Ez a kocsi 2009-ben került föl Pestre a "régi" gárdához. Itt bontották vissza a hossztartókig, és a kereszttartókig. A Molitus mérnökei, volt EAG-osok tervezték meg a megerősítést. Bár az Iveco Espana "szakemberei" is nézegették(mert ugye ők állták a költségeket), de a tervezés mégis csak a magyar mérnökökre maradt.
Az ablakmezőben az oszlopok átszakadtak, az alváz tört a túlmozgások miatt elég súlyosan. A felépítmény túlmozgását kiváltó okok a hossz-, illetve keresztartók, s a felfüggesztések környékéről indultak. A többi E94.16-osnál, illetőleg a 18-asnál nem volt ekkora a probléma, valószínűleg a 3. ajtó megléte miatt. Ezeknél a kocsiknál a tetőt és az ablakmezőben az oszlopokat rongálta a túlmozgás. Az Albás esetében a probléma távolról sem volt ugyanaz, mint az akkoriban leállított 3 db Tiszás E94.16, és E94.18-as esetében.
A kiesett, illetőleg a kiemelt oldalüvegeken(Alba-2009) egyértelműen látszott, hogy a ragasztó nem volt megfelelő minőségű, de ezt utólag már nem lehetett számon kérni a beszállítón.
A KIC-427 2010 tavaszára készült el. Az országban nem volt olyan E94.16, illetve 17-es, amely ne tört volna. Viszont az export kocsiknál nem léptek ilyen problémák. Az Albás és a Tiszások javítása a Lantánál volt, a Kunság és a Kisalföld maga eszközölte a javításokat.
(FKB-036 még flottafényű, teljesen olyan, mint ahogy Szegeden kinézett, szóval elég klassz. :) Pétfürdő - Mór járaton volt legutóbb (AAD-399 helyett), azelőtt Pusztavám - Mór.)
Hát, erre nehéz jól válaszolni, Mór az a hely, ami mindig tartogat legalább egy meglepetést... :) Ilyen volt most az EOH. :)
FKB-036-ot is megvette a Winkler (ex Tiszabusz). A Mór Kft. elvitette és elbontotta a selejtezett buszait, ezen felül úgy tudom, a BFA-158 is kuka. DUF-268 újra jár.
Kamafi vett két Setra S315-öst az MNZ-200 mellé (MOU-753, MOU-754), AOA-473-at azóta nem látni.
A 211-esek közül az utóbbi alkalmakkor csak az AZF jött, AAD és AEU nem, de cserébe újra felbukkant a FIS-061. MHZ-380 jött a Rábához egyszer, azóta kétszer nem láttam. Kevesebb O340 érkezett az ipari parkba, mint eddig.
Fehérvári vonatkozásban:
FKF-146 végre megkapta a Viszlós matricát. CCP-831 fehér/szürke lett, de a szürke sáv jóval magasabb, mint a többi kocsin, a díszlécig ér.
Árokba hajtott és kidöntött egy villanyoszlopot csütörtökön egy menetrend szerint közlekedő autóbusz a 8-as főúton Székesfehérváron. A balesetben négyen sérültek meg. A helyszíni szemle és műszaki mentés idején rendőri irányítással félpályán halad a forgalom.
Az Új Csóri út Veszprém felé vezető oldalán, nem sokkal a vasúti átjáró után történt a baleset. A székesfehérvári tűzoltók daruval emelik ki a járművet az árokból.
Az Alba Volán Zrt. közölte, hogy hatvan utas ült a Székesfehérvárról Iszkaszentgyörgyre tartó autóbuszon. A járművet tapasztalt sofőr vezette, a hét és fél éves Ikarus két hete esett át teljes műszaki vizsgálaton.
A balesetnek két súlyos és két könnyű sérültje van, a mentők kórházba vitték őket.
Igen, ez igaz. Csak mondjuk utaztam jó néhányszor "izgalmasabb" helyeken járó Conectokkal (pl. Csepel - Tököl), és azok nagyságrendekkel jobban néztek ki belülről. És a fehérváriak se rögtön lettek ilyenek, legalábbis nem így emlékszem a tíz évvel ezelőtti állapotukra. Az már egy 2.0-s változat, amikor a plafonon lévő fekete koszrétegbe tudnak ujjal belerajzolni, beleírni... :)
Fehérvárnak egy szava nem lehet a BKV-ra, ott enni lehet a padlóról ehhez képest... Az ülőlapot tenyérrel megütve úgy száll a por, hogy nem látni előre. A plafon is retkes. Ennyire a Transman se durva... Ez egy sima helyi Conecto:
Mielőtt ez elindít egy hosszú vitát, tudom, hogy az utastól lett ilyen, nem pedig a sofőrtől vagy a volántól, de az is biztos, hogy nem is tőlem, és nekem is 300 forint volt rá a jegy...
Az Transman Arrivás csuklós MAN NG-k, melyek helyi közlekedésben gurulnak alvállalkozás keretében is "még nem 9 évesek" címszóval voltak a híradásokban, amikor a fiatalabb példányok 12, az ex. linzi példányok pedig 14-15 évesek voltak.
Csak szólok, hogy ezek a gépek biztosan nem fognak az Alba Volánnál kikötni, mivel túl öregek (17 évesek), a tenderen pedig maximum 10-12 éves gépekben gondolkodnak (majd).