Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Multkor a nemzetkozibol lattam, hogy beerkezett a szerelveny, leszallt a nep, gyorsan fel paran es ment is vissza, mig ott alltunk, hogy mehessunk Breclav fele. (vasarnap)
Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Jókúton a Nagyszombat és Skalica felől érkező vonatok rögtön fordulnak azalatt a pár perc alatt, ami van, vagy léptetés van és gyakorlatilag folyamatosan áll ott egy szerelvény mindkét vonalon, és a forduláskor rövid ideig egyszerre kettő (tehát a két vonalon összesen négy) vonat van?
120-as pálya, váltófűtés, új bizber, aluljáró is épült Nagymihályban, Homonnán.
Villamos motorvonat Szepsibe sem jut, előbb oda kell. Majd egy éve ott a drót és Bageta jár, ez is szégyen. Így Homonnára kizárásos alapon marad a jelenlegi járműállomány, csak végig villanymozdonnyal.
A homonnai vonallal mi a helyzet, mikor adják vissza a forgalomnak? Mik lettek a felújítás paraméterei? 120 km/h és villamosítás, illetve új peronok? Júliusra volt ígérve. Járni csak simán 16x/36x + 4-5 kocsi fog? Az ígért Pantereket totál elvitték a környékről az eperjesi REX-eket kivéve, panaszkodtak is rá. Azért ez elég nevetséges, hogy még most sem jut a második legnagyobb város elővárosi vonalaira.
A 150-es vonallal szintén mi a helyzet? Ezer éve ketté van már vágva Nagybányánál, mi a franc zajlik ott? Felújítás vagy csak valami rongálódás, mint nálunk a 20-as vonalon? Mintha valami utóbbit olvastam volna, de elég homályosak nekem ezek a szlovák hírek.
Ez a link sem működik, meg a mobilappot is próbáltam legelőször, de ott is valami szerverhibát ír ki, mikor írom be az állomás nevét. Gondolom várni kell, míg megjavítják.
A 14255-os hozzaszolasban linkelt kepek alapjan - lehet tippelni. A palyasok szerint vannak helyek, ahol inkabb uj vasutvonal epiteserol van szo, mint javitasrol. Egyes helyeken az aradas utan a folyok uj medret valasztottak a korabbi helyett - a vasutvonal helyen. Fontossagi sorrendben mennek, a mellekvonalak kerulnek a vegere.
Pozsony és Kassa között órás ütemet terveznek a jelenlegi (kb.) kétórás helyett, feltehetőleg emiatt már nem akarnak még IC-ket is járatni.
Az Urpín vonatok Kozárovce és Nová Baňa állomások között busszal vannak pótolva (BUS1/BUS2 megjegyzés), emiatt a számuk is változik Kozárovce állomáson.
- Nincsenek benne a Pozsony-Kassa IC-k. Tán később kerülnek bele? Vagy Regiojet lesz? (Volt korábban valami vita a Regiojet és a ZSSK vagy a minisztérium között, hogy nekik az államilag támogatott IC-kel kell piaci alapon versenyezniük, ami nem fair. Aztán mintha valamelyik megszűnt volna. Le legalább egyik eddig tudtommal mindig volt.)
- Ketté vannak vágva a Pozsony-Besztercebánya Urpin gyorsok Kozárovce állomáson. Szemből egyszerre érkezés, majd 10 p után mindkettő megy vissza. Közben látom, hogy idén is így van már, csak nem tűnt fel. Ez így nagyon durva, mi oka lehet?
Morvaorszag eszaki reszen a par napos esozesek utan hasonlo aradasok alakultak ki, mint 1997-ben. Ostrava Svinov es Bohumin reszben viz alatt vannak, emiatt varhatoan 1 hetig szunetelni fog a forgalom. Tovabba Detmarovicenel is all a viz a palyan. Igy Szlovakia fele fovonalon csak Horni Lidecen (es Breclavnon) at vezet jarhato palya. A belfoldi tavolsagi vonatok csak Olomoucig jarnak. A mellekvonalakon rengeteg helyen szunetel a forgalom - a 292-es es 310-es vonal tobb szakaszon is erintett. Az Opava folyo ismet elmosta a 313-as Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem vonalat - annak idejen nem akartak ujja epteni, kivancsi vagyok ezuttal megmarad-e.
Elkepzelheto, hogy a Morva folyo Zabreh utan gondokat okozhat es akkor mar Olomoucig sem lehet majd eljutni.
Abból a szempontból van, hogy több balesetnél pedzegették már azt (legutóbb a RegioJetnél Pardubicében), hogy nagyon hosszú utakat húznak le "egy seggel"...
Ez azt jelentheti, hogy tudtak a sorompó behatási pontjának hibájáról, és ezért elrendelték az egyvágányozást, csak éppen valamiért elfelejtette az újvári szolgálattevő.
Alexander Saka, a Szlovák Vasutak igazgatója arról számolt be, hogyan is történt pontosan a baleset.
Először egy személyvonat haladt el Érsekújvár felé, majd miután felemelkedtek a sorompók, a vasúti átjáróba behajtott egy személyautó, utána pedig egy autóbusz. Utóbbinak nekiütközött a Prága és Budapest között közlekedő nemzetközi gyorsvonat [...]. Előzetesen úgy tűnik, hogy a vonat egy lezárt vágányon hajtott át, a baleset körülményeit vizsgáljuk