Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 3 napja 0 0 14276

A Cadca-Zwardon vonalon van még nemzetközi teherforgalom? A legújabb szolgálati menetrend alapján nincs már semmi, csak tolatós Skalitéig.

https://fvc.sk/wp-content/uploads/2024/12/zcp114.pdf

 

Mikor szűnhetett meg? Vagy nem is volt rendszeres soha? Nagy emelkedők vannak arra és jóval egyszerűbb elmenni Bohumin/Petrovice felé?

jbaal Creative Commons License 2025.08.07 0 0 14275

Köszi, nekem is úgy tűnik YouTube-videók alapán, hogy nem ácsorog ott tartósan semmi, gondolom nem is lenne előnyös vágányfoglaltság szempontjából.

A skalicainak van ott egy órája (kivéve hétköznappi sűrítők), a Panter viszont Nagyszombaton is 10 percet áll, vagy 1 óra 10 percet...

Előzmény: DVB (14274)
DVB Creative Commons License 2025.08.06 0 0 14274

Multkor a nemzetkozibol lattam, hogy beerkezett a szerelveny, leszallt a nep, gyorsan fel paran es ment is vissza, mig ott alltunk, hogy mehessunk Breclav fele. (vasarnap)

Előzmény: jbaal (14273)
jbaal Creative Commons License 2025.08.06 0 0 14273

Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Jókúton a Nagyszombat és Skalica felől érkező vonatok rögtön fordulnak azalatt a pár perc alatt, ami van, vagy léptetés van és gyakorlatilag folyamatosan áll ott egy szerelvény mindkét vonalon, és a forduláskor rövid ideig egyszerre kettő (tehát a két vonalon összesen négy) vonat van?

alex_86 Creative Commons License 2025.07.22 0 0 14272

Decemberi átadásról hallottam.

120-as pálya, váltófűtés, új bizber, aluljáró is épült Nagymihályban, Homonnán.

 

Villamos motorvonat Szepsibe sem jut, előbb oda kell. Majd egy éve ott a drót és Bageta jár, ez is szégyen. Így Homonnára kizárásos alapon marad a jelenlegi járműállomány, csak végig villanymozdonnyal.

Előzmény: jbaal (14271)
jbaal Creative Commons License 2025.07.13 0 0 14271

A homonnai vonallal mi a helyzet, mikor adják vissza a forgalomnak? Mik lettek a felújítás paraméterei? 120 km/h és villamosítás, illetve új peronok? Júliusra volt ígérve. Járni csak simán 16x/36x + 4-5 kocsi fog? Az ígért Pantereket totál elvitték a környékről az eperjesi REX-eket kivéve, panaszkodtak is rá. Azért ez elég nevetséges, hogy még most sem jut a második legnagyobb város elővárosi vonalaira.

 

A 150-es vonallal szintén mi a helyzet? Ezer éve ketté van már vágva Nagybányánál, mi a franc zajlik ott? Felújítás vagy csak valami rongálódás, mint nálunk a 20-as vonalon? Mintha valami utóbbit olvastam volna, de elég homályosak nekem ezek a szlovák hírek.

PLACI Creative Commons License 2025.03.19 -1 2 14270

Miközben a WC-miniszter azzal van elfoglalva, hogy hány perc késésnél hány forint jár a szerencsétlen utasnak, addig:

 

Hoppá! Már a szlovákok is Railjeteket vesznek

HBweb hu Creative Commons License 2025.03.02 0 0 14269

Igen, ez utóbbit kiderült, frissítettem is a cikkemet.

Előzmény: koller andor (14268)
koller andor Creative Commons License 2025.03.01 0 0 14268

A mozdonynak semmi baja , de ez a legkevesebb. :-(

Előzmény: HBweb hu (14267)
HBweb hu Creative Commons License 2025.02.28 -1 1 14267

[Hustopečí nad Bečvou CZ]

2025. február 28-án, délután kisiklott és kigyulladt egy tartályvonat Přerov közelében, Hustopečí nad Bečvou-nál. 

A tűzesetben valószínűleg a Budmar 383 223-as pályaszámú Siemens Vectron villamos mozdonya is megsemmisült.

https://www.facebook.com/100063610929215/posts/pfbid02etwE2M3RrrLMmfn4dT9YQCL38dKDMGQHhzqUKJhy3uwEAQY1p7LJq55ct8VVTNGWl/

jbaal Creative Commons License 2025.01.18 0 0 14266

Most már nekem is, mikor írtam, még nem működött. Köszönöm a tippet!

Előzmény: dyz (14265)
dyz Creative Commons License 2025.01.17 0 0 14265

Nekem mindkettő működik.

Előzmény: jbaal (14264)
jbaal Creative Commons License 2025.01.17 0 0 14264

Ez a link sem működik, meg a mobilappot is próbáltam legelőször, de ott is valami szerverhibát ír ki, mikor írom be az állomás nevét. Gondolom várni kell, míg megjavítják.

Előzmény: Godolloi HEV (14263)
Godolloi HEV Creative Commons License 2025.01.16 0 0 14263

Pl. a ZSR honlapján vagy a mobilappban (IDeme vlakom).

Előzmény: jbaal (14262)
jbaal Creative Commons License 2025.01.16 0 0 14262

Állomási menetrendeket hol lehetne behozni úgy, mint ahogy pl. nálunk a mobilappban?

DVB Creative Commons License 2024.10.08 0 1 14261

A 14255-os hozzaszolasban linkelt kepek alapjan - lehet tippelni. A palyasok szerint vannak helyek, ahol inkabb uj vasutvonal epiteserol van szo, mint javitasrol. Egyes helyeken az aradas utan a folyok uj medret valasztottak a korabbi helyett - a vasutvonal helyen. Fontossagi sorrendben mennek, a mellekvonalak kerulnek a vegere.

Előzmény: korpi41 (14260)
korpi41 Creative Commons License 2024.10.06 0 0 14260

Ohh. Van valahol infó, hogy ez mennyire komoly károk miatt van?

Előzmény: vjano (14259)
vjano Creative Commons License 2024.10.06 0 1 14259

Csehországban északkeleten Ostrava-Opava és környékén:

Előzmény: korpi41 (14258)
korpi41 Creative Commons License 2024.10.05 0 0 14258

Valamelyik cseh/szlovák vonalon történtek olyan károk a mostani árvízhelyzetben, ami még mindig kihat a forgalomra?

Godolloi HEV Creative Commons License 2024.10.04 0 0 14257

Pozsony és Kassa között órás ütemet terveznek a jelenlegi (kb.) kétórás helyett, feltehetőleg emiatt már nem akarnak még IC-ket is járatni.

Az Urpín vonatok Kozárovce és Nová Baňa állomások között busszal vannak pótolva (BUS1/BUS2 megjegyzés), emiatt a számuk is változik Kozárovce állomáson.

Előzmény: Edömér Zebulon (14256)
Edömér Zebulon Creative Commons License 2024.10.04 0 0 14256

Nézetem a 2025-ös szlovák tervezetet  https://idsvychod.sk/konecny-navrh-cestovneho-poriadku-gvd-2024-2025/ és két meglepő dolgot találtam:

 

- Nincsenek benne a Pozsony-Kassa IC-k. Tán később kerülnek bele? Vagy Regiojet lesz? (Volt korábban valami vita a Regiojet és a ZSSK vagy a minisztérium között, hogy nekik az államilag támogatott IC-kel kell piaci alapon versenyezniük, ami nem fair. Aztán mintha valamelyik megszűnt volna. Le legalább egyik eddig tudtommal mindig volt.)

 

- Ketté vannak vágva a Pozsony-Besztercebánya Urpin gyorsok Kozárovce állomáson. Szemből egyszerre érkezés, majd 10 p után mindkettő megy vissza. Közben látom, hogy idén is így van már, csak nem tűnt fel. Ez így nagyon durva, mi oka lehet?

 

Köszönöm!

DVB Creative Commons License 2024.09.16 0 0 14255
Előzmény: DVB (14254)
DVB Creative Commons License 2024.09.15 0 1 14254

Morvaorszag eszaki reszen a par napos esozesek utan hasonlo aradasok alakultak ki, mint 1997-ben. Ostrava Svinov es Bohumin reszben viz alatt vannak, emiatt varhatoan 1 hetig szunetelni fog a forgalom. Tovabba Detmarovicenel is all a viz a palyan. Igy Szlovakia fele fovonalon csak Horni Lidecen (es Breclavnon) at vezet jarhato palya. A belfoldi tavolsagi vonatok csak Olomoucig jarnak. A mellekvonalakon rengeteg helyen szunetel a forgalom - a 292-es es 310-es vonal tobb szakaszon is erintett. Az Opava folyo ismet elmosta a 313-as Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem vonalat - annak idejen nem akartak ujja epteni, kivancsi vagyok ezuttal megmarad-e.

 

Elkepzelheto, hogy a Morva folyo Zabreh utan gondokat okozhat es akkor mar Olomoucig sem lehet majd eljutni.

95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.06.29 0 0 14253

Abból a szempontból van, hogy több balesetnél pedzegették már azt (legutóbb a RegioJetnél Pardubicében), hogy nagyon hosszú utakat húznak le "egy seggel"... 

Előzmény: D F T (14252)
D F T Creative Commons License 2024.06.29 0 0 14252

Nincs, A pozsonyi kollégák pedig Prágáig továbbítják az EC-ket.

Előzmény: HBweb hu (14251)
HBweb hu Creative Commons License 2024.06.29 -1 0 14251

Nem tudom, van-e jelentősége, de Párkányig cseh (tehát nem szlovák) mozdonyvezető továbbítja a vonatot. 

Előzmény: CD-DC (14247)
HBweb hu Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 14250

Az első (idegen nyelvű) cikkek még ezt írták. A rendszerszintű, tragikus csúnyaság azóta derülgetett ki. 

Előzmény: smnks (14244)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 14249

Ilyen esetben nem kell kitűzni a kizárást vörös tárcsával?

Előzmény: Zugbegleiter (14248)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 14248

Ez azt jelentheti, hogy tudtak a sorompó behatási pontjának hibájáról, és ezért elrendelték az egyvágányozást, csak éppen valamiért elfelejtette az újvári szolgálattevő.

Előzmény: CD-DC (14247)
CD-DC Creative Commons License 2024.06.28 0 0 14247

Alexander Saka, a Szlovák Vasutak igazgatója arról számolt be, hogyan is történt pontosan a baleset.

Először egy személyvonat haladt el Érsekújvár felé, majd miután felemelkedtek a sorompók, a vasúti átjáróba behajtott egy személyautó, utána pedig egy autóbusz. Utóbbinak nekiütközött a Prága és Budapest között közlekedő nemzetközi gyorsvonat [...]. Előzetesen úgy tűnik, hogy a vonat egy lezárt vágányon hajtott át, a baleset körülményeit vizsgáljuk

Előzmény: trebront (14245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!