Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Megszunik menetrendvaltastol a CD egyetlen buszjarata. A CD Bus eddig Frydek-Mistek es Hranice kozott biztositott csatlakozast a zsolnai expresszekhez. Helyette a vasut szerint az ostravai atszallas kedvezobb lesz es az gyorsabb kapcsolatot biztosit. Praga-Frydek iranyban jelenleg 3 perc van, ellentetesen 4 perc. Ezzel a csatlakozas nem biztositott, ezert nyomulunk Svinovba ahol 7 perc van es varja a csatlakozast. A cikk ala kommentelo egyik hozzaszolo szerint jovore: 9 illetve 14 perc lesz. Ez alatt mar at lehet erni, de azert nem valami tokeletes. A CD Bus meg valoszinuleg kimarad, mert sosem jar az a jarat kedden,szerdan,csutortokon ami nekunk lenne jo. Arrol meg ugye, hogy Priborbol, Novy Jicinbol rosszabb lesz, nem volt szo :)
A CD a hosszú hétvégére és jó időre egészen jól reagált, legalábbis a Sumavában. A reggeli České Budějovice-Nové Údoli vonatot az eredeti 842+mellékkocsi helyett sikerült 754+Bds+Bdmteeo összeállításban kiadni tegnap. Az ülőhelykapacitás ezzel ugyan csak 10%-al nőtt, de sokkal több kerékpár fért el így, amire nagyon nagy szükség is volt.
Itt a 8109-es éppen Ovesná megállóhelyről gyorsít, 10 perc késéssel (mivel ilyenkor normál esetben már csak motorvonatok járnak, ahol a feltételes megállóknál lehet jelezni, ennél a szerelvénynél viszont nem, így ez mindenhol megállt):
A cseh tévé tegnapi híre szerint van némi esély arra, hogy visszatérjen a forgalom a 262-es, 271-es vonalak 2011 decemberében bezárt szakaszára. A pardubicei körzet megpróbálta a CD-t meggyőzni, hogy már decembertől újrainduljon a forgalom, de mivel csak 810-eseket ajánlott a cseh vasút, így a dolog kútba esett. Helyette elfogadták az ARRIVA ajánlatát, aki közforgalmi megrendelés nélkül kezdhet közlekedni. Előbb persze meg kell állapodni az SZDC-vel is, így várhatóan menetrendváltás helyett csak márciusban indulhatnak meg a vonatok, kezdetnek a reggeli és délutáni csúcsban, aztán kiszélesítik a rendszert. A vonatokon a jegyárak a megyei díjaknak megfelelőek lesznek és elfogadják az ottani integrált közlekedésre kiadott bérleteket.
Tegnap ujabb frydeki kirandulas volt napirenden. A jegyvasarlas penz es gyorsasag alapjan egy Leo Express-CD kombot adott ki ezuttal. Leo-eknel megjelent a csaladi jegy 2 felnott es max 3, 15 ev alatti gyerek 499 koronaert utazhat egyutt, a megtett tavolsagtol fuggetlenul. Igy ez lett a nyero. Odafele az LE1355-s volt a vonatunk, a rendszerben reggel 66 foglalast lattam economy-ra, 5-6ot businessre, es 1-et Premiumra. 8.20-kor Mr Premium bent ult, a business telinek latszott, Economy-n a foglalasoknak megfeleloen. Ebbol a 66-bol kb 10-en leszalltak Pardubiceben, ott 4-5 felszallo, a maradek fele Olomoucban szallt le, Studenkan 1/1 utascsere, Svinovban is sokan szalltak le, Ostrava hlavni kb 10-15 ember maradt a vonaton Bohuminig. Szolgaltatas szokasos, a fedelzeti portal szepen megy okostelefonon is. A jegyek Economy-ra azert a kezdeti 140 koronas becsali csardarol, szepen felkusztak 240-re, 300-ra es aki kivaltja a torzsutaskartyas, csak az kap 20% kedvezmenyt. Nem hiaba veszteseges a buli egyelore...
Ostravaban most eleg komoly gondok lehetnek a 842-es motorkocsikkal, mivel a 323-as vonalon a szerelvenyek altalaban 842+Bdtn+Bdtn kiallitasuak, par combossak vonat van Buvarral es 4 BDt-vel. Most viszont a 3154-es is ilyen volt es meg 2 masik is hasonlo osszeallitasban porgott. Doku jellegu fotok telefonnal:
Visszafele meg szebb osszeallitas jutott a 3139-re :)
742 + 3Btax
Kuncice-i atszallas utan egy foto a 3424-bol love:
Az egesz utemes rendszer, nagyon feszitett a 321-es, 323-as vonalon (gondolom csatlakozik valamennyire a 324 es 322-es is, de ennek ellenere egy max 5 perces kesest elbir a rendszer, van benne nemi tartalek. Szerelvenyekkel nem tudom mi a helyzet. Van valahol fent forda a neten?
Aztan Svinovban, volt most tobb ido atsetalni az aluljaron az 512es Pendolinohoz. Helyette a Varsovia jott, nagy volt a kisertes, hogy inkabb arra szalljak fel :) A paklikocsi es a Bmz tomve, az elso Bpee-ben felhaz lehetett, utolsoban alig valaki. Elso osztalyon 4-5 utas, bufe tokures. Volt idom megnezni, mert hiaba ment el elottunk Prosenice es a Prerov-i delta kozott volt ido nezelodni, eloszor balrol, aztan jobbrol is megmutatta magat. A Kosican meg ott varta hogy megelozzuk, par kocsi volt az autoszalliton. a Pendolino olyan felhazhoz kozeli volt, de latszik azert hogy hetkoznap nem bir el 3 szolgaltatot a vonal, sokkal tobb a kapacitas mint az igeny.
Kovetkezo kanyar egy honap mulva, remelem nem kocsival...
Annak aprópóján, hogy immár tizedik éve járok fényképezőgéppel a kezemben északi szomszédunk vasútját és azon belül is különösen a közép-szlovákiai 170 és 171-es vonalakat, indítottam egy új sorozatot. Ebben az ezen vonalakon készült képeket találhatjátok, az elmúlt 10 évből. A terv szerint decemberig eljutunk napjainkig, így nyomon lehet követni a változásokat a két vonal életében, az elején még rengeteg olyan géppel, amik ma már nem is léteznek.
2003-al kezdve minden év, minden évszak sorra kerül, remélem nem lesz unalmas, sok a kép, de van némi szöveg is :)
A Taurusos cikkről egyből az jutott eszembe, hogy tuti a Skoda volt, aztán letekertem és lőn világosság. Azért még nem jogerős a dolog és ugye a Railjetekkel is megvoltak ugyanezek a körök.
OFF: Pozitiv meglepetés a jégkorong :) Te is fiam Brutus? Csak akkor mentem volna oda, ha feljutunk, nem sikerült, Korea meg messze van. De 2015-ben mindenképpen ott leszek az A csoportoson, remélem a magyaroknak szurkolva :)
így nem kerülök két éves lemaradásba, mint hmsoft :)
Már meghaladtam a két évet, és lesz belőle kettő és fél hamarosan, de közel a segítség: 2012-ben és idén alig utaztam vonalbejárási célból, úgyhogy mégiscsak sikerül (talán) csökkentenem. Meg különben is, párszáz év távlatából már teljesen mindegy lesz, hogy a feldolgozás éppen milyen lemaradásban volt az eseményhez képest. Ahogy a költő mondta: a mindenséggel mérd magad. :)))
Az eredeti tartalommal simán megérte volna, így sajnos nem. Nagyon sokan vissza is mondták emiatt, szinte végig saját fülkém volt, ami elég szomorú, tekintve, hogy az eredeti terv szerint legalább 1 napon a fülkében mind a 6 helyen ült volna valaki. Kicsit érthetetlen, miért csak pár héttel a túra előtt derült ki, hogy mind a DB Netz, mint a PKP PLK visszamondta a szóban előre már megadott engedélyeit, így Zawidów kivételével nem valósult meg szinte semmi az ottani vendégszereplésből.
Én sajnos ismét kihagyni kényszerülök a mókát, nem hiszem, hogy jövő péntekig szállítható állapotba kerülök.
OFF Addig is van idő az idei balti albumokon dolgozni, így nem kerülök két éves lemaradásba, mint hmsoft :), meg van alkalom tervezgetni Fehéroroszországra a hoki vb-vel egybekötött vonatozásra.
Jók lettek - már néztem darabokban is :) Bár a túra azért elég húzos volt árban...
Most olyan 90%, hogy megyek Nymburkba 12-én.
Féloff: Ma valami tragédia volt a D1 - Prágából Brno felé, délután 4 körül - dugó a 2-es és 12-es km között 3 autó csattant, a felújításokon túl a 66-os km-nél 4 autó, a 106-osnál egy autó borult fel és Brno-ban a 194-es előtt 4km-es dugó. Mi kb 50-után fordultunk vissza, a 13-asnál kamion és személyautó... Holnap reggel újra nekifutunk, de azért elég gáz ez, hajrá vonat.
Kis operatív megoldás: A Hungária egy órás késése miatt, ma 11.39-kor Prágából a Zdenek Fibich szerelvénye ment el Breclavig, a Hungária pedig a Zdeneket pótolja - aztán a cseh szakasz után késhet tovább kedvére :)
Uj S vonal indul ma Pragaban a Masarykovo palyaudvar es Cakovice kozott S34-es szam alatt. A vonatok minden ora 20-kor indulnak (6 es este nyolc kozott) mindket vegallomasrol, ugy hogy az S3-as viszonylattal feloras utemet adjanak ki. A szolgaltato nem a cseh vasutak, hanem a KZC, akik az arviz idejen mar besegitettek a pragai forgalomba. 810-es motorvonatokkal indul a szolgaltatas, ha nagy az utasigeny, akkor valami nagyobbat is beallitanak. (http://www.kzc.cz/cz/Novinky/Novinka/902) (Az arviz idejen sokan vettek igenybe ezt az ideiglenes viszonylatot, igy megprobaljak rendes korulmenyek kozott is).
Jegyvizsgalo nem lesz a vonatokon, elso ajtos felszallas mellett a mozdonyvezeto ellenorzi a jegyeket es berleteket.
Az idnes cikke szerint, azonban eleg draga aron szolgaltat a ROPID-nak a KZC. Eloszor 105 koronat kertek kilometerenkent, ezt sikerult intenziv targyalasok soran lealkudni, 84-re, ami a jegybeveteleket beszamitva 76-ra johet ki vegul. Ugyanakkor pl a Vogtlandbahn Liberec es Zittau kozott 73 koronaert szolgaltat, modern legkondicionalt Desirokkal. A ROPID szerint viszont ezeket az arakat felesleges osszehasonlitani :) Megemlitik, hogy az ARRIVA is jelentkezett erre a vonalra, de a ROPID nem akart veluk targyalni, mondvan erre nincsen penzuk. Aztan megis lett ;)