Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2013.11.01 0 0 12615

Ott vannak a távolsági vonatok is, csak a linkelés nem sikerült :) http://www.szdc.cz/soubory/knizni-jizdni-rady-131215/dalk-dopr.pdf

Előzmény: DVB (12613)
gw Creative Commons License 2013.11.01 0 0 12614

A 083-as már Decinig tart, igaz, még vonatok nélkül, de ami késik, nem múlik :)

Előzmény: DVB (12613)
DVB Creative Commons License 2013.11.01 0 0 12613

Az SZDC oldalára felkerült a jövő évi menetrend. Bár sajnos a távolsági vonatok helyett, kétszer sikerült felrakni az állomások listáját. 

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-131215.html

 

 

DVB Creative Commons License 2013.10.29 0 0 12612

Megszunik menetrendvaltastol a CD egyetlen buszjarata. A CD Bus eddig Frydek-Mistek es Hranice kozott biztositott csatlakozast a zsolnai expresszekhez. Helyette a vasut szerint az ostravai atszallas kedvezobb lesz es az gyorsabb kapcsolatot biztosit. Praga-Frydek iranyban jelenleg 3 perc van, ellentetesen 4 perc. Ezzel a csatlakozas nem biztositott, ezert nyomulunk Svinovba ahol 7 perc van es varja a csatlakozast. A cikk ala kommentelo egyik hozzaszolo szerint jovore: 9 illetve 14 perc lesz. Ez alatt mar at lehet erni, de azert nem valami tokeletes. A CD Bus meg valoszinuleg kimarad, mert sosem jar az a jarat kedden,szerdan,csutortokon ami nekunk lenne jo. Arrol meg ugye, hogy Priborbol, Novy Jicinbol rosszabb lesz, nem volt szo :)

gw Creative Commons License 2013.10.27 0 0 12611

A CD a hosszú hétvégére és jó időre egészen jól reagált, legalábbis a Sumavában. A reggeli České Budějovice-Nové Údoli vonatot az eredeti 842+mellékkocsi helyett sikerült 754+Bds+Bdmteeo összeállításban kiadni tegnap. Az ülőhelykapacitás ezzel ugyan csak 10%-al nőtt, de sokkal több kerékpár fért el így, amire nagyon nagy szükség is volt.

 

Itt a 8109-es éppen Ovesná megállóhelyről gyorsít, 10 perc késéssel (mivel ilyenkor normál esetben már csak motorvonatok járnak, ahol a feltételes megállóknál lehet jelezni, ennél a szerelvénynél viszont nem, így ez mindenhol megállt):

 

DVB Creative Commons License 2013.10.24 0 0 12610

A cseh tévé tegnapi híre szerint van némi esély arra, hogy visszatérjen a forgalom a 262-es, 271-es vonalak 2011 decemberében bezárt szakaszára. A pardubicei körzet megpróbálta a CD-t meggyőzni, hogy már decembertől újrainduljon a forgalom, de mivel csak 810-eseket ajánlott a cseh vasút, így a dolog kútba esett. Helyette elfogadták az ARRIVA ajánlatát, aki közforgalmi megrendelés nélkül kezdhet közlekedni. Előbb persze meg kell állapodni az SZDC-vel is, így várhatóan menetrendváltás helyett csak márciusban indulhatnak meg a vonatok, kezdetnek a reggeli és délutáni csúcsban, aztán kiszélesítik a rendszert. A vonatokon a jegyárak a megyei díjaknak megfelelőek lesznek és elfogadják az ottani integrált közlekedésre kiadott bérleteket.

DVB Creative Commons License 2013.10.24 0 0 12609

Tegnap ujabb frydeki kirandulas volt napirenden. A jegyvasarlas penz es gyorsasag alapjan egy Leo Express-CD kombot adott ki ezuttal. Leo-eknel megjelent a csaladi jegy 2 felnott es max 3, 15 ev alatti gyerek 499 koronaert utazhat egyutt, a megtett tavolsagtol fuggetlenul. Igy ez lett a nyero. Odafele az LE1355-s volt a vonatunk, a rendszerben reggel 66 foglalast lattam economy-ra, 5-6ot businessre, es 1-et Premiumra. 8.20-kor Mr Premium bent ult, a business telinek latszott, Economy-n a foglalasoknak megfeleloen. Ebbol a 66-bol kb 10-en leszalltak Pardubiceben, ott 4-5 felszallo, a maradek fele Olomoucban szallt le, Studenkan 1/1 utascsere, Svinovban is sokan szalltak le, Ostrava hlavni kb 10-15 ember maradt a vonaton Bohuminig. Szolgaltatas szokasos, a fedelzeti portal szepen megy okostelefonon is. A jegyek Economy-ra azert a kezdeti 140 koronas becsali csardarol, szepen felkusztak 240-re, 300-ra es aki kivaltja a torzsutaskartyas, csak az kap 20% kedvezmenyt. Nem hiaba veszteseges a buli egyelore...

 

Ostravaban most eleg komoly gondok lehetnek a 842-es motorkocsikkal, mivel a 323-as vonalon a szerelvenyek altalaban 842+Bdtn+Bdtn kiallitasuak, par combossak vonat van Buvarral es 4 BDt-vel. Most viszont a 3154-es is ilyen volt es meg 2 masik is hasonlo osszeallitasban porgott. Doku jellegu fotok telefonnal:

 

 

 

 

Visszafele meg szebb osszeallitas jutott a 3139-re :)

742 + 3Btax

Kuncice-i atszallas utan egy foto a 3424-bol love:

 

Az egesz utemes rendszer, nagyon feszitett a 321-es, 323-as vonalon (gondolom csatlakozik valamennyire a 324 es 322-es is, de ennek ellenere egy max 5 perces kesest elbir a rendszer, van benne nemi tartalek. Szerelvenyekkel nem tudom mi a helyzet. Van valahol fent forda a neten?

 

Aztan Svinovban, volt most tobb ido atsetalni az aluljaron az 512es Pendolinohoz. Helyette a Varsovia jott, nagy volt a kisertes, hogy inkabb arra szalljak fel :) A paklikocsi es a Bmz tomve, az elso Bpee-ben felhaz lehetett, utolsoban alig valaki. Elso osztalyon 4-5 utas, bufe tokures. Volt idom megnezni, mert hiaba ment el elottunk Prosenice es a Prerov-i delta kozott volt ido nezelodni, eloszor balrol, aztan jobbrol is megmutatta magat. A Kosican meg ott varta hogy megelozzuk, par kocsi volt az autoszalliton. a Pendolino olyan felhazhoz kozeli volt, de latszik azert hogy hetkoznap nem bir el 3 szolgaltatot a vonal, sokkal tobb a kapacitas mint az igeny.

 

Kovetkezo kanyar egy honap mulva, remelem nem kocsival...

benbe Creative Commons License 2013.10.21 0 0 12608
gw Creative Commons License 2013.10.13 0 0 12607

Annak aprópóján, hogy immár tizedik éve járok fényképezőgéppel a kezemben északi szomszédunk vasútját és azon belül is különösen a közép-szlovákiai 170 és 171-es vonalakat, indítottam egy új sorozatot. Ebben az ezen vonalakon készült képeket találhatjátok, az elmúlt 10 évből. A terv szerint decemberig eljutunk napjainkig, így nyomon lehet követni a változásokat a két vonal életében, az elején még rengeteg olyan géppel, amik ma már nem is léteznek.

2003-al kezdve minden év, minden évszak sorra kerül, remélem nem lesz unalmas, sok a kép, de van némi szöveg is :)

 

http://wlab.hu/trip/170171/

 

 

sínmester Creative Commons License 2013.10.11 0 0 12606

Hol lesz a TGV ? :D

Előzmény: DVB (12605)
DVB Creative Commons License 2013.10.11 0 0 12605

Nekem se lesz Nymburk... Vasarnap este lesz helyette TGV Parizsbol. Eljen a munka!

Előzmény: gw (12604)
gw Creative Commons License 2013.10.10 0 0 12604

Ment Velímbe.

Előzmény: sínmester (12603)
sínmester Creative Commons License 2013.10.10 0 0 12603
DVB Creative Commons License 2013.10.05 0 0 12602

Kár érte - jobbulást! 

 

A Taurusos cikkről egyből az jutott eszembe, hogy tuti a Skoda volt, aztán letekertem és lőn világosság. Azért még nem jogerős a dolog és ugye a Railjetekkel is megvoltak ugyanezek a körök. 

 

OFF: Pozitiv meglepetés a jégkorong :) Te is fiam Brutus? Csak akkor mentem volna oda, ha feljutunk, nem sikerült, Korea meg messze van. De 2015-ben mindenképpen ott leszek az A csoportoson, remélem a magyaroknak szurkolva :)

Előzmény: gw (12599)
gw Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12601
hmsoft Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12600

így nem kerülök két éves lemaradásba, mint hmsoft :)

 

Már meghaladtam a két évet, és lesz belőle kettő és fél hamarosan, de közel a segítség: 2012-ben és idén alig utaztam vonalbejárási célból, úgyhogy mégiscsak sikerül (talán) csökkentenem. Meg különben is, párszáz év távlatából már teljesen mindegy lesz, hogy a feldolgozás éppen milyen lemaradásban volt az eseményhez képest. Ahogy a költő mondta: a mindenséggel mérd magad. :)))

 

hm

Előzmény: gw (12599)
gw Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12599

Az eredeti tartalommal simán megérte volna, így sajnos nem. Nagyon sokan vissza is mondták emiatt, szinte végig saját fülkém volt, ami elég szomorú, tekintve, hogy az eredeti terv szerint legalább 1 napon a fülkében mind a 6 helyen ült volna valaki. Kicsit érthetetlen, miért csak pár héttel a túra előtt derült ki, hogy mind a DB Netz, mint a PKP PLK visszamondta a szóban előre már megadott engedélyeit, így Zawidów kivételével nem valósult meg szinte semmi az ottani vendégszereplésből.

 

Én sajnos ismét kihagyni kényszerülök a mókát, nem hiszem, hogy jövő péntekig szállítható állapotba kerülök.

 

OFF Addig is van idő az idei balti albumokon dolgozni, így nem kerülök két éves lemaradásba, mint hmsoft :), meg van alkalom tervezgetni Fehéroroszországra a hoki vb-vel egybekötött vonatozásra.

Előzmény: DVB (12598)
DVB Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12598

Jók lettek - már néztem darabokban is :) Bár a túra azért elég húzos volt árban...  

 

Most olyan 90%, hogy megyek Nymburkba 12-én.

 

Féloff: Ma valami tragédia volt a D1 - Prágából Brno felé, délután 4 körül - dugó a 2-es és 12-es km között 3 autó csattant, a felújításokon túl a 66-os km-nél 4 autó, a 106-osnál egy autó borult fel és Brno-ban a 194-es előtt 4km-es dugó. Mi kb 50-után fordultunk vissza, a 13-asnál kamion és személyautó... Holnap reggel újra nekifutunk, de azért elég gáz ez, hajrá vonat.

Előzmény: gw (12596)
vjano Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12597

Szép út volt, öröm volt végignézni a képeket, és a szövegek is hozták a szokásos szintet...:-)

Előzmény: gw (12596)
gw Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12596

Elkészült az idei május nagy cseh-lengyel (bár ebből végül nagyon kicsi jutott) vonatozás beszámolója: http://wlab.hu/trip/201306/index.html

 

DVB Creative Commons License 2013.10.04 0 0 12595

Kis operatív megoldás: A Hungária egy órás késése miatt, ma 11.39-kor Prágából a Zdenek Fibich szerelvénye ment el Breclavig, a Hungária pedig a Zdeneket pótolja - aztán a cseh szakasz után késhet tovább kedvére :)

V43 1227 Creative Commons License 2013.10.02 0 0 12594
Előzmény: 5047 090-5 (12586)
dancsika05 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12593

Sziasztok!

 

Nem tudjátok ,hogy lesz-e idén is szlovák lidlis vonat jegy. Amilyen tavaly ősszel volt.

gw Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12592
Több CD által kiadott jegytípus is jó oda, de a napi és hetijegyek nem.
Előzmény: vjano (12591)
vjano Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12591

Szóval nem...:(

Előzmény: DVB (12590)
DVB Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12590
Előzmény: vjano (12589)
vjano Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12589

Apropo Vogtlanbahn: a zittaui korridoros szakaszra ervenyes a CD jegy? Neha megfordulok arra nyaranta a hetijeggyel...

Előzmény: DVB (12588)
DVB Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12588

Kis szines Csehorszagbol:

 

Uj S vonal indul ma Pragaban a Masarykovo palyaudvar es Cakovice kozott S34-es szam alatt. A vonatok minden ora 20-kor indulnak (6 es este nyolc kozott) mindket vegallomasrol, ugy hogy az S3-as viszonylattal feloras utemet adjanak ki. A szolgaltato nem a cseh vasutak, hanem a KZC, akik az arviz idejen mar besegitettek a pragai forgalomba. 810-es motorvonatokkal indul a szolgaltatas, ha nagy az utasigeny, akkor valami nagyobbat is beallitanak. (http://www.kzc.cz/cz/Novinky/Novinka/902) (Az arviz idejen sokan vettek igenybe ezt az ideiglenes viszonylatot, igy megprobaljak rendes korulmenyek kozott is).

 

Jegyvizsgalo nem lesz a vonatokon, elso ajtos felszallas mellett a mozdonyvezeto ellenorzi a jegyeket es berleteket.

 

Az idnes cikke szerint, azonban eleg draga aron szolgaltat a ROPID-nak a KZC. Eloszor 105 koronat kertek kilometerenkent, ezt sikerult intenziv targyalasok soran lealkudni, 84-re, ami a jegybeveteleket beszamitva 76-ra johet ki vegul. Ugyanakkor pl a Vogtlandbahn Liberec es Zittau kozott 73 koronaert szolgaltat, modern legkondicionalt Desirokkal. A ROPID szerint viszont ezeket az arakat felesleges osszehasonlitani :) Megemlitik, hogy az ARRIVA is jelentkezett erre a vonalra, de a ROPID nem akart veluk targyalni, mondvan erre nincsen penzuk. Aztan megis lett ;)

DVB Creative Commons License 2013.10.01 0 0 12587

Van egy felesleges Sturovo-Vac, Vac-Sturovo returjegyem, ha valakit erdekel. Okt 12-ig ervenyes.

5047 090-5 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 12586

Sziasztok!

 

Lesz majd megint gőzős december 6-án Komáromba? :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!