Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Én terveztem, de tudomásom szerint 'csak' ünnepség lesz az állomáson beszédekkel meg mazsorettekkel, ezért lemondtam róla. Ha lehet hinni az időjósoknak, az időjárás is elromlik. Majd elmegyek a fogashoz az egyik közlekedési napján.
Az IDNES szerint akkor vegre a CD is kap hasznalt osztrak kocsikat - 250 millio koronaert (~2,75 milliard forint) 25 Bmz erkezik es 9 fekvohelyes kocsi. Par heten belul erkeznek, komolyabb felujitast nem kapnak, csak festest es egybol forgalomba is allnak. Az ulokocsik nemzetkozi forgalomban fognak kozlekedni. A fekvohelyes kocsik Krakko, Budapest es Szlovakia fele fognak jarni, igy lassan bucsuznak majd a hagyomanyos fekvok.
Megint egy kis Regiojet. A miniszterium elutasitotta az RJ ajanlatat a szlovakiai irany uzemeltetesere, mivel az RJ elvarta volna, hogy az allam ne rendeljen ezen az utvonalon a CD-tol kozlekedest, illetve egymas jegyeinek kolcsonos elfogadasat. A miniszter szerint tovabba a 10 eves szerzodesbol a CD egyetertese nelkul nem lehet kilepni. Tekintettel arra, hogy az RJ Ostrava fele vesztesegesen mukodik az allam nem latta elegsegesnek a felajanlott 5 millio koronas garanciat sem.
Mivel ez az ajanlat nem jott be, az 50 osztrak vagont meg munkara kene fogni, az uj terv az, hogy irany Szlovakia, Pozsony es Kassa kozott napi 4 par vonat kozlekedne, hasonloan a cseh rendszerhez. Persze ehhez meg mozdonyok is kellenek majd. Szakertok szerint, ott sem lehet nyereseges, mert folyamatosan telt hazzal lehetne csak rentabilis, de a ZSSK vonatai sincsenek tele. Meglatjuk ebbol a lufibol mi lesz - a szlovak teruletekrol nincsenek ismereteim.
Miért is nem lep meg, hogy Hamburgban esett az eső?!... :-)))))
Az én Ceská Lipa felől jövő vonatomra is várt már az EC 175 Kolínban, ami ugyan csak +5'-öt jelentett... aztán másik 15-öt Breclavban, de azt a Sobieskire...
En biztos nem utazom vegig az egesz vonalat :) Kollegak voltak vele 1 honapja Hamburgban oda-vissza, mondtak, hogy jo szutyok vagonok voltak. En meg mondtam, hogy Tudom, Bohumil tudom :)
Én szombaton utaztam a 175-el :) Igaz, Hamburgban kezdtem az utat, kicsit hosszúra sikeredett így a nap. Ez a megállás Büchenben elég furcsa, kb. 2 felszálló volt, olyan Nagymaros feeling volt... Berlinig téptünk rendesen, minden állomásra mínuszokkal értünk. Drezda felé Jüterborg felé mentünk, Jüterborg és Falkenberg között három tehervonattal kereszteztünk, amik olyan hosszúak voltak, hogy nem fértek be az állomásokra, így mindig mi vártunk, amíg áthaladnak. Ennek ellenére Drezdába pontosan értünk. Prágáig volt tempó, víz- és újságosztás. Utána minden építésen át, mint kés a vajban, egészen Brnoig, ahol 10 percet vártunk az indulásra, mert vártunk egy késő csatlakozó vonatot (vajon ki utazott rajta, hogy az EC várt??). Ezt a késést Párkányig levittük +5-re, majd még Keleti alsón is vártunk pár percet, így végül pontosan érkeztünk meg.
Ismet volt kirandulas Magyarorszagra a hetvegen (2 hettel korabban is, csak akkor annyira nem tortent semmi, hogy nem irtam rola). Ujabb vagontipust sikerult az EC175-ben kiproblani. Ezuttal Bmz 245 jutott (ugye a mindenfele nemet es magyar CAF kocsik utan, mar csak a magyar Bvmz es a cseh Bee hianyzik. Sajnos cseh Bmee mar ugysem lesz). Multkor a nemet biciklis kocsiban jottem, egyertelmuen a legjobb szinvonal az adott lehetosegekbol, de pentek delutan olyan tomeg volt, hogy nem volt esely arra vagy magyar kocsikba nyomakodni, a ket erosito kocsi is fullon volt, 65% ki volt foglalva. Altalaban is tapasztalat, hogy az utobbi idokben egyre elobb kell foglalni, hogy legyen esely 19Euros jeggyel utazni. A kis kesest, sikerult feltornaszni, Pozsonyban volt boven csatlakozas mulasztas (foleg a Polom gyorsra), Ersekujvaron vart a komaromi vonat, de 5-en voltak rajta osszesen. Pozsony utan volt szottyoges boven, Vacon 8 perc volt az atszallasra, az viszont Szobig izgalmas volt, hogy elerem-e vagy sem.
Tegnap az EC276 10 perc kesessel erkezett Vacra (vajon miert), ott sikerult keresztezni egy Szob felol erkezett tehervonattal, utana meg a zonazora vartunk es igy lett is 20-25 perc keses Vacon. Utana a tovabbi palyaepitesek (Ersekujvar elott, Galantanal a hid, Pozsony utan, Usti nad Orlici, Uvaly-Bechovive) szepen hizlaltak a kesest vegul 40 percre. Az elmult napok alapjan, ha a MAV nem ugyeskedik ossze 20 percet, le is kozlekedhetett volna pontosan. Ami meg erdekes volt, hogy Usti nad Orlici tobbet haladt 2 het alatt, mint Vac atepitese 1 honap alatt. Pedig a munka volumene nagyobb a cseheknel.
Muszaj igazolni, hogy nyugdijas 60-70 ev kozott, egyebkent nem jar a kedvezmeny. Ugyanakkor idoben valtva,esetleg darabokban valtva, el lehet erni ilyen arcsokkenest maskepp is.
Szlovakiaban is van (csak a szlovak verzioban van leirva):
Csehorszagban, igazolvanyt kell kivaltani es 25% kedvezmeny jar az egyuti es menetterti jegyekre. Az igazolvanyhoz kell egy fenykep, utlevel vagy szemelyi igazolvany, a nyugdijas allapotot igazolo hivatalos irat cseh nyelven (hivatalos forditas ha nem cseh nyugdijasrol van szo) es a penztarban kiallitjak. 70 ev felett az utobbi irat nem szukseges.
Elég rosszul hangzik, hogy a Prága-Plzen-Cheb és a Prága-Ceské Budejovice irányba nem akarnak újabb kocsikat rakni... persze nekem ez nem feltétlenül baj, azoknak az ülésein nem lehet olyan kényelmesen elheverni...
Kis vasuti szinesek Csehorszagbol (az ihon meg nem lattam oket) :)
Jancura ur es a Regiojet felajanlotta az uj kozlekedesi miniszternek (akinek a partja annyit mondott, fogalmunk sincsen a kozlekedesrol, nem kell ez a miniszterium), hogy atvenne a Szlovakiaba iranyulo EC forgalmat a CD-tol es tamogatas nelkul uzemeltetne. (Ostravan es Vsetinen keresztul is) Ezekre a vonatokra a CD-nek 10 eves szerzodese van jelenleg. Ami a Regiojetnek es a Leo Expressnek is faj, hogy ezek a tamogatott vonatok (a vsetini irany) konkurenciat jelentenek az o piaci alapon mukodo vonataiknak. Jancura az osztrakoktol vett vagonokat hasznalna, a hianyzo mozdonyokat meg berelni. A miniszterium tanulmanyozza a javaslatot, a CD nem kivanta kommentalni, mondvan nem ismerik a reszleteket.
-----------------------------------
A CD az Ostrava fele kozlekedo EC-ken csokkenti a vonatok hosszat, a jellemzoen hat kocsibol marad negy, a felujitott paklikocsikat kiveszik,helyettuk termes fog kozlekedni,igy a kapacitas marad. A klasszikus etkezok helyett bisztrokocsi fog kozlekedni. A paklikocsik mas vonalakra kerulnek at, hogy a mozgasserulteknek jobb lehetosegeik legyenek, Ostrava es tovabb C.Tesin fele a Pendolino es a csatlakozo Elefantok biztositjak az o kozlekedesuket. Az ezaltal es a Railjetek erkezese miatt felszabadulo klimas kocsikat a hagyomanyos gyorsvonati kozlekedesben akarjak felhasznalni mar aprilistol foleg a Praga-Usti nad Labem-Cheb, Brno-Budejovice-Plzen vonalakon illetve juniustol a Brno-Prerov-Ostrava, Brno-H.Brod-Praha gyorsvonatokban.
A Masarykovot szeretnem fotozni jelenlegi allapotaban, eleg sok 70-es, 80-as evekbol ottmaradt dolog van, a folyamatosan atepulo, szepulo pragai allomasok, megallohelyek kozott, kicsit kortorteneti dokumentum. Szeretnem ha a kisfiamnak lennenek eredeti kepei. :)
Itt nem divat a munkanapok pakolgatasa, ami pirosbetus az ugy van, az emberek ugyis kiveszik a szabikat, megcsinaljak a maguk kis "hidjat" es meg a hetvege is megmarad. Elvileg ha egy hetvegevel kesobb jonnel, itt az is hosszu hetvege (a metroban lesz valami akcio), igy ez a majus elejei a legnagyobb kirajzas, utana rogton a julius 5-6 jon. (ami iden pont nem jo)
A héten néztem a helyzetet semmi hír nem volt. Most a Zelpage-n megjelent, hogy végül nem írtak ki pályázatot, leszerződtek a KZC-vel ismét, 7 koronával olcsóbban kilométerenként, mint a tesztidőszakban.