Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16846

EUROPHOTO-éktól: 1960, 31-es a vasútállomáson.

 

(Persze, hogy nincs ilyen mondjuk 1990-ből...)

htibor Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16845

A jelenlegi kettőből a központi váróteremből induló marad meg, és szélesítése szerepel a tervekben kettő lifttel a teremből az aluljáróba. Az aluljáróból a kettő vágány által közrefogott peronokról az aluljáró közepén lesz külön-külön lift. A másik aluljáró ami az "érkező kocsiállásokkal" szemben van, utasforgalom számára megszűnik, kábelalagútként fog szolgálni.

(Persze mindez "ha" módban, nyertes pályázat esetén)

Előzmény: LMB-706 (16843)
D 20 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16844

Ez a vasúthoz kényszerítsük az autóbuszpályaudvart dolog mindig feléled...
Dújv-ban is van talonban sok-sok éve egy ilyen elgondolás...
Anno ki is irtották a vasútállomás előtti parkból a fákat, bokrokat hajléktalanokat;

többen azt feltételezték, hogy indul a projekt, de még nem...

 

Előbb a városházatér kereszteződés lesz körforgó, meg divatszökőkút...

 

Sz'al...

Előzmény: Balázs1a (16842)
LMB-706 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16843

8) Illene még egy peronaluljárót építeni a vasút felől, de ilyesmi nincs is a tervben. 

Előzmény: Balázs1a (16842)
Balázs1a Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16842

Amit most leírok, saját vélemény, nem objektív kritika:

 

1) A tervezett buszpályaudvar a rendelkezésre álló helyből a maximumot hozza ki, ez feltétlenül pozitív. A terv, így papíron, tetszik. Viszont:

2) A jelenlegi pályaudvar központi fekvésű, közel minden hivatalhoz, egészében a belvároshoz, a plázához és több (nagy kiterjedésű) lakótelephez. Nem régen lett teljesen felújítva, rendelkezik parkolóval, de a pláza teteje is rendkívül közel esik. Több iskola is található a vonzáskörzetben, a kollégiumokkal együtt. Ezek egyike sincs meg a vasútállomáson, kivéve persze azt az egy általános- és középiskolát, illetve az egy gimnáziumot. (OFF Na meg a mi állatorvosi rendelőnket. :) ON)

3) A tervezett pályaudvaron a parkolóhelyek kínálata a jelenleginél is kevesebb, pedig aki járt már a vasút környékén, az tudja, hogy most is telt ház van általában. Ha a buszpályaudvar is kikerül, az autók száma megsokszorozódik, a következő okok miatt:

- A helyi közlekedés drága, figyelembe véve, hogy sokan csak a vasútig / helyközi buszig utaznának a helyi járattal. Ezért inkább kimennek kocsival a pályaudvarra, és onnan tömegközlekednek. Ezzel nincs is baj, nyilván ezért épülnek a P+R parkolók, hogy a helyben gépjárművel közlekedők átszállhassanak a tömegközlekedési eszközökre. Ehhez ez a parkoló kicsi lesz, vagy fizetős, ami szerintem felháborító lenne, mivel ellentétes a tömegközlekedésre szoktatás eszméjével.

- A vasút közelében nincs semmi, még lakóházból is kevés. Ezért és a fentiek miatt többen kényszerülnek kocsiba, mint a jelenlegi pályaudvar esetében, ahol két lakótelep is a vonzáskörzetbe esik.

4) A vasútállomásról induló helyközi járatainkon (most már csak off járat) érdemes utasszámlálást végezni (tudom, hogy volt ilyen). Hányan szállnak fel a vasúton, és hányan utána a buszpályaudvaron? És fordítva, a leszállók esetén, ugyanígy érdemes számolni.

5) OFF Most már nyilvánvaló számomra, hogy Fehérvár el akarja nyerni a világ legtöbb körforgalmával rendelkező városa címet. Bizonyára hatalmas biztonsági kockázatok rejlenek az összes hagyományos kereszteződésben, ezért kell ehhez a projekthez is kizárólag körforgalmú csomópontot építeni. Félreértés ne essék, rengeteg előnyét látom a körforgalmaknak, de az, ami Fehérváron megy, túlzás. Néhány körforgalmunk nem is érdemi csomópont, mivel nincs becsatlakozó út, csak "biztosítva van az elméleti lehetősége". ON

6) A tervezett pályaudvar ugyan a lehető legnagyobb, mégsem érzem elég tágasnak a helyi- és helyközi buszok tárolására. A jelenlegi pályaudvaron sem férnek el, a vidámparktól az Auchanig állnak a buszok. A vasút környékén még nehézkesebbnek érzem a tárolást, talán a Mártírokon férnek el még, a szélső sávokban. Ahol ugye személygépkocsik fognak állni, mivel kicsi lesz a parkoló.

7) A Palotai úton biztosítható a helyi közlekedés úgy, hogy a járatok érintik a buszpályaudvart, de ezért nem kényszerülnek kitérőre. Elég sok átló útjába beleesik a jelenlegi pályaudvar (Auchan - Feketehegy, Rádiótelep - Öreghegy, stb.). A vasútállomás az elképzelt útvonalak esetében legtöbbször csak kitérővel ejthető útba. Helyközi járatok kapcsán is hasonló a helyzet.

 

Ezek, még egyszer, csak első gondolatok a terv láttán, amely tetszene, ha nem Fehérvárról lenne szó. Móron miért nem akar senki intermodális csomópontot? Van vasútja, vajon miért nem kerül ki oda a helyközi pályaudvar? Nem olyan túl nagy a különbség... Amiért Baracskán is van létjogosultsága a helyi járatnak, mert elég megnézni, hol helyezkedik el az intermodális csomópont, és hol laknak a baracskaiak.

 

D 20 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16841

Szerintem itt valami nem stimmel.
Nem feltétlen exAlbás kocsiról van az a semmitmondó kép.
Holnap, ha nem feljtem el, elbóklászok a térképen megadott részre...

(Nem ám körbefotózta volna a tag, ááá...)

Előzmény: DUD-554 (16840)
DUD-554 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 16840
htibor Creative Commons License 2013.03.22 0 0 16839

Kiválasztotta a Regionális Közösségi Közlekedési Központ fejlesztési változatát a város közgyűlése

http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_107828

 

"...a nyílt ülés egyik legfontosabb napirendi pontjaként kiválasztotta a Székesfehérvári Intermodális Regionális Közösségi Közlekedési Központ fejlesztési változatát. A képviselők a központnak a Béke tér nyugati oldalán történő elhelyezését támogatták. A 7,3 milliárd forintból megvalósuló projektről a közgyűlést követően dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy az elfogadott változat érintetlenül hagyja a Vasvári Pál Gimnázium épületét. „Azt támogatjuk, hogy a vasút túloldalán valósuljanak meg a szükséges fejlesztések, többek között az őrzött parkolók kialakítása és a buszállomás bővítése. A következő évek egyik legfontosabb városfejlesztési beruházásának tartom, hogy a Mártírok útját mind gyalogos, mind gépkocsiforgalom lebonyolítására alkalmas felüljáró kösse össze a vasút déli területeivel. A sztráda és a vasút között óriási, rendkívül értékes terület van szabadon. A vasút ma ezt a területet kettészeli és nehezen tud fejlődni a túloldali rész.” - emelte ki Székesfehérvár polgármestere, aki szerint azért volt sürgős a közgyűlési döntés, hogy a végleges tervek elkészítésére is forrást kapjon Székesfehérvár, így a 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban már nem a tervek, hanem a megvalósítás is realitás lehet."

 

Tervrajz

 

Déli tehermentesítő úttal együttes tervrajz

Volvik Creative Commons License 2013.03.21 0 0 16838

Volt már olyan, hogy cserélgették az autókat, a '497 volt már tavaly 'újvárosban egy jó ideig. Szvsz ott nem volt autó, a 'fehérváriak pedig rendesek voltak és adtak egyet kölcsönbe. (Az iróniát az 'i'-nél keressétek. :))

Előzmény: CLY-015 (16837)
CLY-015 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 16837

Mit csinál a DUD 497 Újvárosban?

Mihál Creative Commons License 2013.03.20 0 0 16836

Ma csodálkozva láttam LZY-610-et ismét régi Gyúrói fordájában. Valamit megint csereberélnek.

Előzmény: Balázs1a (16835)
Balázs1a Creative Commons License 2013.03.20 0 0 16835

A kiegészítő jegy kapcsán egy észrevétel: a 1163-as vonal két végpontja (mivel nem emeltdíjas) váratlanul eltávolodott egy 10 km-t, és most már 80 km-es jegyet adnak a sofőrök egy Fehérvár - Pest útra, ami azért érdekes, mert a 70,2 km tudtommal a teljes útra érvényes, tehát pl. a Petőfi hídig továbbra is bele kell férnie a 70 km-be. De lehet, hogy ez így lett feláras. :)

 

Más: LZY-610 megkapta azt a bicskei fordát, amelyik reggel 6.25-kor Seregélyesre is kimegy, ez klassz bővítés a bejáróknak. Ki hitte volna, hogy egyszer (pl. tegnap) három hosszú Alfa indul el egy zöld lámpára Fehérvárról (a két KNR aznap szinte összeért, köztük ment ki az LZY).

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.20 0 0 16834
Azért az az utolsó mondat se kutya...
Előzmény: htibor (16833)
htibor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 16833

Polgármester úr Facebookon megtartott online fórumáról az egyetlen helyi közlekedést érintő kérdés+válasz:

 

”16/A buszt megszüntették, a sok idős ember csak átszállással tud a kórházba kijutni.A városközpontból most jelenleg nem közlekedik busz a kórházhoz. Nem tudom ezt miért szüntették meg? Ez a busz mindig tele volt, sok idős ember jár naponta kezelésekre."

 

"Az Alba Volán jelenlegi pénzügyi helyzetében nem tudja megoldani újabb járművek és járatok beindítását. Az új menetrend tervezet már tartalmazza a hiányzó városrészi kapcsolatokat, a tervezet szakmai egyeztetése most van folyamatban. Jelenleg a 16-os járatot, vagy átszállással a 43-44-es járatot tudom ajánlani a kórház, vagy rendelő megközelítésére."

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.18 0 0 16832
Szombattól módosul a menetrend:

http://www.albavolan.hu/esa/index.php?gr_1_id=10&gr_2_id=0&gr_3_id=0&doc_id=446
http://www.albavolan.hu/esa/index.php?gr_1_id=10&gr_2_id=0&gr_3_id=0&doc_id=447

Előbbi vágányzárasdi, utóbbi attól független.
D 20 Creative Commons License 2013.03.18 0 0 16831

Rendszám? (fb link)

Volvik Creative Commons License 2013.03.16 0 0 16830

AOA-398, AOA-364, AOA-353.

Előzmény: gabesz919_II (16829)
gabesz919_II Creative Commons License 2013.03.16 0 0 16829

Az Albánál mely 260-asok előző rendszámai voltak a következők?

 

BU 41-95

BV 58-73

BY 22-99

DUD-554 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 16828

DUD-497 balesetes, helyette CLY-148.

Volvik Creative Commons License 2013.03.15 0 0 16827

Jaaaj, nem mondod, hogy megszabadultak tőlük? :D Akkor már csak a régiek maradtak?

Előzmény: bis1one (16821)
Balázs1a Creative Commons License 2013.03.15 0 0 16826

Igen, még most is itt vannak. Időközben hazaért a KNR-768, meg van törve az orra, de nem tűnik vészesnek.

Előzmény: BSF-127 (16825)
BSF-127 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 16825

Az első képen ha jól látom az LKN-772 és mögötte a KES-835 áll kényszerpihenőben!?

Előzmény: Balázs1a (16824)
Balázs1a Creative Commons License 2013.03.15 0 1 16824

Reggeli fehérvári életképek, nálunk maradt buszokkal:

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.15 0 0 16823
Helyközi/távolsági járatok közül egy sem, nem csak a szegedi.
Előzmény: M41 6212 (16822)
M41 6212 Creative Commons License 2013.03.15 -1 0 16822

A szfvár-Szeged járatok közül ma egyik sem indult el??

bis1one Creative Commons License 2013.03.14 0 0 16821

Azok a remeknek kikiáltott új menetrenddel együtt a süllyesztőben…

Előzmény: Volvik (16820)
Volvik Creative Commons License 2013.03.13 0 0 16820

És hol vannak a tavaly remeknek kikiáltott táblák? :D

Előzmény: Terramoto (16819)
Terramoto Creative Commons License 2013.03.13 0 0 16819

Fehérvár helyiben úgy néz ki kezd megvalósulni a hangos utastájékoztatás... vagy ha a vezér kiabálja ki a tábláktól és kijelzőktől megfosztott buszból a járatszámot és a céllállomást az nem ér? :P

Mondeo Mk II Creative Commons License 2013.03.13 0 0 16818

Ma kora délután volt valami hacacáré a Jancsár téri körforgalomban: a GMY-388 ajtótlan oldali leghátsó leghátsó ablaka kiesett az útra (!) Amikor arra jártam, ott állt egy rendőrautó, és 2-3 rendőr beszélgetett egy fiatal sráccal meg a buszvezetővel. (Talán a srác rongálta meg az ablak gumiágyát, amitől az kiesett?) Akik a buszon maradtak, elég vidámak voltak, vígan fényképeztek kifelé az immár üveg nélküli nyíláson... 

Mihál Creative Commons License 2013.03.12 0 0 16817

Ja, hogy ez volt a Bamako rallyn -(ezt a fehér színéből nem találtam volna ki):

Előzmény: LMB-706 (16815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!