Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Na ja, a gyerek nem hal bele ha nem kap túrórudit. :) Amúgy azért megnézném, hányan utaznak megnézni a zólyomi várat stb. Fel kéne ébredni, hogy olyan szolgáltatásért kár sírni, amire nincsen szükség. Még Párkánynál sincsen olyan kishatárforgalom, ami miatt megérné személyvonatot vinni (főleg ha van EC) ráadásul ott a híd. Nincsenek határok nincsenek csempészek. Még talán Rajkánál lehetne valami vagy Hidasnémetinél, de mindenki csak kiválasztaná a nótát, viszont a cigánynak senki nem akar fizetni.
a kishatárforgalom nem pezsgős vacsora kaviárral, hanem a gyerek túró rudija a húszezer forintos nagybevásárlás végén
Legyen. A lentebb leírt szituációban a lapát így is megemelkedne.
Alsónyenyere és Tücsökpöcökalja közötti utolsó belföldi 5 km-en mehet 5 utassal a bézé, Tücsökpöcökalja és Horná Krumplička között a határon átvezető 3 kilométeren meg elborzadunk az üres vonat látványán
Ha engem kérdezel, én elborzadok az Alsónyenyere-Tücsökpöcökalja viszonylat 5 utasán is, de most nem rólam van szó, hanem egy államilag támogatott szolgáltatás pénztárca-tulajdonosáról. Az Alsónyenyere-Tücsökpöcökalja öt utasát a közönség már megszokta. Nem cikkezik róla senki, nem hánytorgatja fel a mindenkori ellenzék, vagy a Legeslegújabb Kárpátia Megmentő Mozgalma, vagy bármilyen más, önjelölt szerveződés. Például azért, mert ha megtennék, az első, kivédendő kérdés az volna feléjük, hogy ugyan miért nem jöttek elő ezzel korábban? De ha egy új viszonylat indul, az kicsit más. Ott fel kell készülni arra, hogy még az Androméda-ködből is nekiállnak mantrázni, hogy jáááájjj, pazarláááás, satöbbi, satöbbi. Ki a kutyának hiányzik napi ezerötszáz magyarázkodás mellé egy plusz egyedik, ráadásul olyan témában, amivel az azt felvetők nem is tudnak azonosulni, lévén hogy vonatot csak képen láttak eddig? Az elszakadt magyar testvéreink és ehhez hasonló bullshit sem nagyon működne, hiszen a túloldal állja a cech másik felét.
Nem mellesleg van Uniós pályázat is erre, ha jól tudom!
Kiváló. Ha az EU erre a célra tényleg fizet, akkor - de csak akkor! - hajrá. Magasperon zajárnyékoló bevonattal, rokkantlift egy-napig-sem-működősen, ágyazatnélküli pálya speciális növénytápláló zselébevonattal, füvesítve, ETCS Level V. (ez már űrhajók forgalomszabályozásáról is gondoskodik egyúttal), RegioShark, RegioSügér, meg még amit akarunk.
De első lépésként legyen személyszállítás Balassagyarmat- Losonc között!!!
Recesszió ide vagy oda, a közösségi ezen belül a kishatárforgalmi közlekedés két ország dolga. Nem mellesleg van Uniós pályázat is erre, ha jól tudom! Volt egy korábbi cikk az Új Szó-ban (Felvidéki Magyar napilap), hogy Szlovákiának szüksége lenne az "Ipolyvölgyi vasútra". Igaz, a Drégelypalánk és Ipolyság közötti összeköttetést meg kellene valósítani ehhez és akkor 100%-osan ki lehetne használni az Ipolytarnóci átmenetet.
De első lépésként legyen személyszállítás Balassagyarmat- Losonc között!!!
Nos a kishatárforgalom nem pezsgős vacsora kaviárral, hanem a gyerek túró rudija a húszezer forintos nagybevásárlás végén.
Van x millió megrendelt vonatkilométerünk belföldön közszolgáltatásként, és ugye eldönthetjük hogy merre mennyit vonatozunk belőle. A phd 100%-át a MÁV kapja, vagy menjen 99% a mávnak, 1% a Zssk-nak, cserébe esetleg lebeszélhetjük a másik vasúttársasággal hogy tegyen így ő is, és nullszaldóból csinálunk nemzetközi kapcsolatot.
Most az az elvárás, hogy a nemzetközi vonat nem a közszolgáltatás része, legyen önmagában nyereséges, önellátó dolog. Jó. Ezt megértem mondjuk a szomszédos fővárosokat összekötő vonatok esetében. Viszont a kishatárforgalomban nem klasszikus nemzetközi vonatok közlekednek, hanem olyan regionális vonatok amiknek másik ország területén van az egyik végállomásuk. Abszurd elvárás, hogy amíg lefutják a vonatok táv 95%-át közszolgáltatásként támogatva, a maradék 5%-ot tegyék meg versenypiaci alapon, mert ott épp egy határ van - nem számít, hogy hasznos térségi kapcsolat lehetne. Alsónyenyere és Tücsökpöcökalja közötti utolsó belföldi 5 km-en mehet 5 utassal a bézé, Tücsökpöcökalja és Horná Krumplička között a határon átvezető 3 kilométeren meg elborzadunk az üres vonat látványán, és egyből forintosítjuk a 'zadófizetők kidobott pénzét, még ha hasonló nagyságrendű is a helyi phd.
Még 2 kicseszett Ipolyhídon túl a többi 40 se épült meg amit terveztek. Én nem félek ettől. De legalább azon a 2 hídon menne át valami busz, vagy a meglévőn a vonat.
"A pilisszentkereszti találkozón Orbán bejelentette, hogy két egyezményt írunk alá Szlovákiával. Új közúti híd épül Komáromnál. Továbbá a jelenlegi 28-ról 90-re nő a két ország közti közúti kapcsolatok száma."
Beláthatatlan gazdasági katasztrófához vezetne, ha a 62 új közúti kapcsolat mellé megnyílna 3 vasúti is...
A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...
Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem[...] Bővebben!Tovább »
A szlovák államnak komoly, és egyre komolyabb problémái vannak a recesszió miatt. A magyar államnak dettó. Egy ilyen helyzetben az államilag dotált szolgáltatások zsugorodni szoktak, nem terjedni. Mindkét állam foggal-körömmel kapaszkodik a bevételeibe, és igaz, hogy egy-egy plusz vonat csepp a kiadások tengerében, de optikailag rosszul mutat. Köznapi szituációra lefordítva, ha éppen nem jössz ki a fizetésedből hó végéig, a lakásodon ott van húszmillió hitel, amit már fél éve képtelen vagy fizetni, és egyszercsak a gyerek bejelenti, hogy ő most szeretne egy pezsgős vacsorát, némi kaviárral, akkor ugye elgondolkodsz a lapátnyél vagy a kerítésléc nem teljesen rendeltetésszerű használatán? :)
Én pl Pest megyében élek és nekem volt/van okom elmenni mindkét városba! Mellesleg a tényleges igényt csak sejthetjük, mert még senki sem mérte fel! Így nem tudhatjuk pontosan!
Egyébként az, hogy kijárna Losoncra vonat, nem jelenti azt, hogy csak oda utazik az ember! Mi van ha átszáll, és tovább utazik Fülek, vagy Zólyom felé??? Na, akkor mi van? Honnan tudod, hogy kinek, mi az igénye? Én pl használnám, ha lenne ilyen vonat!
Más kérdés, hogy mennyibe kerülne, és ki hogy tudja megfizetni.
Nem mondtam, hogy ne menjen, sőt! Csak kíváncsi vagyok, van-e rá tényleges igény. Vagy legalább generálna-e, ha most nincs meg. Nem tudom, hogy az ott lakók mennyire szoktak keresztül-kasul mozogni a határon, és jellemzően milyen irányba.
Vajon miért ne menjen vonat két meglehetően méretes város között, ha viszonylag közel vannak egymáshoz és van vasúti pálya a kettő között?
Rajkai határátmenet: A világon unikális dolog, hogy két nagyváros között, amik ötven kilométerre vannak egymástól, nem jár egy vonat sem, holott meglévő, villamosított pálya van közöttük. Ennél már csak az unikálisabb, hogy valaki meg is magyarázza, ez milyen jó és ésszerű. Tiszta beszarás!
Vajon tényleg lenne igény Balassagyarmat-Losonc vonatra? Mi van Losoncon, ami miatt odautazna a magyar oldalon élő polgár? Mi van Balassagyarmaton, ami miatt odautazna a szlovák oldalon élő ember? Nem hiszem, hogy éppen Ipolytarnóc vagy Szécsény hatalmas forgalmat generálna.
Egyébként meg pénzkérdés az egész. Ha a magyar államnak annyira kellene ez, akkor fizetne, és már járhatna is a vonat.
Időről-időre felmerül például a rajkai határátmenet személyforgalmának a kérdése is. A GYSEV tavaly óta több körben leült egyeztetni a szlovák féllel. Nem zárkóznak el a dolog elől, de pénzt nem is nagyon tennének bele.
Mellesleg (nem bántani akarlak, de) 100-150 aláírás nem ér semmit. 100000 sem feltétlenül, azon kívül, hogy kötelezően tárgysorozatba kell venni az ogy-ben a plenárison. És...?
Én nem ragaszkodom kimondottan a vonatokhoz, azért remélem a buszközlekedés kevésbé problémás, mint a vonat, de érdekes hogy pl a Nógrád volán sem akar Losoncig leközlekedni, holott a határ túlsó oldalán is szép számú felszálló van a buszokon.
Mert a szlovák Bz-knek van magyar futási engedélye?
Amúgy hajrá, meg minden, én is örültem anno hogy Ajnácskőt, Füleket stb. meg tudtam járni egynapos túrán vonattal, de nem gondolom, hogy a minisztérium égne a vágytól, hogy (újra) legyen kishatárforgalom.
Nekik Ipolytarnóc is láthatóan nyűg, a másik oldalról is szívfájdalom nélkül feladták mindkét vonalat, nem igazán gondolom, hogy néhány levéltől, vagy pár száz aláírástól változna a hozzáállás.
Helyes! Közvetlenül a minisztériumnak, ez jó ötlet! Én írtam a startnak ma.
Az általad említett vonatokat én úgy oldanám meg, hogy Bgyarmatról fel Losoncra. Onnan fordul Füleken át Somosra, vagy egészen Tarjánig, majd ugyanez vissza. Éves váltásban Szlovák iker Bz-vel a kilóméterkiegyenlítés végett.
Usgyi nem mehet át a típusismeret és típus engedély hiánya miatt. Ez további bürökráciás folyamat lenne!
Egyelore ugy tunik sem a MAVnak (bar probaltak menteni), sem a szlovakoknak nem erdeke, hogy itt legyenek hataratmenetben szemelyvonatok, nemhogy tavolsagiak. Valoszinuleg olyan tomegigeny sincs ra ami ezt indokolna.
Én megteszem a magam részéről a panaszt, de nem a MÁVnak, hanem a minisztériumnak, hisz Ők a megrendelők.
Mivel időben kb tökmindegy hogy Aszód vagy Vác felé mész, nem értem miért ne lehetne meglépni 1 db. Uzsgyival egy közvetlen sebesvonatot, valahogy így :
6:30... Bp 6:55... Vác 8:40...Balassagyarmat 9:40..Ipolytarnóc 9:55..Losonc
10:00..Losonc
10:30 Starján vagy Miskolc érk: 12:00
11:45 Hatvan
Visszafelé ugyanez a szisztéma, Hatvanból 16:30-kor indulna vissza de immár gyorsvonatként, így Losonon lenne 17:50 körül, és 18:00 kor indulna Losoncról Gyarmatra. Természetesen lenne egy reggeli és egy délutáni kirohanós, ami reggel losoncra 7:00 kor érkezne, és menne egyből vissza.
A délutáni meg szintén Losoncról 16:30kor indulna Gyarmatra, így jó lenne a dolgozóknak is meg a strandolóknak is.
hogy már tényleg a szlovák vasutnak legyünk: mennyire megbizható a szlovák vasut csatlakozás ügyileg:
Ipolyság vasutállomásra megérkezik a távolsági buszjárat Nagykürtös - Szlovákgyarmat-Ipolyhídvég felől. 9. perc mulva megy vonat Ipolyságról Csata felé, majd ott közvetlen átszállással Sturovo ba.
Megvárja -e a vonat a buszt Ipolyságon, ha az késik, illetve a vonat Csatán a másikat?