Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Tudomásom szerint egyik GS/A modellt (francia, DDR, CIMOS) sem forgalmazták a Merkúrnál, így csak magánimport formájában került néhány darab az országba a 80-as évek közepe/vége előtt. Az autók többsége (túlnyomórészt a még viszonylag fiatal GSA-k) ezután, az első nagy használtautó behozatali hullám idején érkezett. A legnépszerűbb "bevásárlóhelyek" a Benelux államok, Németország, Svájc és Ausztria voltak.
A volt Jugoszlávia az "igazi" nyugati országok felé megnyíló bevásárlóturizmus lehetősége, és az akkoriban - Tito halála után - már egyre inkább jelentkező gazdasági bajok miatt már kevésbé volt érdekes úticél. Ráadásul a CIMOS modellek minősége is hagyott kívánni valót bőven maga után. Jani valszeg többet tudna erről mesélni. Végül pedig mindezt megfejelték a délszláv háborúval is. Így történhetett, hogy leginkább az áttelepülők - de leginkább még azok se - hozhattak magukkal CIMOS gyártmányú GS-eket.
Sziasztok! Régen jártam erre, de most egy beszélgetésben felmerült, hogy vajon a GS/GSA kapható volt-e hivatalosan Magyarországon. Esetleg a Cimos változatban? Vagy amikor Kelet-Németországban egy ideig kapható volt a GSA, akkor jutott-e ide?
Azt tudom, hogy R8, R16 és VW bogár volt pár százas nagyságrendben, de hogy Citroenek voltak-e? Én még nem hallottam róla. Valaki?
Citroen GS fémlökhárítókat keresek, első és hátsó is érdekel, legfontosabb a sárvédőkön lévő részei, ha valakinek van ilyenje eladó akkor engem érdekel. Telefonom +36209828107. Előre is köszönöm
A hátulja alapján valószínű, hogy egykor tényleg GS volt és az ülések is inkább GS, mint GSA darabok. Az ajtók, a lökhárítók, a műszerfal a kormánnyal és a középkonzollal, illetve a hirdetés szerint a motor is GSA-ból jött. Ti jobban tudjátok mennyire problémás egy ilyen hibridet létrehozni, így az ár lehet, hogy az átépítési munkát jelzi (végtére is elég egyedi darab).
Jól van az enyém is. Most ugyan téli álmot alszik. Közben megkapja a szép új eredeti műbőr üléskárpitját, meg még pár apróságot. Készülünk a tavaszra. :)
Köszönöm,csak érdeklődtem.Az Andrásé is biztos megvan (Gsdriver).
Meg a napokban eszembe jutott a zágrábi Deda,aki az Ami cabrióba GS motort épített,gyönyörűen megcsinálta.volt szerencsém párszor látni,sajnos két éve elhunyt az ember,aránylag fiatalon.
Üdvözletem a GS/GSA kedvelőknet és tulajoknak innen a távolból (?).Ennyire halott lenne ez a Fórum,hogy több mint egy hónapja meg se szólal senki ?Tudom,attól még olvasható,de ha nincs újság ?Vagy annyira kevés van már ebből a tipusból ?
Üdv a klubban! Kár, hogy megválsz tőle. Szeged egyik színfoltja ez a zöld GSA. Reméljük nem viszik messzire. Nincs kedved írni róla egy rövid szösszenetet a GS honlap számára pár fotóval? Szívesen megörökíteném a magyar GS/GSA gyűjteményben. Privátban el tudlak érni valahogy?
Annyiért lehet benne használható cucc, csak nekem hazatrélerezni elég drága lenne, bár egyik első lökhárítómon sincsenek meg az alsó lapok, ezen meg épnek tűnnek.
A "Pofakönyv"-ön hirdetnek egy kombi GSA-t alkatrésznek. Rendszámos, de nem helyezhető forgalomba. Indul, de kopog a motor (szerintem elkopott valamelyik vezérműtengely bütyök, az szokott lenni).
Kőkemény 30e FT. !!! Nem kell valakinek ? Alkatrésznek egy kincsesbánya lehet.