Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Illetve a bisztrók végre hivatalosan is el fognak tűnni az összes Pestre jövő vonatból, mindenhová rendes étkezőkocsi kerül. (Remélem, táplálni is tudják majd rendesen, mert múltkor ezért nem tudtam a Praha EC-n lengyel oldalon friss kaját enni, a mikrós vacakból pedig köszöntem nem kértem.) A MFDnes cikke után addigra össze is szedhetik magukat...
ITT a 2013-as végleges szlovák menetrend tervezet, sok negatív újdonsággal, pozitív változást talán csak a 110/130-as vonali 2 órás Budapest-Breclav ütemet találtam benne...
Idén a (cseh) Vasút napjának központi rendezvényét Brnoban tartják szeptember 29-én, több kiállított géppel (köztük RegioShark, RegioPanther stb) és kocsival, illetve mindjárt 4 különvonattal, egy fotótehervonattal (élén az 1-es és 8-as Bardotka, végén egy Narancs) ízelítve.
A regionális napok szeptember 22-én illetve 28-án elszórva lesznek, kivéve a hradec královéi, mely már ezen a hétvégén jön.
Van egy Skupina Mini nevű kedvezmény, max. 5 együtt utazónak, de min. 1 főnek 18 éven felül és min. 1 utasnak 15 éven alul kell legyen.
Az első felnőtt 100%-ot fizet, minden további 25% kedvezményt kap, gyerekből minden 15 éven aluli 60% kedvezményt kap (6 év alatti is, ha beszámolják a kedvezményezettek közé, neki egyébként ingyenes lenne az utazása). EC-n az első felnőtt 1,5, a többi illetve a gyerekek 1 euró felárat fizetnek.
IC-n az első felnőtt az I-es díjkategória, a többi a II-ik, a gyerekek a III-k díjkategória szerint válthat jegyet.
Érdeklődnék, hogy Szlovákiában van-e valamilyen családi kedvezmény a vasúton, ami hasonlítható a mi nagycsaládos kedvezményünkhöz? Ha tehát két felnőtt utazik 1-2-3-sok gyerekkel együtt?
Az Arrivát olvastam egy júniusi HVG-ben, kiváncsi vagyok mikortól veszik be a tarifaközösségbe, mert addig nem sok értelme van. A színvonalra szintén kiváncsi leszek - remélem jobb lesz mint a Veolia elővárosi buszai, mert azt elég lenne nehéz alulmúlni.
Ropidék a prágai városvezetés kérdésére "optimalizáltak" vágtak, fűrészeltek, reszeltek. Aki Prágába jön, az tájékozódjon rendesen az aktuális térképekről, 20 éve bejáratott vonalak változtak, tűnnek el. Kevesebb az olyan járat, ami érintetlen maradt, mint ami változott. A lényeg, rövidebb villamosok, rövidebb vonalak, a külső kerületekből több átszállás.
Megjelent a ROPID aktuális (végleges) menetrend tervezete. Nem kell félni, a távolsági nemzetközi vonatok nincsenek benne, így nem lehet Hungáriát vagy ilyesmit keresni benne :)
Az elővárosi témára rászállt az Arriva vlaky (bár az eredeti tervekhez képest csak Kralupyig járnak majd a vonatok, viszont a túlvégen eljutnak egészen Benesovig) illetve érdekes a Bohumín-Chomutov 1 pár IC a Leo Expressztől, így legalább egy országjáró Flirt lesz majd.
Mindegyik Pozsony-Marchegg-Bécs vonatban van, részben hogy legyen benne klímás és kerékpár szállítására alkalmas(abb) kocsi is, részben a futáskiegyenlítés miatt.
1-2 eurónyit még lehet okoskodni, de kérdés, hogy érdemes-e? :)
Lehetséges még: Sporo Tiket Evropa Érsekújvárig 22 (vagy a direkt vonaton 20-a visszaúton az átszállásos kapcsolatra nincs ilyen ajánlat, csak Prágából) euró, és onnan Prágában véve 17,8 euró Vácig, Szlovákiában vagy Magyarországon 8,5.
Sturovo-Vac retúr többoldalú megállapodás alapján 10.2 EUR ~ 263 Kc
Összesen: 1299 korona
A City Star Slovensko - Prága-Sturovo emlékeim szerint 51.4 EUR + Sturovo-Vac retúr többoldalú megállapodás alapján 10.2 EUR - összesen 61.6 EUR ~ 1590 korona.
Odafelé Vindobona+Moravia lenne, visszafelé passz. Valami ami nem késik 5 órát :)
Vasárnap nem a Regiojet napja volt. Smichovban siklás volt egy váltón,utasok nélkül, egy másik szerelvényen (Prágából indul 17.33) meg biztosítékhiba volt - ott nem volt klíma meg világítás és átterelték az utasokat egy másik vagonba, mivel volt hely bőven.
Én azért aug. utolsó hetére beterveztem még egy egy hetes kört.
(Remélem az IN-Kartára lehet mégegy nyári jegyet vegyek, nem csak egyet...)
Ha sikerül szabit szerezzek szombaton támadok a Jeseniussal, talán mégegyszer nem omlik le a Börzsöny, nem gyullad fel Malacka környéke, és talán ép marad a Morva hídja is, a többit meg majd meglátom.....:-)
Székelyfalvától (Sekule) lefelé 3 állomásközben égett a növényzet, úgy 5-6 tűzfészekből terjedve. Szóval az a fékhibás kocsi jól megszórta a környéket. A java Malacka környékére jutott, ezért ott két állomásközben egy vágányon ment a forgalom, amikor már engedélyezték (a Jókút felé helyesen), a harmadikon (Dévényújfalu felett) meg eleve egyvágányozás van, az építés miatt. (A jobb 5.0-ig forgalomnak átadva, tereprendezés folyik, a balban viszont felsővezetéket és itt-ott sínt cserélnek.) Én az EC175-re terveztem a visszautamat, de Jókúton, leszállva a személyről, egy teljesen Moraviának kinéző dolgot találtam (tényleg az volt), ígyhát fel is szálltam rá. +70 körül indult Jókútról (addig helybetopi volt mindenkinek), Pozsonyig személyvonatként közlekedve, oltási munkaterületeken negyvennel áthaladva. Addigra nagyjából már mindent eloltottak, az egyik helyen ment még a spriccelés, a tömlőket a jobb vágány alatt vezették át, az aljközökben, a balra meg egyszerűen ráfektették. Pozsonyig heringjárat lett a vonatból, aztán erőteljesen leürült, nyilván az érsekújvári törzsutasok elhúztak valami mással addigra. Budapest Keleti érkezőben +115 lett az eredmény, de így is 20 percet nyertem a 15 percet késő EC175-höz képest. :) A Hungariát (amelyet még eltereltek, mert akkor még nagyban ment a sprickolás) láttam Jabláncon.