Menetpróba: Fiat 500X - 2014.

Egérkoksz az új divat

Még ilyet... A történelem egyik legkisebb autójának gúnyáját ráhúzni egy hobbiterepjáróra? A legviccesebb, hogy nem a japánok fejéből pattant ki az ötlet. Így akár működhet is.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
trafo2000 14 órája Creative Commons License 10220

Reggel hívjál.

Előzmény: zénó75 (10216)
trafo2000 14 órája Creative Commons License 10219

A motor hátulján lévő szíjat nézd meg és az automata feszítőjét.Ez hajtja a szervo szivattyút,a szervo egy bordás tengelyen keresztül hajtja a vízpumpát.Ezen a környéken nézelődj.

Előzmény: Attila0331 (10215)
Attila0331 15 órája Creative Commons License 10218

@cs!rke: Köszi az ötletet! Holnap megnézem. Szerinted lehetséges még a láncfeszítõpatron hibájából?

 

cs!rke 16 órája Creative Commons License 10217

Generátor szabadonfutója? Rá kéne nézni, nincs-e megragadva.

Előzmény: Attila0331 (10215)
zénó75 16 órája Creative Commons License 10216
Hívtalak.hívj vissza lécci mert S.O.S.-ben szükségem van a csapágyra .most már a csavarbiztosító is befeszült és recseg ropog valami, alig mertem hazavinni a gépet. Igazad volt ......
Előzmény: trafo2000 (10214)
Attila0331 17 órája Creative Commons License 10215

Üdv  Mindenkinek! Én egy 2001-es évj. 2.0/101le-s tranzit "boldog" tulajdonosa lettem. Egy profi segítségét kérném az alábbi problémával: A kocsi üzem meleg állapotban fülsértő csörgő hangot ad alapjáraton illetve közepes fordulatnál is gyengén hallható. A zaj megállapításom szerint a főtengely szíjtárcsa (generátor) irányából hallatszik. Egy kolléga tanácsára a szíjtárcsát is kicseréltem (potyára), és az olaj is frissen lett benne cserélve. Az eredmény: egy kicsit csöndesebb lett, de a zaj továbbra is meg maradt. Az érdekesség az egészben: ha a kormányt elfordítom és a szervó szivattyú dolgozik teljesen megszűnik a zaj. Kérem ha valaki tud bármi épkézláb ötlettel közelebb jutni a probléma okához kérem segítsen! 

Ja és még tetézi a bajokat ,hogy a csörgés még hullámzó alapjárattal is együtt jár.

Előre is köszönöm!

 

trafo2000 1 napja Creative Commons License 10214

Van.

Előzmény: zénó75 (10213)
zénó75 1 napja Creative Commons License 10213
Köszönöm .na akkor megnézem sürgősen, ha esetleg gond van van ilyen csapágyad véletlenül?
Előzmény: trafo2000 (10212)
trafo2000 1 napja Creative Commons License 10212

Azonnal meg kell bontani az egész cirkuszt ott valami nem kerek.

A kerékcsapágy nem tud összébb menni,nem állítható,a két fél csapágy középgyűrűi összeérnek,a féltengely csavarja fixre húzva.

Először is megnézném a menetet a féltengely végén meg az anyában.

Előzmény: zénó75 (10203)
trafo2000 1 napja Creative Commons License 10211

Cseréld 15 ezrenként.A gyári Ford 5w-30 teljesen jó bele.A többit ahogy szódás leírta.

Előzmény: rudolf1981 (10201)
gorzas.peter 1 napja Creative Commons License 10210

Ha hosszabb távra tervezel mint 1-2 év, akkor vegyél rozsdásat és csináld meg. Viszont minden lépésnél lehetőleg ellenőrizd. Ha lehet a rozsdátlanítást csináld magad. Homokszóró, drótkorong és társai lesznek a 'barátaid' hetekig. Rozsdás lemezt kivágni, ott is ahol csak egy pici gyanú van rá. Nem rálapolni!!! Nagyon nagy meló. Nem a hegesztés a melós benne. Tudnék mesélni a lelketlen karosszéria munkáról az enyémen. és egy réteg festék nem réteg.

Előzmény: WooDoo (10208)
pajaci 2 napja Creative Commons License 10209

Anno az enyémnek lehomokszóróztam az alját vasig, és precízen átkentem alvázvédővel. Azóta már eladtam, nem tudom hogy nézhet ki manapság.

Előzmény: WooDoo (10208)
WooDoo 2 napja Creative Commons License 10208

Van valami gyógyír a Transitok hírhedt rozsdásodására? Ajánlották, hogy fél évente fújjam le orsóolajjal az alját, akkor nem rohad.

Mivel én egy lakóautót akarok építeni, jó lenne ha nem kezdené ki a rozsda, mert a fa padlózat és a beépített bútorok miatt necces lehet a hegesztés. Gyári állapotú rozsdamentes Transitot nem nagyon láttam, amit meg már kilakatoltak korábban, az egy  időzített bomba lehet, gondolom...

Azon agyalok, lehet inkább egy rozsdás járgányt kellene olcsón venni, és tisztességesen felújítani. Van egy barátom, aki veterán autókat újít fel, egy Transit csak nem fogna ki rajta. Esetleg lehetne a kritikus helyekre rozsdamentes acélból csináltatni a karosszériát? Annyira nem drága a rozsdamentes acélok ára...

 

rudolf1981 2 napja Creative Commons License 10207

Köszönöm!

Átnézem... valami mintha kottyanna amikor álló helyzetben tekerem a kormányt...

Meg hát harapdálja a rozsda. Ki kellene karosszériáztatni :) valamit kezdenem kell a hátsó kerékdobok lassan külön életet élnek, már látom az aszfaltot.

Valóban, a 10ekm gyakori intervallum 2000ccm-hez és 7,5 liter 5w30-hoz, csak nagyon sok a futásteljesítmény. 100-200km-t szinte minden nap megy (de inkább 4-500-at).

Előzmény: szódásbácsi (10204)
zénó75 2 napja Creative Commons License 10206
Elsőkerekes. Az anyabiztosító szépen kotyogott az anyán és a biztosító is a helyén van.ebből gondolom ,hogy nem sokat mozdulhatott az anya, (ha egyáltalán mozdult)de úgy látszik éppen eleget hogy súroljon valami kanyarodás közben. Két hete meghúztam az anyát a kerék stabilan állt,ma megemeltem alul felül két két centit mozgott a kerék negyedet bírtam húzni a crovával és most megint jó lett egy darabig :) szóval azt mondod ez csapágyas lesz?
Előzmény: szódásbácsi (10205)
szódásbácsi 2 napja Creative Commons License 10205

Most nem emlékszem, melyik fajta van neked (első, v. hátsókerekes,) de szerintem mindegyiknél kéne lennie egy anyabiztosító lemeznek (olyan a formája, mint egy koronásanya), amit egy sasszeg tart a helyén.

Nem lehet, hogy a csapágyad készül elpusztulni?

Előzmény: zénó75 (10203)
szódásbácsi 2 napja Creative Commons License 10204

Szerintem a 2000 utáni Transitnál kicsit gyakori a 10ezres olajcsere. Az 5W30-as olajra ritkább intervallum is elegendő.

Kb. minden második olajcserénél teszel bele egy új üzemanyagszűrőt, meg levegőszűrőt, és nagyjából kész is van.

 

A piros villáskulcsot meg úgy lehet kiiktatni, hogy bekapcsolt gyújtás mellett egyszerre nyomod a gáz és a fékpedált kb. fél percig.

 

Persze, ha magad akarod szervizelni, célszerű időnként alábújni, körülnézni, nincs e valami folyás valahol, esetleg lelazult csavar, szakadt gumiharang, stb. Meg az elejét megemelni, kicsit megrángatni a kereket, fékbetétet-tárcsát ellenőrizni.

Előzmény: rudolf1981 (10201)
zénó75 2 napja Creative Commons License 10203
Még egy kérdésem lenne,a jobb első kerék anya (a 36-os) állandóan meglazul,pedig nagycrovával húztam meg.onnan tudom hogy megint meglazult amikor balra van tekerve a kormány valami súrol(fém a fémen).miért csinálja ezt, jön kiifelé a tengely vagy mi lehet a gond?
WooDoo 2 napja Creative Commons License 10202

Tetszik ez a 9 személyes Transit, és nem is tűnik drágának:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/transit/ford_transit_2.5_d_190_l-8453925

 

Ez még a régebbi, zajosabb, merev első tengelyes változat? Vagy jobb választás az ovális hűtőrácsos? Pl. ez:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/transit/ford_transit_2.5_d_100_l-8462745

 

Nem sürgős a vásárlás, majd csak tavasztól lesz szükségünk egy 9 személyes buszra. Kb. 1M Ft a keret, ennyiből kellene kihozni egy üzembiztos, nem szétrohadt Transitot.

rudolf1981 3 napja Creative Commons License 10201

Üdv Trafo 2000!

Olvasgatom a fórumot, és tudom, hogy nem az első transitot nyitod fel. Kérlek segíts ha tudsz!

( Vettem egy 2004-es 63kW-s (F3FA mot.) transitot a nyáron, 60ekm-el! A km ennyi, szinte a szomszéd utcából, idősebb régi jó baráttól vettem, a 2. gazdája vagyok. Most van benne 98eKm, sokat hajtom, de ésszel, mert nagyon szeretem!)

A kérdés: mi a teendőm, ha 95ekm-nél kigyulladt a piros villáskulcs és a helyi Békés megyei szakszervizben már nem bízok... ?

Miket szoktatok ti transitosok :) 100e-nél cserélni?

Ill az olajat én 10ekm-ként cserélem, kb 3-4 hetente, ennek ez az intervalluma?

A segítséget előre köszönöm!

Előzmény: trafo2000 (10200)
trafo2000 3 napja Creative Commons License 10200

A szelepnyom nem baj.A harmadik dugóval viszont más történt,oda régebben beesett valami.Ilyen nyomot hagy pl ha a porlasztó vége letörik és azt kalapálja a dugó.Valaki már javította a motort,dugót viszont valamiért nem cseréltek.Egyébként ha eddig jó volt,ezután is jó lesz.Mohácson lakom.a pannon 4kettőhuszonkettő egyszázhuszonkettőn elérsz.

Előzmény: gorzas.peter (10199)
gorzas.peter 4 napja Creative Commons License 10199

Hozzáértők!!!!

Milyen szépen látszik, hogy hol ütött be a szelep.

Kérdésem, kéne aggódnom a 3. henger dugattyúja miatt?

Köszi!

 

 

 

gorzas.peter 4 napja Creative Commons License 10198

Szelepemelőhöz hogy juthatok hozzá. Itt Szentendrén? Elérhetőséged?

Előzmény: gorzas.peter (10197)
gorzas.peter 4 napja Creative Commons License 10197

Köszi a választ!

 

azért kérdeztem, mert a gépműhelyes azt mondta meg kell nézni mindenképp, és én nekiestem gyorsan. Ahelyett hogy az igazi szakembert kérdeztem volna meg először. Még a dátum is látszik a hengerfej tömítésen (98.03,) Remélem sikerül ugyanolyan jól visszarakni.

 

Előzmény: trafo2000 (10196)
trafo2000 4 napja Creative Commons License 10196

Feleslegesen szedted le a hf-et,mindig a szelepemelő rudak görbülnek el.Néha a himbatartó csavarok.

Ha 330 van benne,valszeg semmi baja a hf nek.Benzinnel ellenőrizd a szelepek zárását,ha ok mehet vissza.

A motorelőlap több meneténél acél menet van,pl a feszítőnél is.Hasonló a helicoilhoz.Nem kell oda menetrögzítő.10,9 es csavar kell és kész.Meg normális nyomaték.

Nekem van szelepemelőm.

Előzmény: gorzas.peter (10194)
gorzas.peter 4 napja Creative Commons License 10195

Ja és eladó szelep emelő rúd valakinek?

Előzmény: gorzas.peter (10194)
gorzas.peter 4 napja Creative Commons License 10194

Hi!

 

Eddig nem írtam, csak olvasgattam egy kicsit. Most lenne néhány kérdés.

A történet hosszú lenne hogy mi történt, de a lényeg hogy az út vezérműszíj feszítő csavarja kiszakadt és fellazult a szíj. Némi csörgés és leállt. Szét borítottam a vasat. A 4 db kipufogószelep rúd elgörbült. Levettem a hengerfejet, és láss csodát: a dugók épek és a szelepeken sem látok semmit. Lehetséges hogy ennyivel megúsztam? Ja, '98 as 2,5 Di a motor.

Tanácsot kérek. Rakjam vissza a hengerfejet így, vagy azért vigyem el gépműhelybe. 330.000 km van a motorba (óra szerint). Igazából bajom nem volt vele.

Ráfér esetleg egy felújítás (szelepszár szimmering + köszörülés)?

Menet javító van a vezérműszíj feszítő görgő meneténél. Cseréljem le a motor előlapot, vagy jó megoldás ez, csak rögzítővel tegyem be a csavart?

 

Gyorsan csak ennyit.

Ja és lassan nincs szerelő akiben megbíznék, csak olyanokban akik szeretik az autójukat és "szívvel" szerelik.

 

zénó75 2014.11.18 Creative Commons License 10193
Uraim ez jó az enyémhez?:http://olx.hu/i2/hirdetes/ford-transit-lengescsillapito-sachs-hatso-uj-ID2gQ6p.html#:c56b3056e4
trafo2000 2014.11.18 Creative Commons License 10192

Légtelenítő csavar.A gumitömítést kell cserélni.

Előzmény: djdusan (10190)
djdusan 2014.11.17 Creative Commons License 10191

Előzmény: djdusan (10190)