Az az ajtó eddig jól megúszta több szempontból is. Valaki, aki nagyobb történelmi rálátás birtokosa, írhatna rendszámokat, hogy melyik kocsiké lehetett...
Egy különös kérdéssel fordulnék Hozzátok. A Dunaújvárosi Főiskola kiadványt szerkeszt ide látogató külföldi hallgatók számára, melyben hasznos információkkal látjuk el őket, többek között a buszok közlekedésével kapcsolatban. Ehhez lenne szükségünk illusztratív fényképre, mely Újvároshoz kötődő helyi/helyközi, esetleg távolsági buszokat ábrázol. Lehet művészi (pl: szándékosan elhomályosított) kép, de lehet egyszerű, jókor, jó helyen elkapott buszfotó is. Tudom, hogy közületek többen foglalkoznak buszfotózással, ezért merek Hozzátok fordulni. Az interneten található képek nem jók, mert kicsik és kis felbontással bírnak (ide nagy méetű, 250-300 dpi-s kép kéne), illetve nem biztos, hogy tulajdonosuk hozzájárulna felhasználásukhoz. Olyanok jelentkezését várom, akiknek ez nem okozna problémát, hogy egy képük honorárium nélkül nyomtatásban megjelenne egy ilyen kis füzetben. Remélem nem kértem lehetetlent, és tudtok segíteni ebben.
A mostani helyközi módosítások alapvetően tetszenek, alaposan átgondolt javítgatások.
Számomra érdekesség, hogy újra lesz annamajori betérés, ezt a megszűnése óta hiányolták, és aligha a BV Intézet feladata a szociális / iskolai céllal utazni vágyók szállítása.
Örömteliek a pesti forgalombeli újdonságok is, bár a budaörsi benzinkutas megállásnak elsőre nem jósolnék nagy jövőt.
A közgyűlés okosságai viszont szélsőségesen nem tetszenek: addig még elfogadom, hogy a buszpályaudvar idei felújítását mi, laikusok nem tudjuk megítélni, hogy kellően sok idő telt-e el az átadás óta, bár a "fehérvári polgárok" naponta erről beszéltek, egész nyáron ("minek felújítani, most adták át"). De az, hogy a felújítást követően rendezvényközponttá minősüljön át, újabb rövid időn belül, szerintem már jogosan fog szemet szúrni a lakosságnak.
A mostani pályaudvar kedvező helyzetéről megannyiszor értekeztünk már itt. Éreztem, hogy az új vonatoknak az is a burkolt célja, hogy lám, Kőbánya-Kispest ~= Népliget (M3 csatlakozás), Ferencváros még inkább Népliget (1V), Petőfi híd, az egyetemekkel, ugyan kit érdekel, Kosztolányi elérhető Kelenföldről, Sasadi = Kelenföld, és így lehet megint párhuzamosságról beszélni. Igaz ugyan, hogy a Király sor és a Zombori így is kevesli az ott megálló buszok számát, a helyi közlekedés esti hiányosságairól meg nincs nap, hogy ne szólna valamelyik utas, de ez megint sokadrangú lesz.
Kelenföldig 40 perc vagy Sasadiig 50, nekem nem nagy különbség, az állandó vasúti fennakadásokról nem is beszélve, arról is volt szó. Ha már a helyi közlekedés 10-30 percét hozzáadjuk, akkor megint a vasút kerül hátrányba.
Nem kívánom senki nézetét vitatni, de szerintem a 4-es metró elindulása nem lesz ekkora hatással a Fehérvár - Pest utasokra. Aki ebben az irányban mozgott, prímán megoldotta 49-es villamossal vagy a 7-es családdal. Rövid vonal, rengeteg, sűrűn elhelyezett megállóval, le/fel sétával az alagútba. Persze, jó lesz, ha végre átadják, de távolsági hatását én nem becsülném ennyire nagyra.
Az is elgondolkodtató szerintem, hogy a néhány, vasútállomásig meghosszabbított helyközi járatot is visszavágták a Piac térig, alacsony kihasználtság miatt.
Ez nyilván egy önző, személyes vélemény is részemről, noha próbáltam objektíven írni. Persze, kész a vasút, előnyben fogják részesíteni, de nem is annyira az utasok, hanem azok, akik pénzt fektettek bele. Zalásban már írtam ezt, az esetleges ottani hatások kapcsán. A buszok kihasználtsága, népszerűsége az utasok körében, szerintem nagyon is jól mérhető, csak fel is kéne használni a tapasztalatokat. Nem utolsó sorban, amíg a buszbérlet pótdíjmentes, addig a vasúti bérlet nem éppen, már ha gyorsvonattal is szeretne utazni az ember, ami talán az egyetlen lesz, ami tényleg lenyomja a buszt...
A témák között megbújt egy topicot érintő "Székesfehérvár Intermodális Regionális Közösségi Közlekedési Központtovábbtervezésre javasolt változatának kiválasztásár" cím is.
"A Vasútállomás szerepe a jövőben várhatóan fel fog értékelődni, Székesfehérvár – Budapest viszonylatban előnybe kerülése várható a helyközi buszjáratokkal szemben. Már a 2014. évi Máv Start Zrt. menetrend is ebbe az irányba mutat, a Székesfehérvárról közvetlen Kőbányára közlekedő személyvonatok beállításával. Így 2014-ben egy átszállással lesz elérhető a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Budapest keleti városrészei, valamint az ország keleti felébe induló vonatokra közvetlenül lesz biztosítva az átszállás. Ezen kívül az is kedvező, hogy a járatok az óránként közlekedő személyvonatok között félidőben közlekednek, így félóránként eljutást biztosítanak Kelenföldre! A beállított plusz járatokkal a reggeli csúcsidőszakban (6-8 óra) a jelenleg 7 vonat helyett 10, a délutáni csúcsidőszakban (16-18óra) pedig 7 helyett 13 járat áll majd a rendelkezésre Kelenföld – Székesfehérvár viszonylatban.
Ezen intézkedésekkel a Vasútállomás szerepe megnőhet a városon belül, mivel így Kelenföldre a gyorsjárati buszoknál kényelmesebb és gyorsabb (40 perc) lesz az eljutás, és Budapesten belül is több célpont (pl. Kőbánya) lesz közvetlenül elérhető. A 4-es metró üzembe helyezésével Budapest belvárosa 50-55 perc alatt lesz elérhető. A szolgáltatási szint emelkedése minden bizonnyal felértékeli a vasúti közlekedést, várhatóan a lakossági igények az eljutás és parkolás tekintetében növekedni fognak.
Ezért is fontos, hogy ne álljon le a Közösségi Közlekedési Központ tervezése, hogy előre tudjuk a megoldásokat a jelentkező kihívásokra. A Piac téri autóbusz-pályaudvar vasútállomásra helyezésével a Piac tér felől érkező helyközi buszok továbbra is megállnának a Piac téren, de a Vasútállomásig közlekedve kedvező lehetőség adódik az átszállásra.
A Piac téri autóbusz-állomás helyét a város más célokra, pl. turizmus, rendezvények céljára tudná hasznosítani.
A továbbtervezéshez szükséges forrás igénylésére még ebben az évben van lehetőség a KÖZOP keretén belül, de ez a forrás nem finanszírozhat új gimnázium tervezést."
Név, cím és kapcsolattartási pont(ok) Alba Volán Autóbuszközlekedési Zrt.
A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása: Szállítással vegyes vállalkozási szerződés valós idejű utas tájékoztatási és forgalomirányítási rendszer fejlesztése és kapcsolódó szolgáltatások (telepítés, beüzemelés, oktatás) megrendelése tárgyában.
Teljes mennyiség: Forgalomirányítási és utasinformációs rendszer fejlesztése. Központi kommunikációs modul és szerver (1 db): — redundáns kommunikációs szerver; — interfészek biztosítása a vállalati rendszerekhez; — Transmodel adatbázis, Transexchange és SIRI interfész; — mobil kommunikáció biztosítása a járműfedélzet irányába; — telepítés, beüzemelés, oktatás. Forgalomirányítási központi modul (1 db): — Korlátlan forgalomirányítói munkaállomási kliens licensszel. Fedélzeti kommunikációs köpont (210 db): — GPS és legalább GPRS/3G képességű modulokkal; — A jelenleg felszerelt 60 db egységből 30 db integrálásával vagy cseréjével; — Új és korábban felszerelt utasinformációs kijelzők és hangos utastájékoztatás vezérlésével. Fedélzeti kommunikációs egységek felszerelése (210 db). Intelligens járműfedélzeti konzol és számítógép (240 db): — Járművezetői interakció, kijelzések, kommunikáció vezérlés biztosítása; — Interfész biztosítása pénztárgép modul felszereléséhez; — Telepítés, üzembe helyezés, oktatás. Fedélzeti konzol felszerelése (240 db). Járműfedélzeti első kijelző (171 db). Járműfedélzeti oldalsó kijelző (109 db). Járműfedélzeti hátsó kijelző (18 db). Kijelzők felszerelése (298 db). Megállóhelyi zászlós kijelző (7 db). — Elektromos ellátás kiépítése. Megállóhelyi napelemes zászlós kijelző (5 db). Állomási vitrines kijelző (3 db). Fedélzeti hangos utasinformáció (49 db szóló, 39 csuklós): — Erősítős, 2+1 hangszóró, mikrofon; — Szerelési díjjal együtt. Fedélzeti hangosító rendszer javítása vagy cseréje anyag + munkaköltség (56 db). Utasinformációs rendszer szoftver (1 db).
Bírálati szempontok A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás Ajánlattételi vagy részvételi határidő 14.1.2014 - 14:00
Szerintem nem. Eddig minden, Fehérvárt érintő vonatpótlásra a szokásos maszekok érkeztek.
Inkább az lesz érdekes, hogy a hirdetmény szerint a pótlóbusz bemegy Dinnyés, vasúti megállóhelyhez, szóval az első járat lesz, amelyik felavatja a buszfordulót. :) Na persze használták már mások is, de buszjárat tudtommal még nem tért be oda, mert amelyik átmegy a településen, annak jobb hely is kínálkozik az utascserére.
Előváros, ritkán alkalmazott hosszú távolságú vonatpótlással :
Az új vasúti jelző- és biztosítóberendezés próbái miatt szombat este kilenc órától vasárnap hajnalig a Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonalat lezárják a vonatközlekedés elől.
Szombat éjjel a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek a Budapest-Székesfehérvár vonalon - tájékoztatta a Mávinform sajtóügyeletese pénteken az MTI.
Kavalecz Imre közölte: a Kelenföld és Székesfehérvár közötti szakaszon szombat este 9 órától vasárnap hajnalig szünetel a vonatközlekedés.
Emiatt Kelenföldről Székesfehérvárra 21.35-kor, 22.35-kor és 23.35 órakor, Székesfehérvárról Kelenföldre 21.09-kor, 22.15-kor, 22.39 órakor, valamint vasárnap hajnali 2.39 órakor indul vonatpótló autóbusz.
Az autóbuszok megállási helyeit részletesen tartalmazzák a vasúti hirdetmények, amelyek elérhetők a MÁV-Start honlapján.
Az új MÁV-menetrendhez már hozzáfértem. El is képedtem azonnyomban: Tárnok-Kelenföld között óránként 4 vonatból 3 gyakorlatilag egy szerre megy (10 percen belül), továbbá a Martonv.-Fehérvár közti részről nincs közvetlen vonat az Érd-alsó és Kelenföld közötti egyik megállóhelyre se!