Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Beldar 26 órája Creative Commons License 10056

Nem tudom csörög-e ... majd csinálok videót és fölteszem ide, aztán mondja meg aki hallott már nyúlott láncot. Eddig csak szíjas géppel volt dolgom.

Előzmény: trafo2000 (10052)
ben88 2 napja Creative Commons License 10055

Tel. lemaradt 20 338 37 11

Előzmény: ben88 (10054)
ben88 2 napja Creative Commons License 10054

Eladó a kempingezős buszunk, induljunk mondjuk 250e-ről.

Tesóknak nem adom, ha hívsz, mondjad hogy itt láttad!

Mostanában volt cserélve: talpas gömbfejek, folyadékok, szűrők, fékbetétek, komplett kipufogó, kézifékkötél.

2db új akksi két éve.

Tavaly volt lakatolva is, de a mester elég halovány munkát végzett...

Nem vészes de kell vele foglalkozni jövőre.

Motorja jó, pöcröff indul, az utazós 90-et tartja dombon felfelé is. Átlag 8-at eszik, hosszú úton 7 körül.

Előző 7 év óta összesen 100e-t ment mint film kellékes autó, előtte nem tudom. Annó 6 személyes busz volt, most 3 szem. tgk. Vonóhorog nincs, nem volt sosem. Szervo nincs (nem rossz, hanem nincs). 5 sebességes. Rácsot adok hozzá.

Hibái: diffi jó hangos 70 felett, hátsó ajtózár rossz, izzitás lámpa nem ég (de izzít).

http://postimg.org/gallery/30vvu46ti/

trafo2000 3 napja Creative Commons License 10053

Ezeket a marhaságokat felejtsd el.Tegyél bele jó olajat meg szűrőt és jólvan.

Előzmény: Beldar (10051)
trafo2000 3 napja Creative Commons License 10052

Ha nem csörög hozzá ne nyúlj.

Előzmény: Beldar (10050)
Beldar 3 napja Creative Commons License 10051

Ja meg még egy kérdés. Szabad ezeket a TDCi motorokat olajcsere előtt átmosni? Elsősorban a turbó miatt kérdem, mert az ugye elég kényes ketyere.

Konkrétan milyen olajadalékot ajánlotok és hogyan kell használni? Ilyesmire gondolok, hogy csere előtt beönteni a motorolaj mellé és 10 percig járatni 2000-es fordulaton például. Aztán leengedni.

Előzmény: Beldar (10050)
Beldar 3 napja Creative Commons License 10050

Sziasztok!
Lehet hogy volt már ...
2008-as Transit, 2.2 TDCi, QWFA motor. Milyen gyakran kell a vezérműláncot cserélni? Ha kell egyáltalán...

Rob-x 4 napja Creative Commons License 10049

Sziasztok, üdv mindenkinek!Új vagyok itt. 9 személyes '97-2000 körüli évjáratú Transit vásárlásán gondolkodom,főleg családi autóként.A kérdésem az lenne elsősorban,hogy egy benzines 2000 köbcentis mennyire lehet megbízható?    Mennyi lehet az utazósebessége? Esetleg érdekes lehet még a 2,5 TD változat is.Előre is köszönöm a válaszokat!

bobalya 5 napja Creative Commons License 10048

Köszi

Előzmény: trafo2000 (10047)
trafo2000 6 napja Creative Commons License 10047

Nem kell csapágy.A tárcsa lejön az agyról,nincs egybe.

Megegyezik.

Előzmény: bobalya (10044)
trafo2000 6 napja Creative Commons License 10046

Nekem van.

Előzmény: Horváth Dániek (10021)
fogfutár 6 napja Creative Commons License 10045

Ha feltöltött állapotban csak 11-et tud, akkor valószínűleg 2 cella kuka, nem tudsz vele mit kezdeni.

Előzmény: kljr (10043)
bobalya 6 napja Creative Commons License 10044

Két kérdésem lenne:

Az első tengelyen féktárcsa csere lesz, szétjön külön minden, vagy kerékcsapágyat is kell vennem? A szerelőm úgy emléxik, hogy az is fog kelleni.

A másik kérdés, hogy a jobb hátsó ajtó megegyezik a 94-00 közti középmagas modellen a korábbi modellével? A bontóban csak a facelift előtti gép van, és a bontós nem tudta fixre megmondani.

A gépem 99-es 2,5 DI rövid, középmagas dobozos, 4HB motorral.

Köszi a válaszokat!

kljr aug. 26. Creative Commons License 10043

Megnéztem a régi akksit, 3 napig volt töltőn, üresen 11V feszültséget produkál. Sztem kár terhelni.

Előzmény: fogfutár (10037)
bobalya aug. 26. Creative Commons License 10042

Tájékozódj!

Ha a forgalmiban N1 kategória van, az bizony hátrányokkal jár!

Pl. a személyautóra teljesítmény alapján fizetsz adót, a teherre meg össztömeg alapján...

Előzmény: cs!rke (10036)
susmus00mk3td aug. 26. Creative Commons License 10041

Jah egyébként mikor elkezdtem leírni, azt hittem 3,5 fölé lyukadok majd ki egy 9 személyessel :D

De így van, mindegyik egy kategória... ez lett volna a lényege.

Hozzátéve még azt hogy könyvelő szerint manapság csak jól pörgő cégbe érdemes bevinni egy teherautót, nem úgy mint régen.  Ugyanis cégnéven lévő teherre tudod az összes költséget /alkatrész, go áfája stb./ leírni költségként.  Manapság könyvelés szempontjából inkább bérbe veszik a cégek az autót magánszemélytől... 

Előzmény: pajaci (10039)
susmus00mk3td aug. 26. Creative Commons License 10040

"ha nem a tulaj használja, akkor meghatalmazás kell"

Csak abban az esetben ha cégre írod rá megvételkor.  Amennyiben magánszemély nevén van, nem kell meghatalmazás, csak annyira mint személykocsinál.  Magánszemélyként menetlevél sem kell, úgy emlékszem 2008-tól.

Csak infógyüjtés céljából írom le én is amit tudok ezzel kapcsolatban.  Szerintem nem olyan szörnyű vagy nyűgös manapság, ha az a verda teherautó és nem személy.  

Itt jön a a képbe az hogy a valóságban jóval olcsóbb is, több van belőle, könnyebb válogatni és esetleg olcsóbban megveszed, a fentmaradó 1-200 ezer pénzt meg úgyis rászánod.  Kinek melyik tetszik, de manapság így sem úgy sem milliós kategória egy jó 2,5-össel járni.

 

Inkább arra figyelnék, ha már családinak kell hogy lehetőleg 5 csavaros futómű legyen alatta, nem erőgépnek kell.... a hat csavisnak nincs hosszú difije.  Másodszor pedig ne legyen erős kartergáza, harmadszor pedig hogy ne legyen hullára rohadva.  Nekem ez számítana, ha venni indulnék.

Előzmény: bobalya (10035)
pajaci aug. 25. Creative Commons License 10039

Autópálya matricánál tökmindegy hogy hány kiló vagy a 3.5T-n belül.

 

D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű és mindezek bármilyen vontatmánnyal is.

Előzmény: susmus00mk3td (10038)
susmus00mk3td aug. 25. Creative Commons License 10038

Éves 18k helyett 38k a személy és a teher súlyadója közti különbség. /egyébként erre is van országos kalkulátor:    http://kalkulatorlap.hu/teljesitmenyado_kalkulator.html

A többi ugyanannyiba kerül.  

3,5 tonnáig ugyanazok a szabályok, még sebességkorlátok is.  Ha azt számolod 1,5-1,7t egy személyszállító /ugyanúgy mint teher/ és mondjuk 9 személyes, azt átlagolják pl 80 kilóval gyárilag. 9x8 720 kg plusz pakkra ráhagynak, nem vagyok benne biztos de tuti önsúlyon kívül megengedett legnagyobb össztömege egy ilyen 9-es busznak is van közel 3t.  Mindezt csak azért taglalom, mert autópálya matrica is súlyra megy.

 

Az enyém 5 személyes teher, rövid, alacsony /klíma meg egyéb kacatok miatt/ 1762 kiló önsúlyú, mégis csak 2440 megengedett legnagyobb össztömegű.   2,5t alatt még "C"-s gumi sem kell...persze azzal járok én is 15 colosban, de nem is kellene eredetileg.

 

Előzmény: cs!rke (10036)
fogfutár aug. 25. Creative Commons License 10037

Na, ezt szeretem a tematikus topikokban! Mármint, hogy ír valaki egy egetverő blődséget, és rögtön lesavazzák ha nincs valóságtartalma.

cs!rke aug. 24. Creative Commons License 10036

TGK-nak drágább a kötelezője, -> nem feltétlenül

drágább az adója az önkormányzat felé,  -> nem feltétlenül

drágább a műszakija, -> mennyivel is?

határon be kell vele állni a kamionok közé dekkolni, -> ezt honnét szedted?

és ha nem a tulaj használja, akkor meghatalmazás kell. -> ez nem csak tgk-ra igaz, de a valóságban 20 év alatt 1x kellett igazolnom (helyben írtam egy meghatalmazást, miszerint a cégem nevében engedélyezem magamnak a vezetést)

STB... -> ?

Szóval családi használatra nem jó a tgk. -> szóval miért is ne lenne az?

Előzmény: bobalya (10035)
bobalya aug. 24. Creative Commons License 10035

TGK-nak drágább a kötelezője, drágább az adója az önkormányzat felé, drágább a műszakija, határon be kell vele állni a kamionok közé dekkolni, és ha nem a tulaj használja, akkor meghatalmazás kell. STB...

Szóval családi használatra nem jó a tgk.

Egyetlen előnye, hogy nem kell regadót fizetni tgk-ra. Ha viszont tgk-t akarsz személyautóra vizsgáztatni, az regadó köteles lesz...

Előzmény: hornyaz (10027)
kljr aug. 24. Creative Commons License 10034

Rákattintasz a névre, előjön az adatlap, ott vannak a más topikban is tett hozzászólások. Az A Vectra hozzászóláson akadt meg a tekintetem,  és néztem meg. Ott volt, nekem az elődjéről kellene. De sztem emailon, ne offoljuk szét a topikot. Csak ehhez kellene egy mailcím, vagy ha az enyém publikus, akkor rám írsz.

Előzmény: hornyaz (10033)
hornyaz aug. 23. Creative Commons License 10033

ÁHhh... Már csak kérésre megy a gravír. Azt is ritkán és nagyon egyedit, nem is hirdetem.  Aprorpó! Honnan tudod? Transit-ot még nem gravíroztam! Vettél már tőlem? Nézem a linkeket...

Előzmény: kljr (10028)
Csikó78 aug. 23. Creative Commons License 10032

Hali.

Mindig tanul az ember ! Azt hittem, hogy 96'- tól, már a 76 lovas motorokkal szórták ki a Transitokat...

A fehérnél kicsit szúrta a szemem, hogy a hengerfej  pofával lefelé pihen a betonon ! :(

De mind két autó jó állapotúnak tűnik a képen. Bár lehet, hogy csak jól áll nekik a távolság ?!?

Előzmény: pajaci (10030)
kljr aug. 23. Creative Commons License 10031

A zöld az abból a megfontolásból lehet érdekes, hogy ez a szín a Bundeswehrnél van használatban, ami azt jelenti, hogy behozataláig a karbantartása folyamatos. A gjmű. küljő felületén lévő fülek is a katonai jelleget erősítik, ideális pl. álcsháló rögzítésére.

Előzmény: pajaci (10030)
pajaci aug. 23. Creative Commons License 10030
Előzmény: kljr (10028)
kljr aug. 23. Creative Commons License 10029

Na melyik a kakukktojás kép az előző linken? És miért?

Előzmény: kljr (10028)
kljr aug. 23. Creative Commons License 10028

Pohárgravírt csinálod még?

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/transit/ford_transit_2.5_d_tourneo_busz_9_szemelyes-8187694

 

Pl. ez így a képek alapján szép kiállású (ha a kora nem zavar), és a következőkről árulkodik. A kép készítője nem profi fotós, és nem fotosoppoltak, tehát a valóságot láttatja. Alul a körbe sötét sáv: vagy javították azon részeket, vagy csak a rozsdát próbálták száműzni, és nem találtak fehér festéket. 

Előzmény: hornyaz (10027)
hornyaz aug. 23. Creative Commons License 10027

kljr» Természetesen értem amit írtál és azt is, hogy miért írtad sőt teljesen jogosan. Én mint eddig átlag személyautó tulajdonos nem vezettem TGK-t, sőt kisbuszt is csak ritkán. Utánanéztem a pályahasználati matricáknak, ebben is teljesen igazad van és az általad leírtak tökéletesen megfelelnek a valóságnak. Látod, ezzel sem foglalkoztam eddig - mondván személyautó <-> TGK teljesen eltér alapon. Holott ez nem teljesen igaz, a legjobb példa az általad leírt pl. úthasználati díj esete. Hétköznapi autósként idegenkedtem a TGK -któl. Ez a menetlevél vezetés ugrott be elsőként nekem is. A Transit -ra vonatkozó adatokkal kapcsolatban Csikó78 által leírt dolgok olyan magyarázattal bírnak, amit máshonnan nem kaphattam meg. Amit pajaci írt merőben leegyszerűsítik a dolgokhoz való hozzáállást. Az, hogy magánszemélyként TGK-t vezetve nem kell menetlevelet vezetni mondjuk rendben van de, hogy a biztosítási bonus besorolás újrakezdődik az már nem jó abból a szempontból amin gondolkodok. Amint nézegettem a TGK-kat, 2-3 személyesek de az ésszerűség azt diktálja, hogy 6-9 személyes személyautó besorolásún kellene gondolkodnom. Köszönöm még egyszer a sok hasznos infót!