Keresés

Részletes keresés

celticbear Creative Commons License 2025.04.09 0 0 3757

Köszönöm a választ!

Megkérdeztem a közös képviselőt, azt mondta, nem kell cirkót cserélnem, mert valami "csappantyút" építenek be, hogy a hagyományos, turbós cirkóhoz is jó legyen.

Sajnos kötelező. Én 2 éve költöttem a cirkóra 150 ezret. 2007-ben épült új lakásban már cseréltem komplett cirkót, az akkori valami török Demrad gyártmány volt, teljesen kuka lett, kompletten szétrohadt (a törökök bosszúja Egerért...).

Pár éven belül eladom a lakást. Ha nem fizetek, nem tudom eladni rendesen.

 

 

Előzmény: trebront (3756)
trebront Creative Commons License 2025.04.07 0 0 3756

ha gyűjtőkémény, akkor a tulajdonosi gyűlésen dőlt el (szavazás volt róla). van egy társasházi határozat, ami alapján fejlesztik a kéményeket.

mivel ez "fejlesztés" nem pedig "karbantartás", ezért minden tulajdonosnak igennel kellett szavaznia (neked is).

ha egyediek a kémények, akkor a tiédet nem kéred fejleszteni, de akkor nem is fizeted ki (és nem is a közös költségből fejlesztik a többiek)

tudtommal..

1) kérd el a tervet, ami alapján dolgoznak a házon.

2) kérdezd meg a közös képviselőt, h pontosan mi is történik a te tulajdonodat (is) jelentő házban. ő nem a főnököd, hanem a megbízottad = ne hagyd magad!

3) olvasd el a társasházi törvényt (ha jogilag társasház, nem pedig szövetkezeti vagy osztatlan tulajdon)

4) mindezt SOS, mert ha fizikailag megbontják a kéményeket, akkor már vége a történetnek

Előzmény: celticbear (3755)
celticbear Creative Commons License 2025.04.07 0 0 3755

Tisztelt Fórumozók!

Egy banális kérdésem van, ehhez nem értek. Hamarosan cserélik a társasházban a kéményt kondenzációs cirkó fogadására (lakásonként 500 ezerért).  Nekem nem kondenzációs gázcirkóm van, két éve újíttattam fel, ráköltöttem úgy 150 ezret. Ki kell-e cserélnem azt?

Ezirányú infót nem találok sehol.

Köszönöm!

ZW20KE Creative Commons License 2025.01.27 0 0 3754

Tisztelt Fórumtársak!

 

Új fórumozó vagyok és nem olvastam végig az összes hozzászólást!

 

Egy JUNKERS ZW 20 Ke cirkóm van. Véletlenszerűen elindul a keringtető szivattyú, egy idő után villogni kezd a reset gomb. Ez idő alatt a külső termosztát nem tudja elindítani a fűtést, a lakás lehűl. A szivattyú addig megy, míg a reset gombot meg nem nyomom. Ezt követően a gomb villogása megszűnik, a kazán rendben működik. A lakás lehűlése jelzi a hibajelenség létrejöttét. Ha valaki egy ilyen jelenségre tudja a megoldást, kérem, ossza meg velem.

 

 Köszönöm a segítséget.

anagma Creative Commons License 2025.01.05 0 0 3753

Sziasztok! A problémám,hogy egy Junkers Eurostar ZE 24-4 kazán túlfűt. A szobatermosztát eléri a hőfokot, kattan, küldi a,hogy álljon le, de nem áll le. A nagyobb baj,hogy a csőtermosztát kapcsolására sem áll le. Egy hét alatt másodjára történik ez meg. 1 óra áramtalanítás után minden rendben. Bármelyik termosztátot tekerem vezérli,ahogy kell.

gromer Creative Commons License 2024.10.22 0 1 3752

Azt hiszem megvan. A visszatérő fütéscső alap állapotban hideg volt nagyon. Csapvíz hideg. Kicseréltem a töltőszelep belsejét. Most jónak tűnik, ment a fűtés, fürdés szóval kapta az ívet. Reggelre  kiderül, de tapíntás alapján most nem hideg annyira a cső.

gromer Creative Commons License 2024.10.22 0 1 3751

Lehet csak keveset ereszt át és ennyivel nőtt csak. Most értem haza elzártam a töltőcsaphoz vezető sarokszelepet a nyomás nem változott. Majd meglátjuk reggelre mit mutat megint. 

Előzmény: Gyurco78 (3747)
peterch Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3750

A biztonság mindennél többet ér !

Valamint a membrán sem fog gyorsan tönkremenni a sok változástól . :-)

Előzmény: nixon70 (3749)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3749

Akkor jól megplusszoltad.😀

Előzmény: peterch (3748)
peterch Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3748

    Igyekeztem a radiátorokat a gyártó és a kazángyártó által megadott mennyiségeket figyelembe venni annak idején . Az ötrétegű csöveket és az osztó-gyűjtőt nem számolgattam , saccoltam . :-)

    A tágulásinál nem spóroltam , úgy emlékszem dupla vízmennyiségnél is biztonságosan működött volna a 30 literes ( 20-100°C között is ) . Az új kazánban sincs tágulási , mert sima állókazán NOx-es égővel , szikragyújtással  ( nálunk még szerelhető legálisan ). Ezzel is csökkent a rendszerben lévő víz mennyisége  30 literrel , ha jól emlékszem az adatokra . :-)

Előzmény: nixon70 (3746)
Gyurco78 Creative Commons License 2024.10.22 0 1 3747

Az bizony előfordulhat. Bár amikor nekem nem zárt el rendesen, nem állt meg +0.2 barnal, ment ameddig a biztonsági szelep közbelépett.

Előzmény: gromer (3743)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3746

Jól tetted, hogy tettél.

A rendszerben lévő összes vízmennyiséghez méretezted, vagy megplusszoltad?

Előzmény: peterch (3745)
peterch Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3745

Szia !

 

Ezzel tisztában vagyok .:-)

Csak nem mindegy szerintem , hogy 0,1-0,2 bar , vagy 0,8 -1 bar . Mint írtam , laikus vagyok !

A fiam új kazánjánál a kézikönyv azt írja 20°C-os víznél 1 bar . 2,5bar a megengedett és 3bar a maximális . Tettem egy kiegyenlítőtartályt 30 literest 0,9 bar előfeszítéssel és a rendszerben a víz nyomása 1,2 bar-ra töltve . 50°C-osra van beállítva a kazántermosztáton az előremenő maximális hőmérséklete . Nagyon pici a nyomásemelkedés , mivel a radiátorok túlméretezettek és hamarabb leáll a felfűtés , minthogy elérje a víz az 50°C-t . 12 kW-os a kazán , 10 radiátort fűt .

Előzmény: nixon70 (3744)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3744

Nyomásváltozás a hőmérséklet változással mindig van.(+ vagy-)

Zárt tâgtartály méretétől és a légoldal előfeszítési nyomásâtól függ ennek a mértéke.

Előzmény: peterch (3741)
gromer Creative Commons License 2024.10.22 0 0 3743

Szépen dolgozik menet közben azzal nincs gond. Ellenben éjszaka mikor szerintem be sem kapcsolt az alap nyomás emelkedett valamitől kb 0.2 barral.

Lehet nem zár el rendesen a feltöltő csap, vagy más is okozhat ilyen problémát?

Előzmény: Gyurco78 (3742)
Gyurco78 Creative Commons License 2024.10.21 0 1 3742

Ha lukas a tágulási, akkor nem tudod felfújni sem, illetve hallani, ahogy belebugyog a vízkörbe, miközben fújod.

Előzmény: gromer (3736)
peterch Creative Commons License 2024.10.21 0 1 3741

Köszönöm a válaszod !

 

Én mint laikus tettem mindenhol az említett rendszerekbe tágulásit kicsivel nagyobbat , mint a megadott érték .  Gondoltam jobb , ha nincs állandó jelleggel nyomásváltozás a rendszerekben . :-)

Előzmény: nixon70 (3740)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3740

A kazánban van a tágulási, biztos tudod.(7-8 L-es és elég rosszak, a gyári tágtartály ráadásul horror árban van)

Semmi gond nincs 0,8-1 bár növekedésig.

Ha valakinek nagyobb rendszere van, természetesen tesz + tágulásit a rendszerbe

Előzmény: peterch (3737)
gromer Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3739

Nem tudom, talán igen. Leeresztettem a nyomást most 1.2-re  ismét, ment a fűtés 1.9-lett a teteje. Fürdés után meglátjuk mit mutat. 

 

Előzmény: nixon70 (3738)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3738

Jó az a nyomásmérő?

Előzmény: gromer (3736)
peterch Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3737

A kérdésem az , hogy normális , ha olyan kis méretű tágulásit építenek a rendszerbe ( természetesen optimális előfeszítéssel ) , aminél akár 1 bar is lehet a különbség hideg és a meleg állapotnál ?  Nem arra kellene törekedni , hogy a nyomás ne , vagy csak kis mértékben változzon ?

 

Előre is köszi a választ !

Előzmény: nixon70 (3735)
gromer Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3736

Lehet korai volt az öröm, vagy 2 hiba van. Délután nem ment a fűtés ellenben melegvíz ment. Mosogatás, zuhany. Nézem a kazánt 1.9-en áll a nyomásmérő . Átereszthet valami?

Tudom 20 éves dobjam ki. :(

Előzmény: nixon70 (3735)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3735

Szia!

Nem tudom, nem ismerem a rendszered.😁

A 0,7 még simán belefér, sőt ha 3 bár a megszólalási nyomâs, még a 2,5 bár végnyomás sem vészes.

Előzmény: peterch (3734)
peterch Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3734

Szia !

 

Szerinted nem lenne jó nagyobb tágulásit szerelni a rendszerbe ? 

Csak mint laikus kérdezem , mert nálam csak 4 radiátor van a fűtésrendszerben , valamint a napkolirendszeremben ahol akár -15 °C és + 150°C is lehet a fagyálló külső oldali hőmérséklet , a fiamnál meg tíz radiátoros a rendszer és egyikünknél sem emelkedik számottevően a nyomás fűtés közben .

Előzmény: nixon70 (3733)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3733

Szívesen!

Előzmény: gromer (3732)
gromer Creative Commons License 2024.10.21 0 1 3732

Megtörtént a művelet. Nyitott rendszernél felnyomtam 1 barra a tágulásit ( viz alig jött a nyitott oldalon) elzártam kazán 1.2-re töltve üzemközben 1.9-re ment fel a nyomás. 

Remélem ezzel megoldodik a probléma.

Mégegyszer köszönöm az iránymutatást! 

Előzmény: gromer (3731)
gromer Creative Commons License 2024.10.21 0 1 3731

Igen, erre az elején nem gondoltam. Köszönöm a segítséget!

Előzmény: nixon70 (3730)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3730

Ez azért kell, hogy a tágtartâly vízoldala tuti kiürüljön.

Előzmény: nixon70 (3728)
gromer Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3729

Igen megoldható.

Délután megpróbálom. Gondolom jönni fog a víz a leeresztőn, és mivel kicsi a nyílás, lassan tudom majd csak felnyomni a tágulásit ugye?

Előzmény: nixon70 (3728)
nixon70 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 3728

Meg tudod úgy csinálni, hogy a radiátornál nyitva hagyod a víz útját és úgy pumpálod fel 1 bárra a levegőoldalt?

Utána a vízoldalt feltöltöd 1,2 bárra.

Előzmény: gromer (3727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!