Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 6 napja 0 2 22900

Hogyne, nem is egy.

Előzmény: Nógrádkövesd (22898)
lazar Creative Commons License 2025.09.12 0 0 22899

Csak tipp: meg lehessen különböztetni a közúti forgalomirányító lámpa zöld fényétől?

Előzmény: somytomy (22897)
Nógrádkövesd Creative Commons License 2025.09.11 -1 0 22898

És van még ilyen átalakított használatban: https://www.benbe.hu/gallery/retro-hetvegek/pic39_noframe_hun.php

Előzmény: _Nyuszi (22895)
somytomy Creative Commons License 2025.09.11 0 0 22897

Miért volt egyébként négyzet alakú a fénysorompón a zöld?

Előzmény: _Nyuszi (22895)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.09.11 0 1 22896

Püspökladány, a kolléga kertjében. Így keresd:

 

Püspökladányi villanyfényes retróvilág

 

Sok csodálatos dolog van ám ott, ez csak az egyik.

Előzmény: aruzsi (22894)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.09.11 0 2 22895

A Bécsi Egyezmény nem ismerte a folyamatos zöldet, ezért az akkor elfogadott lehetőségek közül mást kellett választani, így lett villogó fehér. Ez valamikor '72-'73 körül volt, az új Kresz (1/1975 KPM-BM rendelet) már a Bécsi Egyezmény szellemiségében készült.

A fénysorompókat átalakították mind, Pisti pedig épített egy sajátot, a korabeli dokumentumok, tervrajzok alapján.

Előzmény: lazar (22891)
aruzsi Creative Commons License 2025.09.11 0 0 22894

Oké és hol?

Előzmény: _nyunyuka (22893)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.09.10 -1 1 22893

Megy minden, eszméletlen jól néz ki ez a retro park, voltam nála többször! Vittem is neki leszerelt holmit!

Előzmény: aruzsi (22889)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.09.10 -2 0 22892

Ha jól emlékszem, 1975-től jött a változás, akkor lett a folyamatosan világító zöld helyett a villogó fehér!

Előzmény: lazar (22891)
lazar Creative Commons License 2025.09.10 0 0 22891

Lehet, hogy vótmá. ;-) Jól emlékszem, hogy valamikor a 60-as években változott a zöld négyzet villogó fehér körré? Volt olyan esemény, ami ennek valami közvetlen indokot adott, vagy csak így gondolták biztonságosabbnak?

Előzmény: higanygozlampa (22888)
Vetesi75 Creative Commons License 2025.09.10 0 1 22890
Előzmény: aruzsi (22889)
aruzsi Creative Commons License 2025.09.10 0 0 22889

Nagyon profi!

 

A csapórudak is mennek?

 

Hol van ez a közúti átkelő?

Előzmény: higanygozlampa (22888)
higanygozlampa Creative Commons License 2025.09.07 0 7 22888

CsP50k Creative Commons License 2025.08.13 -1 0 22887

Köszönöm a válaszokat!

Sejtettem, hogy ilyesmi lehet a háttérben, amikor nem akart kiadni szabványokat a keresés.

király2644 Creative Commons License 2025.08.13 0 0 22886

Jó, lehet más is, mit kérsz? :P

Előzmény: _Nyuszi (22885)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.08.13 -1 1 22885

"ugráló nyuszi ikont kérnek"

Khmm...

Előzmény: király2644 (22884)
király2644 Creative Commons License 2025.08.13 0 2 22884

És persze azt szállítanak amit a megrendelő kér. Ha egy főjelzőre ugráló nyuszi ikont kérnek, azt fogják hozni. GySEV-MÁV szimb. katok is különböznek ua berendezésre. Cél lehetne az egységesítés, van is rá törekvés, de nem látványos. És persze lesznekolyan berendezési sajátosságok, amik mindig egyediek maradnak.

Előzmény: GaGe (22883)
GaGe Creative Commons License 2025.08.13 0 1 22883

Minden országnak megvan a maga szimbólum készlete az elektronikus biztberekhez, ezt kell a gyártónak használni az adott országban. Tehát a Prolan, a Thales, az Azd, a Siemens ugyanazokat a szimbólumokat használja itthon, ezért hasonlóak.

Előzmény: CsP50k (22881)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.08.11 -3 0 22882

DACH régióban az ILTIS és EBO nem szabvány, hanem oktatási anyagok alapján a fejlesztő cégek a megbízók igényei alapján készítették el.

Előzmény: CsP50k (22881)
CsP50k Creative Commons License 2025.08.11 -1 0 22881

Szerintetek az elektronikus berendezések szimbólum készletére van valamilyen ajánlás/szabvány vagy csak a véletlen hozta, hogy pl az ILTIS/EBO felületek eléggé hasonlóak?
Illetve az ELPULT is, ugyanakkor a PRORIS miért kezdett el különbözni tőlük?

Vendégsín Creative Commons License 2025.08.08 0 0 22880

Maglódon létesült az egyik első, több, mint 40 éve...

Előzmény: Grgabácsi (22877)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.08.08 -2 0 22879

"Én úgy tudom/tudtam, felsővezetékről csak váltófűtést szoktak táplálni."

:)

Rosszul.

Előzmény: H_CS (22876)
schlumberger Creative Commons License 2025.08.08 0 2 22878

Itt tart a MÁV, a szakma, az ország! :-(

 

Én azért mégsem becsülném le a szakmát ennyire. Én csak egy mezítlábas villanymérnök vagyok, de régebben  dolgoztam vasúti alállomásokon is, a családban meg van pft-s közl. mérnök is. A szakember dolgozik, ha tud, ha hagyják :-)

Előzmény: aruzsi (22875)
Grgabácsi Creative Commons License 2025.08.08 -1 0 22877

A tartalékhálózat lehet felsővezetéki is.

Előzmény: H_CS (22876)
H_CS Creative Commons License 2025.08.08 -1 0 22876

Van, csak nem működik?

 

Itt tart a MÁV, a szakma, az ország! :-(

 

Olyat is írtak Facebookon, hogy felsővezetékről kellene biztosítani a póttáplálást a biztbernek, és van olyan hely ahol onnan van biztosítva.

Hogy ez igaz-e, nem tudom.

Én úgy tudom/tudtam, felsővezetékről csak váltófűtést szoktak táplálni.

Előzmény: aruzsi (22875)
aruzsi Creative Commons License 2025.08.05 -3 0 22875

Van, csak nem működik?

 

Itt tart a MÁV, a szakma, az ország! :-(

Előzmény: schlumberger (22870)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.08.03 -1 2 22874

😂 Persze, semmi mást, jogos!

 

Nem a leszerelés-aláverés miatt jönnek a táblák, hanem mert el van vágva a sín. És ha gyorsan mész, az illesztés előbb utóbb elverődik.

Előzmény: _Nyuszi (22873)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.08.03 -1 2 22873

A tengelyszámlálónak milyen egyéb feladatot tudsz elképzelni a foglaltságellenőrzésen kívül? Nekem csak az ajtókitámasztás jutott eszembe. :)

Fun fact: ha nem veszed le a tengelyszámlálót a sínről aláverésnél, ugyanúgy nem lesz aláverve ott a pálya, mintha a szigsín betápkábeleit nem akartad volna levenni.

Előzmény: segélyvonókészülék (22868)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.08.03 0 0 22872

Ez két dolog.

Az egy dolog, hogy pusztán egy elemre bízni az átjáró csukását megér egy-egy elemzést.

A másik, hogy a ritkán járt vonalakon a szigsínek söntérzéketlenek lesznek. A kettőnek van közös metszete, de a fókusz most nem ezen van.

Előzmény: r1232 (22867)
kslc Creative Commons License 2025.08.03 0 0 22871

A szigsínessel több probléma is van, többek között az, hogy a szigeteléseknél szoktak keletkezni a sárga táblák.
Sorompóknál inkább (pontszerű) 13 kHz-es sínáramköröket használnak, amihez nem kell felvágni a sínt.

Előzmény: segélyvonókészülék (22868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!