Megkérdeztem a közös képviselőt, azt mondta, nem kell cirkót cserélnem, mert valami "csappantyút" építenek be, hogy a hagyományos, turbós cirkóhoz is jó legyen.
Sajnos kötelező. Én 2 éve költöttem a cirkóra 150 ezret. 2007-ben épült új lakásban már cseréltem komplett cirkót, az akkori valami török Demrad gyártmány volt, teljesen kuka lett, kompletten szétrohadt (a törökök bosszúja Egerért...).
Pár éven belül eladom a lakást. Ha nem fizetek, nem tudom eladni rendesen.
ha gyűjtőkémény, akkor a tulajdonosi gyűlésen dőlt el (szavazás volt róla). van egy társasházi határozat, ami alapján fejlesztik a kéményeket.
mivel ez "fejlesztés" nem pedig "karbantartás", ezért minden tulajdonosnak igennel kellett szavaznia (neked is).
ha egyediek a kémények, akkor a tiédet nem kéred fejleszteni, de akkor nem is fizeted ki (és nem is a közös költségből fejlesztik a többiek)
tudtommal..
1) kérd el a tervet, ami alapján dolgoznak a házon.
2) kérdezd meg a közös képviselőt, h pontosan mi is történik a te tulajdonodat (is) jelentő házban. ő nem a főnököd, hanem a megbízottad = ne hagyd magad!
3) olvasd el a társasházi törvényt (ha jogilag társasház, nem pedig szövetkezeti vagy osztatlan tulajdon)
4) mindezt SOS, mert ha fizikailag megbontják a kéményeket, akkor már vége a történetnek
Egy banális kérdésem van, ehhez nem értek. Hamarosan cserélik a társasházban a kéményt kondenzációs cirkó fogadására (lakásonként 500 ezerért). Nekem nem kondenzációs gázcirkóm van, két éve újíttattam fel, ráköltöttem úgy 150 ezret. Ki kell-e cserélnem azt?
Új fórumozó vagyok és nem olvastam végig az összes hozzászólást!
Egy JUNKERS ZW 20 Ke cirkóm van. Véletlenszerűen elindul a keringtető szivattyú, egy idő után villogni kezd a reset gomb. Ez idő alatt a külső termosztát nem tudja elindítani a fűtést, a lakás lehűl. A szivattyú addig megy, míg a reset gombot meg nem nyomom. Ezt követően a gomb villogása megszűnik, a kazán rendben működik. A lakás lehűlése jelzi a hibajelenség létrejöttét. Ha valaki egy ilyen jelenségre tudja a megoldást, kérem, ossza meg velem.
Sziasztok! A problémám,hogy egy Junkers Eurostar ZE 24-4 kazán túlfűt. A szobatermosztát eléri a hőfokot, kattan, küldi a,hogy álljon le, de nem áll le. A nagyobb baj,hogy a csőtermosztát kapcsolására sem áll le. Egy hét alatt másodjára történik ez meg. 1 óra áramtalanítás után minden rendben. Bármelyik termosztátot tekerem vezérli,ahogy kell.
Azt hiszem megvan. A visszatérő fütéscső alap állapotban hideg volt nagyon. Csapvíz hideg. Kicseréltem a töltőszelep belsejét. Most jónak tűnik, ment a fűtés, fürdés szóval kapta az ívet. Reggelre kiderül, de tapíntás alapján most nem hideg annyira a cső.
Lehet csak keveset ereszt át és ennyivel nőtt csak. Most értem haza elzártam a töltőcsaphoz vezető sarokszelepet a nyomás nem változott. Majd meglátjuk reggelre mit mutat megint.
Igyekeztem a radiátorokat a gyártó és a kazángyártó által megadott mennyiségeket figyelembe venni annak idején . Az ötrétegű csöveket és az osztó-gyűjtőt nem számolgattam , saccoltam . :-)
A tágulásinál nem spóroltam , úgy emlékszem dupla vízmennyiségnél is biztonságosan működött volna a 30 literes ( 20-100°C között is ) . Az új kazánban sincs tágulási , mert sima állókazán NOx-es égővel , szikragyújtással ( nálunk még szerelhető legálisan ). Ezzel is csökkent a rendszerben lévő víz mennyisége 30 literrel , ha jól emlékszem az adatokra . :-)
Csak nem mindegy szerintem , hogy 0,1-0,2 bar , vagy 0,8 -1 bar . Mint írtam , laikus vagyok !
A fiam új kazánjánál a kézikönyv azt írja 20°C-os víznél 1 bar . 2,5bar a megengedett és 3bar a maximális . Tettem egy kiegyenlítőtartályt 30 literest 0,9 bar előfeszítéssel és a rendszerben a víz nyomása 1,2 bar-ra töltve . 50°C-osra van beállítva a kazántermosztáton az előremenő maximális hőmérséklete . Nagyon pici a nyomásemelkedés , mivel a radiátorok túlméretezettek és hamarabb leáll a felfűtés , minthogy elérje a víz az 50°C-t . 12 kW-os a kazán , 10 radiátort fűt .
Én mint laikus tettem mindenhol az említett rendszerekbe tágulásit kicsivel nagyobbat , mint a megadott érték . Gondoltam jobb , ha nincs állandó jelleggel nyomásváltozás a rendszerekben . :-)
A kérdésem az , hogy normális , ha olyan kis méretű tágulásit építenek a rendszerbe ( természetesen optimális előfeszítéssel ) , aminél akár 1 bar is lehet a különbség hideg és a meleg állapotnál ? Nem arra kellene törekedni , hogy a nyomás ne , vagy csak kis mértékben változzon ?
Lehet korai volt az öröm, vagy 2 hiba van. Délután nem ment a fűtés ellenben melegvíz ment. Mosogatás, zuhany. Nézem a kazánt 1.9-en áll a nyomásmérő . Átereszthet valami?
Szerinted nem lenne jó nagyobb tágulásit szerelni a rendszerbe ?
Csak mint laikus kérdezem , mert nálam csak 4 radiátor van a fűtésrendszerben , valamint a napkolirendszeremben ahol akár -15 °C és + 150°C is lehet a fagyálló külső oldali hőmérséklet , a fiamnál meg tíz radiátoros a rendszer és egyikünknél sem emelkedik számottevően a nyomás fűtés közben .
Megtörtént a művelet. Nyitott rendszernél felnyomtam 1 barra a tágulásit ( viz alig jött a nyitott oldalon) elzártam kazán 1.2-re töltve üzemközben 1.9-re ment fel a nyomás.