"A közgyűlés legfontosabb napirendi pontjaként a képviselő-testület egyhangúlag fogadta el a helyi tömegközlekedés szolgáltatójának kiválasztásával kapcsolatos intézkedést és a a helyi autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítását. A napirend tárgyalásakor Farkas László önkormányzati képviselő módosító javaslatot fogalmazott meg, amely azt tartalmazta volna, hogy ne fogadják el véglegesen a menetrendet, és kérjék ki a KNYKK Zrt. költségszámítását arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerülne a 43-as és a 44-es járatok megtartása a jelenlegi menetrend szerint. A képviselő végül a módosító javaslatot visszavonta a vita után és megszavazta az előterjesztést.
A vita során Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a jelenlegi tömegközlekedés esetében olyan szolgáltatásról beszélünk, aminek folyamatosan csökken az utasforgalma annak ellenére, hogy a jegyek ára nem emelkedik. Cser-Palkovics András kiemelte, hogy a 43-as és 44-es buszok esetében jelenleg 53 járat van, az új hálózat bevezetésével pedig 71 járat lesz, amelyek pótolják a 43-as, 44-es buszokat. Ezek közül 16 db járat a Piac tér-Rendelőintézet között bármelyik irányban 13 perc alatt jut el. A polgármester hangsúlyozta azt is, hogy jelenleg aránytalan a közösségi közlekedés finanszírozása a megyei jogú városokkal szemben, hiszen a főváros annak az összegnek a tízszeresét kapja, mint az összes megyei jogú város együttvéve.
A vitában Szigli István, Mészáros Attila, Brájer Éva, Juhász László, Molnár Tamás Földi Judit, Horváth Miklós Csaba, Östör Annamária és Horváth Miklósné önkormányzati képviselők is elismeréssel szóltak a tervezett változtatásokról. Márton Roland képviselő szintén támogatásáról biztosította az előterjesztést, kiemelve, hogy a járatok sűrűsége a legnagyobb probléma Fehérváron és a XXI. századi életformához az igazodik, ha negyedóránként közlekednek a legfontosabb járatok. A közgyűlés végül elfogadta a helyi autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítását tartalmazó előterjesztést azzal a feltétellel, hogy a pénzügyi terhek ismeretében újra tárgyal majd a testület a hálózat átalakításáról a június 24-i ülésén."
Aki egyébként kíváncsi, az elérheti az anyagot+menetrendet, amiről dönteni fognak a városatyák, alapfokú önkormányzati honlap túrkálás ismeretekkel... :)
Apropó AOA és '90-es évek: volt a cégnek egy kék/fehér IFA műhelykocsija, már selejt, de még egyben van. 020-as azonosító szerepelt a hátulján, emlékszik valaki a rendszámára?
Igazad van, vasúti témához annyira nem értek, ezt csak hallottam valahol jó régen, és megragadt. Az általad leírtak tényleg nagyobbak, lehet, hogy személyforgalommal együtt használt teher pu volt amit hallottam, abból a legnagyobb. De egyáltalán nem lényeges, itt az számít csak, hogy sok vágány van, ami alatt hosszú alagút kell.
Egyébként lehet, hogy célszerűbb lenne a Verebély út és a Mátyás király út között egy felüljáró, ott már jóval keskenyebb az áthidalandó rész, és busszal a Békéből, Óvárosból az is kiváló megközelítést jelentene. Ez viszont a gyalog átvágók balesetveszélyes mutatványán nem segítene, így az alapcélnak nem megfelelő.
Ez nagyon fájt. Gondolom ezt olyan valaki mondhatta neked aki a dunain kívül soha sehol nem járt vasúti területen vagy túl lokálpatrióta. Azért van nálunk egy Miskolc-Rendező, Szolnok, Eperjeske is amik mögött igencsak elbújhat az "újállomás". Attól hogy van egy nemzetközi összehasonlításban apró vasmű meg egy papírgyár abból még nem következik egy legnagyobb vidéki pu. De végül is ez buszos fórum nem kell tudnod erről csak nem bírtam nem szólni. Remélem nem baj :-)
Abban az évben viszont már az éves selejtadag is tele volt új rendszámmal, szóval tényleg év eleje kell legyen.
Habár az 1990 végét még mindig nem zárhatom ki, mivel vannak kimaradó rendszámok, amire végül nem számoztak be buszt, mivel sejthetően inkább selejtezték (lásd még: Pannon BPT-531). Ezeket simán selejtezhették az átrendszámozás után is...
Volt még több telep is - szerencsére megvan az is, ki mettől meddig kapott. Némiképp árnyalja persze a dolgot, hogy a belszolgálati tehergépkocsik is bekerültek a sorba (pl. AOA-469, dunaújvárosi IFA).
1991 márciusa amúgy számomra jó kiindulópontnak tűnik, de hátha még beleszólnak a dologba...
Az AOA sorozatot a különböző városok üzemegységei egymás utáni, folyamatos sorszámozással kapták meg, Szfvár a 300-as számokat, Dunaújváros 398-464 közöttiket, Mór e fölöttit kapott, így valószínűleg előre bejelentett, lefoglalt rendszámtartomány volt. Az biztos, hogy 1990-ben még nem kapták meg, emlékeim szerint 1991 március első felében lett tömeges átrendszámozás, de az emlék már elég halvány.