Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Én sem vagyok dohányos és nem szeretem azokat akik ezt ráadásul kultúrálatlanul a nem dohányosok figyelmen kivül hagyásával teszik. Ami gond itt pont az, hogy egy echte nem dohányzó kocsiról van szó aminek ráadásul a a tiltáson túl más fizikai okai is vannak, üzemanyag, gépészeti részek stb. de ez ide OFF. De ami nem, hogy bosszant az nagyon amikor a Nohab is mindenhol tele van hamuval, csikkel. Gusztustalan és nehéz is ezen a tipuson akár a géptérböl vagy a vezetöállásrol kitakaritani mivel mindkettő igen tagolt, zegzugos.
mondjuk a dohányzóvá "alakításnak" nem nagyon örülök. imádom az MD-szerelvényt, de gyűlölöm a füstöt, szóval remélem, hogy lesz előbb-utóbb lehetőség füstmentesen MD-zni.
Ne gondold azt -még ha néha igy is van-, hogy ami a Nosztalgiáé az törvényszerüen tönkre van téve.
A Btx vonatba sorozása többes céllal történt. Egyrészt kialakitása miatt a rendszeres toltvonatoknak a Füsti és a Nyugati közt, másrészt dohányzóvá lett "átalakitva", hogy mentesitsék a füsttöl a kárpitozott szönyeges nehezen takaritható más kocsikat. Legföbb oka pedig, hogy a csak aktiv töltövel rendelkezö kocsik világitása biztositva legyen. Erre a feladatra a VFK egyrészt kialakitása miatt alkalmatlan másrészt jelentősen tulméretezett.
Mindegyik jó hely a vezállon bárhová is rakom. Kb. úgy 10-15 percig. Valószínüleg nem utaztál huzamosabb ideig olyan gépeken amelyeknek fixre van szerelve a széke. Egy idő után ezek a legkényelmetlenebbek még akkor is ha először beleülve jónak tünnek. (MD/Btx, M40, M61, M44-4xx, stb).
A Btx kb. negyedannyi teljesítményt ad le, a célnak bőven elég, teljesen felesleges a rezsót bömböltetni azért, hogy 5 kW-t leadjon.
Szerintem nem baj, hogy az aranybánya megtalálta a Btx hasznosításának módját, mert egy apró lépéssel közelebb vagyunk az MD szerelvény életre keltéséhez.
Nem, de rokon. A belga AFB megvette a "mi" NOHAB-unk licencét, az 55-ös pedig egy szintén GM-EMD műszaki beltartalomra épülő (sőt, ugyanúgy 16-567), szintén belga (Brunivel) gép, amely nagyon erősen a NOHAB alapjaira építkezik, pl. a forgóváz azt hiszem tök ugyanaz.
Megengeded, hogy feltegyem a kőbánya-kispesti Nohabos gallytörő képeidet a Kőbánya utcák, terek topikba? Csináltam egy sorozatot a vontató vágányról, de ilyen nagyvas nekem nem jutott, pláne a kedvenc típusomból? Rizmajer.
Ez sajnos eléggé igaz. Győrben egy Mazsola félra van téve és egy Szili. A Mazsola használaton kívül, helyette egy traktorral "tolatgatnak". A Szilinek főkeret görbülése van, és egy-két mozdonynak le van hegesztve az ajtaja.
Végül is igen, a megrendelő sohasem Nohabot kér hanem mozdonyt, ami felőle lehet bármi csak végezze el a munkát. Sajnos a rohadó bobók és egyebek nem a kis magánvasúttársaságok tulajdona és nem is fog az lenni a Trakciótól. Inkább összevágják azokat mint eladják bárkinek, hiszen az azután a saját üzleti pozicióját gyengiti a piacon. Ezt a hibát már egyszer elkövette a Trakció és pont a Nohabokkal.