Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Igen, a tegnapi vihar nagyon kemény volt. Prágába este 8 és 9 között érkezett meg, végig nagyon intenzíven zuhogott, dörgés villám. A cseh meterológiai szolgálat összesen az 1 óra alatt 40ezer villámot számolt és a legerősebb időszakban percenként kb. 315 villám csapott le. Komolyan olyan volt, mint egy diszkóban a stroboszkóp. Évek óta a legdurvább vihar volt amit láttam, nem csoda, hogy károkat okozott.
Csehorszagban 139 helyen vezetnek be a meleg miatt sebessegkorlatozast, altalaban 30-50km/h sebessegre csokkentik a megengedett erteket, de extrem esetekben 5-10km/h is lehet a legnagyobb sebesseg. Brno es Prerov kozott nehany gyorsvonatot autobuszokkal potolnak majd, mivel a sincsavarok 65% nem megfelelo allapotu. Ezt a multkori tehervonati siklas ( http://www.zelpage.cz/zpravy/8202) utani vizsgalat deritette ki.
amint én hallottam róla, akkor a Metropollal jönnének közvetlen kocsik Budapestig (Prágából/ba Pardubicéig/ből 718/719-el), onnan megy tovább külön fürdős vonat Várnába/Burgaszba.
Azt jól látom a cseh és szlovák tervezetekben, hogy jővőre nem lesz Nesebár és más fürdős vonat se? Gomdolom az Avalának azért megmarad a bar-i stokkja. Neki meg szép új száma lesz. Már csak a minőségnek közelednie a Hasekhez.
A piros kocsinak a teteje eredetileg ezüst, a bordás Bdt-é viszont barna. A nem bordás zöld kocsiké eredetileg szintén ezüst a teteje. Igaz, láttam már bordásat is, aminek világosabb volt a teteje, ami arra utalt, hogy eredetileg szintén ezüstszínű volt, de ez csak 1-2 kivétel, a többséget friss festéssel is barna tetővel láttam.
Ezen a képen viszont egyértelműen narancs a színe az ajtónak.
Szintén az első képen én úgy látom, hogy a piros és a zöld kocsi tetjének ugyanaz a színe. Jól látom? Akadna valkinek fotója egy frissen festett zöld kocsiról?
Budapest-Párkány-Léva-Zólyom-Ruttka-Trencsén-Chynorany-Izbék-Nyitra-Érsekújvár-Párkány-Keleti volt az útvonal. Részletekkel, fotókkal előállok kicsit később!:)
Most megnéztem még 1x az árakat hát sok esélyt nem látok rá hogy betévednék, (ugyan éppen anyagilag beleférne de ár-érték arányban nem valószínű) ez nem is aranyár hanem egyenesen pofátlanul drága. 2000 egy rántotta és majdnem 4000 egy húsos főétel. Ennyiért (sőt már jóval kevesebbért is) a Ráday vagy Váci utcán is kap minőségi ételt az ember :)
a kocsi maga leharcolt, de az elmúlt pár évben kicsit lejjebb mentek az árak, és a kaják is jobbak lettek. a személyzet elég udvarias, bár többnyire csak rutinból nyomják, néha üres kocsinál is éveket kell várni, amíg valaki szíveskedik odafáradni, máskor flottul megy minden. A kaják többségében helyben készülnek (bár egyik-másik khmmm nem túl friss, néha azért jelzik a (magyar) vendégnek, hogy mit nem kéne fogyasztani :) ), nem a mikrós cuccot nyomatják mint a németek, vagy a csehek az "új gasztronómiával".
Én személy szerint,csak a kis kocsiról csipegettem, valóban nem olcsó. Ismerős volt ott vacsorázni, meg volt vele elégedve, pedig nem az a akármit fajta. Mondjuk lehet,hogy a büfékocsi feelingje dobta fel nagyon, narancsos buszról állítottam át a vonatra.
ec 174/5 étkezőjével kapcsolatban van esetleg tapasztalatotok? (azt tudom hogy magyar és aranyárban mérnek mindent, de milyen a színvonal, érdemes betérni?)
A felső képen lévő vonaton erőteljesen angol és osztrák túlsúly volt, a helyi erőknek alig jutott hely, pedig ez most kivételesen menetrend szerinti vonat volt :)
Az alsón sajnos pont akkor esett be egy felhősáv, amikor befutott az egyébként 20 percet késő Moravia Hulínból indulva.
A teljes menetrendtervezet megjelent a ZSSK honlapján is, megjegyzés, hogy észrevételeket a kerületek illetékes hivatalaiba lehet eljuttatni július 8-ig.