Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bmw25td Creative Commons License 30 órája 0 0 2623

Ha csak Budapesten használod számolj a részecskeszűrő hibára.

Nekem szerencsére nincs benne, mondjuk nálam rendesen kiégne.

Előzmény: Vilmos a gázos (2622)
Vilmos a gázos Creative Commons License 1 napja 0 0 2622

6 évig 1,9 jtd TGK Multiplát használtam. Igen ez gyengébb. De szinte csak Budapesten használom. De ez is pont ugyanúgy elvitte az öt radiátor+kazán+70 m cső kombót minden gond nélkül. A legrövidebb változatot talán rendelésre csinálják 1,6 os motorral. Alapból 1.3. Ez van. Remélem a Multinál jobb lesz mert annak csak a motorja volt jó.  Az 1.2 es Dobló lehet a király. ;D

Előzmény: Bmw25td (2621)
Bmw25td Creative Commons License 1 napja 0 0 2621

Szia!

 

Lehet hogy Te kicseréled, más eladja, az új gazda meg szarik rá elszakad megy a sírás.

Az 1.3-as diesel motornak nincs létjogosultsága teherautóban, megjegyzem hogy az 1.9 is kevés.

Fiatról beszélünk, amit be kell vallani nem arra terveztek hogy millió kilométereket rakjanak bele,

lehet ez új, vagy nyugaton már leharcolt gép.

A mostani "vezérműlánc" vicc kategória. Régen úgy tervezték hogy az autó élettartamáig nem kell cserélni.

Lehet hogy most is így van csak az autó élettartama nem 500.000-1mill.km.

Gazdagabb országokban nem is használják eddig, bőven megkeresi az új gép árát, egyébként is megnehezítik az "öreg" autók használatát.

Leoltom az 1.3-as dieselt. Próbálj ki egy 1.9-est, hidd el teljesen más.

Az enyém közel jár a 400e.hez, 2 éve vettem 210e-el. Kötelezőkön kívül a turbót kellett cserélnem, és a generátor szabadonfutót. Fék, kuplung, még nem lett cserélve!

Legnagyobb hátránya a motornak hogy nagyon nagyon lassan melegszik, télen a -20-ban kicsit kellemetlen. Volt eddig, de most már van benne állófűtés, király találmány.

Előzmény: Vilmos a gázos (2620)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2 napja 0 0 2620

Igen a kolléga mindig leoltja az 1,3 dízelt. Decemberben lesz egy éves, 9000 km.-nél járok. Szerintem 120 ezernél ki fogom tudni köhögni a lánccserét amikor 10!!!! éves lesz az autó. 

Más autónál is kell cserélni minden szart. A kuplung a jobban aggaszt, az nem annyira tervezhető, és állítólag nem bír csak 50-70 ezret. Majd meglátjuk. Ha ma valaki mondjuk teherautót vesz, mert kell a munkájához, hogy ne legyen gondja különösebben pár évig, csak hasonló dízel szarokból tud választani. Ez van. Bevállalod, vagy restaurálsz egy Zsuk-ot vagy egy Barkas-t mert azok aztán a megbízhatóság és a menetteljesítmény mintapéldányai voltak... Legalábbis a leszóló kollégának biztosan.

Előzmény: kukucs33 (2599)
kukucs33 Creative Commons License 3 napja 0 0 2619

Várakozáson felül egyszerű volt a hozzáférés, ez a jó hír. Meg még az is, hogy tényleg a kürt szállt el, viszont az rossz, hogy a helyére nem tudom simán betenni a régi légkürtömet, így az öröm nem tökéletes.

Előzmény: kukucs33 (2615)
kukucs33 Creative Commons License 3 napja 0 0 2618

Gyári csereperiódus nincs megadva, de pont pár hete volt szó róla: ~120 ezrenként érdemes cserélni. Totalcar-on, itt-ott érdemes rákeresni a motorra, van néhány cikk a témában.

Azt, hogy nálad most mi ment tönkre, biztosan csak egy megbontás után lehet látni.

Előzmény: Csaba83fgy (2617)
Csaba83fgy Creative Commons License 4 napja 0 0 2617

Sziasztok!

Segítségeteket kérném.

263A2000 motorban elszakadt a vezérlés. (autópálya tempónál)

Összeakad ez a motor vagy nem?

Csak a hengerfejben keletkezik a galiba vagy a hajtókarok is görbülnek?

Új motor vagy hengerfej csere?

Bontott alkatrész van valakinek?

Mennyi amúgy a csere periódus gyárilag? Mi a tapasztalat mennyinél érdemes cserélni?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Üdv!

Csaba

 

Mafia05 Creative Commons License 5 napja 0 0 2616

Heló. 1.2-es benzines dobloba milyen váltó passzol ami hosszabb áttételű mint a gyári és nagy átalakítást nem kell végezni? Köszi.

kukucs33 Creative Commons License 5 napja 0 0 2615

Köszi, meglesem!

Előzmény: Bmw25td (2614)
Bmw25td Creative Commons License 5 napja 0 0 2614

Szia!

 

Bal első kerékdobot szedd ki.

Előzmény: kukucs33 (2613)
kukucs33 Creative Commons License 5 napja 0 0 2613

Sziasztok!

 

2008-as 1,3 Mjet-ben a kürt merre van? Hétvégén egyszer még szólt, aztán pár órával később már nem - és azóta sem. A szokásos magyar útminőséget leszámítva más inzultus nem érte, a biztosítéka rendben van, gondoltam még megnézem, hátha vezetékszakadás vagy érintkező lecsúszás van a háttérben, esetleg maga a kürt ment tönkre, de nem igazán ütötte ki a szemem ahogy belestem a motortérbe...

Ha nagyon nőgyógyászos, vagy félautó-lebontós a hozzáférés, akkor így marad, de ha nem, akkor azért meglesném. Ha netán maga az egység ment tönkre, akkor végre lesz okom és esetleg berakhatom az elfekvőben levő régi, jó kis légkürtömet :-))

 

köszi,

Kukucs33

Shift+Enter Creative Commons License 2017.10.08 0 0 2612

Így már értem a híreket, hogy Németországban újra benzines motorral adják el a több új gk.-t!!!

Lesz itt (mármint Magyarországon), illetve már van, annyi behozott használt diesel mint a tenger.

Nekem is mielőbb cserélni kell majd a "flottát" mert csak diesel autóm van. Egy 2008-as Fiat Punto 1.3 Mjet + egy 2012-es VW Passat 2.0 CRTDI (a csalós szoftveres) és egy új 2017-es Fiat Doblo 1.6 Mjet, bár ez egy teherautó. :)

Ami Németországban elindul, az hozzánk is eljut .....

Előzmény: Mikós Gerebenics (2611)
Mikós Gerebenics Creative Commons License 2017.10.08 0 0 2611

Köszi a választ. Rákérdezek. Németek és a diesel ? Hááát... Most magyon belecsaptak az elektromos auto majmolásba. Hihetetlen mennyire probálják tolni őket és tuti nagyon fogják is. Olyan cégnél dolgozom aki kapsolatban áll a Borbet nevű alufelniket gyárto céggel ... Hát barátom !!!! Elnem hinnéd mi mennyiségű nagy de virsli vastagságu felnit tolnak kifelé. Totál elektromos verdákhoz valók.

Na de nem is ez a lényeg. A propaganda azt harsogja, hogy 2020 ig elakarják tüntetni a személygépkocsi forgalombol a dieselt .. ja.. most ugy néz ki a történet, hog "tervben" van, miszerint 2019 töl már csak kék matricával lehet behajtani a városokba. Ezt azok a diesel kategoriák kapják meg amik már edblau cuccal üzemelnek....

Hogy ebből mi lesz ? Ki tudja. Bár szerintem valami olyasmi mint annó az euro2 ,3 kategoria kitiltással. jött egy dátum, majd kitolták, majd megint ... aztán lehetőséget adtak (partikelfilter) hogy tovább használd az autodat.

Előzmény: Shift+Enter (2610)
Shift+Enter Creative Commons License 2017.10.08 0 1 2610

Szia! Ezzel a hirdetéssel valami nem stimmel.

Ez az autó már a Doblo II. generációból van, 2011-es.

Én úgy tudom, hogy ezeket nem szerelték 2.2-es diesellel, csak 2.0Mjet-el (1956ccm) ami 135Le és Euro5-ös.

Az Euro5-ös környezetvédelmi besorolásra már nem adnak ki zöld matricát a németek?

Ha igaz, akkor tényleg behúzták a németek a "kéziféket" a diesel autóknak.

Szerintem ha teheted, kérdezz rá a hirdetőre, hogy most mi az igaz.

Üdv.

Előzmény: Mikós Gerebenics (2609)
Mikós Gerebenics Creative Commons License 2017.10.08 0 0 2609

Sziasztok.

Szeretnek egy "új" járgányt koptatni :) Nagy befuto volt nállam az 1,9D doublo. Agyonüthetetlen és a többi de van vele egy apro gond. Sajnos igen sok időt töltök németorszagban és esélytelen zöld matricat szereznem rá . Ez amolyan behajtasi engedély a legtöbb varosba. A motor környezetvédelmi besorolásátol függ hogy megkapja e .

Szoval amit kinéztem magamnak az egy 2011 es hoszitott ,  2200ccm diesel , 74 KW

 

Konkrétabban erről az autorol lenne szó :

 

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-doblo-lange-version-j%C3%BCchen/248656481.html?action=parkItem

 

A kérdésem az lenne mit lehet tudni erről a tipusrol ? mennyire megbizható ?

Utollagosan a tempomat beszerelése nagyon macerás vagy olasztipikusan minden ki van építve benne? csak a bajuszkar kell + a komputerbe

kell "bekapcsolni" a tempomat funkciót?

 

Előrre is köszönöm a válaszokat

csabeszregall Creative Commons License 2017.10.06 0 0 2608

Majd prémium dizelt tankolok.😎

csabeszregall Creative Commons License 2017.10.06 0 0 2607

Igen ezt a beszakadást már hallottam mástol is,sőt ahova elvittem szerelőhöz vissza is adta,azt mondta olyan helyen van,hogy irreálisan nagy bontással jár cserélni.....most asszem talán várok.

Sztem olyan hideg mint tavaly volt idén nem lesz.max.-10 az meg talán fog menni.majd elválik.

Próba cseresznye.

Német import,asszem ott hidegebb lehetett mint nálunk

Ha kicsit szerelhetőbb lenne már itthon is kicseréltem volna

Bmw25td Creative Commons License 2017.10.06 0 0 2606

Kb. 1 hónapja szereltem be egy állófűtést. Mit ne mondjak már most hasznos. Télen meg amikor 10-15 perc menet múlva érezni valami melegséget... Na most ez nálam már nem így lesz. Mivel a motort is melegíti izzítás is lényegtelen.

Én is úgy vagyok, villogjon csak a lámpa, legalább tudom hogy nem égett ki.

Előzmény: Tombolda (2605)
Tombolda Creative Commons License 2017.10.06 0 0 2605

 

nálam ugyan ez a jelenség. gyertyacsere után sem szűnt meg. indulni indul simán, felőlem villoghat...

 

 

Előzmény: Bmw25td (2604)
Bmw25td Creative Commons License 2017.10.06 0 0 2604

Szia!

 

Az enyémben biztos hogy nem működik pár darab, de a tapasztalatomat leírom. Hidegen, melegen indítás után villog az izzító ikon. Melegben, még -10-ben is indul egy izzításra. Viszont -20ban már nagyon kínlódott, 2-3 izzítás után indult, óriási füst kiséretében. Amikor megvettem kb. 3 éve, akkor is jelezte a hibát. 

Már rég kicseréltem volna én is, de egy valami visszatart. Állítólag az izzítógyertya ennél a típusnál hajlandó beleszakadni.

Ekkor már hengerfej le. Na itt már jelentős költségek lehetnek.

Nem ijesztgetni akarlak, de számolj ezzel a kockázattal, és kérdezz rá a szerelőnél.

Előzmény: csabeszregall (2601)
csabeszregall Creative Commons License 2017.10.05 0 0 2603

Köszi.Valószínű akkor rendbehozatom.

kukucs33 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 2602

Ezeknél a modern dízeleknél melegben nincs akkor szerepe az izzításnak, de télen, főleg, ha olyan lesz mint tavaly, akkor szerintem már kevés lesz a két henger a hideg indításkor. Én kicseréltetném.

Előzmény: csabeszregall (2601)
csabeszregall Creative Commons License 2017.10.04 0 0 2601

Ja,egy kérdés akinek 1.9jtd je van.enyémben csak 2 izzítógyertya működik,de eddig pöccre indul.Mit javallatok?

Kicseréltessem újakra?Úgy olvastam 2 vel gond nélkül indul,de mi van ha beáll vmi.komolyabb hideg vagy a kettőböl 1 kimúlik?

csabeszregall Creative Commons License 2017.10.02 0 0 2600

Sziasztok!

Müszerfalban levő 10 cm-es hangszórót,hogy tudom cserélni.láthatóan semmi csavar....

kukucs33 Creative Commons License 2017.09.26 0 0 2599

Nem vicces. Viszont ha kopott és átugrik, akkor szívás van. Ennek a motornak ez egy gyenge pontja. Nyilván lehet hajtani amíg szét nem hullik, aztán szidni, hogy milyen szar.

Arra már nem emlékszem, hogy mennyiért csinálták, de nem volt különösebben traumatikus. Most a Bárdinál egy szett gyártótól függően 25 - 60 ezer között van, lehet válogatni + kb 5-6 óra munkadíj. De még mindig jobb, mint a szíjas vezérlés, amit akkor is illik cserélni, ha elér egy kort, függetlenül a futástól, és az sem olcsóbb. A Trabantban, Wartburgban meg nem is volt ilyesmi, na az aztán a királyság...vagy mégsem?

Előzmény: Bmw25td (2598)
Bmw25td Creative Commons License 2017.09.26 0 0 2598

Azért 120e-ként vicces a vezérműlánc csere. Mennyibe kerül egy ilyen művelet?

Előzmény: kukucs33 (2597)
kukucs33 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 2597

Bár nem teljesen értem az eredeti kérdést, de ennyire sarkosan azért nem fogalmaznék. 1,3 MJet a téma tárgy, ha igaz - eleve nem vonzott soha a dízel autó, de hirtelenjében ez volt ami anno megfelelt az alap kritériumoknak. Tény, hogy én sem vennék megint ugyanilyet, de nem is akarok tőle kétségbeesetten szabadulni. Tulajdonképpen többnyire egészen jól megfelel arra amire használom. Pályanapra nyilván nem ilyennel megy az ember, viszont két jégkorongozó komplett felszerelését és egy 5 tagú családot (akár 3 gyereküléssel a középső sorban) probléma nélkül elvisz bármikor. De volt bent 7 üléssel is már 2 hokis cucc és az sem volt kezelhetetlen kompromisszum. Ennyi pénzért mi tud még ilyet?

És igen, karban is kell tartani: legalább évente vagy ~10e km-ként olajcsere, 120e km-nél vezérműlánc csere, 20 -25 km-ként új üzemanyagszűrő.

Előzmény: csabeszregall (2596)
csabeszregall Creative Commons License 2017.09.22 0 0 2596

Alább irta itt egy kollega,inkább ne!

Gyenge és sz@r!

andras4736 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 2595

Üdv !

Üdv !

Van esetleg valakinek 1248 cm 3 1,3 JTD 62KW 84 LE motorral szerelt járgánya itt, hogy mennyire bírná ez egy Fiat Doblo-t mozgatni 74 ezer km van benne, kicsit gyengének találom, kinéztem egy autót amiben ilyen motor van,meg érdekes általában ezek 90 LE vannak, ez másik fajta lehet, hogy csak 84 lovas?
Meg merjem venni ezzel a motorral a Doblot ? Köszönöm a segítséget .

csabeszregall Creative Commons License 2017.09.15 0 0 2594

Ok.találtam

 

Előzmény: csabeszregall (2593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!