Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Muszaj igazolni, hogy nyugdijas 60-70 ev kozott, egyebkent nem jar a kedvezmeny. Ugyanakkor idoben valtva,esetleg darabokban valtva, el lehet erni ilyen arcsokkenest maskepp is.
Szlovakiaban is van (csak a szlovak verzioban van leirva):
Csehorszagban, igazolvanyt kell kivaltani es 25% kedvezmeny jar az egyuti es menetterti jegyekre. Az igazolvanyhoz kell egy fenykep, utlevel vagy szemelyi igazolvany, a nyugdijas allapotot igazolo hivatalos irat cseh nyelven (hivatalos forditas ha nem cseh nyugdijasrol van szo) es a penztarban kiallitjak. 70 ev felett az utobbi irat nem szukseges.
Elég rosszul hangzik, hogy a Prága-Plzen-Cheb és a Prága-Ceské Budejovice irányba nem akarnak újabb kocsikat rakni... persze nekem ez nem feltétlenül baj, azoknak az ülésein nem lehet olyan kényelmesen elheverni...
Kis vasuti szinesek Csehorszagbol (az ihon meg nem lattam oket) :)
Jancura ur es a Regiojet felajanlotta az uj kozlekedesi miniszternek (akinek a partja annyit mondott, fogalmunk sincsen a kozlekedesrol, nem kell ez a miniszterium), hogy atvenne a Szlovakiaba iranyulo EC forgalmat a CD-tol es tamogatas nelkul uzemeltetne. (Ostravan es Vsetinen keresztul is) Ezekre a vonatokra a CD-nek 10 eves szerzodese van jelenleg. Ami a Regiojetnek es a Leo Expressnek is faj, hogy ezek a tamogatott vonatok (a vsetini irany) konkurenciat jelentenek az o piaci alapon mukodo vonataiknak. Jancura az osztrakoktol vett vagonokat hasznalna, a hianyzo mozdonyokat meg berelni. A miniszterium tanulmanyozza a javaslatot, a CD nem kivanta kommentalni, mondvan nem ismerik a reszleteket.
-----------------------------------
A CD az Ostrava fele kozlekedo EC-ken csokkenti a vonatok hosszat, a jellemzoen hat kocsibol marad negy, a felujitott paklikocsikat kiveszik,helyettuk termes fog kozlekedni,igy a kapacitas marad. A klasszikus etkezok helyett bisztrokocsi fog kozlekedni. A paklikocsik mas vonalakra kerulnek at, hogy a mozgasserulteknek jobb lehetosegeik legyenek, Ostrava es tovabb C.Tesin fele a Pendolino es a csatlakozo Elefantok biztositjak az o kozlekedesuket. Az ezaltal es a Railjetek erkezese miatt felszabadulo klimas kocsikat a hagyomanyos gyorsvonati kozlekedesben akarjak felhasznalni mar aprilistol foleg a Praga-Usti nad Labem-Cheb, Brno-Budejovice-Plzen vonalakon illetve juniustol a Brno-Prerov-Ostrava, Brno-H.Brod-Praha gyorsvonatokban.
A Masarykovot szeretnem fotozni jelenlegi allapotaban, eleg sok 70-es, 80-as evekbol ottmaradt dolog van, a folyamatosan atepulo, szepulo pragai allomasok, megallohelyek kozott, kicsit kortorteneti dokumentum. Szeretnem ha a kisfiamnak lennenek eredeti kepei. :)
Itt nem divat a munkanapok pakolgatasa, ami pirosbetus az ugy van, az emberek ugyis kiveszik a szabikat, megcsinaljak a maguk kis "hidjat" es meg a hetvege is megmarad. Elvileg ha egy hetvegevel kesobb jonnel, itt az is hosszu hetvege (a metroban lesz valami akcio), igy ez a majus elejei a legnagyobb kirajzas, utana rogton a julius 5-6 jon. (ami iden pont nem jo)
A héten néztem a helyzetet semmi hír nem volt. Most a Zelpage-n megjelent, hogy végül nem írtak ki pályázatot, leszerződtek a KZC-vel ismét, 7 koronával olcsóbban kilométerenként, mint a tesztidőszakban.
Excelsior nem tudom mennyire kihasznalt, azert par kosza belfoldi utast mindig rattam rajta, ha a Metropolt vartam, unnepekkor pedig full haz. Arra lennek kivancsi, hogy az Avala idejeben lesz-e valami? Ha nincsen Varsovia, akkor breclavi atszallas helyett 13.39-es indulassal is lesz vonat Pestre Pragabol? Elvileg juniusban szokott jonni az elso full tervezet, igaz?