A maga módján extra dolog. :) Csak nem a vonal, hanem a járat érdekes (a 19.05-ös indulás). Amennyire ismerjük a kocsit, csak iskolás reggeleken dolgozik (kettő és felet fordul), utána kint pihen Dunaegyházán. Ezért amit láttál és amit Áron írt az előbb mégis arra utal, hogy érdekes a jelenség. Vagy ez is az AOA feladata (lett), és én nem tudtam róla, ez is elképzelhető.
Tervbe volt véve többször is, főleg a századforduló környékén. Az akkoriban gyorsan fejlődő, városiasodó Székes-Fejérvár lakossága részéről mind nagyobb igény fogalmazódott meg helyi menetrendszerű közlekedés létrehozására, s ezt a városatyák kezdetben kizárólag villamos üzemeltetésével képzelték el.
(A századelőn az országban ugyanakkor több nagyobb városban is elindult már az autóbusz-közlekedés – Miskolcon 1903-ban, Aradon 1908-ban. Erre a fejéri megyeszékhelyen viszont csak a két világégés közötti időkben került sor.) Fehérvárott egy konkrét ajánlat 1913-ban érkezett villamosvasút létesítésére; az angol H. St. John Dick & Co. műszaki vállalat részvénytársasági alapon szervezte volna meg a villamosközlekedést a városban. A „nagy háború” kirobbanásának előszele azonban meghiúsította ezeket a terveket.
A Horthy-korszak vége felé pedig már nagyszabású elképzelések léteztek villanyos közlekedés kialakítására, bár ekkoriban immár nem kötött pályás módozatot részesítették előnyben. A korban 50 000-es lélekszámú Székesfehérvár villanytelepének fejlesztése kapcsán igazi metropolita terveket vizualizáltak: trolibuszhálózatot létesítettek volna a városban, továbbá a környező településekre is – így a Velencei-tó irányába – trolivezetékeket építettek volna ki. Ezek a grandiózus elképzelések úgyszintén egy közelgő világháború miatt nem valósulhattak meg.
Hmm... Akkor abból a kiadványból rémlik talán az, hogy Dújv-ban is "akartak" valami villanyos közlekedést a vasgyár koszát ellensúlyozandó még nagyon a kezdetekben...
1991-ben készült egy tanulmány, a városban trolibuszközlekedés létrehozására. 8 vonal lett volna, ami három ütemben valósult volna meg. Elsősorban a gerincjáratok lettek volna trolivonalak. Akkori összegben 610 millió forintra lett becsülve a bekerülési összeg.
Forrás: "A mi fél évszázadunk" - a Volán 50 éves évfordulójára kiadott emlékkönyv.