A Volkswagen dízelbotrányát követően a német közlekedési minisztérium megbízást adott arra, hogy 29 dízelmotorral szerelt autónál teszteljék le a széndioxid-kibocsátást. Ezek közül 19-nél már megvannak a teszteredmények, ezeket közölte ma a közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt. A vizsgálat kimutatta, hogy a két autónál kirívóan magasak voltak a tesztértékek, az egyik egy 0,8 literes dízelmotorral szerelt Smart, a másik egy 1,6 literes dízelmotorral szerelt Opel Zafira volt. A Smartnál újabb vizsgálatok szükségesek, az Opelnél azonban módosítani kell a motorvezérlő szoftvert, a forgalomból azonban semelyik modellt nem vonják ki.
Már az időszámítás előtti időkben,a W124 kéziváltójába is 236.1-es ATF-et írt elő a gyár.
Aki hagyományos hajtóműolajat tett bele,annak jellemzően elnehezült a váltás érzete,illetve az ilyen olajjal használt váltókat ha visszaállították az előírt automata olajra,zajosak lettek.
Egykori Sprinterem (W903) kéziváltójába kellett még ATF, és ezt sokan nem tudták. Ha ilyen sima 75W-90 olajakat öntöttek bele, alig lehetett váltani. Télen meg meg sem moccant a kar.
Pappas azt mondhatja csak, amit Stuttgartban a WIS-be beírnak, márpedig ott most is MB236.14 (ATF) szerepel. Ha okosabbak lennének a gyárnál, hivatalosan akkor sem mondhatnának mást. Legfeljebb nem hivatalosan, pult alatt :-)
Csak érdeklődésképp: miért jó ha nem ATF-et teszel bele?
a Longlife olaj csak akkor longlife ha a konstrukció amiben alkalmazzák arra van tervezve. maga az olaj nem fogja feloldani/megnyújtani az előírt csereperiódust.
mondtam mindenki azt rak mindenhová amit akar,
a smart robotizált váltójában nincsenek fékszalagok, lamellák, olajszivattyú és egyebek tehát nem kell nyomást, hőterhelést tűrnie az olajnak.
egyszer ha nagyon ráérek utánakeresek melyik alvázszámnál jöttek rá hogy nem kell ATF (kb 2000-től) de sajnos az istenített pappas ezt azóta sem tudja
Nem akarnék nagyon belekotyogni, de a WIS azt írja az enyémre (2004. dízel 450), hogy 717.409 mechanisches Getriebe, 1,4 liter MB236.14
Mivel nem értek a Smarthoz, így ezt teszem bele, és nem kisérletezek. Pláne, hogy a Mercedes 722.6-os váltóim miatt van is itthon belőle 20 literes kannában.
Nyilván nem 2,5 litert vártam, de ebben a 4,2-ben alig volt klíma (nemrég lett feltöltve), egyáltalán nem volt semmi dugó, Budapest is csak egyszer, szombat reggel, nulla forgalomban. Viszont volt benne 60km országút 90-el, míg Bp-t elértem, az is volt vagy 2x10km fix 90kmh. Csupán abba gondoltam bele, hogy klímával felkúszik majd esetleg 5 literre. Azt azért már nem nevezném kis fogyasztásnak egy akkora autóhoz. 6,5-el eljártam ugyanitt egy S210 E220T CDI-vel is. És még sokkal drágább sem volt, mert 1000CHF volt az ára 225-ös árfolyamnál, 9 éves korában, ez meg 550EUR volt 13 évesen.
Ha már ez a forum tényleg arról szól, hogy minél jobban ismerjük meg a gépet, akkor a hivatalos előírás, hogy a 2007 előtti smartokba 235.71 olaj kell, ha a pappas autót hivjátok fel, ezt fogják mondani.
Ma másodszor tankoltam tele a kis fűnyírót, így megvan az első átlagfogyasztási adat: 4,2L/100km.
Egyszer hazajöttem egy vészüzemes E220CDI limuzinnal Londonból, 4,2L/100km fogyival (1560kg, 2149ccm, 143 ló, 5G automata). Oké, más viszonyok, állandó 90-100kmh autópálya, ez meg rövid városok és egy kis országút, na de akkoris! Félek is benne. Azt hiszem ez nem lesz nálam sokáig...
Par napja valami hangot hallok menet kozben. Foleg alapjarat kozeli fordulatszamon hallani, mikor esik le a fordulat. Nem is tudom pontosan leirni, mintha visszhangos lenne, vagy mi. Semmi mas jelenseg nincsen, teszi a dolgat rendesen.
Mindenkepp meg akarom nezetni, legyen rendbe muszakilag, mindenhogy. Elvileg par het mulva lesz uj.
Ez egy 2007-es 451-es, cdi. 132000 km-el. CabriIo, passion felszereltseggel. Nagyon vigyaztam ra, toresmentes valoban. Ha valakit esetleg erdekelne, keressen meg.
Mar volt benne cserelve 20000-el ezelott kuplung, izzitogyertya Olaj is neha😀
Nekem a négyszer ekkora (3222ccm) CDI motorosból átülve egyáltalán nem evidens, hogy ezzel tényleg lehet előzni. Ma klímával nem sikerült a megállóból pofátlanul, tükörbenézés nélkül elinduló Tesco buszt. Vissza kellett mennem mögé. A másikkal meg csak arra kell ilyenkor figyelnem, hogy ne kilinccsel előre előzzön a 2 tonnás kombi bódé :-)