Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2013.10.19 0 0 37202

Ma a 021-es Vámosgyörkön állt az ócska inga mellett reggel 07:00 körül.

 

gysevic Creative Commons License 2013.10.19 0 0 37201

Biztos,hogy az a peronépítők vonata volt? Mert a peronépítést Nagytétény-Diósdról szolgálták ki a Nagybobóval,nálunk az összekötő anyagát depózták már napok óta. Inkább a géplánc "etető" szerelvényét láthattad,hajnalban is azzal molyoltak és este is azzal tolizott a Nohab.

Előzmény: Izsó001 (37197)
nememlexemki Creative Commons License 2013.10.19 0 0 37200

Most este 006 is Érd állomáson dolgozott, a 020 pedig a 30m vonalon elágnál van kinn a manipulátoros kocsikkak, géplánccal.

Előzmény: Izsó001 (37197)
Izsó001 Creative Commons License 2013.10.18 0 0 37199

Aha... :D

Off: Esetleg ez ugyanaz, amivel anno a 140-es átépítésénél egy éjszakai vágányzár alatt kb. 1,5 km-t cseréltek teljesen ki úgy, hogy nappal korlátozva ugyan, de ment a forgalom?

On

Előzmény: gyoparOHs (37198)
gyoparOHs Creative Commons License 2013.10.18 0 0 37198

Az alépitmény javitó gépláncot vitték Csabáról Érdre.

Előzmény: Izsó001 (37197)
Izsó001 Creative Commons License 2013.10.18 0 0 37197

20-as ma Érden játszott a peronépítő kiszolgáló vonattal, a 19-es pedig egy irgalmatlan géplánccal (majd valaki pontosítja, mi is volt az!) várakozott Hároson. Az Off Leo Kelenföldön árválkodott.

Előzmény: gyoparOHs (37196)
gyoparOHs Creative Commons License 2013.10.17 0 0 37196

Lehet, hogy Orosházára jón a hegesztő szerelvényért. Ide is ez a páros hozta Bátaszékről...

Előzmény: Bárdos Imre (37194)
tgabor1122 Creative Commons License 2013.10.17 0 0 37195

Abba az irányba, ahol a kép is készült, csak kicsit tovább. :)

Előzmény: Bárdos Imre (37194)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.10.17 0 0 37194

Szia! Hátha te tudod a választ, hová igyekezett az előbb a Leó+Nohab páros összekapaszkodva Városliget elágnál?

Előzmény: tgabor1122 (37193)
tgabor1122 Creative Commons License 2013.10.17 0 0 37193

Murony, tegnap:

 

_karika Creative Commons License 2013.10.16 0 0 37192

19-es Vácon.

taurue63 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 37191

Ma.

Azért meg kell hagyni érdekes hely ez a Tapolca. 

Szerintem nem sokan tudták, hogy arra megy ma az egyik Turcsi, de 10 perc alatt 6 fotós, videós verbuválódott össze. :-)

Vendégsín Creative Commons License 2013.10.15 0 0 37190

:-)

Előzmény: fantal (37189)
fantal Creative Commons License 2013.10.15 0 0 37189

A 000 most a park üzemben lévő vfk-ja.

 

A 002 üzemképes, és a Noszi használja. A 001-et hozták el Szombathelyről, mint műszaki emléket, az egy rom.

Előzmény: nohab (37181)
M61 008 - 3 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 37188
Sziasztok! A segitsegeteket szeretnem kerni a holnapi nemet kulonvonattal kapcsolatban! Arra lennek kivancsi mikor erkezik Kecskemetre. Kilatogatnank gyerekekkel soha nem lattak meg gozost es nohabot eloben... Elore is koszonom! Udvozlettel: M61 008
smnks Creative Commons License 2013.10.14 0 0 37187

"... "vészhelyzetben" mehetett volna a 9725 gőzzel és vissza valahogy megoldották volna, pl. fehérvári Csörgővel, de ilyet sem láttam..."

 

Gondolom, azért nem láttál ilyet, mert talán "vészhelyzet A-forgatókönyv" lehetett (ha csak egy rezsó hiányzott a fordából), hogy a 9705-ről vették el a rezsót. "Vészhelyzet B-terv" esetén (ha két rezsó hiányzott, vagy váratlan Csörgő/rezsó döglés esetén) következhetett az, hogy a Nohabhoz M47.2000-est adtak fűteni, igaz, ez a vonat sebességének leszállításával járt. Talán "vészhelyzet C-terv" lehetett, amit írtál, a 9745 fordájának operatív átvariálása. De lehet, hogy a B és a C pont fordítva volt. Csak találgatom, ahogy próbálom magam beleképzelni a felvigyázó vagy a diszpécser helyzetébe...

De most már jól agyoncsócsáltuk ezt a témát (:-)), úgyhogy én egyelőre elköszönök!

Majd ha beszkenneltem az említett képeket a gőzölgő 9714-ről, akkor beteszem a 'Régi fotók' -hoz, ide meg egy linket hozzá.

Üdv!

 

 

 

Előzmény: nohab (37182)
m61-008 maki Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37186

A 002-es az üzemelő fűtőkocsi. A másik, ami ott van, az a 001-es, 007-es számon. Ez utóbbi 2009 elején került oda az M63-assal együtt, előtte nem nagyon használták.

Előzmény: nohab (37181)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37185

 Tudom barátom. Megdolgoztunk érte abban az időben hogy szépek,és jók legyenek. Te is.   Az a gond, hogy vége. Pedig még nyugodtan járhatna jópár. Ha akkoriban nem mindjárt mindent nem selejteztek volna. 

Előzmény: nohab (37169)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37184

Kettőt láttam egy éve Szombathelyen az anyagellátó raktár vágányán is.

Előzmény: Ep128 (37176)
emd710g Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37183

Dombóváron is van egy a letétes gépek között (kérdés, hogy működőképes-e vagy sem).

Előzmény: nohab (37181)
nohab Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37182

Persze ebből még nem tudjuk meg, hogy Tapolcán, vagy már a vonalban valahol állt össze az a különleges konstelláció a vonat élén?

 

Kérdés, de továbbra sem tartom életszerűnek, hogy segélyezésnél a rezsót betennék az M41 mögé.

 

Egy olyat találtam, ahol tutti látszik, hogy 10-27 van benne, és még   kettőt, ahol nagyon úgy néz ki.

Úgyhogy én inkább tartanám valószínűnek, hogy Nohab esetén azért volt muszáj rezsót adni a 9725-re, mert a gép 974-re fordult, és annak kocsijai már tényleg nem voltak gőzzel fűthetőek.

 

Igen, miután elküldtem én találtam egy pár 10-27-est, bár az egészen biztos, hogy az utolsó napon a 9725-össel 19-05-ösben utaztam, de ez lehetett már egy későbbi csere is a szerelvényben. Ettől függetlenül "vészhelyzetben" mehetett volna a 9725 gőzzel és vissza valahogy megoldották volna, pl. fehérvári Csörgővel, de ilyet sem láttam.

 

Azt gondolom ezért, hogy rezsó hiány esetén kizárásos alapon a 9705-9714 fordulóra adhatták ki a Nohabot rezsó nélkül, mivel egyedül ebben a fordulóban jutott oda- és visszaútra is Tapolca/Celldömölk kocsikból kiállított szerelvény.

 

A pesti vonatoknál igen.

 

(Kivéve persze a "helyi" vonatok! Nagyon tetszett, hogy lekövethető a '99. jan.17.-ei képeken, hogy a 9732-esen még rezsó nélkül vitte a két kocsit a 004-es Nohab, visszafelé azonban már kapott rezsót a 9745-re! Feltételezem, hogy a 9735-re "fordulás" miatt...)

 

Így van, de olyan az emlékeim szerint előfordult, hogy a 9745-9744-9741-9746 gőzzel ment és az akkor aktuális 9745-9735-9716-9746 fordát szétszedték, a másik gép a 9734-9735-9716-9731 fordába került át, ami ahogy itt többször is elhangzott, a legtöbb évben a normál forda volt.

 

Előzmény: smnks (37174)
nohab Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37181

A Füstiben van kettő, az egyik biztosan üzemképes, de a másikat is így vették át.

Ezeken kívül nem olyan extrém régen (max. 1-2 év) Debrecenben a szénhegyen is láttam kettőt rohadni. Ezekről semmit nem tudok, de ha Saújhelyre kerültek volna, arról valszeg láttam volna infót valahol. Talán még máshol is van, de a működőképességük kérdés.

 

Tapolcán a 000 és 005 dolgozott a végén, a 005 motorja elég szar volt, de működött. A 000 most a park üzemben lévő vfk-ja.

Előzmény: Ep128 (37176)
smnks Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37180
Előzmény: C50 (37179)
C50 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37179

Füsti.

Előzmény: 150-es vonal (37178)
150-es vonal Creative Commons License 2013.10.13 0 0 37178

És lehetne is látni valahol élőben? Hol állomásoznak?

Előzmény: C50 (37177)
C50 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 37177

Igen.

Előzmény: Ep128 (37176)
Ep128 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 37176

(... közbevető kérdés: Maradt egyáltalán működőképes rezsó valahol az országban?)

Tamás410 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 37175

Hali !

 

Az milyen pendli volt - ahol a rezsó a vonat végén huhogott ? 

 

Anno a " Csillaggal " cipelt " vasútaknál, csak is a vonat elején lehetett a rezsó.

De igaz volt ez a  Saváriára is - ha nem M63-as hozta..:-)

Előzmény: r1232 (37153)
smnks Creative Commons License 2013.10.12 0 0 37174

"...értettek hozzá. lehetett olyan hiba, amihez Fehérvár kellett, de akkor is először diagnosztizálnak, utána lehet dönteni..."

 

Azzal kapcsolatban, ahonnét kiindultunk ezen rész-eszmecserével kapcsolatban, azt még nem írtam, hogy az a vonat jelentős késéssel közlekedett akkor, ami rendkívüli eseményt sejtetett. Persze ebből még nem tudjuk meg, hogy Tapolcán, vagy már a vonalban valahol állt össze az a különleges konstelláció a vonat élén? Jómagam az arácsi megálló környékén láttam, és még örültem is, hogy nem azzal a vonattal terveztem hazautazni, mert jól ráfaragtam volna a késés miatt...

 

"...ez a része nekem egyre misztikusabb, mert papíron a 9725 szerelvénye fordulhatna 9714-re, de a 9725 akkortájt soha nem volt gőzzel fűtve és úgy emlékszem, hogy azért, mert nem is lehetett volna (sőt, majdnem biztos vagyok benne, hogy 19-05 volt benne, nem 10-27)..."

 

Tényleg időben úgy jön ki, hogy a 9725-ből forduljon a 9714 szerelvénye! Ezek után nem voltam rest, és átböngésztem a nohab.hu képeit 9725-öst keresve a '90-es évek második feléből. Egy olyat találtam, ahol tutti látszik, hogy 10-27 van benne, és még   kettőt, ahol nagyon úgy néz ki.

Úgyhogy én inkább tartanám valószínűnek, hogy Nohab esetén azért volt muszáj rezsót adni a 9725-re, mert a gép 974-re fordult, és annak kocsijai már tényleg nem voltak gőzzel fűthetőek.

Azt gondolom ezért, hogy rezsó hiány esetén kizárásos alapon a 9705-9714 fordulóra adhatták ki a Nohabot rezsó nélkül, mivel egyedül ebben a fordulóban jutott oda- és visszaútra is Tapolca/Celldömölk kocsikból kiállított szerelvény.

(Kivéve persze a "helyi" vonatok! Nagyon tetszett, hogy lekövethető a '99. jan.17.-ei képeken, hogy a 9732-esen még rezsó nélkül vitte a két kocsit a 004-es Nohab, visszafelé azonban már kapott rezsót a 9745-re! Feltételezem, hogy a 9735-re "fordulás" miatt...)

 

Előzmény: nohab (37167)
smnks Creative Commons License 2013.10.12 0 0 37173

"...Valamikor, már a Nohab korszak vége volt, amit írtam..."

 

Csak spekulálgatok magamban: Esetleg forda szerint kellett utazzon a vonaton egy önköltséges dolgozó, akinek aztán kitalálták, hogy akkor már kezelje a rezsót, és akkor nem kell még azt is körbejáratni...(?)

Előzmény: r1232 (37166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!