Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
susmus00mk3td 2014.04.20 23:03:45 © 9665

Üdv nálunk és Boldog Húsvétot mindenkinek!

Előzmény: kljr (9664)
kljr 2014.04.20 13:08:58 © 9664

Kellemes Húsvétot!

 

Hogy ki vagyok (nagyon, de az egy másik történet)? 2010 márciusában váltam boldog tulajává (és tegnap bukkantam a fórumra) egy '99.06. évjáratú Transitnak, (2.5 szívódiesel 4HB, (ezúton kérek elnézést mindazoktól, akiket bánt a Diesel ilyenfajta írásmódja, csak ezt belémnevelték anno), 6 szem. Rövid, alacsony, 156.000 km, 7-8 l /100 km, gázolajfüggő, teheléstől független). A Transit nálam gyerekkori betegség (gyógyíthatatlan), míg más egészséges gyerekek a versenyautókért voltak oda, én amikor tehettem Transit Matchboxot kértem. Pályám során Bosch-dieseles korszakomban volt szerencsém javítani is őket (olajcsere, szűrő, szíjak, nagyjából ezek a kötelezők voltak, egyéb meghibásodások ritkán). Azután 2010-ben rábukkantam eme remek példányra (bár nem ebben a típusban gondolkodtam), amit azóta is használok. A szervízre nincs gondom, mert szakmámnál fogva (bár a szakmát otthagytam a kóklerek, és egyéb tényezők miatt) magam megjavítom (nem volt elég, hogy a vezérműszíjcserénél én mutattam meg a szerelőnek, hogy kell összerakni, ezek után még pénzt is kért). 

a_dagi 2014.04.20 09:17:58 © 9663

A két termosztátot én sem értem, de most

VIDÁM NYUSZIT MINDENKINEK, HÖLGYEK ÉS URAK!!!

zénó75 2014.04.19 21:10:01 © 9662

végülis akkor miért van benne két termosztát? gondolom az egyik a motoré, na de a másik az mi?

a_dagi 2014.04.19 19:54:47 © 9661

Nekem a blokk oldalán csepeghetett mert a blokk és az önindító közt jött le a blokk legaljáig.

Előzmény: susmus00mk3td (9659)
zénó75 2014.04.19 17:37:34 © 9660

,én ezzel a csővel xoptam : ez a cső ott van az önindító mellett. két kis cső van rávulkanizálva a vastagabb csőre. és ahol összeérnek a csövek ott nézd meg jobban. mozgasd meg a csöveket hátha megtalálod a csöpögést....

Előzmény: a_dagi (9645)
susmus00mk3td 2014.04.18 22:46:47 © 9659

Egyébként az enyhe vízszivárgás jöhet vízpumpából is. Az irányát vissza kne vezetni valahogy ha lehetséges, h honnan jöhet -Zénónak is. 

Előzmény: a_dagi (9657)
trafo2000 2014.04.18 22:05:27 © 9658

Kiszedhető.

Előzmény: a_dagi (9657)
a_dagi 2014.04.18 17:15:44 © 9657

Az esetleges cseréhez le kell venni a vízpumpát gondolom? Vagy kiszerelhető belőle kívülről is?

Előzmény: trafo2000 (9656)
trafo2000 2014.04.18 11:26:47 © 9656

Vízpumpa házban van.Ahol belemegy az olajhűtő csöve.

Előzmény: a_dagi (9650)
zénó75 2014.04.17 11:30:15 © 9655
Igazából én se tudom hogy az én fordomban egy van e vagy kettő :)
Előzmény: susmus00mk3td (9654)
susmus00mk3td 2014.04.16 15:33:47 © 9654

Nem akarlak férevezetni, nekem régebbi vasam van.

2002-ben pont volt egy váltás a 2,0td termosztátházban, de az műanyag és az egyik ott van. A másikról sajnos nem tudok semmit, talán majd kolegák.

https://cromax.hu/index.php?page=shop.kategoria&option=com_virtuemart&Itemid=26&category_id=30700648&kereso_modell=37&kereso_marka=Ford

Előzmény: a_dagi (9652)
zénó75 2014.04.16 06:56:59 © 9653
Igen,szerencsére láncos.....
Előzmény: a_dagi (9652)
a_dagi 2014.04.15 22:41:16 © 9652

Másik kérdésem, mivel a vezérmő la van burkolva, és ahohy nézem nem csak egy fedél, hanem zárt burkolat, létezik hogy nem bordásszíjas hanem láncos a vezérlésem? Mert azt nem biztos hogy nagyon bánnám:) Valahogy a láncban jobban bízom dugattyútető ügyben.

Előzmény: susmus00mk3td (9648)
a_dagi 2014.04.15 22:37:38 © 9651

Igen, erre meg lemaradt a válasz, már először is néztem a vizet, a legelső ilyen "felforrásnál" azonnal leálltam, és nekem is első volt, hogy lehet, elment a vizem, a hútősapkát nem mertem lelazítani, de a vastag csövet megnyomtam, és bizony simán össze tudtamnyomni, nem volt benne nyomás.

Előzmény: susmus00mk3td (9648)
a_dagi 2014.04.15 22:29:44 © 9650

Köszönöm!
Na szóval akkor 2 termosztát is van benne?
Kezdem a csacsi kérédéseket:
Melyiket hol találom? Az egyiket tippelem ahogy benézek a gépházba, kb középen van, úgy láttam 3 cső jön ki belóle, meg mintha valami drótféle is lenne ott ha jól silabizáltam, ez az egyik. A másikat hol keressem helyileg?
Szégyen gyalázat hogy vén marha létemre nem tudom, de most kutattam a neten, de nem találtam róla semi ábrát hogy hol keressem. Ki kellene csrélni akkor mindkettőt 1 füst alatt, mert jó meg szép a kocsi, de lassan kéne egy kis pénzt is keresni vele:)

Előzmény: susmus00mk3td (9648)
susmus00mk3td 2014.04.15 22:20:16 © 9649

Jah ahol víz kijön ott levegősödni is tud eggyúttal.

Előzmény: susmus00mk3td (9648)
susmus00mk3td 2014.04.15 22:19:13 © 9648

Termosztátból a tiedben elvileg kettő van. Termosztát valamilyen pozícióban beragadni szokott inkább, tehát vagy nem melegszik fel a motor vagy folyamatosan túlmelegszik. Legtöbbször ez a hibája, ha termosztát.

A tied inkább belevegősödik, én arra keresném a hibát. (Erre utal a fel le hirtelen mozgó műszer is) Üzemmelegen (vastag kesztyűben) nézd meg mekkora a nyomás mikor lelazítod a kiegyenlítő sapkáját- le ne forrázd magad. Ezt úgy is nézheted, mennyire kemény egy vastagabb vízcsöved.

Víz úgy is tud csepegni egy kicsi lyukon valahol hogy hidegen összezáródik, melegen megtágul és az üzemi nyomással kijön egy kevés amíg vissza nem esik a nyomás.

Előzmény: a_dagi (9642)
a_dagi 2014.04.15 22:16:28 © 9647

Még azt sem tudom, hogy bordásszíjas a vezérlése vagy láncos, annyira nem kajtattam benne.
Most ismerkedgetek vele.

Előzmény: a_dagi (9646)
a_dagi 2014.04.15 22:14:20 © 9646

Jaja és ez a dura toro felitaros motor van benne.
Na nem éppen ez, hanem a sajátja :)

Előzmény: a_dagi (9645)
a_dagi 2014.04.15 22:09:21 © 9645

...és gumicsőre erre gondoltál ami valószinü ereszt?

Előzmény: zénó75 (9644)
zénó75 2014.04.15 22:01:30 © 9644
Nekem is ez az első fordom.......utána találtam meg ezt a fórumot...amikor jöttek a gondok.
Előzmény: a_dagi (9642)
zénó75 2014.04.15 21:57:57 © 9643
Forgalmiban csak van valamilyen motorkód.(gondolom) szerintem nézd meg a CROMAX honlapján ott minden van fényképekkel.hátha be tudod azonosítani...
Előzmény: a_dagi (9642)
a_dagi 2014.04.15 21:37:03 © 9642

Igen, a termosztát, erre tippeltem, megerősítettél benne.
Ellenben ahogy elnéztem pl ebay-en, a 2002-es 2 literes td-hez van vagy 4-5 féle termosztát, honnan lehet kideríteni melyik a bele való? Vagy előbb kiszerel aztán vesz?
NINCS motorszámom, tehát lövésem sincs hogy lehet a motorkódot kideríteni.
30 évig merciztem meg chryslereztem életem első fordja, és néha csak bámulok mint hülyegyerek a moziban.

Előzmény: zénó75 (9639)
zénó75 2014.04.15 21:12:39 © 9641
Menjek= menjen
Előzmény: zénó75 (9640)
zénó75 2014.04.15 21:10:50 © 9640
Ja nekem pont ugyanolyan az autóm mint neked. 2002-es 2000 td. :) nézd meg itt mit xoptam vele mire itt kitaláltuk ,hogy menjek a gépem
Előzmény: a_dagi (9638)
zénó75 2014.04.15 21:00:35 © 9639
Lehet,hogy termosztát csere lessz a vége....a csöpögéssel annyit tudok mondani,hogy nézd meg azt a gumicsövet amin van két elágazás két kissebb gumicsővel.na ahol össze van forrasztva a vastag és a két véknyabb gumicső ott mozgasd meg mert ott szokott elengedni a két gumi találkozásánál.ha jól megmozattad és megjelenik a víz akkor sajnos csere. Tavaly nekem azt a csövet kellett cserélni 8000 ft.volt.
Előzmény: a_dagi (9637)
a_dagi 2014.04.15 20:53:17 © 9638

..ja, és a vízcseppek nem tiszták amik lecseppennek, hanem mintha tejes lenne a folyadék és nem tiszta víz.

 

Előzmény: a_dagi (9637)
a_dagi 2014.04.15 20:23:55 © 9637

Hm, valójában valószinüleg volt, mert a csövek nyomkodása után csökkent a vízszint, tehát gondolom a légbuborék kijött és víz ment a helyére.
Ami az érdekes, hogy csöpög is a víz belőle, nem láttam alulról sem pontosan, de az önindító és a blokk közt settenkednek le vízcseppek. Nem vad folyás, de ami az érdkes, nem amikor jár a motor, és logikusan a meleg motornál nagyobb a hűtőben a nyomás, nem, hidegen, vagy leállítás uán 20-30 perccel nekiáll csepegni szépen, kb fél deci, aztán leáll. Először laza csőcsatlakozásra gondoltam, de nem találtam.

Ja és az ereseti hibaok, amiért elsőre írtam hogy egyik pillanatról a másikra forrást jelez  a hőmérő, és leállítás és azonnali újraindítás után 2 másodperc alatt visszaáll forrásjelzésről normálra.
Ma elmente kicsit megjárattam. Hát már nem áll le, és ha forrpont felé közeledik a hőmérő, kiteszem üresbe és 1200-1300-as fordulatra pörgetem fel a motort, pár másodperc alatt visszahűl, tehát a helyzet már sokal jobb, és egyszer sem állt le, de ez, hogy minden előjel nélkül 2 másodperc alatt forrást jeéez, holott nem forr, vicc.
És nincs benne rendszer sem, mert akármilyen fordulato, akárhányadik fokozatban megteszi:

Gyerekek, laikusként kérdezem az ez ügyben írástudóktól, nem létezhet, hogy a termosztát lőtte fejbe magát, és valamiért időnként lezár? Aztán hirtelen észhez tér és kinyit?
Egyszerü eszemmel ezt latolgattam, mert ha atermosztát tud ilyet produkálni, lehet hogy az a tünet oka, de azt nem tudom, hogy technikailag képes-e hogy így romoljon el, hogy ilyent produkál?

Előzmény: zénó75 (9635)
Stickerei 2014.04.15 10:09:14 © 9636

Sziasztok!

 

Némi segítséget szeretnék hozzáértőktől kérni.

 

Van egy 2012/12 legkisebb dobozos transitunk, ami maholnap átlépi a 30000 km-t. Azt hittem, ilyenkor esedékes a kötelező szerviz. Mivel volt már ilyen kötelező szervizből konfliktusom -igaz más márkával-, gondoltam, egy-két szerviztől kérek írásban ajánlatot. A hozzánk legközelebb eső írt egyet bruttó 50000 Ft-ról.

Ez az ár tartalmazza a munkadíjat, légszűrőt, olajszűrőt, a hozzájuk tartozó betét, tömítés stb és 6,2 liter olajat bruttó 3900 Ft/liter áron, ami az első Google találatnál rögtön csak 2400 Ft bruttó/liter.

 

Másik cég az alábbiakat írta: 

"Ennek az alvázszámú autónak 25.000 km-nél egy ajánlott átvizsgálása van, 50000 km-nél vagy 2 éves korában kell az első olajcsere szervizt megejteni.

Természetesen, ha Önök ezzel eltérően szeretnék az olajcsere szervizt megcsináltatni, állunk rendelkezésükre."

 

Az alábbiakat szeretném kérdezni:

- Igaz-e az utóbbi állítás, miszerint 50000 km vagy két év lenne a kötelező szerviz esedékessége?

- A garancia szempontjából számít-e hogy a szervizt hivatalos Ford szervizben végeztetem vagy nem?

- Ha nem számít, milyen feltételeknek kell a választott szerviznek illetve az általa kiállított bizonylatoknak vagy számlának megfelelni, hogy a garancia ne vesszen el az autóra?

- Ha mégis márkaszervizben kell elvégeztetni a kötelező beavatkozásokat, megtehetem-e, hogy odaviszem az alkatrészeket, amiket kb 60%-os áron tudok akárhol megvenni?

 

Esetleg, ha egyéb okosságokat tudtok írni, aminek hasznát vehetem, örömmel venném.

 

 

Előre is köszönöm segítségeteket.