Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Arról érdeklődnék, hogy valahol a Tátrai Villamosvasút vonala környékén tud-e valaki viszonylag olcsó szállást ajánlani? Decemberben szeretnénk menni a két ünnep között, egy éjszakára kéne valamilyen szállás, 3-4-5 fő részére, azt még nem tudjuk hányan fogunk menni.
Azt lehet tudni összesen hány darab van nekik? Azt gondoltam főleg dolgozók nyaralásásra különkocsi stb.
Étkező is van, lassan összejön egy frankó tradicionális gyors :)
---------
Ma nem a Jesenius napja van - Prágából 20 perc késéssel indult,de csak Libenig jutott, ahol gépcsere. Emiatt belefutott a Chocen - Zamrsk közötti gázolásba, plussz a pályaépítés Preloucnál és már 100 perc Chocennél. Valószínűleg lehet nyitni a Keletit neki. A 170-es Hungária is kapott még 50-et az eleve 90 perces késésére.
Hétköznap nekem (tatai lévén) ugyan komárnói indulással jó lenne az újvári verzió, dehát munkaidőben dolgozom, a hétvégén meg az 'utasbarát' menetrend miatt nem jön össze a kedvenc köröm vonattal ( 135,150,170,171,150,135) kocsival meg ugye minek... nomeg még a sör is......:-)
Nekem is nagy szívfájdalmam, egy hétvégés felvidéki kirándulást csak Kassán át lehet szervezni (Érsekújváron bűn rosszak a csatlakozások), az Alacsony-Tátra felé inkább kocsival érdemes - csak egyedül drága, hétvégén nem szokott lenni és egyébként sem lehet sört inni mellé.
"...ha valamire van fizetokepes igeny, akkor van szolgaltatas is. Ahol meg nincsen fizetokepes igeny ott szolgaltatas nincs...."
Akkor kapaszkodj meg: az országban egy vasútvonal működtetésére sincsen fizetőképes igény. Néhány vasútvonalon - isten kegyelméből , vagy kegyelmetlenségéből - mégis van vasúti közlekedés. Én csak azt nem értem, hogy ha ez így van, akkor egyes vasútvonalaknak miért van mostohább sorsa másoknál. Ha Balassagyarmat és Losonc között senki nem akar vonatozni, akkor Mezőtúr és Orosháza között miért akarnak mégis annyian, hogy ott vonat is jár nekik.
Ebbe inkabb nem megyek bele - ugyanolyan lenne mint a Vac-Godollo vonatrol (buszrol) szolo eszmecserenk. Vallom, hogy ha valamire van fizetokepes igeny, akkor van szolgaltatas is. Ahol meg nincsen fizetokepes igeny ott szolgaltatas nincs.