Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2012.09.04 0 0 11953

Illetve a bisztrók végre hivatalosan is el fognak tűnni az összes Pestre jövő vonatból, mindenhová rendes étkezőkocsi kerül. (Remélem, táplálni is tudják majd rendesen, mert múltkor ezért nem tudtam a Praha EC-n lengyel oldalon friss kaját enni, a mikrós vacakból pedig köszöntem nem kértem.) A MFDnes cikke után addigra össze is szedhetik magukat...

Előzmény: gw (11952)
gw Creative Commons License 2012.09.04 0 0 11952

A Varsovia szerelvénye a Prahából fordul, tehát cseh lesz, ennyit tudok, mást nem.

 

A vasutas napon ha minden igaz, akkor valahol Vilnius közelében járok majd, elég messze Csehországtól :)

Előzmény: DVB (11951)
DVB Creative Commons License 2012.09.04 0 0 11951

Valahol lattal mar szerelvenyosszeallitasokat? Masa Unas nem ir semmit eddig.

 

Vasutas nap merre talal majd? :)

Előzmény: gw (11950)
gw Creative Commons License 2012.09.04 0 0 11950

ITT a 2013-as végleges szlovák menetrend tervezet, sok negatív újdonsággal, pozitív változást talán csak a 110/130-as vonali 2 órás Budapest-Breclav ütemet találtam benne...

gw Creative Commons License 2012.09.03 0 0 11949

Idén a (cseh) Vasút napjának központi rendezvényét Brnoban tartják szeptember 29-én, több kiállított géppel (köztük RegioShark, RegioPanther stb) és kocsival, illetve mindjárt 4 különvonattal, egy fotótehervonattal (élén az 1-es és 8-as Bardotka, végén egy Narancs) ízelítve.

A regionális napok szeptember 22-én illetve 28-án elszórva lesznek, kivéve a hradec královéi, mely már ezen a hétvégén jön. 

 

http://www.denzeleznice.cz/

 

Jövő szombaton a sörbarátok is utazhatnak gőzös vontatta különvonattal, a Radegast sörgyár rendezvényére:

 

http://www.radegast.cz/uploads/2012/08/Radegast-Den-Vlak.pdf

 

rf.csaba Creative Commons License 2012.09.01 0 0 11948

Ma rendes az Avala  Prágából . Talán vége a vagányzárnak .

felucca Creative Commons License 2012.09.01 0 0 11947

Köszönöm!

Előzmény: gw (11945)
gw Creative Commons License 2012.08.31 0 0 11946

Eredetileg Desiróról hallottam, de akkor még volt benne drót nélküli szakasz is.

Előzmény: BahnScorper (11943)
gw Creative Commons License 2012.08.31 0 0 11945

Van egy Skupina Mini nevű kedvezmény, max. 5 együtt utazónak, de min. 1 főnek 18 éven felül és min. 1 utasnak 15 éven alul kell legyen.

Az első felnőtt 100%-ot fizet, minden további 25% kedvezményt kap, gyerekből minden 15 éven aluli 60% kedvezményt kap (6 év alatti is, ha beszámolják a kedvezményezettek közé, neki egyébként ingyenes lenne az utazása). EC-n az első felnőtt 1,5, a többi illetve a gyerekek 1 euró felárat fizetnek.

IC-n az első felnőtt az I-es díjkategória, a többi a II-ik, a gyerekek a III-k díjkategória szerint válthat jegyet.

Előzmény: felucca (11944)
felucca Creative Commons License 2012.08.31 0 0 11944

Érdeklődnék, hogy Szlovákiában van-e valamilyen családi kedvezmény a vasúton, ami hasonlítható a mi nagycsaládos kedvezményünkhöz? Ha tehát két felnőtt utazik 1-2-3-sok gyerekkel együtt?

BahnScorper Creative Commons License 2012.08.31 0 0 11943

És mivel fognak járkálni?

Előzmény: gw (11940)
DVB Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11942

Az Arrivát olvastam egy júniusi HVG-ben, kiváncsi vagyok mikortól veszik be a tarifaközösségbe, mert addig nem sok értelme van. A színvonalra szintén kiváncsi leszek - remélem jobb lesz mint a Veolia elővárosi buszai, mert azt elég lenne nehéz alulmúlni.

Előzmény: gw (11940)
DVB Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11941

Ropidék a prágai városvezetés kérdésére "optimalizáltak" vágtak, fűrészeltek, reszeltek. Aki Prágába jön, az tájékozódjon rendesen az aktuális térképekről, 20 éve bejáratott vonalak változtak, tűnnek el. Kevesebb az olyan járat, ami érintetlen maradt, mint ami változott. A lényeg, rövidebb villamosok, rövidebb vonalak, a külső kerületekből több átszállás.

Előzmény: gw (11940)
gw Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11940

Megjelent a ROPID aktuális (végleges) menetrend tervezete. Nem kell félni, a távolsági nemzetközi vonatok nincsenek benne, így nem lehet Hungáriát vagy ilyesmit keresni benne :)

Az elővárosi témára rászállt az Arriva vlaky (bár az eredeti tervekhez képest csak Kralupyig járnak majd a vonatok, viszont a túlvégen eljutnak egészen Benesovig) illetve érdekes a Bohumín-Chomutov 1 pár IC a Leo Expressztől, így legalább egy országjáró Flirt lesz majd.

 

http://ropid.cz/jizdni-rady/stav-pripravy-zeleznicniho-jizdniho-radu-2012/13-po-projednani-navrhu-jr-pro-trate-v-ramci-pid-srpen-2012__s175x549.html

maci86 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11939

És nem problematikus kivenni onnan ha épp az osztrák másfelé szeretné forgatni a szerelvényét?

Előzmény: gw (11938)
gw Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11938

Mindegyik Pozsony-Marchegg-Bécs vonatban van, részben hogy legyen benne klímás és kerékpár szállítására alkalmas(abb) kocsi is, részben a futáskiegyenlítés miatt.

Előzmény: maci86 (11937)
maci86 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11937

Azt az a szlovák kocsi hogy került a cicishutléba?

Előzmény: Bubinko (11936)
Bubinko Creative Commons License 2012.08.30 0 0 11936

Tegnap (Bratislava - Železná Studienka):

 

   

DVB Creative Commons License 2012.08.29 0 0 11935

Köszönöm - akkor ez lesz, mert így a kalauzokkal se kell vívni. Muszáj a rugalmasság decemberig, jön a trónörökös :)

Előzmény: gw (11934)
gw Creative Commons License 2012.08.28 0 0 11934

1-2 eurónyit még lehet okoskodni, de kérdés, hogy érdemes-e? :)

Lehetséges még: Sporo Tiket Evropa Érsekújvárig 22 (vagy a direkt vonaton 20-a visszaúton az átszállásos kapcsolatra nincs ilyen ajánlat, csak Prágából) euró, és onnan Prágában véve 17,8 euró Vácig, Szlovákiában vagy Magyarországon 8,5.

Előzmény: DVB (11933)
DVB Creative Commons License 2012.08.28 0 0 11933

Kérdés (elsősorban GW topiktárshoz):

 

Jól okoskodom, hogy a legolcsóbb nem vonathoz kötött Prága-Vác retúrjegy így jön ki? (szept 14-16ra)

 

Prága-Breclav oda-vissza Sporotiket 210 koronáért darabja - összesen 420 Kc (Esetleg 480Kc)

Breclav-Sturovo retúr RAILPLUS kedvezménnyel 23.8 EUR ~ 616 Kc

Sturovo-Vac retúr többoldalú megállapodás alapján 10.2 EUR ~ 263 Kc

Összesen: 1299 korona

 

A City Star Slovensko - Prága-Sturovo emlékeim szerint 51.4 EUR + Sturovo-Vac retúr többoldalú megállapodás alapján 10.2 EUR - összesen 61.6 EUR ~ 1590 korona.

 

Odafelé Vindobona+Moravia lenne, visszafelé passz. Valami ami nem késik 5 órát :)

 

Köszi!

 

 

DVB Creative Commons License 2012.08.27 0 0 11932

Vasárnap nem a Regiojet napja volt. Smichovban siklás volt egy váltón,utasok nélkül, egy másik szerelvényen (Prágából indul 17.33) meg biztosítékhiba volt - ott nem volt klíma meg világítás és átterelték az utasokat egy másik vagonba, mivel volt hely bőven.

gw Creative Commons License 2012.08.22 0 0 11931

Moravský Svätý Ján, kicsit viharos volt az időjárás.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/549469_259102290875505_224185537_n.jpg

 

Délelőtt a 171 Hungária késett több mint egy órát, mivel Drezdánál is volt némi zavar. 

Előzmény: DVB (11930)
DVB Creative Commons License 2012.08.22 0 0 11930

Sajnálom szegényeket... Hol történt?

Előzmény: gw (11929)
gw Creative Commons License 2012.08.22 0 0 11929

A változatosság kedvéért az Avala Prága felé és az ellen-Moravia ma Nagyszombatban keresztezett... 

Aki a Hasekkel akart ma Prágába menni, várhatóan 2,5-3 órával később éri el a cseh fővárost a tervezettnél. Az ok: felsővezeték szakadás.

Előzmény: DVB (11923)
480-006 Creative Commons License 2012.08.21 0 0 11928

Hol készültek a képek?

Előzmény: Bubinko (11914)
vjano Creative Commons License 2012.08.21 0 0 11927

Elég kellemetlen pechszéria...

Én azért aug. utolsó hetére beterveztem még egy egy hetes kört.

(Remélem az IN-Kartára lehet mégegy nyári jegyet vegyek, nem csak egyet...)

Ha sikerül szabit szerezzek szombaton támadok a Jeseniussal, talán mégegyszer nem omlik le a Börzsöny, nem gyullad fel Malacka környéke, és talán ép marad a Morva hídja is, a többit meg majd meglátom.....:-)

 

Előzmény: DVB (11923)
hmsoft Creative Commons License 2012.08.21 0 0 11926

és még nem is vagyok egy éves csúszásban

 

Nem egy, hanem erős másfél éves csúszásban vagyok. :) (Idén vissza is fogom magamat, csökkentendő egy kicsit a restanciákat.)

 

hm

Előzmény: gw (11925)
gw Creative Commons License 2012.08.21 0 0 11925

Már sikerült is befejezni az útibeszámolót, és még nem is vagyok egy éves csúszásban, mint hmsoft :)

 

http://wlab.hu/trip/201205/index.html

 

Előzmény: gw (11888)
hmsoft Creative Commons License 2012.08.20 0 0 11924

Székelyfalvától (Sekule) lefelé 3 állomásközben égett a növényzet, úgy 5-6 tűzfészekből terjedve. Szóval az a fékhibás kocsi jól megszórta a környéket. A java Malacka környékére jutott, ezért ott két állomásközben egy vágányon ment a forgalom, amikor már engedélyezték (a Jókút felé helyesen), a harmadikon (Dévényújfalu felett) meg eleve egyvágányozás van, az építés miatt. (A jobb 5.0-ig forgalomnak átadva, tereprendezés folyik, a balban viszont felsővezetéket és itt-ott sínt cserélnek.) Én az EC175-re terveztem a visszautamat, de Jókúton, leszállva a személyről, egy teljesen Moraviának kinéző dolgot találtam (tényleg az volt), ígyhát fel is szálltam rá. +70 körül indult Jókútról (addig helybetopi volt mindenkinek), Pozsonyig személyvonatként közlekedve, oltási munkaterületeken negyvennel áthaladva. Addigra nagyjából már mindent eloltottak, az egyik helyen ment még a spriccelés, a tömlőket a jobb vágány alatt vezették át, az aljközökben, a balra meg egyszerűen ráfektették. Pozsonyig heringjárat lett a vonatból, aztán erőteljesen leürült, nyilván az érsekújvári törzsutasok elhúztak valami mással addigra. Budapest Keleti érkezőben +115 lett az eredmény, de így is 20 percet nyertem a 15 percet késő EC175-höz képest. :) A Hungariát (amelyet még eltereltek, mert akkor még nagyban ment a sprickolás) láttam Jabláncon.

 

hm

Előzmény: gw (11922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!