Keresés

Részletes keresés

Mercutio_ Creative Commons License 2018.07.20 0 0 1364

Szerintem itt az utazom.com csak egy közvetítő cég az utazás lebonyolítója a Vista.

Előzmény: Laci_BP (1363)
Laci_BP Creative Commons License 2018.07.19 0 0 1363

A cenzurázás a gyakorlatban annyit jelent, hogy erre a konkrét hotelre van fent egy 5 csillagos, áradozó vélemény és a te kritikus értékelésedet sosem fogják kirakni az oldalukra. Tripadvisor értékelés már csak 3,5 ami inkább türközi a te véleményedet.

 

A Wizzairnek valóban van sok, kényelmet szolgáló plusz díja, ami indolokható is ha 10-20 ezerért megveszed a fapados jegyet a mentrendszerinti járatukra Sziciliába, azonan az utazom.com-on egy ilyen egy hetes csomag pl. augusztusban 550 ezer két főre és ebben még nincs bőrönd és transzfer. Vagyis nem keveset keres vele az iroda. Valószínű egyéni utazással jobban jártál volna.

 

Egy ilyen magyar utazási irodától valóban csak annyit lehet várni, amit megfogalmaztál: kivittek és visszahoztak.

Előzmény: Laci Szicília (1362)
Laci Szicília Creative Commons License 2018.07.18 -1 0 1362

Tisztelt leendő Turista!

 

Nemrég jöttünk haza szicíliai nyaralásunkról, ahol volt pár kellemetlenségünk amit megosztok azokkal az érdeklődőkkel akik esetleg ide készülnek a lentebb említett utazási irodával.

Az utazom.com kalos hotel giardini naxora keresve a lap alján van lehetőség a hozzá szolláshoz, az ÍRJON VÉLEMÉNYT ÖN IS ablakban. Ha végig írom véleményem akkor látom a végén nem is olyan biztos, hogy közzéteszik levelem. Ezért most itt is leírom, vagy is pontosabban bemásolom az ottaniakat.

ui.: említem, hogy észrevettem felhívják figyelmemet az esetleges cenzúrára. Két idéző jel közt a figyelmeztetés.

 

Íme levelem tartalma:

 

Tengerre nézve a hotel elhelyezkedés nagyon szép, utcakép elhanyagolható. A személyzet szuper. Napi szinten cserélték a törölközőket tisztaság volt, pincérek munkája kifogástalan. Vista utazásirodán keresztül foglalatunk a szállást. Mit mondjak, 10-es skálán 2-es, már mint az utazás iroda. Azért 2-es mert kivittek és visszahoztak. Ezért az árért már jobb hotelekben is laktunk, igaz nem Szicílián. Foglalásig nagyon segítőkészek voltak. Befizettük az előleget később kiderült, hogy a transzfert kihagyták, mi kértük csak kimaradt, ekkor már többszöri megkeresésre tudtunk csak érvényesíteni szándékunkat. Foglalásig egy nap több levelet is kaptunk, ahogy megkapták az előleget már nem volt fontos számukra személyünk. Indulás előtt 1 hónappal befizettük a maradék részt is, nekünk kellett (nem esett le a gyűrű az ujjunkról) bemenni, hogy mi újság befizetésünkkel, mert nem kaptunk semmi visszajelzést, de hát már pénzüknél voltak. 1 nappal az indulás előtt megkaptuk a beszálló kártyát, csak 1 bőröndöt vihetünk fel ez szerint, mi kettőt fizettünk. Kedden indultunk hétfő du. megkaptuk a második foglaláshoz járó jó beszállókártyát. Indulásnál közölték (Wizz Air) nem vihetjük fel a kis bőröndöt mert megváltoztatták a szabályzatot 2-3 hete, utazás iroda 3 kis bőröndhöz adott jogosítványt. Mennyire foglalkozik az iroda pl. ilyen dolgokkal? Giardino Naxos Kalos hotelben eleinte klíma vagy ment vagy sem, nem tudtuk szabályozni a hőmérsékletet, később mikor feljebb emelkedett a napi hőmérséklet klíma kevésnek bizonyult. Nem tudom mi lesz azokkal az emberekkel, akik július vége augusztusban mennek nyaralni 35-45 fok nappali hőmérsékletben. Festés több helyen potyog a falról, olyan rusztikus. Félpanziónak kaptuk a szolgáltatást a szomszédos hotelben, nem ott volt, ráadásul menü választásos főétel volt csak. Erre még a Wizz Airnek ez a kicsinyessége, hogy hol lehet még megfosztani az embereket, miért szedjünk pénzt, hát erre tart Európa? Lassan levegőért is fizetni kell, esetleg ki hányszor áll fel az ülésből. Na meg ez a bazári árusítás, csodás. De lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny. Amúgy a sziget szép, amennyit láttunk belőle, és nyaralni voltunk, ami az elsődleges. Nem szabad kihagyni Szicíliát, csak ezeken át kell lépni, vagy más kép szervezni.

Jó pihenést Mindenkinek!

 

ui.:

Ez a lenti rész mire jó?

"Tudomásul veszem, hogy az üzemeltető az általa torznak, vagy hamisnak vélt értékeléseket nem teszi közzé, vagy utólag eltávolítja."

Akkor minek kérdeznek?

Hitelestamas Creative Commons License 2018.07.12 0 0 1361

Amerika Neked

 

A cég Facebook oldalát a tulajdonosok manipulálják. A Facebookkal eltávolíttatnak minden kritikát a pozitív értékeléseket pedig ők maguk írják. Ezért nem volt más választásom mint itt leírni a véleményemet rúluk:

 

 

 

Dél-Balkán Neked!

Az Amerika Neked nem utazási iroda és ezt nem is állítják magukról… hanem sugallják: leendő utazóknak adnak tanácsokat tervezett útjukkal kapcsolatban, ám úgy döntöttek meg kívánják spórolni a befektetett pénzt és munkát, amibe egy utazási iroda gründolása kerül. Az a sok engedélyeztetés meg már tényleg csak a totál lúzereknek való.

 A tanácsaik egy amerikai utazás kapcsán valóban hasznosabbak egy döglött lónál, ha nem beszélsz angolul, nem szoktál külföldre utazni és nem tudod, hogyan működik a Booking.com. De ebben az esetben tényleg. El kell ismerni!

Nem vak az, csak vakmerő…Glamour nélkül:

Találkozó egy panellakásban egy emberrel (ha biztos pontot keresünk a sztoriban: tuti, hogy ember volt), aki talán alkalmazott a cégnél és talán járt már külföldön. Vagy ha ott nem, akkor Pesten biztosan, ami világváros egyébként. Ami biztosan tudható, hogy ahova Te mész ott speciel éppen nem járt, de majdnem és ide a bökőt, hogy ismer is olyat, aki igen. Na, ne precízkedjünk, lendüljünk tovább az utazásra.

1. Megmondod, mikor szeretnél utazni. Tanácsként emberünk javasolja, hogy az indulás az érkezés előttre essen és az út pont olyan hosszú legyen, mint amennyit ott szeretnél lenni.

Ami ez után következik, kicsit emlékezet a Váci utcai lehúzós éttermek modelljére: fogyasztás után odakísérnek egy ATM-hez ahol segítenek leemelni 1,5 millát az elfogyasztott pöri, sör és feles ellentételezéséül: Megkérnek, hogy vedd elő a bankkártyádat, közösen beléptek egy weboldalra, ahol repülőjegyet lehet foglalni (pont olyan oldalra és pont úgy, ahogy ezt te is tennéd otthon). A rendszer kidobja, hogy milyen járatok elérhetőek, kiválasztjátok a legolcsóbbat, ami iszlámábádi átszállás és reptéri évszakváltás nélkül elérhető. A cég ígéretének megfelelően, a jegy ára pont annyi amennyi. Mivel Te vagy a kontakt a légitársaságnál, innentől mindent intézhetsz önállóan.

2. Autóbérlés: Beléptek egy autóbérlő weboldalra (mint otthon) és a kártyáddal lefoglaltok egy autót.  Amerikait. Neked. Innentől intézhetsz mindent önállóan.

3. Szállás: A cég képviselője belép az airbnb.com-ra, vagy a booking.com-ra, beírja például, hogy NevJork, a rendszer kidob neki pár száz találatot, ő pedig kiválaszt belőle három olcsót, hogy pl. oda mehetnél. Vagy mondjuk akárhova.

Újabb biztos pont: Az Amerika Neked ajánlatánál olcsóbb ajánlatot nem találsz!! A szállás pont annyira olcsó, amennyire olcsót választasz a Bookingon, vagy Airbnb-n. Ha tudsz olcsóbbat, akkor miért nem azt választottad?! Hülye!

A cég képviselője a szállásról úgyis annyit tud, mint mondjuk a kavantumkémiáról. Ha erről a szolgáltatás megrendelésekor mást gondoltál, az csak az élénk képzeleted terméke. Soha nem járt arra, nem beszélt a tulajjal, viszont lelkesen nézte a Jóbarátokat, ami egy amerikai lakásban játszódik. És tudod, aki egyet látott az mindet látta. Neked meg, bajod van a latin bandákkal a környéken, vagy már egy kis lövöldözéstől sem tudsz aludni? Rinyál a gyerek, hogy büdös a hajléktalan a tornácon? Micsoda sznob vagy, Öcsém..?!!

Legközelebb menj inkább Timbuktuba!

Egyébként oda van is pár tippem. Afrika Neked?

 

 

 

 

 

encián Creative Commons License 2018.05.04 0 2 1360

Nincs ezzel gond, ha van időd és neted, akkor keress, olvass, tájékozódj - remek oldalak vannak erre. Jó utat, akárhová is mész!:-)

(Kevés csodálatosabb dolog van számomra az utazáson kívül, mert ez az élet sója...)

Előzmény: anya_banya_ (1359)
anya_banya_ Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1359

valóban, nem átgondolt kérdések voltak, csak tervezgetés....

Előzmény: encián (1358)
encián Creative Commons License 2018.05.03 0 1 1358

Burma és/vagy Bhután - kérdéseid, célirányod inkább bután hangzik... 

Előzmény: anya_banya_ (1357)
anya_banya_ Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1357

Nem biztos hogy oda, de valahova arrafelé kellene. Bhutan most nem jön össze.

Előzmény: encián (1356)
encián Creative Commons License 2018.05.03 0 1 1356

Elég baj, ha oda célirányozod magad - ne legyél már lúzer.

Előzmény: anya_banya_ (1352)
malazs Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1355

Érdemes ránézni a facebook oldalukra is, ott talán elkapható némi hangulat és információ az útjaikról.

Előzmény: anya_banya_ (1353)
encián Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1354

Utazás előtt azért nem árt több forrásból, nemcsak innen tájékozódni a célországról - én legalábbis így szoktam. 

Aztán azt csinálsz, amit akarsz...

Előzmény: anya_banya_ (1352)
anya_banya_ Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1353

megnézem, köszönöm a tippet.

Előzmény: malazs (1350)
anya_banya_ Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1352

Nem szeretnék. Ezt még sosem hallottam.

Előzmény: encián (1351)
encián Creative Commons License 2018.05.03 -1 0 1351

Ha szeretnél valami életed végégig elkísérő kórságot összeszedni, akkor Burma kiváló terep - ugyanis csak és kizárólag mezítláb közlekedhetsz a helyszíneken.

Ha ingyen lenne, sem mennék, ezért aztán nincs ötletem irodára, de vannak csábító ajánlatok e kétes kalandra.

Előzmény: anya_banya_ (1349)
malazs Creative Commons License 2018.05.03 0 0 1350

Esetleg vedd fel a kapcsolatot a Tiki Tours Travel clubbal. Remek utakat szoktak szervezni kis létszámú csoportokban.

Előzmény: anya_banya_ (1349)
anya_banya_ Creative Commons License 2018.05.03 -1 0 1349

Szia. Arra nincs ötleted hogy Burmába melyik irodával lenne érdemes elutazni?

Előzmény: encián (1318)
ritana Creative Commons License 2018.04.17 0 0 1348

"Az idegenvezetőik meg egyenesen szuperek."-úgy tűnik, ez már a múlt.

Előzmény: Hanga Clever (1343)
encián Creative Commons License 2018.04.15 0 0 1347

Köszönöm a válaszodat, és igenis arra bíztatlak, hogy írjál panaszlevelet névre szólóan a nagyfőnöknek: Ribi Péternek. Ezt nem lehet le- és benyelni, igenis kárpótoljanak valamilyen szinten, minimum egy bocsánatkérés erejéig. Ezt soha nem gondoltam volna róluk, és szomorúan olvastam a történetet.

27-szer utaztam velük, és sok ismerősöm is, soha semmi probléma nem volt. Velük jártam be a félvilágot közeli és távoli, egy-két necces helyet is. Mindig a legprofibb szervezést és lebonyolítást tapasztaltam eddig.

Sajnos viszont lehetséges, hogy túl nőtték már magukat, ezt pár éve már tapasztaltam az ügyintézők stílusából, de komoly gond nem volt. Korábban a nagyfőnök tartott kézben szinte mindent, de ez már nem lehetséges annyi útnál, amennyit az utóbbi években indítanak. Elérkezett a kritikus tömeg jelenség...

Előzmény: Hanga Clever (1343)
vélemény Creative Commons License 2018.04.15 0 0 1346

OFF

Japánba: a www.japanspecialaista.hu

 

vélemény Creative Commons License 2018.04.15 0 0 1345

 A Fehérvár??? Az összes 'Nagy Utazó" ismerősöm velük utazik, amikor irodával utazik. Sőt sok profi idegenvezető és utazási irodás is, persze többnyire incognito. És ők is maximálisan elégedettek voltak mindig. Ha nem a Fehérvárról lenne szó, azt mondanám, hogy az irodával egyeztetve cselekedett. De így?

Tudom, hogy a panaszlevél megírása stb idő, energia, de én is írnék a Fehérvárnak.

 

Egyébként pedig gratulálok a lányodhoz.

malazs Creative Commons License 2018.04.15 0 0 1344

Nem ti vagytok a hülyék!

Nem haszonszerzés céljából, de egy ilyen út nem épp olcsó, sokan azért mennek hogy kikapcsolódjanak, élvezzék az utat és nem azért hogy stresszeljenek. Épp ezért bizony a helyetekben panasszal élnék!

OK most "jól" végződött, de akár rosszabbul is végződhetett volna. Ott mit csinálnak?! rátolják a felelősséget a lányodra?!

Előzmény: Hanga Clever (1343)
Hanga Clever Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1343

Hát ez az, hogy melyik iroda! Fehérvár Travel! Soha, semmi probléma nem volt még velük, sőt az egyik legkorrektebb iroda. Az idegenvezetőik meg egyenesen szuperek. Én többet nem megyek velük sehova, pedig nagyon szemeztem még Japánnal. Sokat utazunk, általában magunknak szervezünk, de van azért pár hely, főleg ha először járunk arra, inkább irodával megyünk, szétnézünk stb és ha bejött, akkor visszamegyünk egyénileg.

Igen, marha nehéz idegenvezetőnek lenni, ezt most mi is megtapasztaltuk, de ne menjen aki ezt nem bírja! Ráadásul nagy csoport ellenére nem voltunk hisztis banda, elég sok idősebb pár volt (70+), teljesen normálisan vettek minden akadályt. Egy darabig. Pl volt egy nagy család, idősebb szülők, 35-40 közötti gyerekeik, plusz a tizenéves unoka. Egymás melletti pultoknál csekkoltak volna be. A fiatalok még felfértek a bécsi járatra, a 2 öreg meg már nem. És visszamondani vagy csinálni nem lehetett! Mi nyugtattuk őket, hogy ne tessenek aggódni, hazajutunk.

Nem írok én semmilyen panaszlevelet, csak leírtam, hogy mi volt. Ilyen is előfordulhat sajnos.

A lányom nagyon jól beszél angolul, állítom sőt biztos, hogy jobban, mint az idegenvezető. Ezt ő is tudta és azzal robogott el, hogy XYZ nagyon talpraesett és jól beszéli a nyelvet, itt hagylak rá titeket és majd megoldjátok. 23 éves.

Na a lányom (és én a háttérben) átmentünk idegenvezetőnek és nyugtattuk az ottmaradottakat stb. És szervezkedtünk. Így tudtunk hazajönni. Mire hazaértünk, a lányom egy idegroncs lett a stressztől. Mondom szard már le! Mert akik müncheni átszállással mentek, azok is hamarabb elmentek és mire mi felszálltunk a zürichi járatra (nyilván mi maradtunk a végére) Európában leszállva vártak a müncheniek sms-ei h lekésték a csatlakozást, de nyugi jól vannak:)) Ez a gyerek meg a lelkére vette, hogy valamit nem jól szervezett meg L-A.-ban:)

Aztán a bécsiek is, akik el tudtak startolni az idegenvezetővel, már mind Magyarországon voltak régen, mire mi egyáltalán Európába értünk. Ők is, akikkel számot cseréltünk, mind érdeklődtek, hogy úristen, mi van velünk, hol járunk! Az idegenvezető vagy az iroda azóta sem kérdezte meg vagy egyáltalán megköszönte volna a segítséget.

 

Részünkről lezárva, csak tudni szerettem volna, hogy valóban nem mi vagyunk a hülyék

Előzmény: encián (1342)
encián Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1342

Most látom csak a problémát, előzőekben ezt nem ismertem, tehát nem erre reagáltam.

Ami viszont fontos lenne, főleg ebben a topicban:  melyik utazási iroda volt ez? - mert ez túlmutat az idegenvezető feladat- és hatáskörén. (5 tippem van, kik lehetnek.)

Előzmény: Hanga Clever (1337)
álom5 Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1341

Teljesen igazad van!!!!!!!!

 

Elárulód, hogy melyik irodával voltatok?

Előzmény: Hanga Clever (1337)
encián Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1340

Tapasztalatom szerint egy-két, sőt több (elviselhetetlen) utas szempontjából az lenne az elvárás, hogy: legyen multifunkcionális, de leginkább: filantróp, ezen belül pszichológus, sőt pszichiáter, valamint logisztikus, gyógyszerész, térképész, geológus, történész, felcser.

Legyen nála legalább 4 féle telefonfeltöltő és esetleg SIM kártya is, papír zsebkendő, WC papír, törlőkendő, intimbetét, sőt koton is...

Nem folytatom, pedig tudnám, mi minden elképesztő igényletekkel találkoztam már. Ember legyen a talpán, aki ezt a szakmát választja.

Előzmény: Hanga Clever (1334)
vélemény Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1339

Hááát  ez durva.   Ha az utasprogramban szerepel a hazafelé járat ill ez benne van az út árában, akkor az iroda képviselője köteles minden vendég hazautazását biztosítani.   Ha valami anyagi vonzata van a dolognak, akkor persze az irodával egyezteti.  Esetleg egy panaszlevél az irodának?

Előzmény: Hanga Clever (1337)
malazs Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1338

Basszus!

Így konkrétan leírva és hogy egy iroda által szervezett út volt a reptértől és vissza a reptérig idegenvezetői kísérettel, teljesen egyértelmű a dolog.

Az idegenvezető nem hagyhat utast sehol!!!!!

Szóval teljesen jogos a felvetésed, ez az iroda és az idegenvezető felelőssége!!!

 

Anno Luxori kirándulásunk alkalmával mesélte az idegenvezető: Előttünk pár hónappal még úgy zajlottak a kirándulások hogy hajnalban Hurghadából több busz katonai kísérettel ment Luxorig, visszafelé detto, a visszaút 18-kor volt. Direkt szólt minden utasnak hogy csak kizárólag ekkor tudják elhagyni Luxort és mindenki érjen vissza időre a buszhoz. Volt egy magyar pár aki kicsit elshoppingolta az időt és késve értek vissza. Otthagyni nem lehetett őket, mert az idegenvezető nem hagyhat ott senkit sem. A csoport nélküle nem mehetett el Luxorból, így 40ember szopott +1 egész napot Luxorban, és töltötte az éjszakát a buszon. Ugyebár csak a másnap este 6 órás konvojjal tudtak visszaindulni.

Előzmény: Hanga Clever (1337)
Hanga Clever Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1337

Konkrét probléma?

Konkrétan a 6 nappal ezelőtti Lufthansa sztrájk miatt törölték a járatunkat. Los Angelesből nem tudtunk hazajönni. Az idegenvezető pedig ott hagyott minket, mint egy szarkupacot mondván, ez már nem az utazási iroda problémája. Felnőtt emberek vagyunk és oldjuk meg. És elsőként csekkolt be egy járatra hazafelé.

Aznap reggel a hotelszobában az idegenvezető ébresztett mindenkit, hogy a Lufthansa sztrájkol és törölte az európai járatait, így a frankfurti csatlakozásunk későbbre tolódik jóval, de haza tudunk jönni, csak később. Az iroda átfoglalt mindenkit. Ugye mi gyanútlanul aludtunk, 9 órával voltunk visszább.

Mire kiértünk a reptérre, már a tengerentúli járatát is törölte. Mit lehet tenni? Nyilván a biztosítás szerint csak a Lufthansával pariban álló légitársaságok "segíthettek" be, így az Austrian Airlines és a Swisair. Kiálltuk a sort a becsekkolásnál, legelsőnek az idegenvezető került sorra, nem mondott ő semmit, hogy ez egy csoport és 41-en vagyunk vele együtt. Mondták hogy bécsi csatlakozással haza tud jönni, még hamarabb is indult a gép, mint a frankfurti Lufthansa indult volna. Erre ő csak annyit szólt nekünk vissza-nyilván a hangzavarban aki hallotta az hallotta, aki nem az nem, hogy Bécsen keresztül jövünk haza, majd elsőként faszán becsekkolt. 6 helyen lehetett becsekkolni, az utastáraink egymás után álltak be, egyénileg és akkor jött a döbbenet, amikor már vagy 15-en becsekkoltak, hogy elfogyott a hely a bécsi csatlakozáshoz. Akkor kérdezte meg az egyik check-in pultnál ülő alkalmazott, amikor látta hogy sorban magyarok vagyunk, hogy véletlenül nem egy csoport vagyunk és hogy mennyien vagyunk tulajdonképpen? Mondtuk 41-en. Na lefagytak.

Nem részletezem...idegörlő sok-sok óra várakozás után nagy nehezen 2 másik járatra kerültünk fel, egy Austria Airlines müncheni és egy Swissaires zürichi csatlakozással.

Az út április 10-én ért volna véget, de az idegenvezető 9-én befejezte.

Azt gondolom, hogy az emberek azért is fizetnek be egy társasútra, hogy ha esetleg egyáltalán nem vagy gyengén beszélik a nyelvet, akkor is legyen segítségük. Akkora káosz volt ott, hogy nem kicsit kellett beszélni az angolt, hanem rohadt jól és tökéletesen, hogy megértsük mi a franc van. 7 órát vártunk a teljes bizonytalanságban, az útleveleinket elvitték, az idegenvezető már rég elment azokkal, akik felfértek a bécsi járatra. Sanszos volt, hogy ott maradunk. Semmit nem tudtunk, hogy hol alszunk, ki állja a költségeket, stb. Mert az utazási iroda ügyeleti számát hiába hívtuk, annyit mondtak, hogy bocs itt éjszaka van, meg nem értik mi a probléma és ránk csapták a telefont.

Nyilván azért nem vagyunk elveszett emberek, megoldottunk, hazajöttünk. De sem akkor és azóta sem érdeklődött az iroda, hogy ti barmok hazaértetek, minden rendben van?

Véleményem szerint az idegenvezetőnek, mint egy kapitánynak utolsónak kellett volna felszállnia, amikor megbizonyosodott, hogy minden utasának van hely valahol. És dátum szerint is javában munkaidőben volt még. Nem telepített idegenvezető volt, innen Budapestről jött velünk és vissza.

Az iroda és az idegenvezető felelőssége/munkája csak addig terjed ki, míg minden a terv szerint halad? Nem hinném..

Előzmény: malazs (1335)
vélemény Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1336

  Az idegenvezető munkaideje, feladata, felelőssége minden egyes munkánál  más és más. Az irodával megállapodik , (írásban vagy szóban) ezekről és az ezért járó díjazásról. Csak konkrét esetek vannak.

Előzmény: Hanga Clever (1334)
malazs Creative Commons License 2018.04.14 0 0 1335

Elég sok minden. Attól is függ hogy telepített vagy kísérő idegenvezető. Egyszerűbb lenne ha van konkrét probléma.

Előzmény: Hanga Clever (1334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!