Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
A lenti temahoz kapcsolodva, a CD mar biztosan nem vesz 80 vagont az OBB-tol, mivel ebbol 40-et a Regiojet szippantott el, hogy megduplazza a vonatai hosszat a Praga-Ostrava vonalon (ok 10 kocsit emlegettek, de 8 lesz a realis, es mivel most is sok megy 5-6 kocsival, a duplazas is vicces). Ehelyett a CD regi kocsikat fog modernizalni, vagy mas piacokon is korulnez hasznalt jo allapotu kocsik irant.
------------------------
De a fenti hir CD-re vonatkozo resze, akar idezojeles is lehetne, mivel holnap all fel az uj kormany es az uj kozlekedesi miniszter el fogja bocsatani a tavaly ota regnalo Zeleny urat. (Akiknek a jelenlegi vezetes megprobalt 3 eves szerzodest adni, arany ejtoernyovel) Helyette varhatoan Daniel Kurucz lesz az uj igazgato, o kozel all a minisztert ado part mogott cegbirodalomhoz (Agrofert) es jelenleg is a vasutnal dolgozik. Tovabbi csereket terveznek az igazgatotanacsban es a felugyelobizottsagban is.
------------------------
Korabban beszamoltam arrol, hogy bevezetesre kerult Pragan belul az S34-es elovarosi viszonylat. Ezt a KZC uzemeltette, szep oreg 810-essel. Ez a szerzodes februar vegeig ervenyes, a ROPID palyazatot ir ki, amelyre meghivtak a CD-t, a KZC-t es az ARRIVA-t. Az utasszam gyorsan no, most napi 400 utast visznek a jaratok.
------------------------
Megnyilt Csehorszag masodik maganpenzbol epitett vasutallomasa. A varnsdorfi Kocour sorfozde tulajdonosa (Pavel Blazek) 3 evvel hatarozta el, hogy szeretne ha latogatoi vonattal is megkozelithetnek a sorfozdet. Kb 40 kulonbozo engedelyre volt szuksege, de vegulis sikerrel jart es nagyjabol 1 millio koronas koltseggel elkeszult a megallohely. Menetrend itt: http://www.cd.cz/cs/vnitrostatni-cestovani/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k089-131223-01.pdf
Egy kis rovidhir Csehorszagbol, ezuttal nem a pozitiv kategoriabol.
A vizsgalat megallapitotta, hogy tavaly 3 siklasos baleset is a hanyag karbantartas, ellenorzesek elmaradasa miatt kovetkezett be.
Marciusban Tabor es Chotoviny kozott siklott egy gyorsvonat egyik kocsija egy forgovazzal. A kocsi ellenorzesi intervalluma 250.000 km lenne, ebben az esetben a kocsi 900.000-t futott enelkul.
Egy honappal kesobb Klenčí pod Čerchovem-nel siklott a 810-es, tengelytores miatt, A 240.000 ezres ellenorzes elmaradt, a motorkocsi 600ezret futott mire a baleset tortent.
A harmadik esetben pedig Nepomuknal gyorsvonat mozdonya (242.203-8) siklott egy forgovazbol kiesett csavar miatt. Ez a mozdony 150.000km-el ment tobbet a megengedettnel az eloirt vizsgalat nelkul.
Tegnap délután az EC276-al utaztam. Vácra -8 perccel érkezett, nem voltak rajta túl sokan, hiába volt elöl a Bdmpee233 mentem simán a Bpee-be. Legelöl V43 és utána a 20-as gorilla leeresztett szedőkkel. Szobra -5 perccel érkeztünk. Lehet mindig így kéne? :) De ez csak Párkányig volt így, utána ugyanez a Gorilla vitt minket. Szlovákiában a forgalom átlag alatti, főleg a Pozsony-Brno szakaszon. Utána viszont teltház, főleg Brnotól. Volt egy szomorú eset is, egy csinos fiatal anyuka 1-2 év közötti kisfiúval utazott, Breclavban szállt fel és Mlada Boleslavba tartott. Mivel késtünk 7-8 percet a kalauzt megkérdezte, aki beszólt telefonon, hogy Kolinban lesz átszálló, cetlit is nyomtatott neki stb. Amikor odaértünk, elkezdett szaladni az aluljáró felé a babakocsival, de hiába mert abban a pillanatban, ahogy lelépett a peronra, húzott is kifelé a 854-es. Így ha nem jött érte senki, akkor mehetett személyvonattal fél órával később és 1 órával későbbi érkezéssel. Igencsak baráti... Prágába +3al érkeztünk.
Tegnap este hosszú idő után ismét a Metropolt vettem igénybe. Ezúttal 6os fekvőt választottam költség okokból, az eshopban még lehetett volna T2 vagy T3 52-es fülkébe, de nem választottam. Fekvőből 6-osból 3 helyet adtak el, 4-esből 2-t, amikor vásároltam. Este kb 40-en vártuk a vonatot a peronon, a prágai stokkba kb 20 utas szállt, hálóba 5-6, fekvőbe 10 a maradék ülőbe. Amig gépcsere volt, végigsétáltam, a bécsi rész elég üres volt, Wlabmee jutott, akárcsak a Prága-Pest háló. A berlini wlabmz volt, a három ülőben még üres fülke is akadt, a legnépszerűbb a termes volt. Nekem a 6-os fülkébe 3 dél koreai tinédzser jutott, kicsit nehezen ment az ágyazás, meg érdekesen gondolkoztak, hogyan másznak fel a tető alá, de aztán behoztam nekik a létrát. A lent alvó ifjú hölgy, csak a cipőt vette le és pufikabátban aludt. Vácig pontosak voltunk.
A 22:03-kor Wien/Praha/Budapest felé induló TLK-n, amin ráadásként volt 1-1 cseh 20-41 B, 20-70 Bpee és egy magyar 70-80 WLAB (ha minden igaz, Prágába mentek, de olyan kocsiszámokkal, amik az életben nem jártak errefelé...).
A Budapestre tartó hálón 3 utas volt, a fekvőn 2. A bécsi kocsikban összesen 2 amerikai utazott, Prágába viszont mentek elegen, főként távol-keleti látogatók (ezekkel egyébként a Prága-Budapest háló is jól ki volt tömve).