nem tudja valaki hol lehetne megtalálni az Alba volán Mercedes Cito kisbuszát mit csináltak vele selejtezése után? azt hiszem a 29 viszonylaton használták
AOA-315 a műhelyve van . Helyette az AOA-444dolgozik a DUNAÙJVÀROS-KULCS -i vonalon AOA-458 (dùjv.helyi.) Már 3 hete ott áll a telepheny levegő nélkül, azjtòi félig benyomva. Perkátai vonalon a KWZ-100 ; ÉS A KWZ-099 Dolgozik DUNAÙJVÀROS -NAGYKARÀCSONY vonalon a KFK-859 Dolgozik . DUNAÙJVÀROS-BARACS : KFK-856 . DUNAÙJVÀROS-NAGYVENYIM : LLE-643 ; DUD-203 . MEZŐFALVA-DUNAÙJVÀROS HHR-812;AOA-318;AOA-303;LGK898
Ma is egyből eszembe jutott az eset, ahogy az szgk-val mentem át egy vasúti átjárón...
Azért a vonaton utazók helyébe se nagyon lettem volna. Hirtelen (gondolom) hosszú kürtszó, satufék, hatalmas robaj, majd az ablakon kinézve egy busz roncs...
Éppen a kanyar a gond. Jobbra kellett fordulnia az átjáróhoz, így a vonatot szinte pont szemből kellett látnia, a busz hosszú, a kanyar eléggé éles, így gyorsan nem fordulhatott. Az átjáróban elvileg nem állhatott volna úgy, ahogy a vonat elkapta az A tengely mögött a bal oldalon. Az első ajtó pedig szinte sértetlen, az A tengely szakította ki az alját, mintha a képek ezt mutatnák. De sajnos kár találgatni, majd a hivatalos vizsgálat kideríti.
Sajnálom az érintetteket.
Azt is el tudom képzelni, hogy a mozdonyvezető mit élhetett át, amikor a sötétben elékerült egy "nagy" busz, és egy pillanatra átfutott rajta, hogy sok utas...
Kavarognak bennem a gondolatok. Több lehetséges magyarázat is fölmerült bennem.
1. Nagynéném autóval hajtott a sínekre a vonat elé még 1991-ben. Magánál volt még, mikor kiszedték a mentősök a roncsból. Az utolsó szavai a mentősök elmondása alapján: "de fehéren villogott a lámpa". :(
2. Pl. ha a Nagytétényi úton a Budatétényi sorompóhoz kiállna valaki és strigulázná azt, hány buszsofőr néz vagy nem néz szét a vasúti átjáróba való behajtáskor, igen siralmas lenne az eredmény... Vidéken (pl. Szántódréves járatok) jobb arányokat tapasztaltam persze, de ott is vannak nyakmerevedéssel küszködők...
3. Pillanatnyi figyelemkiesés. Nekem is volt már ilyen a napokban, éjszakai melóból hazafelé.
4. Rosszullét.
5. Érzelmi megrázkódtatás. Mesélte nekem ismerős, hogy amikor nagyon mélyponton volt érzelmileg, nem tudja, hogy jutott el a busszal egyik végállomásról a másikra, megállt-e egyáltalán az utasoknak vagy sem...
Lehet, hogy pont emiatt történt a baleset? Rutinból, megszokásból közlekedett? Valószínűleg soha nem tudjuk meg, hogy a piros jelzés ellenére miért hajtott a sínekre...
Mint a képen látszik, pont egy kanyarban van az átjáró, feltételezésem szerint áthúzódott a bal oldali sávba, és az átjárón tért volna vissza jobbra. De érthetetlen számomra az eset, sokat jártam arra, 19 személyes kisbusszal is csak lassan bevehető a kanyar, nagy busszal még lassabban, és napi rutinja volt, valószínű a vonatot váni is kellett neki a megállóban, így érthetetlen számomra. Részvétem a családnak!
A HHR-811 lassan elkészül, ferde festéssel fog kijönni hamarosan. A GMY-395 is le van már festve, 2 hete már vezetékelték, utána jön a belső végleges összeszerelés. Ő is ferde festést kapott. A HHR-812 követni fogja a GMY-t, de amíg az nincsen készen, fehérváron nem tudnak nekiállni. A 812-nek nincsen szétrohadva az alváza, mert akkor nem lehetne forgalomba. Hidd el, voltam alatta, tudom mit beszélek. A csukló kilengésén nem kell csodálkozni, amilyen sebességgel mennek mostanában a megnövekedett forgalom miatt a kamionok, és buszok, más is kilengene. Hétfőn jött ki friss műszakiról, jó állapotban van.
Más! Olvasom, hogy a Vértesnél gerjednek a hangszórók. Érdekes a HHR-812-ben ezen a héten 2x cseréltek erősítőt, mégis gerjednek a hangszórók, ma is szét kellett húzni a vezetékeket. Ezek szerint ez a rendszer egyik gyenge pontja lesz felénk is. Pedig jó ötlet a belső hangszórók kiépítése, már csak azért is, mert a sofőrnek nem kell hátra kiabálgatni.
Ekkor még teljesen sötét van napkelte előtt, ha működött a sorompó, akkor is látni a piros fényeket a környéken, ha közvetlenül nem is látszik maga a lámpa. Ezt nem lehetett ennyire benézni. A képekből az is látszik, hogy nem keresztben, hanem jóval kisebb szögben kapta el a vonat. Hogy lehetett ott a busz ilyen pozícióban?
Tic tac busz amit irtal meg jul 16 án hogy a HHR-812NEM fogja kovetni a GMY-T mert az most kerult csak ki a lakatosok alol most van a festésen meg mire összedobják. HHR-812 MOST jott ki valamejik nap és az alváz allitolag szet van rohadva meg ha elmegy a busz mellett egy kamion vagy a hankook os busz (azis majd megy egy 90 el jobra balra jar a csuklo utani resz HHR-812esetleg majd februárba sajnos pedig ráférne a felujitas
Htibor ,Dunaujvárosban majdnem mindeggyik kocsiba benn van már a gps monitor és az utvolan kijelzo meg egy mikrofon+minden megalot be fog mondani h melyik megalo kovetkezik