A váltóval ahogy olvasgattam a fórumot, többször előfordulhat hiba. A nagy gázadás fura, próbálj nem padló gázzal indulni, nem tesz jót a kuplungnak, ha váltás után, induláskor lepadlózod. Mivel szekvenciális, ezért külön motor mozgatja a kuplungtárcsákat ha jól sejtem, ha odalépsz neki, rögtön egymáshoz zárja őket, ekkor ránt is nagyokat, váltás közben, induláskor megfigyelheted. Talán ez a motor hibázhat, ha lefullad induláskor? A lassúsággal pedig ne törődj, a kis smart nem versenyautó, eleinte nekem is feltűnt, de most már megszoktam. Ahogy a mondás tartja: Lassan járj, tovább élsz. Ilyen sebességű a váltója, szokj hozzá.
Heelo! Egy kis segítség kéne.... Nemrég vettem a kis Smartocskám, 200es évj. 800 cdi. Indulásnál nagyobb gázadásnál lefullad, meg néha mintha kiugrana sebességből és a váltás is lassúnak tűnik nekem (bár még nem volt ezelőtt soha automata, jobban mondva félautomata váltós autóm). Ez kuplung lesz, vagy az egész váltó szar ahogy van?
2001-es Smart CDI 60km/h sebesség felett erősödő buggó hang jelentkezik hátulról.Mi lehet?Tavaly összel csinálták az autót mert csúnyán összetörtem.Elvileg teljes hátsó futómű csere volt,felnik is.Kerékcsapágy lehet?Motor nem sérült.. Van valakinek 5lete?
sam modullal mar semmi gond. amiota megcsinaltad. 700 ezer ft-os bekat kell lenyelni. gaz a story ugy ahogy van. most a body paneleket hozzak rendbe eppen amiket osszecsesztek... beszeljunk privatban elmondom a reszleteket. hivtalak ma,mert van egy 3 vonalas autonk es vinnenk,de dolgoztal eppen.
mert ha igen, te voltal az egyetlen akihez vittunk autot szervizre es mindig tokeletes lett a vegeredmeny...
es sose volt olyan,hogy keseru szajizzel hoztam volna el autot.
most szivok a 700as motorgeneraljaval nem alapszinten. valakinek az eredmeny,hogy jar a motor megy az auto. de kb 26 helyen basztak ossze a body paneleket...
amikor ráépítik az olajhűtő-hőcserélő egységet. ennyit számít. +a motor injektortérképe is más. ettől és a nagyobb kipuffogó rendszertől, valamint a "tágasabb" helytől ahová betuszkolták jobb a hőháztartása, aminek ez a tartósabb üzemelés a végeredménye.
figyeljenek a 3 vonalasok! Sajnos ezt a hibajelzést tényleg sok minden okozhatja. Alapvetően a váltó, vagy a kuplung rendszer meghibásodására utal. Ezen belül lehet mechanikus, vagy elektromos hiba. Most regisztráltam be a fórumba, ás látom, sokan tanácstalanok, mérgesek. Felesleges. Akárki akármit mond, én szerelő fejjel leemelem a kalapom a tervezők előtt. Viszont azt alá kell írnom, hogy nem egyszerű rendszer, és vannak hibái is. Én a hibakeresést mindenképp műszeres vizsgálattal kezdeném. Ha van hibakód, azt szisztematikusan végig kell vizsgálni. Legtöbbször egyszerű vezeték hiba van. De lehet a kuplung, vagy valamelyik váltóalkatrész hibája is. Ha ilyen hibával küzdesz, legyél türelmes, mert nem minden szerelő "szemét, lehúzós". Viszont sajnos vannak ilyenek is. Néha ég is a pofám a szakmabéliek trehánysága, és jellemtelensége miatt, de szerintem nincs tévedhetetlen szerelő. Tudom, hogy rólam is mondják néha a véleményüket egyesek, de én inkább azt szeretném, ha itthon is elterjedne, hogy ha valakinek nem tetszik a munka, akkor megmondja a "szakembernek" (szakmától függetlenül) Most pl. a Jani hozott egy Brabus-t hasonló hibával, csak ott nem 3 vonal van, hanem eltűnik minden a kijelzőről, és nem vált( mondjuk ez mindig 1-ben van). 3szor volt nálam, de elküldtem, mert ezzel a hibával még nem találkoztam, és ha lesz olyan nap, amikor több időm van, visszahívom. Ezt Ö megérti, de lehet hogy ha valaki "beesik" az utcáról, kiakad, hogy miért nem akarom megcsinálni a kocsiját, pedig csak nem akarom hitegetni. Na mindegy. Ha valakinek tudok segíteni, írjon nyugodtan, de nem biztos, hogy azonnal válaszolok, mert kevés időm van.
Sajnálom, hogy ilyen rossz véleményed van a smartosokról. Pedig nem mindenki ilyen szerelők réme...
Megvan az okom arra amit írtam, de senkit sem akarok a sztori részleteivel untatni. Félreértések elkerülése végett, nem az a gond hogy mennyibe kerül, vagy hogy mennyi idő alatt készül el... csak akkor legyen tényleg megcsinálva. Ezzel azt hiszem mindenki így van...
A smartok állapotával egyébként teljesen egyetértek... maga az típus is rossz, a külföldiek meg...
Amennyire vágytam anno egy smartra most legalább annyira várom h eladjam...
nekem volt 5-6 db makulatlan,amit tudom annyit futott amennyit mutatott. mindegyik 80-100nal motorgeneralos lett. ahoz hogy egy motor tisztessegesen meglegyen csinalva 500 ezer ft kell kb. a tobbi taknyolas.
sot volt zsir uj is,ami uj kora ota van nalam. az a rekorder. 200 ezer km van benne.most fizetek ki ra 800 ezret a generalra... ez 700as., a tobbi 5-6 db 600as volt. 600asok semmit nem birnak 700as egy fokkal jobb.
de en mindig legjobb olajat,gyari gyertyat hasznalom.
Új akkuval próbálva, nem indul. Tippünk van az üzemanyag szivattyúra, stb., szervíz lesz a vége. Ha érdekel titeket majd a tapasztalatokat megosztom, ha kész.
pontosan. a smartot 80-100 ezer km-re terveztek es pont. amit behoznak kintrol az mind 100 ezer felett futott peppe huggya hajtott rommatort fostaliga. aminek az oraja lehet 30 ezret mutat es mesekonyv is van hozza. de ez nem igy van.
a magyar atlag smartra nyugodtan ralehet 3-400at kolteni,hogy napi hasznalatra alkalmas legyen.
nekem volt 5-6 db makulatlan,amit tudom annyit futott amennyit mutatott. mindegyik 80-100nal motorgeneralos lett. ahoz hogy egy motor tisztessegesen meglegyen csinalva 500 ezer ft kell kb. a tobbi taknyolas.
Felettem pedig már jellemezték a magyar smart autópark állapotát. 90% külföldről behozott törött, lehasznált, szervizeletlen időzített bomba.