Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
A T478.3036 átszámozva 753.036-3 lett egy rövid időre, aztán felvette a 753.303-7 számot egy másik, balesetes gép emlékére. Hogy tovább bonyolódjon a dolog, 1997-ben új szívet kapott a 753.010-ből. Sokáig már ezzel sem élt, 1998-tól leállítva Chomutovban, szétvágva 2002-ben.
A szlovák széles nyomtávú vasút jövője még akár szép is lehet, a jelene viszont kezd elsötétedni. A legnagyobb fuvaroztató, a US Steel mostanában a tengerentúlról szerzi be a vasércet, várhatóan az idei mennyiség nagyobbik része már Kanadából érkezik, lengyel kikötőn keresztül.
A Kassai vasmű jövője is némiképp bizonytalan, Fico miniszterelnök személyesen utazott Pittsburghbe, jelenleg úgy tűnik, hogy sikerül megtartani a munkahelyeket, legalább a következő 5 évre.
Lehet azt tudni, hogy a 7800-as számú Margecany-Zsolna személyvonat milyen kocsikból van kiállítva? Ez azért érdekelne, mert hétvégén valahol Kassa és Poprad között kell pár órát eltöltenem éjszaka. Gondolom, Poprad nem optimális ilyen szempontból. Ha hagyományos fülkés kocsikból állna az említett vonat, akkor lenne esély arra, hogy benne éjszakázzak, majd ugyanezzel a vonattal el is mehetnék Poprádig.
Remélem, még most sem szokták éjjelre lezárni a szerelvényeket. Az elmúlt pár évben néhányszor volt szerencsém vonatokon éjszakázni (pl Párkányban, Nagyszombaton, Zsolnánk), és a központilag nem zárható ajtós vasúti kocsik mindig nyitott ajtókkal vártak :) 1,5 hete a viharos időben Kassa-Poprad között több (teljesen nappali) személyvonat részben fekvőhelyes kocsiból volt kiállítva. Gondolom, ez csak a nagy keveredés és a felborult fordulók miatt volt. Pedig most milyen jó jönne...
2. Emlékeim szerint meglehetősen sok megállóban van jegyautomata (legalábbis majdnem minden villamosmegállóban). Ha a közvetlen környékén az SND-nek nem találsz, akkor legközelebb afárikovón a villamosmegállóban tuti van.
Észtországban csak a tallini pályaudvaron jártam - az egész nagyon érdekes, olyan tipikus Kelet-Európa feeling egy adag gigantomán szovjetunióval leöntve.
Riga még olyanabb, de még Vilnius is inkább, mint Tallinn... ;-)
Remélem azért lesz majd 1-2 klasszik cseh album is.
OFF
Észtországban csak a tallini pályaudvaron jártam - az egész nagyon érdekes, olyan tipikus Kelet-Európa feeling egy adag gigantomán szovjetunióval leöntve. A város nagyon szép - 1 napos kirándulás volt a finn nyaralásból. Finnország viszont iszonyat drága - vonatjegyeket tekintve, kisebb vagyon volt a Helsinki-Turku kirándulás IC-vel. A táj meg... :) De ott már tuti nem lesz 471-es sorozat :)))
15-én mentem volna Csehországba a Jeseniussal, de az ismert hóhelyzet miatt (szerencsére) nem tudtam átmenni Komárnóba, aztán láttam, hogy több mint 5 órát késett... Később is indult Budapestről, vagy útközben szedte össze?