A VT-Transman behozta Ausztriából ezeket a buszokat 2007-ben, majd az ország több pontján és az országhatár szlovák oldalán vetette be, munkásszállításra.
A Szlovákiában dolgozó példányok később az Arriva Nové Zámky állományában végezték.
Eközben itthon az eredetileg a Videoton dolgozóinak szállítására létrejött VT-Transman kiszervezte a Videoton-járatokat, alvállalkozóknak (kezdetben Bitter-Szűcs, Zsigmond Attila, később Sprint Tours, Viva-Tours Hungary, stb.). (Eközben a Transmant is bekebelezte az Arriva.)
Az egyik ilyen alvállalkozó idén tavasszal ismét behozta ezeket a buszokat (messze nem a teljes mennyiséget), az elsőt pedig már forgalomba is helyezte.
Szóval az Arriva cégcsoport érdekeltségébe tartozó Transman (és jogutódja, a VT-Arriva) az alvállalkozásba kiadott buszvonalain olyan autóbuszokkal szállíttat, amiket ő maga, mint az Arriva magyar jogelődje (és mint jelenlegi fővállalkozó), majd a szlovák leányvállalat is selejtezett, értékesített. :)
Röviden: NUS-492 (Sprint Tours), ex NZ 139DN (Arriva Nové Zámky), ex KOC-349 (VT-Transman), ex ? (Postbus).
Selejtezik a genfi kocsikat? Alig futnak még csak 8-9 éve itt. Tudom, hogy van ez a "modern városok" projekt, de ezzel kapcsolatban én a hiszem, ha látom elvet követem. Vagy már lehet esetleg tudni valamit?
A KNYKK Zrt. (Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.) tájékoztatása szerint, a hagyományokhoz híven 2016. december 6-án, kedden 15.00 órától kb. 18.30 óráig Dunaújvárosban közlekedik a Mikulásjárat.
Útvonal: Békeváros, Szabadság u. – Béke krt. - Békeváros, Hajnal u. – Kertváros – Szórád M. út 20. – Autóbusz állomás – Ady E. u. – Dózsa Mozi – Liszt F. kert - Közgazdasági Szakközépiskola - Domanovszky tér – Szilágyi E. Ált. Iskola - Bocskai u. – Kertváros – Békeváros, Hajnal u. – Béke krt. – Békeváros, Szabadság u.
A járat gyermekek és kísérői részére ingyen igénybe vehető. Az autóbuszt a MIKULÁS vezeti.
Földrajzi adottságai miatt Dunaújváros elég jól helyen van ahhoz, hogy az ország szinte minden pontja elérhető legyen. Szeged mai is elérhető, de már nem kiinduló vagy célállomásként, csak átmenő forgalommal. Az azóta eltelt időben innen indult járat Harkány, Gyula, Szolnok, Eger, Zalakaros, Sárvár, Sopron, Bécs céllal is, ebből ma már egyik sincs. Gyors és folyamatos leépülés volt.
Reggelente van egy Szfvár - Seregélyes, Szőlőhegy - Szfvár forduló, amit az alvállalkozás kezdete óta a Viszló csinál. (Ennek az az oka, hogy nem vonalakat vettek át anno, hanem fordákat, így régebben volt például egy délutáni Szfvár - Polgárdi - Szfvár betét is, csak azt már átszervezték azóta, mert kellett rá a háromtengelyes autó.)
Szerintem azt láthattad, ahogy a Balatoni úti napközbeni kiállásáról érkezhetett a Piac térre, és még a reggeli járat táblája volt benne.
"Az Ön megbízható útitársa" - hirdetik az új matricák a buszokon. Bár tényleg az lenne!
A 14:30-as zámolyi busz mostanában gyakran 14:45-50 körül indul, de ekkorra már 2 csákvári busz is elmegy.
De van egy durvább esetem is. Ma reggel felszálltam a 8000/258-as járatra, amin HEM-866 volt. Leültem egy B tengely fölötti ülésre. Világítás van, fűtés van, úgyhogy mehet a német tanulás. A busz egy körforgalom miatt lefékezett, erre fentről rám fröcsögött egy csomó víz és elázott a német tankönyvem (szerencsére azt a kötetet pont most fejeztük be). A probléma nem nagyon javult, ezért átültem a csukló utáni részbe, de ott is beázott fékezéskor, pedig nem is esett nagyon, csak minimális ködszitálás volt. Ez azért 2016-ban finoman szólva elég gáz. HEM-866-ra lassan már ráférne egy HHR szintű felújítás. HHR-811, a másik csákvári csuklós szerencsére nem ázik be.
---------------------------------------
Ma fél 2-kor egy viszlós Irisbus ment be déli irányból a Piac térre "Seregélyes-Szfvár" felirattal a kijelzőjén. Csak szórakozott a sofőr, vagy tényleg terjeszkednek? Ha utóbbi, tervben vannak más vonalak is? A menetrendek.hu-n nem találtam ilyen járatot, de attól még lehet, hogy oda elfelejtették felrakni.
---------------------------------------
Módosulnak a helyi közlekedés tarifái Móron 2017. január 1-től
Elég sűrű program. Érdekesek azok a vonalak, ahol "idegen" állomások között kell járatot adni. Régebben délután a Mezőfalva felé induló nagykarácsonyi forduló is fehérvári volt, de adott kecskeméti kocsi is Dunaújváros-Győr viszonylatot. Az mindenesetre meglepő, hogy csak kb 3 perc van a fehérvári érkezés és a földvár felé indulás között.
Ő végezte a 4:25-ös Szfvár-Dunaújv járatot, melyet követett egy 5:38-as Dunaújv-Dunaföldvár és 6:05-kor jött pont vissza Dunába, amikor láttad, aztán Mezőfalván át jön vissza Fehérvárra 7:25-kor.
De igen. Az időpont stimmel, az útvonal számomra ismeretlen, mert kb. a jégcsarnok magasságából láttam befordulni. Csak a szokatlan forma és szín tűnt fel, az útvonalat pedig a régi jó A/4 papírlap jelezhette a szélvédő mögött, de azt nem láttam, hogy van-e rajta írás.