Keresés

Részletes keresés

atidas Creative Commons License 2013.03.06 0 0 12342

Sziasztok!

 

Létezik-e olyan oldal, ahol a szlovák vasút személykocsijainak állomásítása van. Nem kellene az aktuális, jó a 16-17 évvel ezelőtti, vagy köztes időkből. Igazából zólyomi és kassai 20-41, 20-48 és 19-41-es kocsik érdekelnek.

 

Próbáltam képeken, videókon ellesni a vonatban lévőkét, de olvashatatlan.

 

Örülnék, ha segítene valaki!  Köszönöm!

sétáLós bácsi Creative Commons License 2013.03.06 0 0 12341

Nincs ilyen kártyám, és az évi néhány szlovákiai útért nem is vennék ilyet. Nem tudom, hogy egyébként milyen egyéb kedvezményekre jogosít pl más nemzetközi utak esetében, lehet hogy egyszer majd jobban utánanézek.

 

Jó hír, hogy már van kombinált jegy. Kb 7 éve Ótátrafüreden az elektricska pénztárában meg tudtam venni a Kassa-Hidasnémeti nemzetközi jegyet. Furcsa lett volna ezek után, ha a kombinált jegyet nem tudták volna kiadni.

 

A Komárom-Zsolna buszjegy árát egyelőre még nem sikerült kiderítenem. Bár tartok tőle, hogy a teljes árú vonatjegynél érezhetően olcsóbb, a rövidebb távolság miatt.

 

Köszönöm az infókat.

Előzmény: gw (12340)
gw Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12340

A 25%-os kedvezményt a Klasik Railplus kártya tulajdonosoknak jár, 35 euróért kiválthatod és egy évig érvényes.

Hogy a rövid távoknál miért csak a Regional kedvezményt adja ki, az jó kérdés, valamiért nem programozták bele, hogy egyszerre egy 15 aztán egy 25 %-os kedvezményt jelenítsen meg a teljes ár/kedvezményes helyett (az elsőt a teljes ár helyett, amit ugye senki nem vált meg). De a zssk megújult weboldalán elég jól megy a keresés, már nem olyan mint régen, érdemes ott is keresni.

Igaz, ott meg alapból az 5%-os internetes kedvezményt mutatja a teljes árnál is.

 

Viszont úgy látom már van ZSSK-Regiojet kombinált jegy, tehát bármely ZSSK pénztárban is lehet jegyet venni a Pozsony-Komárom szakaszra is, ez az elején biztosan nem így volt, így ebben tévedtem.

Előzmény: sétáLós bácsi (12338)
benbe Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12339
sétáLós bácsi Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12338

Nem, valószínűleg nem a régiós kedvezményt látom. Írok pár példát, hogy mit találtam:

Komárom-Érsekújvár: 1,46 EUR (csak ezt az árat adja meg a rendszer, 50 k alatt, személyvonat)

Pozsony-Zsolna (Inovec): 9,38/7,04 EUR (tehát 2 árat ad meg a rendszer, az alacsonyabb 25%kedvezményt tartalmaz; 203 km, és nem személyvonat)

Kassa-Bártfa 4,15/3,12 EUR  (itt is 2 árat ad meg a rendszer, az alacsonyabb 25%kedvezményt tartalmaz; 78, tehát 50 fölötti km, személyvonat)

Eperjes-Bártfa: 2,14 EUR (1 árat ad meg, 50 km alatt, személyvonat).

 

Tehát továbbra is érdekel, hogy mikor, milyen jogícmen vehetem igénybe a 25% kedvezményt tartalmazó árat pl a Pozsony-Zsolna, vagy a Kassa-Bártfa úron. Illetve az is érdekel már, hogy a másik 2 viszonylatnál már csak a kedvezményes árat adja meg a rendszer?

 

Remélem, a Regiojet kalauza rugalmas lesz, ha nem sikerül jegyet venni a legjobb esetben is csak 15 perces pozsonyi átszállás során.

Előzmény: gw (12333)
M.VIII Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12337

Konténervonat Úszor állomáson:

 

Rákóczi expressz Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12336

Üdv!

Csodaszép!!!

Előzmény: szv (12335)
szv Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12335
Muurola Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12334

A DB kocsihiánnyal küzd, FIZET a társvasutaknak a németországi futás után és esze ágában sincsa az "értékes" kocsijait külföldre járatni nem hatékony szerelvényfordulókkal...

Előzmény: gabor144 (12331)
gw Creative Commons License 2013.03.01 0 0 12333
Gondolom a régiós tarifát látod, ami 50 kmig személyvonatokra érvényes, de az ugyanazon útvonalon közlekedő gyorsra nem.

A ZSSK nem ad jegyet a regiojetre arra külön kell jegyet vegyél.
Előzmény: sétáLós bácsi (12332)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2013.03.01 0 0 12332

Gw/egyéb szakértők!

 

Ha a http://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusy/spojeni/honlapon keresek szlovák belföldi viszonylatokat, akkor a vonatos utaknál gyakran (de nem mindig) kétféle árat ad meg a rendszer; egy teljes árat, és egy látszólag 25% kedvezményt tartalmazó árat. Mikor érvényes az akciós ár, és mely viszonylatokon, vonatokon lehet igénybe venni?

 

Más, bár kicsit OFF. Tudja valaki, hogy mibe kerül a buszjegy Komárom-Zsolna közé, a 14.25-kor induló közvetlen járatra (csomagjeggyel együtt)? Még nem dőlt el, hogy a busz vagy a vonat lesz-e a nyerő, de a döntés előtt szeretnék tisztában lenni az árakkal. A fent említett kereső nem ad ki árat.

 

A ZSSK pénztáraiban tudnak jegyet adni a Regiojet-es szakaszokra? Pl egy Kysucké Nové Mesto-Komárno út esetén ki tudják adni a jegyet/jegyeket KNM állomáson, egészen Komáromig (a Regiojet-es szakaszon keresztül)? Pozsonyban viszonylag szűkek az átszállások, nem lenne szerencsés, ha még jegyért is kéne szaladni.

 

Jól emlékszem, hogy csoportos (nem családi) kedvezmény nincs a ZSSK-nál 2-3 fő részére?

gabor144 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 12331

Ja, és még valami:

"Most a CD adja a kocsikat a DB megrendelésére": Ez valójában a szokásos futáskiegyenlítés, csak nem cserébe adott kocsikkal, hanem pénzben? Vagy valami más konstrukció?

 

Előzmény: DVB (12329)
gabor144 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 12330

Az elvágás kinek jó, mi oka lenne? Egyes vasutak üzleti érdekei a másik ellenében? Döbbenetes és siralmas, hogy erre tart a vasút fejlődése, a közvetlen kapcsolatok elvágása hatalmas visszalépés lenne. Nem elsősorban nekünk, mert Budapestről kevesen utaznak Prágán túlra, de azért egy Brno-Berlin, Pozsony-Drezda, Parduboce-Decin és hasonló utazás még nem olyan vészesen hosszú, hogy ne lennének ilyen utasok. Az ilyen viszonylatok utatsai együtt már egyáltalán nem elhanyagolható lészámúak.

 

Bár nem ez lenne az első eset, hogy egyes kiemelt viszonylatok fejlesztése (helyenként csak látványfejlesztése) az adott viszonylaton túlnyúló közvetlen kapcsolatok elvágását eredményezi, és a hálózatiság rovására megy.

Előzmény: DVB (12329)
DVB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 12329

Valószínűleg az elvágós verzió lenne. Az EC-k egy része a Railjetekkel menne Bécs-Prága között CD-ÖBB együttmükődésben, Prága-Berlin/Hamburg között pedig Regiojet kocsik a DB-vel való együttmüködésben. (Most a CD adja a kocsikat a DB megrendelésére). Ez hogy érinteni a Hungáriát meg a Jeseniust? Jó kérdés... Volt olyan hír is, hogy a CD azért üzleti kockázatra indítana EC-ket Berlinbe továbbra is. Egy évet kapott még a jelenlegi forma, 2015-ig ha jól emlékszem. Addig még bőven csődbe mehet Jancura úr vasútvállalata.

Előzmény: gabor144 (12324)
DVB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 12328

Pont azon gondolkoztam, amikor megjelent az előző adag, hogy vajon megoldják-e a brnoi jegyeket, mert indulóban nem sok idő van lekezeltetni, az utasnak kell pörögni a Petrovon (többin is) ha Breclavig, érvényesíteni akar. Amúgy nagyon helyes, ha a jegymágia lehetőségei bővülnek :)

 

Most a dolog utazásos része volt soron hétvégén - Prágából pénteken a Zdenek Fibich-hel Breclavig, Brno-ig 90% volt a kihasználtság, utána 30. Itt jött a jó hír, hogy a Varsovia 20 perc késéssel érkezik (A Vindobona természetesen pontos volt). Ebből lett 30 érkezéskor, olyan 30-40%-on volt a vonat, felszállókkal együtt kb. 65-70% lett. Kuty után a prérin álldogáltunk kicsit, majd Pozsonyba már egy órás késéssel érkeztünk meg, innen álló utasokkal mentünk Érsekújvárig, a fincsi kis gépcsere sem maradt el - így Vácon 21:15 körül szálltam le. Remek volt, tekintve, hogy komolyabb hó, semmi.

 

Tegnap visszafelé a Slovan 10 percet késett a Keletitől Vácig (biztos vízes volt a sín vagy valami egyéb komoly probléma). Később olyan 15 perc körül limbózott a késés, elég jó kihasználtság volt, de állni senkinek nem kellett. Pardubicébe érkezve, bejelentették hogy lerobbant a mozdony és késni fogunk. 10 perc múlva jött a jv és tájékoztatott, hogy fűteni nem fognak, világítás nem lesz, aki akar átszállhat a zsolnai EC-re. Aztán 15 perc múlva elhúztunk, Kolin után még a világítás is visszajött. Persze ezzel, pont annyit késtünk, amivel a buszomat már nem értem el, gyalogolhattam 3km-et a 20 centis hóban a mezőn. Köszönöm szépen a résztvevő vasútvállalatoknak, egy élmény volt.

Előzmény: gw (12321)
gabor144 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 12327

Ez a 2004-es menetrend:

 

Ez a 2005-ös:

 

 

Utána már nem voltak Pozsony-Győr személyek, de a fentebb látható gyorsok  még maradtak.

 

Ez meg itten a soha meg nem indult személyeket tartalmazó 2008-as:

  

Előzmény: N.K.ZS. (12326)
N.K.ZS. Creative Commons License 2013.02.24 0 0 12326

Valaki nem tudna küldeni olyan történelmi menetrendet a Pozyony-Rajka vonalról, amikor még volt személyvonat Pozsony-Győr (-Budapest) között?

Az utolsó néhány ilyen év közül kéne, ha tud valaki segíteni.

atidas Creative Commons License 2013.02.24 0 0 12325

A topik lakók segítségét kérném!

A blogomba most készülő legújabb vonal leíráshoz kellene elsősorban fotó a 153-as vonalról. Minél régebbi a kép, annál jobb! :-)

A képeken vonatok, mozdonyok legyenek, de épületekre is szükség van!

(természetesen a szerző neve feltüntetve lesz)

 

email cím publikus! Köszönöm!

gabor144 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 12324

És ez a gyakorlatban mit jelentene? DB vagy Regiojet kocsis lenne a Jesenius, a Hungária és a Vindobona? Vagy el lenne vágva a vonal Prágánál?

Előzmény: gw (12323)
gw Creative Commons License 2013.02.23 0 0 12323

A maiakat. 

Az Ostrava-Olomouc gyorsvonatokon nem a fővonalon, hanem az Opava-Bruntál felé közlekedőket kell érteni, Berlin/Hamburg felé pedig a DB-vel csinálnák közösen a boltot.

Előzmény: gabor144 (12322)
gabor144 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 12322

A Regiojet szeretne Ostrava-Olomouc gyorsvonatokat és Prága-Hamburg EC-ket indítani? A maihoz képest többletként, vagy a mai vonatokat venné át a Regiojet?

Vagy ez a bekezdés már a CD-re vonatkozik?

Előzmény: DVB (12318)
gw Creative Commons License 2013.02.23 0 0 12321

Azt nem is írtad, hogy már van Budapest-Brno és Ostrava sparjegy is, 2. osztályra 14/19 és 19/29, 1. osztályra 29/29 és 34/39 euróért. 

Sőt, Brnoba kirándulójegy is kad, amely 4 napig érvényes, de nem tartalmazza a városi közlekedést. Ilyen ajánlat fordítva, Csehországból indulva nincs, míg az előző elérhető onnan jövet a eshopon is.

Előzmény: DVB (12309)
atidas Creative Commons License 2013.02.17 0 0 12320

Na, a 153-as vonalra kíváncsi leszek! Ez az egyik kedvencem! :-)

Előzmény: gw (12299)
Tastam Creative Commons License 2013.02.16 0 0 12319

 Egy mai különvonat:

DVB Creative Commons License 2013.02.16 0 0 12318

Nyilvánosságra kerültek a Regiojet 2012-es gazdálkodosának eredményei. 50 millió koronás mínuszt sikerült összehozni, de mivel az egész StudentAgency holding 130 millió korona profitot ért el, így belefér a keresztfinanszírozáss. Jancura szerint persze nem az alacsony kihasználtság a gond, hanem az, hogy a CD lenyomta a jegyárakat és ezért bepanaszolta a versenyhivatalnál őket. Mondja ez pont ő... :)

 

Még néhány érdekes szám: A Prága-Ostrava járatok elindításának teljes költsége kb. 1 milliárd korona volt, aminek a háromnegyedét már elköltötték. Az Ostrava-Olomouc gyorsvonatokra 800 millió koronát szánnak (bár a tendert most megint felfüggesztették), míg a Prága-Berlin-Hamburg EC-re több mint 3 milliárd koronát kell költeni.

DVB Creative Commons License 2013.02.13 0 0 12317

Elvileg csak a Bee243-as sorozat jöhet szóba, amik Ceske Budejovicébe vannak állomásítva mind a 7 darab. A 2 Metropol benyelne 4-et ebből akkor már nem nagyon maradna Linz felé a jóságból :)

Előzmény: BahnScorper (12316)
BahnScorper Creative Commons License 2013.02.13 0 0 12316

Az utolsó mondatod teljesülése esetén valószínűleg a modernizálatlan Bee-kocsik lesznek majd a befutók...

Előzmény: DVB (12315)
DVB Creative Commons License 2013.02.13 0 0 12315

Mindenhova Bmee kerul, ahova nincsen Bee or Bpee. Regi B kocsi csak nem kerulne bele vagy a varsoi stokkba. Tehat ha a leggyengebb lancszem (mostani Bmee) kiesik a nemzetkozi forgalombol, akkor vagy ez az uj vagy az elobb emlitett Bee vagy Bpee kocsikat fogjak hasznalni a csehek. (persze ha tovabbra is ok adjak a Bp-Praga ulokocsit).

Előzmény: BahnScorper (12314)
BahnScorper Creative Commons License 2013.02.13 0 0 12314

Honnan gondolod, hogy majd pont a Metropolba fognak visszakerülni?...

Előzmény: DVB (12313)
DVB Creative Commons License 2013.02.13 0 0 12313

Ilyen volt: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmee.php

 

Ilyen lett (lesznek): http://www.zelpage.cz/zpravy/8823

 

Ez még kevésbé fog kedvezni a hátizsákosoknak nyáron a Metropolban viszont 14-en kevesebbel lesznek a "folyosón" :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!