Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2012.02.18 0 0 11399

Február 13-tól a 195-ös menetrendi számú Bánóc (Bánovce nad Ondavou)-Nagykapos (Veľké Kapušany) vonalon a csak hétköznap közlekedő hajnali vonatpár helyett ugyanazzal a menetrenddel autóbusz közlekedik.

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint egyébként idén decembertől (ismét) teljesen eltűnnének a személyvonatok erről a vonalról.

Ugyanezen tanulmány a Pelsőc-Torna (Plešivec–Turňa nad Bodvou),Szepesolaszi-Szepesváralja (Spišské Vlachy–Spišské Podhradie) és az Ólubló-Palocsa (Stará Ľubovňa–Plaveč) vonalszakaszokra is autóbuszos kiváltást javasol., azzal a megjegyzéssel, hogy ez utóbbiak vita tárgyát képezhetik (esetleges hétvégi, vagy hétköznapi korlátozzással). A tanulmány egyébként a a Kassai kerület 2012/2013-as közlekedési stratégiájához készült és egyes, frekventáltabb vonalakon járatsűrítést is javasol.

gw Creative Commons License 2012.02.18 0 0 11398

A KHT-nek eddig még nem maradt el különvonata, egyébként nem tudom, mire gondolhatsz megbízhatóság címén?

Előzmény: Tastam (11396)
Nydqist Creative Commons License 2012.02.18 0 0 11397

Érdekes program lesz, és az idei Rendez is ezáltal jónak ígérkezik. Majd figyeljük az infókat a részletekről.

Előzmény: gw (11394)
Tastam Creative Commons License 2012.02.18 0 0 11396

 A jövő szombatra vonatkozó infók mennyire megbízhatóak, érdemes rámozdulni?

Előzmény: gw (11394)
Bubinko Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11395

"Ő" még mindíg az eredeti színezésben:

 

VT 643.08 ABD / 95 80 0643 864-1 D-PEG VT 643.08 ABD / 95 80 0643 864-1 D-PEG

gw Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11394

Jövő szombaton gőzös vontatta különvonat közlekedik a 153-as vonalon Zólyom és Krupina között. Vonatgép a 422.0108, a vonat végén az M131.1053 közlekedik. A tűzoltóvonatot a T466.0253 húzza majd.

http://www.vlaky.net/upload/images/reports/004386//Plakát.pdf

 

A korábban már említett pozsonyi találkozó egyik csatlakozásaként már említettem egy különvonatot, ami június 23-24-én fog közlekedni. Annyi plusz infó van, hogy ingyenes lesz, hogy lesz-e helyfoglalás vagy sem, azt még nem tudni.

Ugyanennek a vonatnak az "anyaszerelvénye", ami egyébként Prágából jön majd és várhatóan egy 5 napos körutat tesz (Steam Story Agency), 25-én hétfőn Közép-Szlovákiába látogat és ez alkalommal többször is érinti majd Magyarországot, egyszer Losoncról Nagykürtösre, egyszer Fülekről Somoskőújfaluba menet, elöl-hátul Bardotkával.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11393

Wow :)

Előzmény: etwg (11391)
DVB Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11392

Ma nagyon kellemes utam volt a Metropollal. Elvileg 6 üres ágyra nem volt foglalás - máshol telt ház. Viszont meglepetésre Wlabmz volt a prágai stokkban, a bécsi kapta a Wlabmeet. Mivel majdnem teljesen üres volt nem is baj. A Berlin-Budapest adagban is voltak kihasznált fülkék bőven. Amúgy a prágai háló utasai japán turisták, pár szlovák Pozsonyig és jómagam Vácig voltunk. Mivel 32-es jegyem volt a deluxe-al különösen meg voltam elégedve. Ami meglepett, hogy 2 hálókocsi kalauz volt, egyik papirozott a másik bekisérte az utasokat. Nem is baj, hogy pörgött rendesen a beszállítás. Végig pontos volt - Prágától Pozsonyig fel sem ébredtem. :)

etwg Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11391

Àt kellett szállni Uszoron.

 

Somorjára csak egy 2 vagonos vonat ment, valamikor egy MÀVAG mozdonnyal (330.1) késöbb a rosnicskával (T334).

Előzmény: SÜNÖCSKe (11390)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11390

Somorja - Pozsony.

 

Az hogy működött? Úszornál volt delta, irányt váltott a vonat az állomáson vagy át kellett szállni?

Előzmény: etwg (11387)
etwg Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11389

Ehhez jön még a min. 10 €-s matrica is.......

Előzmény: gw (11388)
gw Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11388

Pedig épült elkerülő, igaz az mindent elkerül és elég hosszú is :)

Múltkor a pozsonyi ÚNS-től a magyar Komáromig hétköznap délután 1 óra 20 perc volt a menetidő az M1-esen át.

etwg Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11387

Valoban igy van, és azt hiszem egy községet kivéve, sehol sincs kerülö út.

 

(Mig máshol még a diofához is nagy kerülöket épitettek, ebben a viszonylatban ilyenre az utobbi 30 évben nem került sor., és néha Somorja Pozsony is jo 45 perc autoval (vonattal - amig járt mindig ennyi volt...:-) )

Előzmény: Nydqist (11386)
Nydqist Creative Commons License 2012.02.17 0 0 11386

Számolj utána! -:)  100 km a 2 város távolsága. Rengeteg a lakott település, amin át kell hajtani. Ha mindenhol betartod a sebességhatárokat, akkor kijön, hogy kb. 1 óra 45 perc - 2 óra, forgalomtól függően. Ezen kívül Somorja után kezd telítődni reggel az út, úgyhogy gyorsabb a vonat.

Előzmény: Aln 663 1189 (11383)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 11385

Kicsit félreérthető voltam, de az autóra kérdeztem, hogy mennyi az annyi. :-)

Előzmény: M.VIII (11384)
M.VIII Creative Commons License 2012.02.16 0 0 11384

Lehet, hogy itt néztem be valamit?

 

Milyen lesz az új menetrend?

Vasárnaptól, március 4. – től, a RegioJet sebesebb vonatokat és gyakoribb csatlakozást kínál:

  • Dunaszerdahely - Pozsony leggyorsabb csatlakozás csak 38 perc,
  • Komárom - Pozsony leggyorsabb csatlakozás csak 1 óra 33 perc.
  • csatlakozás minden 30 és 60 percben, Komáromba minden 60 és 120 percben,
  • ha velünk utazik, elkerülheti a forgalmi dugókat!

 

Előzmény: Aln 663 1189 (11383)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 11383

Mennyi? :-)

Előzmény: M.VIII (11382)
M.VIII Creative Commons License 2012.02.15 0 0 11382

Komárom-Pozsony másfél óra alatt....autóval lassabb. :D

Előzmény: Aln 663 1189 (11381)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 11381

Azt hiszem ez így még nem volt:

 

http://www.regiojet.sk/hu/

szv Creative Commons License 2012.02.15 0 0 11380
DVB Creative Commons License 2012.02.15 0 0 11379

Ég a vagon ég... A rendőrség szerint nagy valószínűséggel nem öngyulladás történt. :)

 

http://www.pozary.cz/clanek/52026-u-brnenskeho-nadrazi-horel-odstaveny-vagon/

 

Ha jól látom régi Bt kocsi az áldozat.

DVB Creative Commons License 2012.02.13 0 0 11378

A fopalyaudvaron lattam milyen, ami az 1-es vagany mellett van. Hat nem tudom mitol lounge a neven kivul... Kicsit profibbat varna az ember ettol a szolgaltastol. Meg ha nem is repteri szintut.

 

Tegnap a juice volt akcios 20 koronaert - asszony szerint nem volt rossz.

 

Legkozelebb ha megyek Ostravaba, lehet hogy kiprobalom a regiojetet, ha nincsen a SONE+ most is lehet megvizsgaltuk volna, de igy olcsobb volt es gyorsabb.

 

A Leo Express is mar egyre eroteljesebben hirdet, a Hlavni-n is van egy nagy matricajuk, bemuttatak ugye az elso Flirtot, hamarosan indul a dilikor is. Valahogy szimpatikusabb mint a Regiojet. (A Hospodarske Noviny-ben volt egy cikk a tulajdonos "sraccal", eleg szimpatikus. Apue a Hame konzervgyar illetve az abbol befolyt penz, amibol szepen jut a fiunak is, aki nemi befektetokkel, kigondolta, hogy vasuttarsasag es hajra. Itt meg egy koznep kerdez - tulaj valaszol cikk: http://byznys.ihned.cz/c1-53238950-sef-leo-expressu-sluzby-regiojetu-neprekoname-nabidneme-ale-lepsi-soupravy )

Előzmény: gw (11377)
gw Creative Commons License 2012.02.13 0 0 11377

Próbáld ki a svinovi Lounge-t nyáron, az ablaktalan helységbe be van téve egy mobilklíma, ami nem hűt, csak cirkulálja a levegőt, mivel kivezetve a folyosóra van, ahol szintén ezer fok, talán jobb is lett volna ha nem megy....

A legjobb régen a pardubicei volt, nagy, szellős (és üres, sosincs benne senki), van lapostévé, ahol vasúti filmek mennek folyamatosan, a legnagyobb melegben is jó idő van, régen még vízautomata is volt, meg újság, ez utóbbi már nincs, ilyet csak Prágában adtak.

Viszont szintén nyári Pendolinon volt akciós jégkrém, a félig olvadt magnumot féláron adták, így éppen csak másfélszer annyiba került, mint a boltban :)

Előzmény: DVB (11376)
DVB Creative Commons License 2012.02.12 0 0 11376

Ma volt egy ostravai kirándulás Pendolino-val. Már reggel a főpályaudvaron felvíditottak, mert a Köszönjük, hogy velünk utazik kampány ingyenvíze nem vonatkozik az interneten vett jegyekre... Hát no comment - el kéne dönteni, hogy mit akarnak propagálni. Az elektronikus csatornákat vagy a hagyományos pénztárakat... A nemzetközi pénztárban a nő meg, meg akart győzni, hogy Budapestre nem létezik SPARNIGHT ajánlat. Átüvöltött a kolleganőnek, aki mondta, hogy van. Végigütötte péntekre az összes tarifakódot, amit ismert, nem dobott semmit a gép. De elég nyilvánvaló, hogy nem a jót nyomogatta, mert online nézve, még látok mindig. Aztán a dagadt tehénnek még egy sima Bp-i retúrt és mellé a prágai hálóba kiadni jegyet is gondot okozott. De azért meglett... 32-es hely, de kétlem, hogy Wlabmz jönne.

 

A Pendolino hasított szépen - nem igazán dülöngélt - itt is adnak 2 dl-es ingyen vízet meg napisajtót (ami csak vasárnapi Blikk volt ma). Visszafelé délután szintén Pendolino volt, vízzel nem is próbálkoztunk. Talán ha 4-5 másodosztályú szabad hely volt - telt házzal mentünk a bisztrókocsiban is. A kiszolgálás elég lassú, ennyi emberre, nem sokat ér ez a kis bárocska, főleg ha mindenki vacsorázni akar. A Bistro menü elfogadható volt, egy fokkal jobb gulas mint a Haseken. Ami még csalódás az a CD Lounge - Ostrava Svinovnál - kb 8 ülőhely és ott ült egy felnőtt 7 gyerekkel - beférni se lehetett....

 

 

Bubinko Creative Commons License 2012.02.12 0 0 11375

 "Göcsék" (mint, ahogy felénk szokás hívni) végnapjai a 131-es vonalon. Tegnap és ma (is) voltam fotózni.

  

  • 2012. február 11. - Os4426 Hegybeneéte (Kútniky) megálló felé
  • 2012. február 12. - Os4424 Hegybeneéte (Kútniky) megálló felé
  • 2012. február 12. - Os4421 Albár (Dolný Bar) megálló felé
DVB Creative Commons License 2012.02.09 0 0 11374

Azt en is lattam, hogy cseh szakaszon volt potlas. Szokott is lenni hasonlo esetben.

 

Egy kis szines meg Csehorszagbol:

2013 masodik negyedeveben indul a szemelypenztar likvidalo projekt a CD-nel. Az elso evben tesztuzem lesz - jelentosebb allomasokon megszuntetnek szemelypenztarakat es minden penztaros helyett 2 jegykiado automatat allitanak szolgalataba. 2013-ban 68 automata lesz teszteles alatt - 2014-ben es 2015-ben ujabb 136-136 darabot allitanak uzembe, ha a tapasztalatok kedvezoek. A nagyobb allomasokon ennek ellenere maradna nehany hagyomanyos penztar is. Osszesen 425 penztart szuntetnenek meg 2019-ig - 271 millio korona megtakaritast varva ettol.

Előzmény: bodecsabi (11372)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 11373

A cseh-szlovák vonatinfón nem látszott, hogy más vonatok jelentőset késtek volna a bombariadó utáni órákban (Prága-Kolín közötti vonatokat néztem). Ebből arra következtetek, hogy esetleg mégsem a 6 órával korábbi telefonálás miatt vesztegeltünk 1 órát. Nem hallottam arról, hogy az EN vonatoknál 120 perctől jár a kártérítés, ezt nem is tudom értelmezni. Az ügyfélszolgálaton 60 percről tudtak -persze ott is tévedhetnek. Még reménykedek...

Előzmény: DVB (11370)
bodecsabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 11372

A Lok-Reporton lévő képek szerint hatodikán a 174 a németekhez már Cseh+Szlovák szerelvénnyel ért be, az NBÜ hiánya miatt felül a Stadtbahnnon ment át Berlinen.

 

Csabi

Előzmény: DVB (11357)
Muurola Creative Commons License 2012.02.07 0 0 11371

Nem kapsz kártérítést, mert EN vonatoknál csak 120 perc felett jár... És ez amúgy sem vasúti hibás esemény volt...

Előzmény: sétáLós bácsi (11369)
DVB Creative Commons License 2012.02.07 0 0 11370

Szia,

 

örülök, hogy sikeres volt a kirándulás. Az álldogálás bombariadó miatt volt , valami nő betelefonált, hogy bomba van a főpályaudvaron, ezért volt a késés. (Annyit mondott 21órakor, hogy 21.30-kor bomba robban, bár, hogy miért tartott hajnalig, nem tudom. http://www.lidovky.cz/anonym-hrozil-bombou-na-prazskem-hlavnim-nadrazi-f70-/ln_domov.asp?c=A120202_224805_ln_domov_rka)

Rohadjon meg az ilyen aki minusz 10 fokban ezzel szórakozik...

 

Azt hiszem az automata csak In Kartá-val (a cseh vasutak törzsutas kártyája mükődik) akkor.

Előzmény: sétáLós bácsi (11369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!