Keresés

Részletes keresés

kf123 Creative Commons License 3 órája 0 0 22865

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem hogy például egy olyan vonalon, ahol domino féle biztosítóberendezés van, ott a nyíltvonalon mi garantálja azt, hogy a sorompókhoz (nyíltvonali) tartozó szigetelt sínek lezárják a sorompót? Most tudom kicsit hülye kérdés de remélem érthető! :)

Köszönöm a választ előre is!

superconductor Creative Commons License 2025.07.04 0 1 22864

Én ezt így nem merném kijelenteni. Főleg azért, mert használtam is...

 

https://ftdichip.com/wp-content/uploads/2021/10/DS_FT230X.pdf

 

"The FT230X supports all standard baud rates and non-standard baud rates from 183 Baud up to 3 Mbaud"

Előzmény: GaGe (22849)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.07.04 0 1 22863

Akiket én ismerek, azok értenek is hozzá.

Előzmény: jbaal (22859)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.07.03 -3 0 22862

2024 júniusi ÖBB központi megállapodás alapján:

2030-ig 450 járgány kap majd modernizált OBU-t, majd ez után  lesz a határokon átnyúló forgalom zökkenőmentes. 

Mi fog technikailag megújulni?

Frissítés ETCS Baseline 3.6-ra. Az Alstrom cég TS Linz & Wien telephelyein első körben 195 gép kerül modernizálásra.
Ebbe a modernizálási csomagban 382 db --> 1016,1116, 1216 és 67 db RJ vezérlő került bele. Ideértve a CD (cseh vasút) garnitúráit is.

Előzmény: GaGe (22837)
GaGe Creative Commons License 2025.07.03 0 0 22861

Itthon nem ismerik, csak a baseline 2 dolgokat, LS meg BL3. :)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22860)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2025.07.03 0 0 22860

Limited Superivsiont bármire tehetsz, még a semmire is. ;)

Előzmény: GaGe (22855)
jbaal Creative Commons License 2025.07.03 -3 0 22859

Kell érteniük vagy értenek hozzá? Nem mindegy. :D

Előzmény: SÜNÖCSKe (22858)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.07.03 0 3 22858

Mert elb...tam és nem neked akartam reagálni, hanem Atis57-nek :)

 

Amúgy én csak messziről szagolom a biztber szakmát (egy épületben vagyok az egyik szakasszal), és minden tiszteletem az övék amúgy. Döbbenetes, hogy egyszerre kell érteniük közel 200 év technikai fejlődésének minden jelentősebb állomásához, az ún. "helyi sajátosságokról" nem beszélve.

Előzmény: GaGe (22857)
GaGe Creative Commons License 2025.07.03 0 0 22857

Semmi köze a kulcsazonosító szekrényhez. :)

A jelzők fényáramkörét olvassa a LEU.

Előzmény: SÜNÖCSKe (22856)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.07.03 0 0 22856

Ha van egy kulcsanozosító szekrényed, csak megfelelő érintkezők kellenek a megfelelő helyre, némi áram, és egy interfész, nem? Meg egy CCTV monitor, ami a váltókörzetet mutatja, hogy biztosan arra áll a vas, amerre a kulcsa szerint kéne :)

Előzmény: GaGe (22855)
GaGe Creative Commons License 2025.07.02 0 1 22855

Foglaltság ellenőrzés nélkül nincs ETCS. 
Amennyiben van biztosított fény bejárat és egyedi fény kijárati jelző, illetve a vágányúton van foglaltság érzékelés, úgy ETCS L1 tehető rá.

Előzmény: Atis57 (22854)
Atis57 Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 22854

Szia!

 

Hát a sokkal régebbi  "Polacsek féle kulcs azonositós rendszert".

 

Itt még sűrűn emlegetik;  https://vasutallomasok.hu/           T    ehát 1930 előtti?

Előzmény: GaGe (22852)
Divrotcé Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 22853

Érdekes, bizberileg mintha volnának, mindenesetre jól közelíti a valóságot: 

30a-30
40a-40
80a-80-80c
100a-100-100c
120a-120


Előzmény: r1232 (22850)
GaGe Creative Commons License 2025.07.02 0 0 22852

Polacsek biztber alatt mit értesz? Az AZD biztbert? Annak közvetlen kapcsolta van a LEU-khoz vagy az RBC-hez, mint az Elektra 2-nek.

Előzmény: Atis57 (22851)
Atis57 Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 22851

Szia!

 

S a Polacsek féle  bizt bert hogyan--mivel  lehet ráaplikálni? 

 

Nekem a szoftveresen indított  vonóvezetékes sorompó, automatizálás tetszik---persze  lapos TV-n ellenőrizve.

Előzmény: GaGe (22849)
r1232 Creative Commons License 2025.07.01 -1 1 22850

Nincs olyan vasútvonal, hogy 30a. Az csak a menetrendi mező száma.

Előzmény: Törölt nick (22846)
GaGe Creative Commons License 2025.07.01 0 1 22849

Off:

 

Vagy találj egy olyan laptopot, amin van rs232 port, mert a cucc az usb-s soros portokkal nem tud kommunikálni, mert azok nem tudnak 4800 baud alá menni …

 

On

Előzmény: nazareth (22848)
nazareth Creative Commons License 2025.07.01 0 2 22848

Nem tudom, hogy ebben a fórumban hoztam-e elő, de ez az elavulás-probléma általánossá kezd válni az iparban. Rendkívül bonyolulttá vált minden folyamat. Millió alkatrészből áll minden, mikrovezérlők, firmware-ek, fejlesztőkörnyezetek láncolata van mindenhol. Erre jön még rá, hogy a biztonsági előírások folyamatosan szigorodnak, aminek szinte minden komponensre hatása van, fejleszteni, cserélni kell őket. 

 

OFF

 

Én legtöbbet pl. az S-betűs cég ipari vezérlőivel bajlódom. A Step7 fejlesztőkörnyezetüket 2011-ben kezdték lecserélni az akkoriban indult a TIA Portal 11-gyel. Ezzel persze új hardvercsalád is érkezett. A TIA korlátozottan kezelte a régi gönceiket (amelyek még mindig forgalomban vannak), így a régi fejlesztőkörnyezetük még mindig nélkülözhetetlen.

 

A TIA bevezetésével pedig megindult a kálvária. Jelenleg (2024 november) a TIA 20-nál tartunk. A mindenféle SP1-es és .1-es alverziókkal ez 13 év alatt 13 verzió.

 

És persze

 - minden verzió kizárólag az eggyel korábbi verzió projektjét tudja megnyitni, azt is csak úgy, hogy migrálja;

 - és minden migrálás után ott a zabszem, hogy leakad-e, elb*sza-e, vagy csak szimplán azt mondja, hogy minden rendben, aztán a berendezés mégsem 100%-ban úgy fog működni, mint korábban;

 - és persze az újabb hardvereket csak az újabb verziók ismerik;

 - természetesen van olyan hardver is, amit mondjuk a TIA13 óta kifuttattak, hogy ne tudd felmigrálni a legújabb verzióra;

 - és persze a TIA-ba millió szoftvermodul van integrálva, amelyek önálló verziókkal rendelkeznek (a minap próbáltam szerkeszteni egy projektet; a vezérlő programját meg tudta nyitni, de a hozzá tartozó HMI-t már nem, mondván, hogy azt előbb egy X.Y verziós szerkesztővel kellene megnyitni és elmenteni, mert a Microsoft megszüntette az A.B verziós MySQL támogatását);

 - és persze egy gépre nem illik felrakni több akármilyen TIA verziót, mert vannak olyanok, amelyek hajlamosak összeveszni, így vegyél egy VMWare-t, X darab Windows-t, és csilliárd tárhelyet, mert egy TIA több 10G-ra tud hízni.

 

Ilyen körülmények között ember legyen a talpán, aki mindig minden változást le tud követni, minden hardvert és szoftvert naprakészre tud hozni, és ami rendkívül fontos: mindezeket megbízhatóan tesztelni is tudja.

 

És ekkor jön az, hogy

 1.) inkább nem nyúlunk hozzá, aztán ha besz*rik, akkor majd

 1a.) tüzet oltunk (ha a User ki tudja várni);

 1b.) közöljük, hogy az X cég Y verziós Z kütyüje hivatalosan is kifutott, ezért le kell cserélni az egész miskulanciát; vagy

 2.) a lehetőségekhez képest megcsináljuk, tesztelgetjük, és kiadunk egy papírt, hogy ez Istenbizony jó, aztán majd ha előjön egy bug, bocsánatot kérünk... 

 

Tragédia. 

Előzmény: zubidomi (22843)
Grgabácsi Creative Commons License 2025.07.01 -1 2 22847

Rajtad kívül szerintem mindenki pontosan tudja, hogy miről van szó.

Előzmény: Törölt nick (22846)
Törölt nick Creative Commons License 2025.07.01 -6 0 22846

Úgy látszik, fölöslegesen jártatom a pofámat, a 30a meg 30-as vonal nem ugyanaz

Előzmény: Törölt nick (22664)
GaGe Creative Commons License 2025.07.01 0 1 22845

"Ha az OBU ugyanaz is, amit nem hiszek"

 

Nem hitt kérdése. A papírokon mindkettőnél Alstom Atlas szerepel. Hogy milyen DMI van rajta, az meg a lőtéri kutyát sem érdekli. Öbb 1116-osokon is Alstom OBU van, mégis Messma (vagy Deuta?) kijelzője van.
E szoftveres Vektron is készül három fajta OBU-val, mégis mindháromhoz Siemens tapi képernyő jár.
Pálya oldal ugyanez. Őrihodos állomás Siemens W biztber, Thales LEU, Alstom balízok. Hegyesi vonal is Alcatel LEU + Ansaldp balíz párossal épült. Aztán ahogy haltak meg az Ansaldo balízok, úgy lettek cserélve Siemensre, mégis működött. Jelenleg Siemens balízok vannak (némelyik Thales felírattal) Thales LEU-kal. Sőt, gyakorlatilag a 136-os és 150-es vonal kivételével csak Siemens balízokat találsz itthon, pedig vannak bőven Thales RBC-k is.

Előzmény: segélyvonókészülék (22836)
GaGe Creative Commons License 2025.07.01 0 0 22844

A jelenlegi 1-es vonali ETCS L1 a legújabb, 3.6.0 verzió szerint épült, visszafele kompatibilis a 2.3.0d verzióval. A 30a és 25 vonal 2.3.0d szerint épült, ahogy Ferencváros és Kelenföld is, plusz a Monor - Szajol - Gyoma szakasz. A Kelenföld - Pusztaszabolcs 3.4.0. A 80a, 100a Köki - Monor, illetve a Szajol - Ebes és Gyoma - Békéscsaba (- Lőkösháza oh) is 3.6.0.

Előzmény: zubidomi (22843)
zubidomi Creative Commons License 2025.07.01 -1 2 22843

"Olyan, mintha egy Windows 3.11 fájlmegosztást akarnál elérni Windows 11 alól."

 

Jól gondolom, hogy a hegyesi ETCS L1 és a jelenlegi 30a ETCS L2 között időben kevesebb van, mint a hivatkozott Windows-verziók között?

 

Nem a kiszámítható üzemeltetés és fenntartás biztosítéka az, hogy gyorsabban avul a mindennel kompatibilis és átjárható rendszer, mint a Windows, ráadául semmi garancia nincs rá, hogy két év múlva majd nem lesz 4.x.x. verzió, ami miatt a mai még működő gépek lesznek lekorlátozva.

Előzmény: GaGe (22842)
GaGe Creative Commons License 2025.07.01 0 0 22842

Már mondták többen, több helyen. Az Akiem, ex Mrce, ex Dispolok 182 gépein egy nagyon régi Etcs fedélzeti berendezés van, kb az első azok közül, ami tudott L2-ben is üzemelni. Akkor amikor ezek készültek, itthon csak tervezgetve volt a L2. De például az Öbb 1116 és Railjet vezérlők sem járhatnak itthon L2-ben, szintén az ős öreg fedélzeti berendezés miatt.

A Level 1 egy jóval egyszerűbb, pontszerű, egyirányú kommunikációt megvalósító rendszer. Kevesebb dolognak kell megfelelni. De a hegyesi vonalon az eredeti ETCS L1 is olyan öreg volt (Srs 2.2.2), hogy a jelenlegi (Srs 3.4.0 és 3.6.0) verziók nem tudták rendesen olvasni, mivel a minimum verzió a 2.3.0d nekik.

Olyan, mintha egy Windows 3.11 fájlmegosztást akarnál elérni Windows 11 alól.

Előzmény: zubidomi (22841)
zubidomi Creative Commons License 2025.07.01 0 0 22841

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169918825&t=9005494

 

Na, jól emlékeztem én, hogy valahol már olvastam ezt...

Előzmény: zubidomi (22819)
kopaszsop Creative Commons License 2025.06.23 -2 0 22840

nem telt volna 8+ évbe

 

vajon miért...

Előzmény: GaGe (22808)
Panzerbear Creative Commons License 2025.06.23 -1 0 22839

Meg a pálya adottságok? Mert a fékgörbéhez kell ám a pálya lejtés is, nem egy kőbevésett érték, emelkedőn sokkal kevesebb, mint lejtőn..

Előzmény: Panzerbear (22838)
Panzerbear Creative Commons License 2025.06.23 -1 0 22838

Na de ugyan az a fékszázalék mindkét irányban?

Előzmény: GaGe (22829)
GaGe Creative Commons License 2025.06.23 0 0 22837

A 1216 Siemens, de a 1116 és a 8090 is Alstom OBU.

Előzmény: segélyvonókészülék (22836)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.23 0 1 22836

Ha az OBU ugyanaz is, amit nem hiszek, mert szerintem a 1116 Alstom, a 1216 és a 8090 meg Siemens, a DMI biztosan nem.

Mégis, bekapcsolt AFB-vel vezeti magát a jármű, kikapcsolt állapotban meg nem.

Előzmény: GaGe (22833)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!