Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Létezik-e olyan oldal, ahol a szlovák vasút személykocsijainak állomásítása van. Nem kellene az aktuális, jó a 16-17 évvel ezelőtti, vagy köztes időkből. Igazából zólyomi és kassai 20-41, 20-48 és 19-41-es kocsik érdekelnek.
Próbáltam képeken, videókon ellesni a vonatban lévőkét, de olvashatatlan.
Nincs ilyen kártyám, és az évi néhány szlovákiai útért nem is vennék ilyet. Nem tudom, hogy egyébként milyen egyéb kedvezményekre jogosít pl más nemzetközi utak esetében, lehet hogy egyszer majd jobban utánanézek.
Jó hír, hogy már van kombinált jegy. Kb 7 éve Ótátrafüreden az elektricska pénztárában meg tudtam venni a Kassa-Hidasnémeti nemzetközi jegyet. Furcsa lett volna ezek után, ha a kombinált jegyet nem tudták volna kiadni.
A Komárom-Zsolna buszjegy árát egyelőre még nem sikerült kiderítenem. Bár tartok tőle, hogy a teljes árú vonatjegynél érezhetően olcsóbb, a rövidebb távolság miatt.
A 25%-os kedvezményt a Klasik Railplus kártya tulajdonosoknak jár, 35 euróért kiválthatod és egy évig érvényes.
Hogy a rövid távoknál miért csak a Regional kedvezményt adja ki, az jó kérdés, valamiért nem programozták bele, hogy egyszerre egy 15 aztán egy 25 %-os kedvezményt jelenítsen meg a teljes ár/kedvezményes helyett (az elsőt a teljes ár helyett, amit ugye senki nem vált meg). De a zssk megújult weboldalán elég jól megy a keresés, már nem olyan mint régen, érdemes ott is keresni.
Igaz, ott meg alapból az 5%-os internetes kedvezményt mutatja a teljes árnál is.
Viszont úgy látom már van ZSSK-Regiojet kombinált jegy, tehát bármely ZSSK pénztárban is lehet jegyet venni a Pozsony-Komárom szakaszra is, ez az elején biztosan nem így volt, így ebben tévedtem.
Nem, valószínűleg nem a régiós kedvezményt látom. Írok pár példát, hogy mit találtam:
Komárom-Érsekújvár: 1,46 EUR (csak ezt az árat adja meg a rendszer, 50 k alatt, személyvonat)
Pozsony-Zsolna (Inovec): 9,38/7,04 EUR (tehát 2 árat ad meg a rendszer, az alacsonyabb 25%kedvezményt tartalmaz; 203 km, és nem személyvonat)
Kassa-Bártfa 4,15/3,12 EUR (itt is 2 árat ad meg a rendszer, az alacsonyabb 25%kedvezményt tartalmaz; 78, tehát 50 fölötti km, személyvonat)
Eperjes-Bártfa: 2,14 EUR (1 árat ad meg, 50 km alatt, személyvonat).
Tehát továbbra is érdekel, hogy mikor, milyen jogícmen vehetem igénybe a 25% kedvezményt tartalmazó árat pl a Pozsony-Zsolna, vagy a Kassa-Bártfa úron. Illetve az is érdekel már, hogy a másik 2 viszonylatnál már csak a kedvezményes árat adja meg a rendszer?
Remélem, a Regiojet kalauza rugalmas lesz, ha nem sikerül jegyet venni a legjobb esetben is csak 15 perces pozsonyi átszállás során.
A DB kocsihiánnyal küzd, FIZET a társvasutaknak a németországi futás után és esze ágában sincsa az "értékes" kocsijait külföldre járatni nem hatékony szerelvényfordulókkal...
Ha a http://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusy/spojeni/honlapon keresek szlovák belföldi viszonylatokat, akkor a vonatos utaknál gyakran (de nem mindig) kétféle árat ad meg a rendszer; egy teljes árat, és egy látszólag 25% kedvezményt tartalmazó árat. Mikor érvényes az akciós ár, és mely viszonylatokon, vonatokon lehet igénybe venni?
Más, bár kicsit OFF. Tudja valaki, hogy mibe kerül a buszjegy Komárom-Zsolna közé, a 14.25-kor induló közvetlen járatra (csomagjeggyel együtt)? Még nem dőlt el, hogy a busz vagy a vonat lesz-e a nyerő, de a döntés előtt szeretnék tisztában lenni az árakkal. A fent említett kereső nem ad ki árat.
A ZSSK pénztáraiban tudnak jegyet adni a Regiojet-es szakaszokra? Pl egy Kysucké Nové Mesto-Komárno út esetén ki tudják adni a jegyet/jegyeket KNM állomáson, egészen Komáromig (a Regiojet-es szakaszon keresztül)? Pozsonyban viszonylag szűkek az átszállások, nem lenne szerencsés, ha még jegyért is kéne szaladni.
Jól emlékszem, hogy csoportos (nem családi) kedvezmény nincs a ZSSK-nál 2-3 fő részére?
"Most a CD adja a kocsikat a DB megrendelésére": Ez valójában a szokásos futáskiegyenlítés, csak nem cserébe adott kocsikkal, hanem pénzben? Vagy valami más konstrukció?
Az elvágás kinek jó, mi oka lenne? Egyes vasutak üzleti érdekei a másik ellenében? Döbbenetes és siralmas, hogy erre tart a vasút fejlődése, a közvetlen kapcsolatok elvágása hatalmas visszalépés lenne. Nem elsősorban nekünk, mert Budapestről kevesen utaznak Prágán túlra, de azért egy Brno-Berlin, Pozsony-Drezda, Parduboce-Decin és hasonló utazás még nem olyan vészesen hosszú, hogy ne lennének ilyen utasok. Az ilyen viszonylatok utatsai együtt már egyáltalán nem elhanyagolható lészámúak.
Bár nem ez lenne az első eset, hogy egyes kiemelt viszonylatok fejlesztése (helyenként csak látványfejlesztése) az adott viszonylaton túlnyúló közvetlen kapcsolatok elvágását eredményezi, és a hálózatiság rovására megy.
Valószínűleg az elvágós verzió lenne. Az EC-k egy része a Railjetekkel menne Bécs-Prága között CD-ÖBB együttmükődésben, Prága-Berlin/Hamburg között pedig Regiojet kocsik a DB-vel való együttmüködésben. (Most a CD adja a kocsikat a DB megrendelésére). Ez hogy érinteni a Hungáriát meg a Jeseniust? Jó kérdés... Volt olyan hír is, hogy a CD azért üzleti kockázatra indítana EC-ket Berlinbe továbbra is. Egy évet kapott még a jelenlegi forma, 2015-ig ha jól emlékszem. Addig még bőven csődbe mehet Jancura úr vasútvállalata.
Pont azon gondolkoztam, amikor megjelent az előző adag, hogy vajon megoldják-e a brnoi jegyeket, mert indulóban nem sok idő van lekezeltetni, az utasnak kell pörögni a Petrovon (többin is) ha Breclavig, érvényesíteni akar. Amúgy nagyon helyes, ha a jegymágia lehetőségei bővülnek :)
Most a dolog utazásos része volt soron hétvégén - Prágából pénteken a Zdenek Fibich-hel Breclavig, Brno-ig 90% volt a kihasználtság, utána 30. Itt jött a jó hír, hogy a Varsovia 20 perc késéssel érkezik (A Vindobona természetesen pontos volt). Ebből lett 30 érkezéskor, olyan 30-40%-on volt a vonat, felszállókkal együtt kb. 65-70% lett. Kuty után a prérin álldogáltunk kicsit, majd Pozsonyba már egy órás késéssel érkeztünk meg, innen álló utasokkal mentünk Érsekújvárig, a fincsi kis gépcsere sem maradt el - így Vácon 21:15 körül szálltam le. Remek volt, tekintve, hogy komolyabb hó, semmi.
Tegnap visszafelé a Slovan 10 percet késett a Keletitől Vácig (biztos vízes volt a sín vagy valami egyéb komoly probléma). Később olyan 15 perc körül limbózott a késés, elég jó kihasználtság volt, de állni senkinek nem kellett. Pardubicébe érkezve, bejelentették hogy lerobbant a mozdony és késni fogunk. 10 perc múlva jött a jv és tájékoztatott, hogy fűteni nem fognak, világítás nem lesz, aki akar átszállhat a zsolnai EC-re. Aztán 15 perc múlva elhúztunk, Kolin után még a világítás is visszajött. Persze ezzel, pont annyit késtünk, amivel a buszomat már nem értem el, gyalogolhattam 3km-et a 20 centis hóban a mezőn. Köszönöm szépen a résztvevő vasútvállalatoknak, egy élmény volt.
Az Ostrava-Olomouc gyorsvonatokon nem a fővonalon, hanem az Opava-Bruntál felé közlekedőket kell érteni, Berlin/Hamburg felé pedig a DB-vel csinálnák közösen a boltot.
A Regiojet szeretne Ostrava-Olomouc gyorsvonatokat és Prága-Hamburg EC-ket indítani? A maihoz képest többletként, vagy a mai vonatokat venné át a Regiojet?
Azt nem is írtad, hogy már van Budapest-Brno és Ostrava sparjegy is, 2. osztályra 14/19 és 19/29, 1. osztályra 29/29 és 34/39 euróért.
Sőt, Brnoba kirándulójegy is kad, amely 4 napig érvényes, de nem tartalmazza a városi közlekedést. Ilyen ajánlat fordítva, Csehországból indulva nincs, míg az előző elérhető onnan jövet a eshopon is.
Nyilvánosságra kerültek a Regiojet 2012-es gazdálkodosának eredményei. 50 millió koronás mínuszt sikerült összehozni, de mivel az egész StudentAgency holding 130 millió korona profitot ért el, így belefér a keresztfinanszírozáss. Jancura szerint persze nem az alacsony kihasználtság a gond, hanem az, hogy a CD lenyomta a jegyárakat és ezért bepanaszolta a versenyhivatalnál őket. Mondja ez pont ő... :)
Még néhány érdekes szám: A Prága-Ostrava járatok elindításának teljes költsége kb. 1 milliárd korona volt, aminek a háromnegyedét már elköltötték. Az Ostrava-Olomouc gyorsvonatokra 800 millió koronát szánnak (bár a tendert most megint felfüggesztették), míg a Prága-Berlin-Hamburg EC-re több mint 3 milliárd koronát kell költeni.
Elvileg csak a Bee243-as sorozat jöhet szóba, amik Ceske Budejovicébe vannak állomásítva mind a 7 darab. A 2 Metropol benyelne 4-et ebből akkor már nem nagyon maradna Linz felé a jóságból :)
Mindenhova Bmee kerul, ahova nincsen Bee or Bpee. Regi B kocsi csak nem kerulne bele vagy a varsoi stokkba. Tehat ha a leggyengebb lancszem (mostani Bmee) kiesik a nemzetkozi forgalombol, akkor vagy ez az uj vagy az elobb emlitett Bee vagy Bpee kocsikat fogjak hasznalni a csehek. (persze ha tovabbra is ok adjak a Bp-Praga ulokocsit).