Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Azt lehet tudni összesen hány darab van nekik? Azt gondoltam főleg dolgozók nyaralásásra különkocsi stb.
Étkező is van, lassan összejön egy frankó tradicionális gyors :)
---------
Ma nem a Jesenius napja van - Prágából 20 perc késéssel indult,de csak Libenig jutott, ahol gépcsere. Emiatt belefutott a Chocen - Zamrsk közötti gázolásba, plussz a pályaépítés Preloucnál és már 100 perc Chocennél. Valószínűleg lehet nyitni a Keletit neki. A 170-es Hungária is kapott még 50-et az eleve 90 perces késésére.
Hétköznap nekem (tatai lévén) ugyan komárnói indulással jó lenne az újvári verzió, dehát munkaidőben dolgozom, a hétvégén meg az 'utasbarát' menetrend miatt nem jön össze a kedvenc köröm vonattal ( 135,150,170,171,150,135) kocsival meg ugye minek... nomeg még a sör is......:-)
Nekem is nagy szívfájdalmam, egy hétvégés felvidéki kirándulást csak Kassán át lehet szervezni (Érsekújváron bűn rosszak a csatlakozások), az Alacsony-Tátra felé inkább kocsival érdemes - csak egyedül drága, hétvégén nem szokott lenni és egyébként sem lehet sört inni mellé.
"...ha valamire van fizetokepes igeny, akkor van szolgaltatas is. Ahol meg nincsen fizetokepes igeny ott szolgaltatas nincs...."
Akkor kapaszkodj meg: az országban egy vasútvonal működtetésére sincsen fizetőképes igény. Néhány vasútvonalon - isten kegyelméből , vagy kegyelmetlenségéből - mégis van vasúti közlekedés. Én csak azt nem értem, hogy ha ez így van, akkor egyes vasútvonalaknak miért van mostohább sorsa másoknál. Ha Balassagyarmat és Losonc között senki nem akar vonatozni, akkor Mezőtúr és Orosháza között miért akarnak mégis annyian, hogy ott vonat is jár nekik.
Ebbe inkabb nem megyek bele - ugyanolyan lenne mint a Vac-Godollo vonatrol (buszrol) szolo eszmecserenk. Vallom, hogy ha valamire van fizetokepes igeny, akkor van szolgaltatas is. Ahol meg nincsen fizetokepes igeny ott szolgaltatas nincs.
"...Amúgy azért megnézném, hányan utaznak megnézni a zólyomi várat stb. Fel kéne ébredni, hogy olyan szolgáltatásért kár sírni, amire nincsen szükség...."
Én nem vagyok benne biztos, hogy Miskolcról Putnokra olyan sokak akarnak utazni, hogy megérné személyvonatot járatni. Vagy valaki kíváncsi Hatvanban ara, hogy milyen a Karancs szálló Salgótarjánban? Egyáltalán, tetszőleges két szomszédos város között szerintem senki nem akar utazni, otthon úgyis mindent megkap. Különben is alapvető dolog, hogy az államhatáron van egy pöcök a sínben, ami átforgatja a Bz kilométerszámlálójának a helyiértékbeállítását, ezért a határon átmenni hirtelen tíszer annyiba kerül, mint az előtte való méterig vonatozni. Egyáltalán, teljesen felháborító a vasúthálózatnak valami integráns egészként való elképzelése, hiszen már takilaci is megmondta, hogy a vasúthálózat akkor hatékony, ha kis gócpontok körül kialakult, de egymással nem összefüggő töredékvonalakon vonatozunk, a többi meg le van szarva.
Az a 90 (62) közúti kapcsolat nem fog egyszer csak megteremni a semmiből. A lehetőség van meg arra, hogy úgy épüljön meg, hogy nem kell minden egyes alkalommal külön nemzetközi szerződést kötni, ha éppen az egyik megépítésére véletlenül akadna pénz. Leginkább uniós forrásból, de arra sem igen lehet számítani úgy 2015-ig, mivel a 2007-2013-as költségvetési időszakra a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program kasszájából minden pénz lekötésre került. A 2014-2020-as időszak kiírásai pedig nyilván nem 2014. január 1-én fognak megjelenni... Szóval nem kell félni attól, hogy egyszer csak aszfaltcsík épül hosszában a határon.