Pontos vagyok Waze

Több, mint egy éve használom. Szerintem az utóbbi idők legnagyobb találmánya , ráadásul ingyen van. Nem tökéletes, de az lesz!

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
trafo2000 5 órája Creative Commons License 10291

Felesleges hidat cserélni,gondolom elölről szerelt difid van,azt egyszerűbb cserélni mint az egész hidat.

Nézd meg az adattáblát a difin,abból megtudod milyen áttétel.Jó eséllyel 4,56,akkor egyezik a diesellel.

Ami lényeg,nem mindegy hogy 91 előtti vagy utáni az autód,más a difi.

Ha kocka lámpás,keskeny hidas,akkor előtti.Ha ívelt lámpás,széles hidas akkor 91 utáni.

Előzmény: Kutyka (10288)
szódásbácsi 8 órája Creative Commons License 10290

SZERINTEM meg fordítva.

Sőt, többször felmerült itt a fórumon, hogy ha valaki hosszabb áttételű difit szeretne a Transitjába, akkor milyen kódszámút keressen.

Előzmény: Beldar (10289)
Beldar 15 órája Creative Commons License 10289

Ha belepofázhatok ...

Szerintem a hidak/difik egyforma áttételűek, max a váltó más. SZERINTEM.

Előzmény: Kutyka (10288)
Kutyka 1 napja Creative Commons License 10288

trafo2000 Mester!

 

Van egy 1991-es 2.0 OHC benzines, Transit kisbuszom.

A difije csattog, búg. A szerelőm azt tanácsolta, cseréljünk egész hidat, valami jóbb állapotú bontottra.

Kérdés, hogy erre a benzinesre lehet használni valamelyik diesel-ét?

Mert ugye abból van eladó bőven, vagy esetleg Neked van jó állapotú a benzineshez?

Vagy valami megoldás...

 

Köszi előre is.

blackjack11 1 napja Creative Commons License 10287

Sziasztok,

 

segítséget szeretnék kérni, Ford Transit Connect 2012-es megvehető-e kb. 50 ezer km-rel, az 1,8 tdci 75 lovas motorral. 

Ez mennyire lehet megbízható szerkezet? Mire kell odafigyelni? Gondolom már ez is részecske szűrős, talán nem kell bele adalék jó esetben. A francia márkáktól kicsit félek...

 

Köszönöm!

Beldar 2 napja Creative Commons License 10286

A dolog ott kezdődik, hogy eleve ne legyen hengerfejes. :D Azzal tele van a tökünk. Most amit le kell váltani az egy Peugeot Boxer, 1.9 szívó. Ebben az évben vagy 4szer lett hengerfejes. Egyszerűen nem bírja a melót, szar francia motor. Akármit csinálunk vele, 2 havonta kifekszik. Faszán felújított hengerfejet is kapott. Meg lett csinálva a blokk is, mégis. Pedig föl sem forr. Egyszerűen úgy érezzük, hogy rosszul van a munkától. Csurig rakott autó + csurig rakott utánfutót kell vinnie és nem tetszik neki. Majd 4.5 tonna összesen. .. meg ugye 1.9 szívó. Annyira nem csoda, hogy elfossa magát, de na ...

 

Volt 2.5-ös szívó Fordunk, 93-as. Semmi baja nem volt motorikusan. Párszor széthullott a difi, de az semmi. Csak hát elrohadt. Pedig igazi igénytelen igásló volt, -20 fokban felet fordult a főtengely és járt a motor még 1 hónap állás után is.
Van egy 2.2-es TDCi is, 110LE. Nincs rá panasz. 3-ban is simán elkapar megrakva, ha egy kicsit is nyálkás az út. Ha lehetne még egy ilyet vennénk, de most nincs rá keret. Utánfutót cibálja, mint a rongyot. Pedig az simán 1 tonna plusz.
Szóval olyan gép kéne, ami a kilométer hosszú min. 12%-os emelkedőn is fölmegy ilyen terhekkel. Konkrétan a peugeot ezen a dombon megállt. 5-4-3-2-1 és állj. Át kellett akasztani a TDCi-re az utánfutót, mert különben nem megy sehova.

118-123 LE TDE jól hangzik, nem lenne neki gond a teher, úgy tudom sokkal kevesebb vele a gond, mint a hasonló korú TDCi-kkel. Abban mindenképpen gondolkodunk, de ha nincs más és olyanok az árak akkor nézünk '99-2000 körüli 2.5 szívókat, vagy turbóst ha van.

Előzmény: .357 (10285)
.357 2 napja Creative Commons License 10285

Sajnos a legmegbízhatóbb a 2000 előtti, aminél még nem megy elektromos kábel a porlasztókhoz. -hengerfejesen is hazamegy-

Előzmény: Beldar (10283)
szódásbácsi 2 napja Creative Commons License 10284

Én a fehérrel (lásd kicsit lentebb a képen) most fejeztem be a harmadik szezont. Egy kecskeméti neppertől vettük, ismeretlen előélettel, kicsit elhanyagolt állapotban. Első, hátsó féket cserélni kellett, csapágyakat, meg néhány szilentet is. Mondjuk ez egy friss vizsgás autónál belefér, mert nekünk is sürgősen kellett, mert már nyakunkon volt a szezon. (Bár azért azzal kezdeni a használatba vételt, hogy 6 darab izzót egyből ki kelljen cserélni, az már csak hab volt a tortán.)

Igaz, ez csak a 90 lovas változat, ami eléggé gyengécske ehhez a nagy felépítményhez, de messze úgysem megyek vele, csak itt a környező falvakat járom be vele, ami naponta 80-120 km között alakul.

Idáig minden reggel időben el tudtam indulni. (Egyszer rá kellett kicsit segíteni az akksira, meg kellett bikázni, mert nagyon hideg volt.) Valamint mindig önerőből haza is tudtam érni vele, azt leszámítva mikor az elektromos gázpedál rendetlenkedett. Ekkor megáll, vagyis nem megáll, hanem csak alapjáraton megy a motor, úgyhogy a maradék lendülettel meg kell célozni a padkát. Aztán mint a számítógépnél: leállítás-újraindítás. Illetve egyszer telefonos segítséget is kellett kérnem, de ez az én hibám volt. Amikor a hátsó kereket felszereltem, a félcollos hajtókarra hosszú toldatot kellett tenni, hogy beérjen a kerékcsavarig, azzal meg valószínűleg nem tudtam eléggé meghúzni, mert nagyon csavarodott. Nem valami lelkesítő dolog derékig érő búzában kereket keresgélni. Pláne kettőt. De azért meglett, mire a szomszéd faluból kiértek a krokodilemelővel. Sőt, még egy kerékcsavart is megtaláltam az út szélén. (Azóta már vettem egy háromnegyedes készletet, az már sokkal bikább.)

A motor amúgy viszonylag normálisan működik, a viszonylag magas fogyasztást leszámítva. Gázolaj 12-13 között, meg kísérőnek vagy 3 liter olaj is belemegy két csere közt. (Igaz, ennek nagy része ott van alatta, a következő projekt a szivárgási helyek felderítése lesz.)

Meg azt az igazi, Transitos kerregést hiányolom belőle.

Előzmény: Beldar (10283)
Beldar 2 napja Creative Commons License 10283

Sziasztok!

Sürgős válasz kellene.
Az egyik munkaautónknak véres a torka és kellene vennünk még egy transitot.

Mik a tapasztalatok a 2000 utáni 2.4-es TDE gépekkel? Amit kinéztünk az 120LE. Mennyire megbízható?
A másik pedig egy 2.0-es 101LE. Gyanítom ez már TDCi.

.357 3 napja Creative Commons License 10282

A piros a nyerő :))

Előzmény: szódásbácsi (10279)
madaras73 4 napja Creative Commons License 10281

Sziasztok!

Keresek duplakerekes 6 lyukas 15colos Transit felnit legalább egy darab kellene.

Letőrt a pótkeréktartóm és sajna elhagytam az úton.

Ha valaki tud segítsen előre is köszi!

Lime 111 4 napja Creative Commons License 10280

Szép a géppark.

 

A piros azért közelebb áll a szívemhez :)

Előzmény: szódásbácsi (10279)
szódásbácsi 5 napja Creative Commons License 10279

Piros Transit Rulez!

 

 

(A platós is majdnem piros lett, de végül ez sikerült.)

Előzmény: Lime 111 (10270)
szódásbácsi 5 napja Creative Commons License 10278

Szerintem neked ígértem képet:

 

   

Előzmény: bubusharan (10276)
szódásbácsi 5 napja Creative Commons License 10277

Nekem is univerzális van rajta, ahhoz adnak mindenféle vasakat: a laposvassal egyszerűbb, mert a végét derékszögben meghajtod, és beakasztod a zár megfelelő részébe, viszont ez könnyebben szétjön, vagy eltörik a hajtásnál egy idő után. A küllővel megbízhatóbb, de ehhez rá kell hegeszteni egy lemezdarabkát a megfelelő helyre a záron, amit utána ki lehet fúrni, hogy beleakaszd a küllőt.

Előzmény: Lime 111 (10273)
bubusharan 6 napja Creative Commons License 10276

köszi a választ.

Még annyit hogy mi a pontos neve annak a szelepnek, vagy hol lehet venni?

Előzmény: trafo2000 (10275)
trafo2000 6 napja Creative Commons License 10275

Ez egy új szűrő,ebben nincs benne a szelep a csővel.Középen van az a kerek rész,azt ki kell venni és annak a helyére megy be.

Előzmény: bubusharan (10274)
bubusharan 6 napja Creative Commons License 10274

Nekem ez a fedelem van. A kiegyenlítő tartály mögött nincs semmi.

Kicsit elakadtam akkor,hogy hová kell kötni?

 

 

 

https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420354-uzemanyagszuro-alkatreszei/12668-gazolajszuro-fedel-ford-transit-1997-2000

Előzmény: trafo2000 (10269)
Lime 111 6 napja Creative Commons License 10273

Köszi a részletes leírást. Az ajtó kárpitot már rutinból kapom le.

Univerzális központi zár is beszerelhető vagy típus specifikus kell?

Előzmény: szódásbácsi (10266)
Lime 111 6 napja Creative Commons License 10272

2/3 van letakarva. 5-10 perces köröket mentem a napokban.

 

Előzmény: trafo2000 (10271)
trafo2000 6 napja Creative Commons License 10271

Az egész hűtőt le kell takarni?

Előzmény: Lime 111 (10270)
Lime 111 6 napja Creative Commons License 10270

 

Deres a Maris homloka.

 

Első fagyos reggel .

 

 

trafo2000 2014.12.12 Creative Commons License 10269

Az ötödik a tetején.Ha műanyag szűrőház akkor benne van a szelep.Ha aluminium akkor a gázolajszelep a kiegyenlítő tartály mögött van,műanyag cső megy rá a házról.

Előzmény: bubusharan (10267)
szódásbácsi 2014.12.12 Creative Commons License 10268

Úgy emlékszem, hogy a szűrőház tetején van valami szelep, ami elektromosan vezérelt, innen megy az izzítóba egy cső.

Ha holnap nem felejtem el, majd lefényképezem.

Előzmény: bubusharan (10267)
bubusharan 2014.12.12 Creative Commons License 10267
Köszönöm a választ, de egy kicsit kirészleteznéd? A gázolaj szűrő tetején 4 db cső megy rá, 2 az autó hátulja felé 2 meg az eleje felé ami az adagolóba megy! Úgy gondolom hogy ami az adagolóba megy 2 db azok közül a vissza folyó ágába kellene belekötni?
Előzmény: trafo2000 (10265)
szódásbácsi 2014.12.11 Creative Commons License 10266

Központi zár:

Én már úgy vettem a 98-ast, hogy bele volt szerelve valamilyen központi zár, de nem működött, mert ami lemezke rá volt szerelve motorra, ami mozgatná magát a zárszerkezetet az el volt törve a hajlításnál (Derékszögben meg van hajlítva, és bele van akasztva a aaa ... bizbaszba (elmagyarázni úgysem tudom, azért meg nem belezem ki az ajtót, hogy lefényképezzem). Ezt meghegeszttettem (műveltető ige, azért a 4t) de megint eltört, kunyeráltunk valakitől akinek megmaradt egy (jár a beszerelőkészlethez), majd apránként ugyanez a másik ajtónál is...

Ami hibák beszerelés közben előfordulhatnak:

Az ajtóbehúzó fogantyú betétjét kis, vékonyhegyű csavarhúzóval kell kipiszkálni, mert szétbarmolódik, összerakás után csúnya lesz (van alatta két csavar, ami a kárpitot tartja)

Az ablaktekerő biztosítógyűrűje el szokott repülni.

Be kell szerezni rövid, marokcsavarhúzót (kereszthornyos) a kárpit elülső részén lévő lemezcsavarok kitekeréséhez

A zár körbe van véve valami lemezzel, ami oda van ragasztva az ajtóburkoló lemezhez, valami elég masszív fekete sikaflex szerű ragasztóval. Én a nagy feszegetés közben csináltam néhány apróbb dudort az ajtóra.

A három csillagfejű csavarból, (amivel maga a zár hozzá van fogatva az ajtóhoz,) az egyiknek sikerült elpusztítanom a fejét. (Pedig nem régen volt előtte szétszedve.)

A kulcsos zárbetéthez a működtető rudazat egy műanyag pöcökkel kapcsolódik. Adná magát a dolog, hogy ezt szépen lepattintod a rúdról, és akkor ki lehet húzni a rudat a kulcsoszár nyelvéből, de ekkor szokott eltörni, utána lehet menni kuncsorogni a Cromax-hoz. Úgyhogy magát a zárat kell kibillenteni a helyéről, és van olyan pozíció, amikor a rudacska a műanyag pöcökkel együtt kijön a helyéről.

Ja, és még maga a zár is bele van csomagolva egy műanyag dobozba.

Ha a központizár működtető lemezke mégegyszer szétjön/eltörik, stb, akkor meg lesz csinálva úgy, mint a másiknál (a 2003-as), ennél rá lett hegesztve egy lemezdarabka a zár valamelyik mozgó leffentyűjére, ki lett fúrva, és ebbe lett beleakasztva egy küllő, amit a motor (pontosabban elektromágnes) mozgat. Ez sokkal stabilabb megoldás.

Tavaly kicseréltettem a vezérlő egységét, és a riasztót, és meg lett csinálva úgy, hogy rövid nyomásra a távirányító csak a raktérajtókat nyitja, hosszú nyomásra pedig a vezetőfülkét.

De mondjuk nem Pesten lakom, úgyhogy sokra nem mész velem.......

 

Én rádiót a Vakerán vettem, ezzel jól jártam, mert mikor elmentem érte, épp volt a srácnak egy garnitúra eladó gumija felnivel az Escortomra, méghozzá ugyanazzal a mintázattal.

De meg lehet nézni az OLX-en http://olx.hu/hirdetesek/q-Ford-r%C3%A1di%C3%B3/ , Jófogáson http://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=ford%20r%E1di%F3 is. Mondjuk nem árt, ha adják hozzá a kódot is, de én vettem már piacon kód nélkülit is (nagyon olcsón), amihez interneten találtam kódot.

Előzmény: Lime 111 (10258)
trafo2000 2014.12.11 Creative Commons License 10265

Gázolajszűrőház tetejére.

Előzmény: bubusharan (10264)
bubusharan 2014.12.11 Creative Commons License 10264
Üdvözlet

Egy kérdésem lenne.
Van egy 2.5 td transitom (manuális,"epic" adagolós)amin a torok izzitónak a gázolaj csöve nincs rákotve,hiányzik. Kérdésem hogy hova lehetne rákötni vagy megoldani hogy működjön??


Lime 111 2014.12.09 Creative Commons License 10263

Köszi. Megnézem.

Előzmény: kljr (10260)
kljr 2014.12.09 Creative Commons License 10262
Előzmény: kljr (10261)