Keresés

Részletes keresés

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.04.04 0 1 14236

" illetve az Ipolyság–Drégelypalánk–Balassagyarmat vonalon is"

 

Na, az szép munka lesz :)

Előzmény: rejtövis (14235)
rejtövis Creative Commons License 2024.03.27 0 1 14235
alex_86 Creative Commons License 2024.02.10 0 1 14234

Hasonló a magyaréhoz. A mellékvonalakon a csatlakozásra várás okozhat késést, de azok sokkal jobb állapotban vannak, lazább menetrend jellemző, pár perc behozható.

A keleti részen a fővonalak eléggé gatyák, 5-10 perc késés általános, a vonattorlódások ezt tovább fokozzák. Viszont a csatlakozásokat jobban szem előtt tartják, olyan még sohasem fordult elő velem, hogy orrom előtt küldtek el vonatot*, ellenben pl. Füzesabonyban vagy Miskolcon, ahol ha nem intézkedik a startos irányító, nem vár semmi semmire.

Náluk igaz, kevesebb a vonat és nem lehet ráfogni, hogy "megy majd az utas a következővel".

 

*nagyobb késés természetesen volt, de az már a "reménytelen" eset, nem volt elvárható, hogy megvárjanak.

Előzmény: PLACI (14232)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.02.09 0 2 14233

Ha kimegy valaki Flixbusszal Pestről Besztercebányáig, úgy bőven körbe lehet járni Breznó-Telgárt-Szentmargitbánya-Kassa felé egy nap alatt, Besztercétől már értelemszerűen vonattal. Végig vonattal sajnos valóban nem megy.

Előzmény: PLACI (14232)
PLACI Creative Commons License 2024.02.09 0 0 14232

Köszi!

Telgárt felé nem fér bele, de budapesti kiindulással 1 nap alatt megjárható a Zólyom-Körmöcbánya-Besztercebánya kis kör.

Milyen arrafelé a menetrendszerűség? Késések, járatkimaradások mennyire jellemzőek? Gondolom, nem megy le MÁV szintre a színvonal, legalábbis remélem. :)

Előzmény: alex_86 (14230)
jbaal Creative Commons License 2024.02.09 -1 1 14231

Ezek az ablakos vonatok sem jobbak már semmivel mint a motorvonat, mert mindegyik nyithatatlan ablakú helyjegyes szar, lehet, hogy elmész, aztán valami menetiránynak háttal lévő fos helyen nyomoroghatsz.

 

Sajnos a "vonatozás" élménye elveszett már ezekkel a helyjegyes InterCitykkel és gyorsvonatokkal mindenhol. Max. mozdonyvezetőként lehet érdekes, csak hát nekik meg már túl sok is jut az élményből.

Én is már max. az olcsósága miatt használom a vonatot évi néhány alkalommal, amúgy meg kényelmesebb sajnos az autó. Vagy ahol lehet, személyvonattal megyek (pl. Miskolcra egri IR+füzesabonyi személy, vagy Balatonra a Déli Partival), igaz, hogy ezek is inkább már flirtösek, de legalább nyugodtan le tudok ülni, ahova akarok, nem kell azt a gurulós bőröndös istentelen balf*szkodást végigasszisztálni, ami az IC-ken zajlik.

Előzmény: alex_86 (14230)
alex_86 Creative Commons License 2024.02.09 0 1 14230

Igen! Bár én Körmöcbánya felé nem jártam, de Besztercebánya felett igen, nagyon különleges a vonalvezetés.

Ami még érdemes egy utazásra, az a 173-as vonal Cervená Skala-Margitfalva, ott található a telgárti hurok, a Gölnic völgye. Gyönyörű vidék, de ablakos vonattal sajnos - úgy tudom - már nem utazható be, csak motorvonattal. Valamint én még Tiszolc-Brezno szakaszt ajánlom. Ezek Magyarországról egy nap alatt szinte bejárhatatlanok, több napot érdemes rá szánni. De ha csak egy hosszú napod van rá, a (Kassa-)Kysak-Margecany szakaszt oda vissza ablakos személyvonattal beutazni is nagy élmény, retró gyorsvonati feeling.

Előzmény: PLACI (14229)
PLACI Creative Commons License 2024.02.09 0 0 14229

Sziasztok!

 

Még nem vonatoztam sokat Szlovákiában a Párkány-Jókút vonalon kívül, de a közeljövőben szeretnék máshová is menni. A célom az lenne, hogy hallottam olyan vonalakról, amik igencsak izgalmas, hegyi vonalvezetésűek, szinte hajtűben fordulnak vissza, alagutakkal, viaduktokkal tűzdelve. Ránéztem a térképre, hol lehetnek, és megakadt a szemem a Zólyom-Körmöcbánya-Stubnyafürdő, és a Stubnyafürdő-Besztercebánya szakaszon. Jó helyen kapizsgálok? Vagy a környéken van ezeknél érdekesebb szakasz?

 

Előre is köszönöm!

HBweb hu Creative Commons License 2024.01.24 0 0 14228

2024. január 24., Dolní Lutyně...
:-(
2024. január 24-én, kora reggel Dolní Lutyně-nél a Návsí-ból Prágába tartó Ex 546-os belföldi expresszvonat egy védett útátjáróban szabálytalanul áthaladó kamionnal ütközött össze.  
   A balesetben a 151 020-as pályaszámú villamos mozdony súlyosan megrongálódott és a rajta szolgálatot teljesítő 27 éves (vasútbarát) mozdonyvezető a helyszínen életét vesztette. Az első három személykocsi is kisiklott, a hírek szerint 19 utas sérült meg. 

http://hbweb.hu/hirek2/cikk24024-02.htm

-Klinger's Video- Creative Commons License 2023.12.18 0 0 14227

Sziasztok!

Ruttkai mozdonyparádé, 2017 Júniusa:

https://www.youtube.com/watch?v=TY5RjdxvL4w

5047 032 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 14226

Akkor gondolom ez valami ügyesen szerkesztett kép lehet. https://www.leoexpress.com/en/bratislava-komarno-tickets-available 

Előzmény: gw (14225)
gw Creative Commons License 2023.11.17 0 1 14225

Elvileg nem, csak 41-esek lesznek.

Előzmény: 5047 032 (14224)
5047 032 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 14224

Lint41 mellett Lint27 is érkezik a Pozsony - Komárom vonalra? 

rejtövis Creative Commons License 2023.11.13 0 0 14223
seadxdx Creative Commons License 2023.11.11 0 0 14222

Van valami tucat Stadler GTW is a német vasúttól nekik, de emlékeim szerint előtte nem voltak olyanjaik

Előzmény: DVB (14219)
gw Creative Commons License 2023.11.11 0 1 14221

Januárban még 7 napos volt a 460-as forda, novemberre már csak 5 napos lett. Én májusban még elnézegettem őket Prerovban, de gyanítom így már nem fogom őket látni (bár 2 hét múlva megyek Ostravába, útközben még láthatok párat).

Előzmény: DVB (14219)
5047 032 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 14220

A főleg ADtranz RS1-es motorkocsik beszerzésével kicsit meg lesznek csúszva, Offenburg térségébe a decemberi menetrendváltásig nem érkezik annyi akkus Mireo mint amennyi kellene.  

Előzmény: DVB (14219)
DVB Creative Commons License 2023.11.08 0 0 14219

Kicsit referalva a nagytopikban levo magyar BZ/cseh BZ temahoz, mostanaban jelent meg az ujsagban, hogy a CD-nel regi jarmusorozatok fognak bucsuzni hamarosan. A mellekvonalakra ket jarmutipus kerul foleg.

 

A 840,841-es sorozat (Stadler RS1) az eredeti ujonnan tortent 33 darab melle (2011-13 kozott) szepen bovul mindenfele hasznalt adagok beszerzesevel, igy a teljes flotta 111 darabot szamlal majd.

 

A masik tipus a 847-es sorozat (PESA LINK II), amibol egy 160 darabos keretszerzodesbol, eddig 106 darab kerult megrendelesre, illetve korabban a PESA LINK-bol fut 30 darab 844-es sorozatkent.

 

Ezzel (illetve megrendelesek elveszitesevel) a CD-nel turnus szerint mar kevesebb mint 70 db 810-es (es barataira) van szukseg, beleertve a tartalekokat - . Szep lassan bucsuznak teljesen. (Nehol Regionovak helyettesitik majd)

 

Bucsuzik meg a 460-as sorozat is (a valtakozo aramu tarsai 560-as sorozat mar tavaly befejeztek a palyafutasukat) tavaszig meg 7 szerelveny csinalja az Olomouc - Vsetin szemelyvonatokat, akkor a Panter csalad tagjai fogjak helyettesiteni oket.

 

Ok szorittak ki a Brno koruli szemelyvonatokrol a Plehaccsal kozlekedo szerelvenyeket (Bdmtee). A mozdonyok (242) egy resze atnyergel teherforgalomra majd.

 

A kovetkezo harom evben, ahogy erkeznek a Comfortjet szerelvenyek (20 db - 180 kocsi) a felszabadulo Bmz, Bee, Bpee, Bdpee atkerulnek a belfoldi forgalomba, ahonnan vegleg eltunnek varhatoan a bautzeni kocsik (B) - amibol nagyjabol 220 darab van meg forgalomban.

 

Aki szeretne meg valamit elcsipni a regi jarmuvekbol, igyekeznie kell.

rejtövis Creative Commons License 2023.10.30 0 0 14218
DVB Creative Commons License 2023.10.04 0 1 14217

Az egeszet atepitik/lebontjak. A CD meg 2004-ben adta el a telkeket az allomas alatt. Smichov City neven egy uj negyed epul 12ezer ember szamara, irodak es lakasok vegyesen.

 

Jelenleg a hatso reszen szedik fel a vaganyokat,a masodik szakaszban majd a teljes vaganyhalozatot atepitik a hidtol egeszen a deli kijaratig. A meglevo 3 peront atepitik, egy uj negyedik is lesz, ami a severni nastupiste-t fogja helyettesiteni (evek mulva). Felujitjak az aluljarokat es lesznek uj feluljarok, amik az uj kornyekkel kotik majd ossze az allomast. Ehhez kapcsolodoan a pragai onkormanyzat parkolohazat fog epiteni az aluljarok vegenel, illetve egy uj buszpalyaudvart es tovabbi parkolot ami a sinek felett lesz. A jelenlegi epulet deli resze el lesz bontva, az eszaki inkabb atepitve.

 

Nagyjabol az egesz kornyek megvaltozik (tovabb valtozik) a 2000 kornyeki allapotokhoz kepest.

 

Bovebb info es kepek itt: https://www.spravazeleznic.cz/praha-smichov/zakladni-informace

Előzmény: HBweb hu (14216)
HBweb hu Creative Commons License 2023.10.04 0 0 14216

T. Szakemberek!

Az egész Smichov állomást lebontják / újjáépítik, vagy csak a pici, Severni-t?

https://www.facebook.com/groups/zeleznice.vlaky/permalink/10160286344349930/

fuenc2175 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 14215

Köszi, igen tudom, ismerem ezt az oldalt, meg a Kniha-t is, az is olyasmi mint a sledo, de még mindig olyasmit keresek mint nálunk az emig, vagy a vonatdroid, amiben valós időben látod a gépek mozgását...

Előzmény: D F T (14214)
D F T Creative Commons License 2023.09.04 0 0 14214

De itt meg lehet nézni, hogy melyik vonaton melyik gép van, csak egy kicsit bonyolultabb.

Előzmény: fuenc2175 (14213)
fuenc2175 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 14213

Köszönöm szépen a választ, ezt az oldalt ismerem de nem ilyet keresek, hanem olyan vonatkövető rendszert, mint nálunk a vonatdroid vagy az startos emig.

Előzmény: D F T (14212)
D F T Creative Commons License 2023.08.30 0 0 14212
Előzmény: fuenc2175 (14211)
fuenc2175 Creative Commons License 2023.08.29 0 0 14211

Köszi a választ, ezt ismerem, de ez csak a vonat számokat mutatja, én viszont konkrétan a mozdonyokra lennék kíváncsi.

Előzmény: dyz (14209)
HBweb hu Creative Commons License 2023.08.29 0 0 14210

Sajnos ez pályaszámokat nem tartalmaz. :-(

Előzmény: dyz (14209)
dyz Creative Commons License 2023.08.29 0 0 14209
Előzmény: fuenc2175 (14208)
fuenc2175 Creative Commons License 2023.08.29 0 0 14208

Üdv! 

 

Érdeklőnék, tud-e valaki valamilyen szlovák vonat/mozdonykövető rendszerről (mint pl. nálunk a vonatdroid), ami esetleg publikus és látható, nyomon követhető rajta a ZSSK-s (esetleg ZSSK Crago-s is) mozdonyok, motorvonatok mozgása? 

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

5047 032 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 14207

Köszönöm! Már két helyről hallottam azt, hogy 840-es motorkocsival járnának egészen Hegyeshalomig. 

Előzmény: Godolloi HEV (14205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!