figyeljenek a 3 vonalasok! Sajnos ezt a hibajelzést tényleg sok minden okozhatja. Alapvetően a váltó, vagy a kuplung rendszer meghibásodására utal. Ezen belül lehet mechanikus, vagy elektromos hiba. Most regisztráltam be a fórumba, ás látom, sokan tanácstalanok, mérgesek. Felesleges. Akárki akármit mond, én szerelő fejjel leemelem a kalapom a tervezők előtt. Viszont azt alá kell írnom, hogy nem egyszerű rendszer, és vannak hibái is. Én a hibakeresést mindenképp műszeres vizsgálattal kezdeném. Ha van hibakód, azt szisztematikusan végig kell vizsgálni. Legtöbbször egyszerű vezeték hiba van. De lehet a kuplung, vagy valamelyik váltóalkatrész hibája is. Ha ilyen hibával küzdesz, legyél türelmes, mert nem minden szerelő "szemét, lehúzós". Viszont sajnos vannak ilyenek is. Néha ég is a pofám a szakmabéliek trehánysága, és jellemtelensége miatt, de szerintem nincs tévedhetetlen szerelő. Tudom, hogy rólam is mondják néha a véleményüket egyesek, de én inkább azt szeretném, ha itthon is elterjedne, hogy ha valakinek nem tetszik a munka, akkor megmondja a "szakembernek" (szakmától függetlenül) Most pl. a Jani hozott egy Brabus-t hasonló hibával, csak ott nem 3 vonal van, hanem eltűnik minden a kijelzőről, és nem vált( mondjuk ez mindig 1-ben van). 3szor volt nálam, de elküldtem, mert ezzel a hibával még nem találkoztam, és ha lesz olyan nap, amikor több időm van, visszahívom. Ezt Ö megérti, de lehet hogy ha valaki "beesik" az utcáról, kiakad, hogy miért nem akarom megcsinálni a kocsiját, pedig csak nem akarom hitegetni. Na mindegy. Ha valakinek tudok segíteni, írjon nyugodtan, de nem biztos, hogy azonnal válaszolok, mert kevés időm van.
Sajnálom, hogy ilyen rossz véleményed van a smartosokról. Pedig nem mindenki ilyen szerelők réme...
Megvan az okom arra amit írtam, de senkit sem akarok a sztori részleteivel untatni. Félreértések elkerülése végett, nem az a gond hogy mennyibe kerül, vagy hogy mennyi idő alatt készül el... csak akkor legyen tényleg megcsinálva. Ezzel azt hiszem mindenki így van...
A smartok állapotával egyébként teljesen egyetértek... maga az típus is rossz, a külföldiek meg...
Amennyire vágytam anno egy smartra most legalább annyira várom h eladjam...
nekem volt 5-6 db makulatlan,amit tudom annyit futott amennyit mutatott. mindegyik 80-100nal motorgeneralos lett. ahoz hogy egy motor tisztessegesen meglegyen csinalva 500 ezer ft kell kb. a tobbi taknyolas.
sot volt zsir uj is,ami uj kora ota van nalam. az a rekorder. 200 ezer km van benne.most fizetek ki ra 800 ezret a generalra... ez 700as., a tobbi 5-6 db 600as volt. 600asok semmit nem birnak 700as egy fokkal jobb.
de en mindig legjobb olajat,gyari gyertyat hasznalom.
Új akkuval próbálva, nem indul. Tippünk van az üzemanyag szivattyúra, stb., szervíz lesz a vége. Ha érdekel titeket majd a tapasztalatokat megosztom, ha kész.
pontosan. a smartot 80-100 ezer km-re terveztek es pont. amit behoznak kintrol az mind 100 ezer felett futott peppe huggya hajtott rommatort fostaliga. aminek az oraja lehet 30 ezret mutat es mesekonyv is van hozza. de ez nem igy van.
a magyar atlag smartra nyugodtan ralehet 3-400at kolteni,hogy napi hasznalatra alkalmas legyen.
nekem volt 5-6 db makulatlan,amit tudom annyit futott amennyit mutatott. mindegyik 80-100nal motorgeneralos lett. ahoz hogy egy motor tisztessegesen meglegyen csinalva 500 ezer ft kell kb. a tobbi taknyolas.
Felettem pedig már jellemezték a magyar smart autópark állapotát. 90% külföldről behozott törött, lehasznált, szervizeletlen időzített bomba.
A "másik oldalról" vizsgálni a legegyszerűbb: Amíg nem jó az autó nem fizetek egy fillért sem. Leírtad helyettem amit eddig ide nem mertem. Nem véletlen kerülik a smartosokat, nehéz úgy autót javítani, ha ott lihegnek az ember nyakán és megmondják mi a baja, mit kell csinálni, mennyibe kerülhet és mikorra legyen kész.
Felettem pedig már jellemezték a magyar smart autópark állapotát. 90% külföldről behozott törött, lehasznált, szervizeletlen időzített bomba.
de a smart egy fostenger. autonak nem nevezheto hibaforras. ez teny. en ennyire beteges autot nem lattam. ezek 80-100 ezer km magassagaban elpusztulnak kivetel nelkul.
Senki sem fogja úgy felkeresni! De nézd a másik oldalról is. Már elég volt hogy többszázezret gombolt le rólam az "ismerős ismerőse szerelő" és még mindig nem megy az autó. Szóval ilyen helyzetben nagyon örül az ember ha talál valakit aki megjavítja, lehetőleg jól és talán még megfizethető áron is! Ha volt már hasonló problémád, Te is tapasztalhattad hogy a smartokat sok helyen el sem vállalják. Azt hiszem egy fórum pont erre való, hogy ilyen tapasztalatok cseréljenek gazdát...
Bocs, nem akarom újra felkavarni a port, de azért ez a "3 vonalas hiba" stb. műszaki általánosítgatás elég sok problémához vezetett már eddig is. Egyik szervizes sem szereti, ha úgy keresik fel, hogy "üdv ,xy ajánlott, az autómnak ez a baja, máshol n összegért javítják és te mennyiért csinálod?" Aztán a végén kiderül nem is az a probléma a kezdődik a cirkusz. Nem bonyolult autók, de a rendszer sajátosságai miatt vannak buktatók.
köszi! Csak ennyi baja lenne? akkor nem kisebb tünetek lennének? -Most nem forog az önindtó, -Villog a műszerfal és csipog ha indítanál -Nem rakja sebességbe a kocsit Ezt egy új akksi megoldja? Nem hinném, de veszek bele, hátha igazad lesz... :-)
Gondoltam, hogy nem itthoni probléma... A vilko nem tudom mi, amit sejtek, hogy pesti kötődés, én meg miskolci vagyok. Konkrétan arra kérdeznék rá, hogy mi csinálhatja a hibát, szerinted, szerintetek mi a baja? Peti
multkor a hova ne kerdesbol hatalmas botrany lett. igy most megprobaljuk a hova igen temakort:)))
1211 Bp. Ady Endre út 110/B Tel: 276-2568 Szervizvezető: Simon Tibor Mobil: 70-367-8216 H-P: 8-17h 3 vonal,egyeb elektronikai hibak, nem indul a smart kerdesben o volt az aki idaig mindent megcsinalta gyorsan es jol es viszonylag olcson.
A segítségetek szeretném kérni. Nálam is előjött a 3 csík probléma. Azóta kisebb vagyont költöttünk javításokra és közel 2 hónapot töltött szerelőnél az autó néhány napos megszakításokkal. És ami a legbosszantóbb, hogy ismét előjött a probléma. :/
Tudja valaki mi okozza pontosan a 3 csík hibát? Már szinte minden ki lett cserélve (állítólag) a váltó környékén és mégsem működik.
Tudnátok ajánlani megbízható szerelőt? Kárpát utcába érdemes elvinni?
Kérdésem a következő lenne: Mit csináljak, mit javasoltok? Az autó anyukám elmondása szerint önindítózott, de nem indult be. Hazajött busszal, ráfogtuk, hogy már rossz az aksija, cserélni kell. Azonban másnap vittünk töltőt, felnyomattuk az aksit, és 83. önindítózásra sem akart beröffenni a 2001-es diesel fortwo-nk. :( Haza lett húzva a másik kocsinkkal, most kimentem én is a kicsikéhez megvizslatni mi lehet vele, kulcs bele, izzítás, eddig nem volt semmi, csak már az önindító sem forgott most nekem meg, ráadásul ezek után kigyulladt a sárga felkiáltójel is, és a műszerfaltól kezdve minden világító test villogni kezdett, mintha ingadozna egy alacsony feszültség. A lámpát felkapcsolva is ingadozik a fénye, maximumra téve a levegőfújást elindul, majd visszaesik alacsony fordulatra és az is cseszekszik. Sebességbe sem engedi rakni magát. Ötlet, tipp? Önindító baja van? Akkumulátor? elektronika? számtógépes vezérlés? Előre is köszi! Petivicc