Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
fogfutár 2014.07.22 08:23:39 © 9922

Hajlok rá, hogy lemenjek hozzád, sőt, köszönöm a felajánlást! Mikor érnél rá? Akár hétvégén is?

Előzmény: susmus00mk3td (9913)
szódásbácsi 2014.07.21 21:58:06 © 9921

Csakhogy ez alapvetően turbós motor lenne, télen rendesen érezni is, ilyenkor viszont úgy viselkedik, mint egy kehes szívódízel

Előzmény: .357 (9920)
.357 2014.07.21 21:18:25 © 9920

csak tip?

 

Télen a hideg levegőből többet tud beszívni a motor  -mert hideg a levegő , fizika-

 és most a kevesebb O2 miatt a keveréked nem frankó

 

Előzmény: szódásbácsi (9919)
szódásbácsi 2014.07.21 20:33:50 © 9919

Azt szeretném kérdezni, van -e valakinek arra vonatkozóan, hogy nyáron miért lustul el az autó. (1998-as 75 kw-os , már a mechanikus adagoló van rajta.) Az a hibajelenség, hogy melegben mintha nem akarna magához térni az autó. Télen minden rendben, hűvösebb időkben jelentkezik az a lórúgásszerű élmény, amikor kb. 90-es tempónál 5. fokozatban meglódul az autó, de ilyenkor úgy viselkedik, mint egy széthajtott szívódízel. (Az autót 2006-ban vettem azóta így működik.)

susmus00mk3td 2014.07.21 16:29:49 © 9918

Sanya ez egy turbós, nem szívó motor és vákum működteti a pillangót.

Előzmény: sanya38ford (9915)
sanya38ford 2014.07.21 16:21:30 © 9917

nekem működik az EGR , 8l/100 km, difim nem tudom milyen, de akár 110 utazó

sanya38ford 2014.07.21 16:17:54 © 9916

Csörgess meg!vodafone 5189377

Előzmény: fogfutár (9912)
sanya38ford 2014.07.21 16:12:58 © 9915

Hali

A Te adagolódról hiányzik a pillangószelepet mozgató rúd!!!!

Esetleg már ki is szedték.

 

Előzmény: fogfutár (9911)
susmus00mk3td 2014.07.21 12:36:52 © 9914

*miért nem megy rendesen.

Előzmény: susmus00mk3td (9913)
susmus00mk3td 2014.07.21 09:45:06 © 9913

Gyakorlatban neked egy "epic" rendszerű adagolód volt fent, amihez volt pár szenzor és komputer vezérelte.  Most bosh mehanikus szívóé van fent /2 szál vezeték+1 bowden/, mást nem tesz fel senki, szóval hiába keresgéli az ember a gyári számok alapján.

Ha lejössz hozzám én itt helyben bérmentve beállítom neked, ha nem fizikai probléma van a rendszerben /amit erősen kétlek/. Előtte mész egy kört az enyémmel és még meggondolhatod :D

Egyébként motorkódból van tömérdek, de mind teljesen egyforma alapjában. 86-100-116 lovas létezik, a 116-osnak volt intercoolerje is és mindegyiknél komputer mondta meg mit tud.

Jó beállítással a 100 lovas teljesítményét kapod meg és pluszban meglepően agresszív is lesz.

Esetleg nézd meg difiden lévő lemez táblát /drótkefe szükséges/, ami egyik csavar alatt van van e egy olyan a számsorban hogy 4.56 vagy 4.11, később az is sokat számít milyen a difi. Itt egy helyi bontóban 20-25 közt már kapni, ha nem a hosszú van fent és tiédet is el lehet adni.

Egy biztos át kell nézni a féket és utána lehet tovább molyolni, miért megy rendesen. Leghamarabb azért, mert nincs hozzáálítva, csak feltették rá anno.

Előzmény: fogfutár (9911)
fogfutár 2014.07.21 08:17:30 © 9912

A pillangószelep ügye tiszta, köszönöm!

Lecserélem a konzerv-fedő tömítést is, rozsdamentes lemezből készültre. Ugyanis végiggondolva, a kipufogócsonkon még jelentős hőmérséklet van, akár 8-900 fok is lehet és egy hártyavékony lemez, ki tudja mennyi ideig képes ellenállni annak.

Valóban elsődlegessé vált az első fék-kerékcsapágy javítása. Ellenőrzöm a dugattyúk és porvédők állapotát, de fékfelújításba nem bonyolodnék, azt szakemberre bíznám. ...Ha találok valakit Budapesten, vagy nem túl messze.

Legvégső esetben elzarándokolok Bajára is, mivel többen is ajánlottátok trafo2000 topictársunkat.

Feltéve, hogy szívesen lát, és csak csak ha nagyon muszáj, mert 400 km üzemanyagköltségét is inkább a zsebébe tenném egy hozzáértőnek, mint eltankolnám.

Előzmény: susmus00mk3td (9910)
fogfutár 2014.07.21 07:51:41 © 9911

Üdv!

 

Lehet, hogy nem hozzá való az adagoló, nem ismerem az előéletét, és a két szerelő - aki látta - sem tűnt magabiztosnak amikor megtekintették. Nyilvánvalóan az lenne a biztos, ha lenne egy gépkönyvem a 4GB-s motorhoz amin az adagoló típusszáma szerepel és azt össze tudnám vetni az enyémen levővel.

...Vagy, ha lenne valaki akinek ilyen a motorja és volna kedves megnézni az adagoló azonosítóját, amit összevetnék az enyémmel.

Az enyém így néz ki.

Előzmény: PipeszD (9909)
susmus00mk3td 2014.07.21 00:56:07 © 9910

Mi azt már itt kiveséztük korábban hogy bár létezik, de felénk nem honos /nem kapsz/ rendesen gyári mechanikus adagolót a turbósra, plusz nagyon ritka volt kint is. A komolyabb környezetvédelmi kategória miatt volt ez az epic rendszer a turbósokon, míg ment tökéletesen dolgozott is, bár nem tartós, vagyis elbaszott kontrukció volt. Mindre a szívóét rakják idehaza, be is lehet állítani hozzá.

 

Először is akkor a fékeddel kell kezd, ne felejtsd el a dugattyúk felületét ellenőrizni és porvédőik se legyenek szakadtak. Sajna ha szakadt akkor max időszakosan oldod meg ha megjáratod őket... az enyémen is szakadtak és tél előtt szétszed csere. Ahhoz viszont az egészet nullára kell szedni /így tudom/ és a felújító készlet is komplett hozzá.

 

Jobbról balra nézve van az olajbetöltőd, mellette balra a vákumembrános fej ami a a keresett tengelyt vezérli. Leveszed a piros/bugyi színű/ gumicsövet és tizes krovával leaprítod a csavarokat a szívócsonk azon részéről.

Amint lent a gumi már látod a tengelyt, rajta a pillangóval, amit ha emlékeim nem csalnak két apró kereszthornyos csavar rögzít a tengelyhez, azokat kiszeded és kint is van. A jó az egészben hogy látni fogod a csonk belselyét is és fogod tudni kell e takarítani. Ha kaksis bontsd tovább és először kikaparod majd kimosod gázolajjal or tetszőleges oldószerrel a maradékot. Ha kulás akkor azt már a rossz egr miatt rakta tele. Ha le van vakolva, ilyen gond nincs többé.

 

Amúgy a vákumrendszer pillangóra jövő csövét érdemes csak ledugózni ezen a motoron/86 le/, mert a 97 utáninál pl a belső keringetés lapátját is vákum nyitja zárja./variálták, melyikben milyen a fűtésrendszer/

 

Sok szerencsét, írj ha gond van! :)

 

Előzmény: fogfutár (9908)
PipeszD 2014.07.20 23:49:08 © 9909

Lehet, hogy nem turboshoz való az a Bosch adagoló, amit utólag rátettek.

Előzmény: fogfutár (9877)
fogfutár 2014.07.20 20:16:45 © 9908

Esetleg oldalajtó-nemcsukódás ügyben van valakinek javítási tapasztalata? Egyszerűen képtelenség belülről becsukni. Kipattan a zárból. Kívülről is csak úgy lehetséges, hogy behúzás után a zárnál be kell nyomni az ajtót. Rések "futnak", törve nem volt, látszólag nem lóg... az ördög tudja mi lehet!

fogfutár 2014.07.20 20:00:49 © 9907

Sziasztok! Megint csak köszönöm a jótanácsokat!

 

Újabb tapasztalatokkal lettem gazdagabb. Átgondolom én még egy párszor ezt az itáliai utat.

Lenn voltunk a hétvégén pecázni Velencén. Előtte megcsináltam a vakolást, meg a vákuumcső ledugózását. (Apropó... susmus, melyik a pillangószelep? Köszi, hogy körülírod.) Szóval ledugóztam. No - mondom magamnak - most aztán rakéta lesz a gép. Hááát... nem lett az! Hogy mennyit evett nem tudom, de én nem éreztem teljesítménybéli növekedést.

Viszont, hazafelé olyan ferrodol-szag jött be, hogy majdnem elkábultam. Félreálltam, közel tettem a kézfejem egyesével a felnikhez, és láss csodát: a bal első úgy tüzelt, hogy majd' meggyulladt a gumiköpeny. Odaspricceltem egy kis vizet, és már gőzölgött is. Korábban már figyelmes lettem egy olyan jelenségre, hogy amikor intenzívebben fékezek, mintha ütne a fékpedál. Hát itt a magyarázat. Gondolom kivan a kerékcsapágy, üt a féktárcsa, nem megy eléggé vissza a nyeregbe a dugattyú, és folyamatosan súrlódik a tárcsához. Gondolom... (Kérek megerősítést, vagy cáfolatot!) Ez is okozhatja a lassúságot, hiszen olyan, mintha jobbal gázadáskor, egy kicsit fékeznék is a ballal. Talán ezzel kellene folytatnom a fiatalítást. Mármint a csapágyak cseréjével.

Nagy kunszt? Kell hozzá célszerszám? Mindenképpen be kell ruháznom egy lehúzóra, vagy van valami trükk a csapágy leműtésére?

Aztán jöhet a szívócsonk takarítgatása is.

Ja, és még valami: direkt figyeltem a vakolás után, hogy van-e füst terhelésen, de a tükörből nem észleltem különbséget. Mindez a régi dimbes-dombos 70-esen tesztelve.

 

Előzmény: susmus00mk3td (9900)
Beldar 2014.07.19 23:58:06 © 9906

Elírtam, MK4. :)

Előzmény: Beldar (9905)
Beldar 2014.07.19 22:39:44 © 9905

Beldar 2014.07.19 22:34:42 © 9904

Nem tudom itt szabad-e ilyet írni, de eladó lett az MK3-as Transitunk. 93-as, "sokat dolgozott" állapotban. Műszaki NINCS 1 hete. Sima szívó, 2.4-es motor (cca. 70LE), olajat nem eszi, megbízhatóan indul télen nyáron. Egyetlen baja, hogy rohad pedig 2 éve rá lett hegesztve alul egy tábla (1m×2m) lemez.
I.ár: 150ezer Ft.

ksyy 2014.07.19 21:12:50 © 9903

Sziasztok. 

Kicsit komolyabb gondom van mint eddig. Tengely csonkot kell cserélni bal oldalt. Függőcsapszeget itthon nem tudom kiszedni? Esetleg első híd valakinek tengely csonkkal kompletten bontásból? 90-es platós laprugós. Köszönöm a választ.

susmus00mk3td 2014.07.19 17:17:31 © 9902

Most nézegetem a képeidet, van benne amúgy pillangószelep is és nekem úgy tűnik totál átfújja már az egr-edet is./csupa olajos ill kormos az alja/

Előzmény: fogfutár (9896)
susmus00mk3td 2014.07.19 17:13:45 © 9901

Egyébként az egr ha kellőképp szar, ott elszökik a tubónyomásod is, lehet hogy csak annyi az össz baj.

Előzmény: fogfutár (9894)
susmus00mk3td 2014.07.19 17:08:50 © 9900

Érdemes benézned a szívócsonkba, ha lesz időd, nem e rakódott el, mert ha ''levakolás'' után is eszik és durván kormolgat, lehet el van rakódva trutyival és nem kap rendesen levegőt. /1-2 óra kipiszkálni, áztatással együtt és ha levakolod, többé nem rakódik el/

Be lehet állítani rendesen a turbóshoz is azt az adagolót, megy mint a golyó! Végig fordulattól függetlenül tol rendesen, ha jó. Az enyém alacsony rövid, de7,7-8,5 közt eljárok szerszámokkal vagy rakva is.

 

Saját magamnak csináltam meg a beállítását, igazából 2-3 óra alatt megvolt mindenestül. Szerintem még annyi idő sem kell hozzá, ha már csinálta valaki. Utána persze fogyasztást nézni kell, mert ha jól megy jól is tud enni, ha pl. egyik-másik porlasztód pisilgatna. Kicsit sokallom azt hogy lustán is 10 liter, haver "nagykasznija" szintén turbós és rakottan is jár vele gazdagon, de 8-9,5 közt beállt neki úgy hogy még kicsit többet is kap mint az enyém.

 

Szóval :): vagy nem kap levegőt rendesen vagy lehet hogy pisilnak a csúcsok -érdemes megnézetni vagy ne aggya isten turbó nem nyom vmiért rendesen.

Én Esztergom mellett lakom, ha gondolod alkalomadtán cserélhetünk tapasztalatot :)

Ill. Trafó mesterrel ha fel tudod venni a kapcsolatot, ő 100% rendbeteszi neked.

 

Még annyi hogy azért befőttes üveg tetejétől komolyabb lemezt nem árt levakoláskor használni. Egyéni vélemény, de mégis csak kipufogósorra tesszük, szal azért ne fáradjon már el jövőre :)

Előzmény: fogfutár (9896)
zénó75 2014.07.19 07:49:17 © 9899
Jó ötlet:)
Előzmény: kljr (9898)
kljr 2014.07.18 22:08:35 © 9898

Be kellene relézni.

Előzmény: zénó75 (9897)
zénó75 2014.07.18 18:44:23 © 9897
Köszönöm mindenkinek a segítséget,úgy csináltuk ahogy írtátok,csavarhúzóval összezártuk a két csavart és pöcc röff indult. Közben rájöttünk,hogy mi volt a gond ,az indító nyomógomb nem érintkezett rendesen.(ugyanis nyomógombal indul). Érdekes, hogy azóta minden gond nélkül indul.holnap szétkapom és megcsiszolom a nyomógomb érintkezőit.mégegyszer Köszi mindenkinek.
fogfutár 2014.07.18 09:56:21 © 9896

Köszönöm, ez nagyon értékes volt, mert ezek szerint elég betennem a polctartót a csőbe (szellemes, praktikus megoldás), meg levakolnom a az EGR-cső talpának csatlakozását, és meg is vagyok.

Előzmény: kljr (9895)
kljr 2014.07.17 20:56:21 © 9895

A kütyü a generátor végén a vákuumszivattyú, ha végül oda megy, akkor az vezérli, s nem a szívósori depresszió, ergó nincs pillangószelep.

Előzmény: fogfutár (9894)
fogfutár 2014.07.17 20:39:57 © 9894

Nagyon bonyolult, elég átláthatatlan a gumicső rendszer. Belemegy valamiféle elosztó ketyerébe, amiből tovább megy a generátorra szerelt kütyübe. Bocs, de nincs rajzom amiről beazonosíthatnám az alkatrészeket.

A felajánlásodat köszönöm, de Pénteken este pecázni megyünk a családdal és csak Vasárnap este jövünk haza.

Előzmény: kljr (9892)
kljr 2014.07.17 17:16:24 © 9893

"az akku pozitívjáról egy bikakábel csipeszét rányomod az önindító 50-es kivezetésére. Amennyiben forgó mozgást hallasz az önindítóból, akkor tuti, hogy a mágnes fürdik."

 

Az elgondolás jó DE:

 

  1. Ha mindenképp bikakábel, akkor először csipesz a behúzótekercs alsócsavarra, ne érjen testhez, és utána hozzáérint akkuhoz.
  2. Nem feltétlen szükséges a bikakábel, jó a vékonyabb (2,5) vezeték, a terheletlen amperokat az is bírja.
  3. Legegyszerűbb, ha odaférsz, rövid , szigeteltnyelű csavarhúzóval a két csavart összezárod, testhez ne érj.
  4. Első lépésként fogsz egy kalapácsot, megkocoktatod finoman az önindítót, és megnézed, hogy indít e.
Előzmény: fogfutár (9888)