Keresés

Részletes keresés

HumbiZozo Creative Commons License 2016.06.01 0 1 19484

piros az építkezéshez elvileg felhasználható terület, kék a vágányzat és az üzemi terület, sárga a jelenlegi szabályos útvonal és szaggatott az aluljáró célszerű helye.

Előzmény: HumbiZozo (19483)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.06.01 0 0 19483

Jelenleg csúcsidőben 22-23 kocsinak kell kint lennie, ebben nincs tartalék. Ebből kis arány a szóló. A cserék miatt a pontos állomány? Valószínűleg 22 db a csuklós.

 

Hely van, a MÁV-nak van ott egy parkos területe, ez több, mint 1 ha. Az épület előtt ezen kívül széles az út, azon egy csuklós is megfordul, így van közel 3 ha terület, de a jelenlegi állomásépület ennek az északkeleti csücskében van, logikusan nem bővíthető. Az állomástól délre kb 150 m-re van a Dózsa Gy. úti aluljáró, az új alagutat emiatt északra kellene fúrni. Viszont a vágányterület arra szélesedik, van 18-20 vágány (a fővároson kívül a legnagyobb teherpályaudvar) és van még kb ugyanennyi üzemi terület. A teljes szélesség 250 m felett van. Jelenleg is sok a gyalogos, aki itt átvág, így megoldás kell, ha többen jönnek, akkor meg pláne. Egy északi alagút viszont közel 1.5-2 Km kerülőt is lerövidíthet, ha szabályosan közlekedik valaki, emiatt a helyi buszokhoz is lehetne méretezni mindezt, mert ott is ennyit lehetne rövidíteni egy jelenleg még nem létező viszonylattal (inkább viszonylatokkal), ami ha kikerül az autóbusz-állomás is oda, akkor Óváros és Békeváros felől kelleni fog. És a belvárosi jelenlegi 30 perces követést is sűríteni kell. Alsó hangon legalább 3 új kocsit kell majd beállítani.

Előzmény: htibor (19482)
htibor Creative Commons License 2016.06.01 0 1 19482

22 db autóbusz véletlenül nem a teljes hely csuklós állományt jelenti?

Ezt vajon 2,1 milliárdból mennyi elektromos buszra lehet lecserélni? :P

 

11:26-tól ("...és ha minden igaz..."):
http://www.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/videok/meg-kell-mutatni-hogy-a-regi-iparvarosokban-is-van-jovo

Mintha némi kommunikációs elhajlást vélnék felfedezni...viszont 22 új dízel csuklós busz beszerzése 2,1 milliárdból már egyáltalán nem földtől elrugaszkodott a 95 millió Ft/db áron :)

 

3 milliárd az átköltöztetésre? Mennyi hely van ott egy komplett helyközi autóbusz-állomás létesítésére? :)

Vajon mennyibe kerülhet a gyalogos átjáró kifúrása és kiépítése a jelen vágányhálózat alatt+ehhez hozzászámolva az állomásépület, peronok és tér rendezését?

Ha hozzácsapnak egy zsír új helyközi autóbusz-állomást a vasútállomás mellé, minek kell külön kiemelni a biciklitárolót és menetrend tájékoztató táblát a közleményben, ami azért alapnak kell lenni manapság? :)

Ha a helyközi buszok teszem azt, nagy ívben így elkerülnék a belvárost, akkor vajon milyen extra mennyiségű helyijárati teljesítmény válik szükségessé, hogy a forgalmat oda-vissza utaztassák a belváros és közlekedési csomópont között?

Hirtelen ennyi :)

Előzmény: HumbiZozo (19481)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.06.01 0 1 19481

További konkrétumok:

http://dunaujvaros.com/hirek/201606/vegosszeg_tobb_mint_harmincmilliard_jut_a_fejlesztesekre

 

Ebből a lényeg:

"A gépjárműpark fejlesztés összesen huszonkét autóbusz cseréjét érinti városunkban. Az új típusú, elektromos buszokra, és hozzá töltőállomás kialakítására 2,1 milliárd forintot fordítanak."

 

Ez valahogy nem matekozható össze. Normál, alacsonypadlós legújabb Euro szabványú motorokkal szerelt buszból igen, de másból nem. És elegendő 22 db? A vasúthoz helyezett autóbusz-állomás kiszolgálására várhatóan jelentősen változó viszonylatokkal is?

 

"3 milliárd forintból költöztetnék át a Béke téri autóbuszpályaudvart a vasútállomásra. Ebből az összegből egy gyalogos aluljárót is építenek a Béke városrész felől, hogy ne a sínek mellett kelljen közlekedni az állomásig. Továbbá felújítják az épületet, a peront, a parkolót, kihelyeznek biciklitárolókat, és egy menetrend tájékoztató táblát is."

 

Az emelkedő igények miatt célszerűbb lenne a Békeváros felől busszal is járható aluljárót (vagy inkább felüljárót?) építeni, ekkor megoldható lenne a vasútállomás érintése átmenő járatokkal is. Így a vasút - Békeváros viszonylat nem lesz jól összerakható.

 

A fejlesztés persze jó, elemei külön-külön is jók, de összehangolva (már megint) nem lettek. Az összhang teljesen hiányzik.

Előzmény: trizs77 (19477)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.06.01 0 1 19480
Előzmény: HammerTemplar (19479)
HammerTemplar Creative Commons License 2016.06.01 0 0 19479

Kedves Topiktársak!

 

Ma egy dokumentum kitöltéséhez szükségem lett volna a Dunaújvárosi autóbuszon és elővételben váltott menetjegyek pontos díjára. Igaz nem mélyültem túlzottan bele, de nem találtam fent az információt a KNYKK honlapján. Lehetséges ez? Ha valaki megtalálja, be tudná linkelni nekem? Előre is köszönöm!

BPO-105 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 19478

És AOA-308-nál mi a helyzet, az mikori volna?

Előzmény: D 20 (19464)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.01 0 1 19477

Buszcsere a városban, ha minden jól megy, elektromosra.

 

-----------

 

Buszcsere a városban, ha minden rosszul sül el, akkor elektromosra.

 

Alapfogalmak.

 

 - 1 db városi midi busz, ma kb. 50-55 millió forint.

 - 1 db elektromos városi midi busz ma kb. 160 millió forint.

Dunaújvárosban egyetlen midi busz sem közlekedik, mert nincs rá szükség.

 

 - Egy db, új, városi, korszerű csuklós busz ma kb. 86-100 millió forint.

 - Új, városi csuklósból viszont KELL Dunaújvárosnak kb. 15-20 db.

 - Elektromos csuklós még nincs.

 

 

A buszcserére adott pénz maximált.

Inkább 10 db elektromos midit venni belőle mint 10 db városi csuklóst ?

 

Az elektromos buszhoz ki kell építeni az infrastruktúrát is, ami szintén levisz a buszcsereprogramra adott pénzből.

 

 

Előzmény: HumbiZozo (19474)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.05.31 0 0 19476

http://duol.hu/hirek/modern-varosok-program-kozel-huszmilliard-forint-fejlesztes-valosulhat-meg-dunaujvarosban-1771261

Itt egy kicsit másként fogalmaznak.

"Nem szerencsés, hogy a buszpályaudvar messze van a vasútállomástól. Ezért összeköltöztetik a kettőt, a vasúti pályaudvarnál alakítanak ki korszerű tömegközlekedési csomópontot, gyalogos aluljáróval együtt. Ez a fejlesztés 3 milliárd forintjukba kerül, amit szintén a város rendelkezésére bocsát a kormány."

 

Aztán hova is megyünk aluljárón? Ha a Békeváros felé nyitnak, akkor már út is lehetne, hogy a helyi járatok is jobban meg tudják közelíteni.

Előzmény: HumbiZozo (19474)
DUD-554 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 19475

DUD-608 is KNYKK-s festésben.

HumbiZozo Creative Commons License 2016.05.31 0 0 19474

Buszcsere a városban, ha minden jól megy, elektromosra. Erre talán 3 fő alternatíva lehet:

1. Az önkormányzat városi céget alapít, az látja el a helyi közlekedést, mint pár nagyvárosban. Saját cég nem került szóba, így ennek esélye kicsi.

2. A jelenlegi szolgáltatóval marad minden, a járműcserét a KNYKK bevonásával kell elvégezni. Nem emlékszem, hogy még csak ötlet szintjén is felmerült volna, vagy akár csak megkérdezték volna KNYKK-t erről.

3. Új szolgáltató látja el a feladatot. Ehhez új telephely is kell, illetve valamilyen referenciát azért kellene mutatni. Van-e az országban olyan társaság, amely rendelkezik elektromos busz tapasztalatokkal? A nagy BKV is leginkább csak midi buszokkal. Csuklós járművek valakinél?

Melyik lesz a befutó?

 

Új autóbusz-állomás a vasútállomásnál:

Legutóbb a Duna híd építése előtt, tehát több, mint 10 éve merült fel ez a verzió. Akkor az elképzelések szerint a helyközi maradt volna ott, ahol most van, a távolsági került volna át a vasúthoz, beleértve Budapest és Székesfehérvár is, egyszerűsítve az M6-on és M8-on haladó járatok betérését, bár M8 azóta sem lett. A kinézett terület a vasútállomás és a Dózsa Gy. út közti terület volt, ami a MÁV tulajdona, és horror áron adott volna csak túl rajta, ha jól emlékszem, akkor is milliárdos volt a tétel. A jelenlegi állomásépület eléggé lepusztult, kialakítása miatt a bővítés buszokhoz nem igazán lehet. 3 milliárdba mindez belefér?

Ha a helyközi is átkerülne, akkor az szívás lenne magas fokon. És bármelyik verzió is lenne, a teljes helyi vonalhálózatot át kell rendezni, valószínűleg a 6-os út bevonásával.

 

Előzmény: htibor (19472)
D 20 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 19473

Utolsó mondatot tedd kijelentő módba.

Sajnos meg van borulva az értékítélet, s AP kell, mert életveszélyes az a két lépcső...

Hiába, no... Elmúlnak...

Előzmény: M41 2180 (19471)
htibor Creative Commons License 2016.05.31 0 0 19472

http://index.hu/belfold/2016/05/31/orban_milliardokat_osztott_szuletesnapjan_dunaujvarosnak/

 

"Lecserélik a buszokat a városban. Ha minden jól megy, elektromos buszok lesznek."

"A buszpályaudvart kiköltöztetik a vasútállomásra. 3 milliárd"

Előzmény: trizs77 (19468)
M41 2180 Creative Commons License 2016.05.31 0 1 19471

Ez csak az én véleményem de szvsz a DUD-765 még egész vállalható állapotú. A fiatalabb 392-höz képest is.

A 200-as család részére létezik még valami komoly felújítási lehetőség? Pl vázcsere van e még? Vagy pedig ezek a vasak halálra vannak ítélve a padlómagasság miatt?

Előzmény: D 20 (19470)
D 20 Creative Commons License 2016.05.31 0 2 19470

Gyakorlatilag Dújv helyibe az utolsó új beszerzés a GMY-392 és a GSR-218 volt.

Azóta csak a mindenhonnan bugázott, visszadobott kocsikat szerezték.

Ez egy működőképes stratégia, tapasztalhatjuk.

 

Az új hullám, hogy Fvárról ideszórják az ott selejtezett kocsikat, melyek közül van, amelyik több, mint 5 éve tartalék volt, igencsak "érdekes".

Innen kiszórják az egy gazdás és évek alatt rendberakott üzembiztos autókat...

Amik akkor lettek felújítva, mint a fehérváriak. Ott biztos télen másfajta sóval szórják az utakat...

 

Amiket én szórnék innen ki: AOA-448', DUD-765, GMY-392.

Elvileg ezekre lehet b'+ezni: AOA-334, 453, 455

 

Persze nem látunk be a lemez alá, de féllaikus utasként ezek még mehetnének.

Főleg a belterük becsapós, max 5éves autó érzettel.

 

Emo7000 end of file.

gertam Creative Commons License 2016.05.31 -3 0 19469

PANTOGRÁFOSAT!

 

Műugrótorony, és az iroda(narancs)ház az első...

 

:-(((((((((((((((((((

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: trizs77 (19468)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.31 -1 1 19468

a Kedves Vezető holnap (?), megy Dunaújvárosba és viszi magával a pénzes ládikát.

 

Az előzetes tárgyalásokon Dunaújváros vezetése legalább kért 20 új buszt a városnak?

 

Vagy itt is inkább :

    - műfüves golfpályát kérünk éjszakai világítással,

    - stadiont kérünk 32.000 férőhelyest

típusú kéréseket fogalmaztak meg ?

 

 

Több megyei jogú város kért és kapott is pénzt új buszokra.

 

 

AlbaCivitas Creative Commons License 2016.05.30 0 1 19467

Az azért érdekelne, hogy Fehérváron mi alapján állapítják meg a késéssel közlekedtetett járatok számát, ha nincs a buszokon GPS.

BPO-105 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 19466

Köszönöm az infót!

Előzmény: D 20 (19464)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 19465

Nagyon jó.

Jobb mint a többi városé.

 

a KNYKK többi városáról,  pluszban, bónuszként közzé tett adatok,  csak még érdekesebbé teszik a dolgot.

 

 

Előzmény: htibor (19461)
D 20 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 19464

A néhai AIJ-352 a jegyeit tekintve megegyező volt az AOA-456, 457, 463, CCP-394 autókkal, amelyek nem vázcserések voltak elvileg.

AOA-315-re inkább mondhatni a vázcserét...

Előzmény: BPO-105 (19460)
D 20 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 19463

DUD-696 messziről nézve is khm...

Poén a másik BPG is, hogy ide kerül, viszont nem örülök, hogy pikk-pakk kiszórják, amiken felnőttem...

Emo, emo, emo...

 

Előzmény: Balázs1a (19459)
D 20 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 19462

DUD-696 messziről nézve is khm...

Poén a másik BPG is, hogy ide kerül, viszont nem örülök, hogy pikk-pakk kiszórják, amiken felnőttem...

Emo, emo, emo...

Előzmény: Balázs1a (19459)
htibor Creative Commons License 2016.05.29 0 0 19461

Székesfehérvár helyi közlekedésről szóló 2015. évi beszámoló a május 27-i közgyűlésről::

 

Közgyűlési előterjesztési dokumentum

 

2015. évi helyi közlekedés beszámoló

BPO-105 Creative Commons License 2016.05.29 0 0 19460

Az egykori AIJ-352 mikor lett vázcserés?

Balázs1a Creative Commons License 2016.05.27 -1 1 19459

BPG-605 is megkapta a dunaújvárosi helyi flottaszínt, GSR-216 pedig a tatabányait.

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.27 0 0 19458
Balázs1a Creative Commons License 2016.05.26 0 0 19457

Menetrend szerinti, csoportos elhelyezéssel. (Tegnapra volt több ilyen csoportos utazási igény is.)

Előzmény: htibor (19455)
lobbanórotor Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19456

Kint volt a járattábla a szélvédő mögött, bár igaz, ez a Viszlónál különjáratban is megszokott... 

Előzmény: htibor (19455)
htibor Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19455

Most akkor menetrendszerinti vagy szerződéses járat? (Viszló, FLX-429)

http://feol.hu/hirek/gyerekek-serultek-meg-a-balesetben-1770195

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!