Keresés

Részletes keresés

DVB Creative Commons License 2013.02.09 0 0 12309

Újdonságok a cseh vasutak e-shopjából: Már lehet online jegyet venni a Phoenix EN-re, így felkerült Hollandia és Svájc (és Dánia éjjeli kapcsolata) is a célországok közé, lehet választani a Deluxe fülkét is. A helyfoglalásokat nem lehet megtekinteni, mivel nem a csehek üzemeltetik a rendszert.

 

Szintén újdonság a varsói és krakkói Sparnight jegyek megjelenése is,bár Varsóba csak háló vagy fekvő van, míg Krakkóba ülőhely is - az árak a szokásosak, 2 kontingensben. Itt lehet nézegetni a foglalásokat is.

DVB Creative Commons License 2013.02.08 0 0 12308

Normál cseh belföldi díjszabás van érvényben rajtuk.

Előzmény: nohabpeti (12307)
nohabpeti Creative Commons License 2013.02.07 0 0 12307

Üdv, egy kis cseh infóra lenne szükségem.

 

Vannak a Prága-München Alex-vonatok.

Érvényes ezeken Prágától a cseh-német határig a cseh FIP?

A cseh menetrendkönyv simán Ex-nek jelöli a vonatnemet,és nincs külön semmi lábjegyzet külön díjszabásról,meg egyebekről,ebből gondolom,hogy igen.

Utazott már valaki ezen járatok egyikén,mik az egyéb tapasztalataitok?

 

Köszönöm a segítséget!

gw Creative Commons License 2013.02.07 0 0 12306

Remélem szombatig rendbehoznak mindent, nem szeretnék ott ragadni valahol a vonaton.

Előzmény: koller andor (12304)
koller andor Creative Commons License 2013.02.07 0 0 12305
Előzmény: koller andor (12304)
koller andor Creative Commons License 2013.02.07 0 0 12304

Szépen bedőlt ma a ravatal Aboskőszegnél.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.02.05 0 0 12303

"A vasúti inspeckió szerint ezúttal nem emberi hiba történt, hanem zöld jelzés mellett haladt be az EC a foglalt vágányra."

 

Hasonló már történt egyszer Moravanyban, ott viszont tényleg csattantak.

Előzmény: DVB (12302)
DVB Creative Commons License 2013.02.04 0 0 12302

A bulvárhírek szerint nem a vasút napja volt Csehországban. 3 gázolás, 1 majdnem és 1 majdnem karambol.

 

Délelőtt Libice nad Cidlinou és Podebrady között öngyilkos lett valaki a 882-es Kolin - Usti gyors alatt, délután 1 órakor a Regiojet gázolt Kolin zastávka megállóhely közelében, egyelőre nem lehet tudni ki volt az áldozat és azt sem sikerült kideríteni férfi vagy nő volt-e. Délután Plzen és Domazlice között a 350-es München-Prága expressz Zbuch megállóhely közelében sérült embert talált a sínek között, akit valamely korábbi vonat talált el. Végül este hatkor zárult a fekete krónika Otrokovicénél, ahol a 4227-es Breclav - Prerov személyvonat gázolt.

 

A majdnem karambol pedig Adamovnál történt, ahol az EC 278-as Gustav Mahler hátulról 50 méter híján belerohant a 4012-es személyvonatba. (bár a képekkel ellentétben nem 560-as motorvonat volt hanem mozdony Bdmtee kocsikkal - mondjuk ez a lényegen nem változtat). A vasúti inspeckió szerint ezúttal nem emberi hiba történt, hanem zöld jelzés mellett haladt be az EC a foglalt vágányra.

 

 

gw Creative Commons License 2013.02.03 0 0 12301

aha, az elcsúszott valahonnan máshonnan :) ott nincs rendszeres személyforgalom, csak a sor további része igaz.

Előzmény: Gulper (12300)
Gulper Creative Commons License 2013.02.03 0 0 12300

"... 117 Jablonica-Brezová pod Bradlom / Jablánc-Berezó : rendszeres személyforgalom ..."

Erre még nem jártam, jó is lenne egy tavaszi vonatozáshoz, de nem találom a menetrendjét.

Előzmény: gw (12299)
gw Creative Commons License 2013.02.03 0 0 12299

Éppen 10 éve és 1 napja volt a szlovák mellékvonalak fekete napja. Hivatalosan ettől a naptól nem közlekedtek személyvonatok 24+1 mellékvonalon (gyakorlatilag a vasutassztrájk miatt a legtöbb helyen már korábban elmentek az utolsó vonatok, egyes vonalakon még pótlóbusz járt ezután, illetve 1-en az addig járó vonatpótló szűnt meg).

Hogy mi történt azóta? Lássuk az első ötöt:

 

112 Zohor-(Rohožník)-Plavecký Mikulᚠ/ Zohor-(Nádasfő)-Detrekőszentmiklós : 2003 végétől a BRKS újra beindította a személyszállítást, azonban 2005 márciusában újra felhagyták a személyforgalmat. Teherforgalom Zohor és Nádasfő között van (az viszont igen intenzív), a pálya már csak Detrekőváraljáig (Plavecké Podhradie) járható, az utolsó 5 kilométer már üzemen kívül.

 

113 Zohor-Záhorská Ves (Magyarfalu) : itt már 2003 közepén újraindultak a vonatok, a BRKS üzemeltetésében, nosztalgia 830-as motorkocsikkal, illetve az ÖBB-től bérelt mozdonnyal és kocsikkal. 2006 óta ismét a ZSSK vonatai járnak erre, bár mára ismét eléggé megfogyatkoztak. Teherforgalom szinte 0.

 

117 Jablonica-Brezová pod Bradlom / Jablánc-Berezó : rendszeres személyforgalom, 1-2 évente látogatják a vonalat különvonatok, havi 2-3 tehervonat még jár erre.

 

124 Nemšová-Lednické Rovne / Nemsó-Lednicróna : személyforgalom nincs, ablakos különvonat újabban évente jár erre. Teherforgalom van, heti 3 tolatós tehervonat látogatja meg a vonalat.

 

126 Žilina-Rajec / Zsolna-Rajec : 2003-ban már újra is indult a személyforgalom, ami azóta szépen fejlődött, a vonal a közlekedési szövetségnek is a része lett. Teherforgalom is igen nagy, nap 2-4 vonatpár jár erre.

 

Különvonat Detrekő vára alatt 2012-ben, közvetlenül a járhatatlan szakasz kezdete előtt:


 

hmsoft Creative Commons License 2013.02.02 0 0 12298

Ha tovább halogatom annak a vonalnak a vicis-ficakját, a végén még nem kell gyalogolnom Štíty-re... :)

 

hm

Előzmény: gw (12297)
gw Creative Commons License 2013.02.02 0 0 12297

A mai naptól újra járnak személyvonatok a 025-ös (Hanusovice-Dolni Lipka) vonalon, szombaton, vasárnap és ünnepnapokon 5 pár vonat.

A 024-es vonalon (Ústi nad Orlici-Stity) szintén ugyanezeken a napokon napi 3 pár vonat 2 megállóval és 2 kilométerrel tovább Mlynicky Dvur megállóhelyig jár, a vonal végéig, Stity-ig még mindig hiányzik 4 kilométer.

Előzmény: DVB (12281)
gw Creative Commons License 2013.02.01 0 0 12296

WTB

Előzmény: N.K.ZS. (12294)
gw Creative Commons License 2013.02.01 0 0 12295

Nem, viszont úgy tűnik jegyet elővételben kell megvásárolni, avagy a helyigényt előre kell jelezni, elérhetőség a plakát fölött:

 

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4820-Oslavte-storocnicu-trate-Prievidza-Handlova/ 

Előzmény: Tastam (12278)
N.K.ZS. Creative Commons License 2013.02.01 0 0 12294

A szlovák ingák (emeletes szerelvény+pl 381) milyen vezérlést használnak?

WTB? ZWS?

DVB Creative Commons License 2013.01.30 0 0 12293

Ma az uhrinevesi diszpécser ismét generál stopot kellett nyomjon - a Cityfrog majdnem összehaverkodott a Cityelephanttal Strancicen. 600 méter volt közöttük. A vasúti inspekció elmagyarázta, hogy évi kb 80 vörös jelző meghaladás van, ma is az egyik mozdonyvezető hibázott.

EVM Creative Commons License 2013.01.28 0 0 12292

A Jóisten adjon örök nyugalmat Neki,nyugodjék békében!

Előzmény: M62-238 (12291)
M62-238 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 12291
atidas Creative Commons License 2013.01.28 0 0 12290

Ez vicc?? Méghogy Ruttkán... hah!

http://www.trains.hu/turkalo/eur/4520-sk/index.html

M62-238 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12289

Ezútón szeretném megkérni "mozdonyvezet" érsekújvári topiktársunkat,hogy a magyaroszági mozdonyvezetők együttérző részvétét nyílvánítsa az elhunyt családjának és a szlovákiai mozdonyvezetőknek a nevünkben,előre is köszönöm.

Előzmény: M62-238 (12288)
M62-238 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12288
Előzmény: Zolcsi67 (12287)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12287

Semmi gond, a képeket ma tette bele a kolléga.

Előzmény: M62-238 (12285)
alex_86 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12286

350-011... kérdés, helyreállítják-e.... :-(

M62-238 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12285

Jogos,igazad van.

Belinkeltem és később vettem észre,hogy már a tiéd sek a tegnapi,bocs.

Előzmény: Zolcsi67 (12284)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12284

Sajnos van mivel frissülnie.

Előzmény: M62-238 (12283)
M62-238 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12283
Előzmény: Zolcsi67 (12280)
Vendégsín Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12282

Részvétem...

Előzmény: Zolcsi67 (12280)
DVB Creative Commons License 2013.01.24 0 0 12281

Pár érdekesség Csehországból:

 

Az alábbi táblázat mutatja, hogy mennyi a CD vesztesége utaskilométerenként egyes vonalakon ahol a távolsági közlekedés támogatott. A Regiojet kérelmét ugyan a bíróság elutasította, hogy a pontos adatokat nyilvánosságra kelljen hozni, de az adatokat azért fenntartásokkal kell kezelni, mert az Ostrava-Olomouc ebben 225 korona, de a pályázat körüli hajszában, már racionalizáltak és csak 159 koronáról volt szó.

 

Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc/Jeseník 225 Kč

Praha - Rakovník 186 Kč

Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald 165 Kč

Praha – Beroun – Příbram – Písek – České Budějovice 159 Kč

Kolín – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk 159 Kč

Pardubice – Jihlava 153 Kč

Ústí nad Labem – Liberec 140 Kč

Německo – Ústí nad Labem – Praha – Pardubice – Brno – Rakousko/Slovensko 139 Kč

Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň 139 Kč

Rakousko/ Slovensko – Břeclav – Otrokovice – Ostrava – Polsko 138 Kč

 

-----------------------

 

A CD Cargo pénzügyi problémáin a 363.5-ös mozdonyok eladásával próbál meg segíteni. A 30 mozdonyból 10-et eladnak 600 millió korona értékben lízingcégnek és 10 éves visszalízingükért 200 millió koronát fizetnek. Valahogy csökkenteni kell a többmilliárdos minuszt.

 

----------------------

A pardubicei körzetben a 2011-es nagy menetrendi változásainak visszacsinálására készül a megye. Ennek keretében csökkentik az autóbuszforgalmat, és egyes vonatok több megállóhelyen állnak meg, valamint újrainditanák a 025-ös vonal közlekedését egészen Sumperkig.

Zolcsi67 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 12280

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!