Keresés

Részletes keresés

lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.12 0 0 17333

Ott van már mióta. 

Előzmény: Scatty29 (17332)
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 17332
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 17331

OFF: Jah tényleg az bobalté.paff ON

Előzmény: htibor (17330)
htibor Creative Commons License 2013.12.12 0 0 17330

OFF

Sem a fórum, sem a mondanivalód címzettje nem stimmel.

ON

Előzmény: Scatty29 (17329)
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 17329

OFF

http://volanosoldalak.hu/select_volan/bakony/index_bakonyv.htm

 

Az állomány képekben link Balaton volánra linkel.

ON

Előzmény: Sir Rooth (17325)
htibor Creative Commons License 2013.12.10 0 0 17328
D 20 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 17327

A nap lényege:

 

(Az 512KB képlimitet emelhetnék fórummotorék a mindenféle dizájnolás helyett; lusta v'ok átméretezni a világosabbakat.)

D 20 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 17326

Az az ajtó eddig jól megúszta több szempontból is.
Valaki, aki nagyobb történelmi rálátás birtokosa, írhatna rendszámokat, hogy melyik kocsiké lehetett...

Előzmény: Sir Rooth (17325)
Sir Rooth Creative Commons License 2013.12.06 0 0 17325
htibor Creative Commons License 2013.12.06 0 0 17324

2013. december 15-i helyközi menetrend-módosítás hirdetménye immáron végleges formában elérhető:

http://www.albavolan.hu/letoltes/2013/ErtesitesHK-2012-2013-22.pdf

 

(Kis mértékben történtek a tervezetthez képest módosítások)

D 20 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 17323

Akkora piaca van a feliratoknak, hogy még egy kocsit kellett megfosztani tőlük?!
Olyan nagy a kereslet?
Az elmúlt évek selejtjei sem tudták fedezni...

- /kis késő délutáni aktuális morgás megvolt legalább.../

4 folyóírásos

4 nagybetűs

2 esetben csak a számok. (x évre visszamenőleg)

 

Persze régen rossz, hogy ilyeneken kiakadok; értelmesebb hobbi kéne,

egyre többször leírom mostanában...

 

 

 

Aron_son Creative Commons License 2013.12.03 0 0 17322

Szia!

 

Küldtem párat az adatlapodon megadott e-mail címedre.

Előzmény: HammerTemplar (17321)
HammerTemplar Creative Commons License 2013.12.03 0 0 17321

Kedves topiktársak!

 

Egy különös kérdéssel fordulnék Hozzátok. A Dunaújvárosi Főiskola kiadványt szerkeszt ide látogató külföldi hallgatók számára, melyben hasznos információkkal látjuk el őket, többek között a buszok közlekedésével kapcsolatban. Ehhez lenne szükségünk illusztratív fényképre, mely Újvároshoz kötődő helyi/helyközi, esetleg távolsági buszokat ábrázol. Lehet művészi (pl: szándékosan elhomályosított) kép, de lehet egyszerű, jókor, jó helyen elkapott buszfotó is. Tudom, hogy közületek többen foglalkoznak buszfotózással, ezért merek Hozzátok fordulni. Az interneten található képek nem jók, mert kicsik és kis felbontással bírnak (ide nagy méetű,  250-300 dpi-s kép kéne), illetve nem biztos, hogy tulajdonosuk hozzájárulna felhasználásukhoz. Olyanok jelentkezését várom, akiknek ez nem okozna problémát, hogy egy képük honorárium nélkül nyomtatásban megjelenne egy ilyen kis füzetben. Remélem nem kértem lehetetlent, és tudtok segíteni ebben.

 

Köszönettel:

 

Kiss Dániel (HammerTemplar)

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 17320

különjáratba már tizen éve nem jött új busz.............:-((

 

Távolságiba már 6 éve nem jött új busz..................:-((

 

Helyközibe már 5 éve nem jött új busz................:-(((

 

Városiba már 4 éve nem jött új busz...................:-((

 

Előzmény: htibor (17319)
htibor Creative Commons License 2013.12.03 0 0 17319

Különjárat:

IHX-885 Volvo Jonckheere Arrow, 2002 Dunaújváros

HNY-561 Mercedes Tourismo, 2001 Mór

HNY-562 Mercedes Tourismo, 2001 Székesfehérvár

 

Távolsági/helyközi:

KWZ-099, Alfa Regio(15m), 2007 Dunaújváros

KWZ-100, Alfa Regio(15m), 2007 Dunaújváros

KNR-768, Alfa Regio(15m), 2006 Székesfehérvár

KNR-769, Alfa Regio(15m), 2006 Székesfehérvár

 

Elővárosi/helyközi:

LGP-941 Alfa Regio LE, 2008 Székesfehérvár(Enying)

LGP-944 Alfa Regio LE, 2008 Székesfehérvár(Enying)

LHL-988 Alfa Regio LE, 2008 Székesfehérvár

LHL-989 Alfa Regio LE, 2008 Székesfehérvár

LHL-990 Alfa Regio LE, 2008 Székesfehérvár

LHL-991 Alfa Regio LE, 2008 Dunaújváros

LHL-992 Alfa Regio LE, 2008 Dunaújváros

LHL-993 Alfa Regio LE, 2008 Dunaújváros

LHL-994 Alfa Regio LE, 2008 Dunaújváros

 

Városi:

LMF-369 Alfa Civis, 2009 Székesfehérvár helyi

LMF-370 Alfa Civis, 2009 Székesfehérvár helyi

KXM-051, Alfa Localo, 2009 Széksefehérvár helyi(2007-es gyártás)

Előzmény: RIKA424 (17318)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 17318

Mikor érkezett az Alba Volánhoz utoljára, gyári, új :

 - Különjárati autóbusz ?

 - Távolsági busz ?

 - Helyközi busz ?

 - Elővárosi busz ?

 - városi busz ?

 

Melyik kategóriából, melyik évben ?

 

 

lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.02 0 0 17317

Juhéj! :)))) 

Előzmény: HumbiZozo (17316)
HumbiZozo Creative Commons License 2013.12.02 0 0 17316
Balázs1 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 17315

A mostani helyközi módosítások alapvetően tetszenek, alaposan átgondolt javítgatások.

 

Számomra érdekesség, hogy újra lesz annamajori betérés, ezt a megszűnése óta hiányolták, és aligha a BV Intézet feladata a szociális / iskolai céllal utazni vágyók szállítása.

 

Örömteliek a pesti forgalombeli újdonságok is, bár a budaörsi benzinkutas megállásnak elsőre nem jósolnék nagy jövőt.

 

A közgyűlés okosságai viszont szélsőségesen nem tetszenek: addig még elfogadom, hogy a buszpályaudvar idei felújítását mi, laikusok nem tudjuk megítélni, hogy kellően sok idő telt-e el az átadás óta, bár a "fehérvári polgárok" naponta erről beszéltek, egész nyáron ("minek felújítani, most adták át"). De az, hogy a felújítást követően rendezvényközponttá minősüljön át, újabb rövid időn belül, szerintem már jogosan fog szemet szúrni a lakosságnak.

 

A mostani pályaudvar kedvező helyzetéről megannyiszor értekeztünk már itt. Éreztem, hogy az új vonatoknak az is a burkolt célja, hogy lám, Kőbánya-Kispest ~= Népliget (M3 csatlakozás), Ferencváros még inkább Népliget (1V), Petőfi híd, az egyetemekkel, ugyan kit érdekel, Kosztolányi elérhető Kelenföldről, Sasadi = Kelenföld, és így lehet megint párhuzamosságról beszélni. Igaz ugyan, hogy a Király sor és a Zombori így is kevesli az ott megálló buszok számát, a helyi közlekedés esti hiányosságairól meg nincs nap, hogy ne szólna valamelyik utas, de ez megint sokadrangú lesz.

 

Kelenföldig 40 perc vagy Sasadiig 50, nekem nem nagy különbség, az állandó vasúti fennakadásokról nem is beszélve, arról is volt szó. Ha már a helyi közlekedés 10-30 percét hozzáadjuk, akkor megint a vasút kerül hátrányba.

 

Nem kívánom senki nézetét vitatni, de szerintem a 4-es metró elindulása nem lesz ekkora hatással a Fehérvár - Pest utasokra. Aki ebben az irányban mozgott, prímán megoldotta 49-es villamossal vagy a 7-es családdal. Rövid vonal, rengeteg, sűrűn elhelyezett megállóval, le/fel sétával az alagútba. Persze, jó lesz, ha végre átadják, de távolsági hatását én nem becsülném ennyire nagyra.

 

Az is elgondolkodtató szerintem, hogy a néhány, vasútállomásig meghosszabbított helyközi járatot is visszavágták a Piac térig, alacsony kihasználtság miatt.

 

Ez nyilván egy önző, személyes vélemény is részemről, noha próbáltam objektíven írni. Persze, kész a vasút, előnyben fogják részesíteni, de nem is annyira az utasok, hanem azok, akik pénzt fektettek bele. Zalásban már írtam ezt, az esetleges ottani hatások kapcsán. A buszok kihasználtsága, népszerűsége az utasok körében, szerintem nagyon is jól mérhető, csak fel is kéne használni a tapasztalatokat. Nem utolsó sorban, amíg a buszbérlet pótdíjmentes, addig a vasúti bérlet nem éppen, már ha gyorsvonattal is szeretne utazni az ember, ami talán az egyetlen lesz, ami tényleg lenyomja a buszt...

Előzmény: htibor (17314)
htibor Creative Commons License 2013.11.29 0 0 17314

Mai nap közgyűltek Székesfehérváron.

 

A témák között megbújt egy topicot érintő "Székesfehérvár Intermodális Regionális Közösségi Közlekedési Központtovábbtervezésre javasolt változatának kiválasztásár" cím is.

 

Az előterjesztés elérhető itt:

 

Részlet ebből, kommentet nem teszek:

"A Vasútállomás szerepe a jövőben várhatóan fel fog értékelődni, Székesfehérvár – Budapest viszonylatban előnybe kerülése várható a helyközi buszjáratokkal szemben. Már a 2014. évi Máv Start Zrt. menetrend is ebbe az irányba mutat, a Székesfehérvárról közvetlen Kőbányára közlekedő személyvonatok beállításával. Így 2014-ben egy átszállással lesz elérhető a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Budapest keleti városrészei, valamint az ország keleti felébe induló vonatokra közvetlenül lesz biztosítva az átszállás. Ezen kívül az is kedvező, hogy a járatok az óránként közlekedő személyvonatok között félidőben közlekednek, így félóránként eljutást biztosítanak Kelenföldre! A beállított plusz járatokkal a reggeli csúcsidőszakban (6-8 óra) a jelenleg 7 vonat helyett 10, a délutáni csúcsidőszakban (16-18óra) pedig 7 helyett 13 járat áll majd a rendelkezésre Kelenföld – Székesfehérvár viszonylatban.

Ezen intézkedésekkel a Vasútállomás szerepe megnőhet a városon belül, mivel így Kelenföldre a gyorsjárati buszoknál kényelmesebb és gyorsabb (40 perc) lesz az eljutás, és Budapesten belül is több célpont (pl. Kőbánya) lesz közvetlenül elérhető. A 4-es metró üzembe helyezésével Budapest belvárosa 50-55 perc alatt lesz elérhető. A szolgáltatási szint emelkedése minden bizonnyal felértékeli a vasúti közlekedést, várhatóan a lakossági igények az eljutás és parkolás tekintetében növekedni fognak.

Ezért is fontos, hogy ne álljon le a Közösségi Közlekedési Központ tervezése, hogy előre tudjuk a megoldásokat a jelentkező kihívásokra. A Piac téri autóbusz-pályaudvar vasútállomásra helyezésével a Piac tér felől érkező helyközi buszok továbbra is megállnának a Piac téren, de a Vasútállomásig közlekedve kedvező lehetőség adódik az átszállásra.

A Piac téri autóbusz-állomás helyét a város más célokra, pl. turizmus, rendezvények céljára tudná hasznosítani.

A továbbtervezéshez szükséges forrás igénylésére még ebben az évben van lehetőség a KÖZOP keretén belül, de ez a forrás nem finanszírozhat új gimnázium tervezést."

htibor Creative Commons License 2013.11.29 0 0 17313

2013.12.15-től tervezett helyközi módosítások:

http://www.albavolan.hu/letoltes/2013/ErtesitesHK-2012-2013-22.pdf

htibor Creative Commons License 2013.11.26 0 0 17312

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
Alba Volán Autóbuszközlekedési Zrt.

A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása:
Szállítással vegyes vállalkozási szerződés valós idejű utas tájékoztatási és forgalomirányítási rendszer fejlesztése és kapcsolódó szolgáltatások (telepítés, beüzemelés, oktatás) megrendelése tárgyában.

Teljes mennyiség:
Forgalomirányítási és utasinformációs rendszer fejlesztése.
Központi kommunikációs modul és szerver (1 db):
— redundáns kommunikációs szerver;
— interfészek biztosítása a vállalati rendszerekhez;
— Transmodel adatbázis, Transexchange és SIRI interfész;
— mobil kommunikáció biztosítása a járműfedélzet irányába;
— telepítés, beüzemelés, oktatás.
Forgalomirányítási központi modul (1 db):
— Korlátlan forgalomirányítói munkaállomási kliens licensszel.
Fedélzeti kommunikációs köpont (210 db):
— GPS és legalább GPRS/3G képességű modulokkal;
— A jelenleg felszerelt 60 db egységből 30 db integrálásával vagy cseréjével;
— Új és korábban felszerelt utasinformációs kijelzők és hangos utastájékoztatás vezérlésével.
Fedélzeti kommunikációs egységek felszerelése (210 db).
Intelligens járműfedélzeti konzol és számítógép (240 db):
— Járművezetői interakció, kijelzések, kommunikáció vezérlés biztosítása;
— Interfész biztosítása pénztárgép modul felszereléséhez;
— Telepítés, üzembe helyezés, oktatás.
Fedélzeti konzol felszerelése (240 db).
Járműfedélzeti első kijelző (171 db).
Járműfedélzeti oldalsó kijelző (109 db).
Járműfedélzeti hátsó kijelző (18 db).
Kijelzők felszerelése (298 db).
Megállóhelyi zászlós kijelző (7 db).
— Elektromos ellátás kiépítése.
Megállóhelyi napelemes zászlós kijelző (5 db).
Állomási vitrines kijelző (3 db).
Fedélzeti hangos utasinformáció (49 db szóló, 39 csuklós):
— Erősítős, 2+1 hangszóró, mikrofon;
— Szerelési díjjal együtt.
Fedélzeti hangosító rendszer javítása vagy cseréje anyag + munkaköltség (56 db).
Utasinformációs rendszer szoftver (1 db).

Bírálati szempontok
A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás
Ajánlattételi vagy részvételi határidő
14.1.2014 - 14:00

TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:398503-2013:TEXT:HU:HTML

HumbiZozo Creative Commons License 2013.11.25 0 0 17311

Az alábbi cikk:

http://index.hu/bloghu/omnibusz/2013/11/24/ikarus_az_autobuszok_biztonsagaert

egy Dunaújváros melletti balesettel példálózik. Tud erről valaki valami közelebbi infót, linket?

DUD-554 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 17310

Tegnapelőtt voltam fehérváron , de csak 256-os tartalékok voltak szolgálatban. DUD-689 esetében lehet h több esélyed lesz.

Előzmény: Sir Rooth (17309)
Sir Rooth Creative Commons License 2013.11.22 0 0 17309

Esetlegesen nem láttátok kint mostanság a GKZ-107 / DUD-689 párost?
Holnap tervbe van véve a lemenetel, jól jönne egy kis infó róluk :)

Balázs1 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 17308

Javítom magam: eddig minden, általam látott, Fehérvárt érintő vonatpótlásra...

Előzmény: Balázs1 (17307)
Balázs1 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 17307

Szerintem nem. Eddig minden, Fehérvárt érintő vonatpótlásra a szokásos maszekok érkeztek.

 

Inkább az lesz érdekes, hogy a hirdetmény szerint a pótlóbusz bemegy Dinnyés, vasúti megállóhelyhez, szóval az első járat lesz, amelyik felavatja a buszfordulót. :) Na persze használták már mások is, de buszjárat tudtommal még nem tért be oda, mert amelyik átmegy a településen, annak jobb hely is kínálkozik az utascserére.

Előzmény: RIKA424 (17306)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 17306

ALBA Volán adja a fehérvárról induló buszokat ?

 

Előváros, ritkán alkalmazott hosszú távolságú vonatpótlással :

 

Az új vasúti jelző- és biztosítóberendezés próbái miatt szombat este kilenc órától vasárnap hajnalig a Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonalat lezárják a vonatközlekedés elől.

 

Szombat éjjel a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek a Budapest-Székesfehérvár vonalon - tájékoztatta a Mávinform sajtóügyeletese pénteken az MTI.

 

Kavalecz Imre közölte: a Kelenföld és Székesfehérvár közötti szakaszon szombat este 9 órától vasárnap hajnalig szünetel a vonatközlekedés.

 

Emiatt Kelenföldről Székesfehérvárra 21.35-kor, 22.35-kor és 23.35 órakor, Székesfehérvárról Kelenföldre 21.09-kor, 22.15-kor, 22.39 órakor, valamint vasárnap hajnali 2.39 órakor indul vonatpótló autóbusz.

 

Az autóbuszok megállási helyeit részletesen tartalmazzák a vasúti hirdetmények, amelyek elérhetők a MÁV-Start honlapján.

Mihál Creative Commons License 2013.11.20 0 0 17305

Igen? Már tudsz valamit?

 

Az új MÁV-menetrendhez már hozzáfértem. El is képedtem azonnyomban: Tárnok-Kelenföld között óránként 4 vonatból 3 gyakorlatilag egy szerre megy (10 percen belül), továbbá a Martonv.-Fehérvár közti részről nincs közvetlen vonat az Érd-alsó és Kelenföld közötti egyik megállóhelyre se!

Előzmény: htibor (17302)
htibor Creative Commons License 2013.11.20 0 0 17304

Köszi. Majd ha mindegyik Volán kiadja a hirdetményét, akkor érdemes csak vele foglalkozni :)

Előzmény: M41 6212 (17303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!