Én egyedül a távolságira nem panaszkodok. Legalábbis nálunk (Vértes), a Tourismo beszerzés miatt ott tényleg van színvonal. Vannak még olyan térségek az országban, ahol városközi, távolsági járatokon akár fordásan is járnak 256-osok.
De most mi a baj azzal amit írtam? Természetesen nem vártam konkrét választ, esetleg annyit hogy ki ért egyet, ki nem. Ez a véleményem, ennyi. Amúgy írtam már a cégnek, nem csak most, máskor is más ügyben, és pozitívum hogy mindig válaszolnak, kedvesen, normálisan. Néha egy hét, néha két hónap, de mindig jön válasz. Most is jött, igazi mellébeszélés, de nem is vártam mást. Jöttek azzal hogy a lehetőségekhez képest igyekeznek az állományt korszerűsíteni, mint eddig is, meg hogy ezen kívül más fejlesztések is végbe mentek, stb.
Amúgy pont most fogalmazom újabb levelem a menetrenddel kapcsolatban, csak az a baj hogy korábban kellett volna, mert most jön új menetrend...
Uram! Először is szögezzük le, hogy minden tiszteletem az Öné!
Amit írtál az igaz, de nekünk akkor is 30 éves helyközivel és 20 éves távolságival kell utaznunk. És értem én a pályázatot, bérletet, hitelt, de akkor is újabb, modernebb buszokkal utaznak mint mi.
És oké hogy Pécsnek lesz egy 18 éves egyenflottája, de addigra mi 40 éves buszokkal fogunk utazni... :(
Szerintem országos szinten KEM állománya a legrosszabb... :(
A KNYKK-nál tudtommal még nem oldották fel az új buszok beszerzésének tilalmát (ha meg újat vennének használtként lepapíroztatva, akkor nem lenne támogatás rá).
1., Tatabányán a helyi közszolgáltatási szerződés 2016. december 31-én jár le, a város mozog abba az irányba, hogy KNYKK helyett önkormányzati céggel végeztesse a helyi közlekedést.
Székesfehérváron 2015. december 31-én jár le a helyi közszolgáltatási szerződés, Polgármester úr részéről már megjelent a sajtóban, hogy fél évvel meg kívánják hosszabbítani az élő szerződést, és ezen idő alatt lesz kiírva az új pályázat még nem ismert feltételekkel, és aki nyeri az viszi a bankot. Te ilyen feltételekre beruháznál csilli-villi új parkra?
OFF OFf OFF
2., Az ÉNYKK azért nincsen tele csilli-villi Setra, Irizar, Mercedes buszokkal, azért mert látsz tőlük 40-60 darab olyan autóbuszt, melyek impozáns kivitelűek. Jellemzően, majd mindegyik használt beszerzés volt, kétség kívül jó állapotú, fiatal, 6-8 éves használt buszokról van szó, de ott a 6 VOLÁN társaság egybe olvasztásával közel 1000 darabos állomány jött létre, és a nagy számok törvénye értelmében a beszerzések mértékének is nagyobbnak kell lennie. Bekerítőkülsőalsófelsőn nem biztos, hogy ugyanazon életkorú és típusú és műszaki állapotú a buszok járnak, mint az ÉNYKK távolsági vonalain...
3., Kaposvár: A közel 4,2 milliárd forintos beruházás 97,5%-át KÖZOP-os pályázat útján szerezték, a maradék 105 millió forintot önerőként az önkormányzat tette hozzá.
Pécs: Nem kapott a város teljes flottacserét, nem kicsit kell fizetniük a 8 éves Volvo flottáért. A város 3,5 milliárdos hitelt vett fel, és 10 évig fogja fizetni ezt az összeget vissza. (Ha utánaszámolsz, akkor lesz egy egyen 18 éves buszflottája, és kezdődhet szinte mindent elölről...) http://www.bama.hu/baranya/kozelet/ellepik-pecset-a-volvo-autobuszok-617188
Legutóbb pedig Nyíregyházát hozták CNG buszokkal hírbe...
Kaposváron, Pécsen és Miskolcon is önkormányzati cég végzi a helyi közlekedést.
Minden városvezetés eldöntheti, hogy a lenullázás után x milliárdos hitelbe dobja a várost, van ahol megteszik ezt, van ahol nem.
A környezetbarát "zöld" beruházásokra van pályázati lehetőség, de ez azzal is, jár, hogy a megbízható és már bejáratott dízel technológia helyett gázüzem, hibrid üzem üzemeltetés várhatóan drágább lesz. De ez majd évek múltán fog vagy kiderülni vagy nem az érintettek részére.
4., A DAKK témát én nem szeretném itt feszegetni, használd a google-t találsz néhány újságcikket DAKK Zrt. beszerzések témájában.
Elnézést, ha kissé heves hangvételűre sikerült a hozzászólásom, de nagyon kíváncsi lennék a történtek okára.
Miért van az, hogy mi még mindig ősöreg autóbuszokkal kell hogy utazzunk, a KNYKK (Alba Volán, Vértes Volán) köreibe egész egyszerűen nem érkezik új autóbusz, kiszúrták a szemünket 6-6 Citaroval a két megyében. Szegedre pedig heti-havi turnusban özönlik a használt, vagy éppen teljesen új autóbusz? Ki tudja már hány különféle helyközi használt Volvo, távolsági Volvo 9700, 31 db Mercedes Tourismo, helyközi Neoplanok, érkeztek a DAKK köreibe, a városi tömegközlekedési fejlesztésekről nem is szólva. Mi történik ebben a két megyében? Miért lehet tele az ÉNYKK csili-vili Setra, Irizar vagy Mercedes buszokkal, miért kaphat Kaposvár, és Pécs teljes flottacserét, miközben az Alba Volán csipkerózsika álmát alussza?