piros az építkezéshez elvileg felhasználható terület, kék a vágányzat és az üzemi terület, sárga a jelenlegi szabályos útvonal és szaggatott az aluljáró célszerű helye.
Jelenleg csúcsidőben 22-23 kocsinak kell kint lennie, ebben nincs tartalék. Ebből kis arány a szóló. A cserék miatt a pontos állomány? Valószínűleg 22 db a csuklós.
Hely van, a MÁV-nak van ott egy parkos területe, ez több, mint 1 ha. Az épület előtt ezen kívül széles az út, azon egy csuklós is megfordul, így van közel 3 ha terület, de a jelenlegi állomásépület ennek az északkeleti csücskében van, logikusan nem bővíthető. Az állomástól délre kb 150 m-re van a Dózsa Gy. úti aluljáró, az új alagutat emiatt északra kellene fúrni. Viszont a vágányterület arra szélesedik, van 18-20 vágány (a fővároson kívül a legnagyobb teherpályaudvar) és van még kb ugyanennyi üzemi terület. A teljes szélesség 250 m felett van. Jelenleg is sok a gyalogos, aki itt átvág, így megoldás kell, ha többen jönnek, akkor meg pláne. Egy északi alagút viszont közel 1.5-2 Km kerülőt is lerövidíthet, ha szabályosan közlekedik valaki, emiatt a helyi buszokhoz is lehetne méretezni mindezt, mert ott is ennyit lehetne rövidíteni egy jelenleg még nem létező viszonylattal (inkább viszonylatokkal), ami ha kikerül az autóbusz-állomás is oda, akkor Óváros és Békeváros felől kelleni fog. És a belvárosi jelenlegi 30 perces követést is sűríteni kell. Alsó hangon legalább 3 új kocsit kell majd beállítani.
Mintha némi kommunikációs elhajlást vélnék felfedezni...viszont 22 új dízel csuklós busz beszerzése 2,1 milliárdból már egyáltalán nem földtől elrugaszkodott a 95 millió Ft/db áron :)
3 milliárd az átköltöztetésre? Mennyi hely van ott egy komplett helyközi autóbusz-állomás létesítésére? :)
Vajon mennyibe kerülhet a gyalogos átjáró kifúrása és kiépítése a jelen vágányhálózat alatt+ehhez hozzászámolva az állomásépület, peronok és tér rendezését?
Ha hozzácsapnak egy zsír új helyközi autóbusz-állomást a vasútállomás mellé, minek kell külön kiemelni a biciklitárolót és menetrend tájékoztató táblát a közleményben, ami azért alapnak kell lenni manapság? :)
Ha a helyközi buszok teszem azt, nagy ívben így elkerülnék a belvárost, akkor vajon milyen extra mennyiségű helyijárati teljesítmény válik szükségessé, hogy a forgalmat oda-vissza utaztassák a belváros és közlekedési csomópont között?
"A gépjárműpark fejlesztés összesen huszonkét autóbusz cseréjét érinti városunkban. Az új típusú, elektromos buszokra, és hozzá töltőállomás kialakítására 2,1 milliárd forintot fordítanak."
Ez valahogy nem matekozható össze. Normál, alacsonypadlós legújabb Euro szabványú motorokkal szerelt buszból igen, de másból nem. És elegendő 22 db? A vasúthoz helyezett autóbusz-állomás kiszolgálására várhatóan jelentősen változó viszonylatokkal is?
"3 milliárd forintból költöztetnék át a Béke téri autóbuszpályaudvart a vasútállomásra. Ebből az összegből egy gyalogos aluljárót is építenek a Béke városrész felől, hogy ne a sínek mellett kelljen közlekedni az állomásig. Továbbá felújítják az épületet, a peront, a parkolót, kihelyeznek biciklitárolókat, és egy menetrend tájékoztató táblát is."
Az emelkedő igények miatt célszerűbb lenne a Békeváros felől busszal is járható aluljárót (vagy inkább felüljárót?) építeni, ekkor megoldható lenne a vasútállomás érintése átmenő járatokkal is. Így a vasút - Békeváros viszonylat nem lesz jól összerakható.
A fejlesztés persze jó, elemei külön-külön is jók, de összehangolva (már megint) nem lettek. Az összhang teljesen hiányzik.
Ma egy dokumentum kitöltéséhez szükségem lett volna a Dunaújvárosi autóbuszon és elővételben váltott menetjegyek pontos díjára. Igaz nem mélyültem túlzottan bele, de nem találtam fent az információt a KNYKK honlapján. Lehetséges ez? Ha valaki megtalálja, be tudná linkelni nekem? Előre is köszönöm!
"Nem szerencsés, hogy a buszpályaudvar messze van a vasútállomástól. Ezért összeköltöztetik a kettőt, a vasúti pályaudvarnál alakítanak ki korszerű tömegközlekedési csomópontot, gyalogos aluljáróval együtt. Ez a fejlesztés 3 milliárd forintjukba kerül, amit szintén a város rendelkezésére bocsát a kormány."
Aztán hova is megyünk aluljárón? Ha a Békeváros felé nyitnak, akkor már út is lehetne, hogy a helyi járatok is jobban meg tudják közelíteni.
Buszcsere a városban, ha minden jól megy, elektromosra. Erre talán 3 fő alternatíva lehet:
1. Az önkormányzat városi céget alapít, az látja el a helyi közlekedést, mint pár nagyvárosban. Saját cég nem került szóba, így ennek esélye kicsi.
2. A jelenlegi szolgáltatóval marad minden, a járműcserét a KNYKK bevonásával kell elvégezni. Nem emlékszem, hogy még csak ötlet szintjén is felmerült volna, vagy akár csak megkérdezték volna KNYKK-t erről.
3. Új szolgáltató látja el a feladatot. Ehhez új telephely is kell, illetve valamilyen referenciát azért kellene mutatni. Van-e az országban olyan társaság, amely rendelkezik elektromos busz tapasztalatokkal? A nagy BKV is leginkább csak midi buszokkal. Csuklós járművek valakinél?
Melyik lesz a befutó?
Új autóbusz-állomás a vasútállomásnál:
Legutóbb a Duna híd építése előtt, tehát több, mint 10 éve merült fel ez a verzió. Akkor az elképzelések szerint a helyközi maradt volna ott, ahol most van, a távolsági került volna át a vasúthoz, beleértve Budapest és Székesfehérvár is, egyszerűsítve az M6-on és M8-on haladó járatok betérését, bár M8 azóta sem lett. A kinézett terület a vasútállomás és a Dózsa Gy. út közti terület volt, ami a MÁV tulajdona, és horror áron adott volna csak túl rajta, ha jól emlékszem, akkor is milliárdos volt a tétel. A jelenlegi állomásépület eléggé lepusztult, kialakítása miatt a bővítés buszokhoz nem igazán lehet. 3 milliárdba mindez belefér?
Ha a helyközi is átkerülne, akkor az szívás lenne magas fokon. És bármelyik verzió is lenne, a teljes helyi vonalhálózatot át kell rendezni, valószínűleg a 6-os út bevonásával.
Ez csak az én véleményem de szvsz a DUD-765 még egész vállalható állapotú. A fiatalabb 392-höz képest is.
A 200-as család részére létezik még valami komoly felújítási lehetőség? Pl vázcsere van e még? Vagy pedig ezek a vasak halálra vannak ítélve a padlómagasság miatt?