Pensten nem Tropó bázis volt hanem valami más hírközpont.

Nekem a Galgamácsai irányú rádiót kellet kezelnem.
Ez kb. annyi volt, hogy félóránként fel kellet írni egy csomó adatot egy naplóba.
De ez évente kétszer volt egy hét gyakorlat.

Az antennákhoz menő vezeték volt érdekes. Ez nem koax kábel.
Egy cső ami belűlről ki van ezüstözve, és egy dehidrátor nevű kütyü (ami egy egész szobát elfoglalt) szárította és tartotta túlnyomás alatt a csövet.

A rádióban van egy klisztron nevű uborkásüveg (ami fémből van) onnan közvetlenül megy a sugárzás.
Ezeket a rádiókat folyadékkal hűtötték.

Számomra az agregátor volt a legérdekesebb.
2 db V12-es diesel. T54-es tank motor. 25 m3-es föld alatti gázolaj tartályal.
Amikor ezt beindították remegett az egész bázis. Nem lehetett érteni egymás szavát.
A műszaki paraméterekre annyira nem emlékszem.
Azt hiszem 4 x 1.5 KW-os volt a rádió. Ezek mikrohullámú adók 4-5 GHz körül.
Pont mint a mikro sütők.
Saját trafó ház van a bázis előtt.
Teljesítményfelvétel 60 KW.

A polgáriak mesélték, hogy egyszer kint felejtettek egy őr kutyát a Baget előtt.
Reggelre gyakorlatilag megsült. A kuyák futtató síneken voltak kikötve.
Azt mondták, hogy még a kukorica is gyorsabban ért az antennák előtt

Nagyon régen volt. Az emlékek folyamatosan jönnek elő. Ezért írok ilyen össze-vissza.

A technikai részleteket vagy nem mondták el vagy nem emlékszem.
Amikor én ott voltam már csak évente kétszer volt gyakorlat egy-egy hétig.

Egyenlőre ennyi jut eszembe.
szagyuzso Creative Commons License 2010.06.02 0 0 9307
Köszönöm a fotókat!
Előzmény: sweethome (9301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!