Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Február 13-tól a 195-ös menetrendi számú Bánóc (Bánovce nad Ondavou)-Nagykapos (Veľké Kapušany) vonalon a csak hétköznap közlekedő hajnali vonatpár helyett ugyanazzal a menetrenddel autóbusz közlekedik.
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint egyébként idén decembertől (ismét) teljesen eltűnnének a személyvonatok erről a vonalról.
Ugyanezen tanulmány a Pelsőc-Torna (Plešivec–Turňa nad Bodvou),Szepesolaszi-Szepesváralja (Spišské Vlachy–Spišské Podhradie) és az Ólubló-Palocsa (Stará Ľubovňa–Plaveč) vonalszakaszokra is autóbuszos kiváltást javasol., azzal a megjegyzéssel, hogy ez utóbbiak vita tárgyát képezhetik (esetleges hétvégi, vagy hétköznapi korlátozzással). A tanulmány egyébként a a Kassai kerület 2012/2013-as közlekedési stratégiájához készült és egyes, frekventáltabb vonalakon járatsűrítést is javasol.
Jövő szombaton gőzös vontatta különvonat közlekedik a 153-as vonalon Zólyom és Krupina között. Vonatgép a 422.0108, a vonat végén az M131.1053 közlekedik. A tűzoltóvonatot a T466.0253 húzza majd.
A korábban már említett pozsonyi találkozó egyik csatlakozásaként már említettem egy különvonatot, ami június 23-24-én fog közlekedni. Annyi plusz infó van, hogy ingyenes lesz, hogy lesz-e helyfoglalás vagy sem, azt még nem tudni.
Ugyanennek a vonatnak az "anyaszerelvénye", ami egyébként Prágából jön majd és várhatóan egy 5 napos körutat tesz (Steam Story Agency), 25-én hétfőn Közép-Szlovákiába látogat és ez alkalommal többször is érinti majd Magyarországot, egyszer Losoncról Nagykürtösre, egyszer Fülekről Somoskőújfaluba menet, elöl-hátul Bardotkával.
Ma nagyon kellemes utam volt a Metropollal. Elvileg 6 üres ágyra nem volt foglalás - máshol telt ház. Viszont meglepetésre Wlabmz volt a prágai stokkban, a bécsi kapta a Wlabmeet. Mivel majdnem teljesen üres volt nem is baj. A Berlin-Budapest adagban is voltak kihasznált fülkék bőven. Amúgy a prágai háló utasai japán turisták, pár szlovák Pozsonyig és jómagam Vácig voltunk. Mivel 32-es jegyem volt a deluxe-al különösen meg voltam elégedve. Ami meglepett, hogy 2 hálókocsi kalauz volt, egyik papirozott a másik bekisérte az utasokat. Nem is baj, hogy pörgött rendesen a beszállítás. Végig pontos volt - Prágától Pozsonyig fel sem ébredtem. :)
Valoban igy van, és azt hiszem egy községet kivéve, sehol sincs kerülö út.
(Mig máshol még a diofához is nagy kerülöket épitettek, ebben a viszonylatban ilyenre az utobbi 30 évben nem került sor., és néha Somorja Pozsony is jo 45 perc autoval (vonattal - amig járt mindig ennyi volt...:-) )
Számolj utána! -:) 100 km a 2 város távolsága. Rengeteg a lakott település, amin át kell hajtani. Ha mindenhol betartod a sebességhatárokat, akkor kijön, hogy kb. 1 óra 45 perc - 2 óra, forgalomtól függően. Ezen kívül Somorja után kezd telítődni reggel az út, úgyhogy gyorsabb a vonat.
A fopalyaudvaron lattam milyen, ami az 1-es vagany mellett van. Hat nem tudom mitol lounge a neven kivul... Kicsit profibbat varna az ember ettol a szolgaltastol. Meg ha nem is repteri szintut.
Tegnap a juice volt akcios 20 koronaert - asszony szerint nem volt rossz.
Legkozelebb ha megyek Ostravaba, lehet hogy kiprobalom a regiojetet, ha nincsen a SONE+ most is lehet megvizsgaltuk volna, de igy olcsobb volt es gyorsabb.
A Leo Express is mar egyre eroteljesebben hirdet, a Hlavni-n is van egy nagy matricajuk, bemuttatak ugye az elso Flirtot, hamarosan indul a dilikor is. Valahogy szimpatikusabb mint a Regiojet. (A Hospodarske Noviny-ben volt egy cikk a tulajdonos "sraccal", eleg szimpatikus. Apue a Hame konzervgyar illetve az abbol befolyt penz, amibol szepen jut a fiunak is, aki nemi befektetokkel, kigondolta, hogy vasuttarsasag es hajra. Itt meg egy koznep kerdez - tulaj valaszol cikk: http://byznys.ihned.cz/c1-53238950-sef-leo-expressu-sluzby-regiojetu-neprekoname-nabidneme-ale-lepsi-soupravy )
Próbáld ki a svinovi Lounge-t nyáron, az ablaktalan helységbe be van téve egy mobilklíma, ami nem hűt, csak cirkulálja a levegőt, mivel kivezetve a folyosóra van, ahol szintén ezer fok, talán jobb is lett volna ha nem megy....
A legjobb régen a pardubicei volt, nagy, szellős (és üres, sosincs benne senki), van lapostévé, ahol vasúti filmek mennek folyamatosan, a legnagyobb melegben is jó idő van, régen még vízautomata is volt, meg újság, ez utóbbi már nincs, ilyet csak Prágában adtak.
Viszont szintén nyári Pendolinon volt akciós jégkrém, a félig olvadt magnumot féláron adták, így éppen csak másfélszer annyiba került, mint a boltban :)
Ma volt egy ostravai kirándulás Pendolino-val. Már reggel a főpályaudvaron felvíditottak, mert a Köszönjük, hogy velünk utazik kampány ingyenvíze nem vonatkozik az interneten vett jegyekre... Hát no comment - el kéne dönteni, hogy mit akarnak propagálni. Az elektronikus csatornákat vagy a hagyományos pénztárakat... A nemzetközi pénztárban a nő meg, meg akart győzni, hogy Budapestre nem létezik SPARNIGHT ajánlat. Átüvöltött a kolleganőnek, aki mondta, hogy van. Végigütötte péntekre az összes tarifakódot, amit ismert, nem dobott semmit a gép. De elég nyilvánvaló, hogy nem a jót nyomogatta, mert online nézve, még látok mindig. Aztán a dagadt tehénnek még egy sima Bp-i retúrt és mellé a prágai hálóba kiadni jegyet is gondot okozott. De azért meglett... 32-es hely, de kétlem, hogy Wlabmz jönne.
A Pendolino hasított szépen - nem igazán dülöngélt - itt is adnak 2 dl-es ingyen vízet meg napisajtót (ami csak vasárnapi Blikk volt ma). Visszafelé délután szintén Pendolino volt, vízzel nem is próbálkoztunk. Talán ha 4-5 másodosztályú szabad hely volt - telt házzal mentünk a bisztrókocsiban is. A kiszolgálás elég lassú, ennyi emberre, nem sokat ér ez a kis bárocska, főleg ha mindenki vacsorázni akar. A Bistro menü elfogadható volt, egy fokkal jobb gulas mint a Haseken. Ami még csalódás az a CD Lounge - Ostrava Svinovnál - kb 8 ülőhely és ott ült egy felnőtt 7 gyerekkel - beférni se lehetett....
Azt en is lattam, hogy cseh szakaszon volt potlas. Szokott is lenni hasonlo esetben.
Egy kis szines meg Csehorszagbol:
2013 masodik negyedeveben indul a szemelypenztar likvidalo projekt a CD-nel. Az elso evben tesztuzem lesz - jelentosebb allomasokon megszuntetnek szemelypenztarakat es minden penztaros helyett 2 jegykiado automatat allitanak szolgalataba. 2013-ban 68 automata lesz teszteles alatt - 2014-ben es 2015-ben ujabb 136-136 darabot allitanak uzembe, ha a tapasztalatok kedvezoek. A nagyobb allomasokon ennek ellenere maradna nehany hagyomanyos penztar is. Osszesen 425 penztart szuntetnenek meg 2019-ig - 271 millio korona megtakaritast varva ettol.
A cseh-szlovák vonatinfón nem látszott, hogy más vonatok jelentőset késtek volna a bombariadó utáni órákban (Prága-Kolín közötti vonatokat néztem). Ebből arra következtetek, hogy esetleg mégsem a 6 órával korábbi telefonálás miatt vesztegeltünk 1 órát. Nem hallottam arról, hogy az EN vonatoknál 120 perctől jár a kártérítés, ezt nem is tudom értelmezni. Az ügyfélszolgálaton 60 percről tudtak -persze ott is tévedhetnek. Még reménykedek...
A Lok-Reporton lévő képek szerint hatodikán a 174 a németekhez már Cseh+Szlovák szerelvénnyel ért be, az NBÜ hiánya miatt felül a Stadtbahnnon ment át Berlinen.