Ennek a miértjét szabad tudni? Főleg a leállításnál, mert indítani ugye leginkább benyomott kuplunggal szoktunk volt, de leállításkor autónál idáig, legalább is mi nem így tettünk. Persze ezek nem magasnyomású Transitok voltak....
És a kisebb pl. 2.2-es motornál is létezik átalakító a kettőstömegű kerékről "normálra"?
Csak mert lehet valamikor offtopik Japán szívódízel helyett ha venni kell egy hasonló, kisebb méretű kishaszonjárművet akkor az egyik lehetséges verzió a 2006-2013 közti lenne, kisebb motorral éppen, vagy ha sikerülne kifogni egy AWD-st akkor meg mindegy, az ha jól tudom csak 140 lovas 2,4-es motorral van. :-)
Esetleg még most vannak ezek az új Transit customok, de azokról jobban megoszlanak a vélemények úgy veszem észre, meg magam is tartok tőlük, és nem is olcsó!
Nem tudom hány fok volt reggel de biztosan fagyott. Izzítást azt hiszem nem kötöm már be idén télen. KB. 2-3 másodpercet forgatott majd beindult. (2.5Di)
Nem kell az oda dugózd le nyugodtan de úgy hogy vedd le azt a csövet asszem a sima dieselen van egy fém cső ami az egr és a kipufogó közt van a 2 kis csavar fogja elméletileg oda rakj be valami vastagabb lemezt alakítsd a tömítéshez 2 lyuk rá és kész . Azért nem füstöl a géped mert jól a porlasztóid 😉
Kényeztessük transitunkat. 3. felvonás Mióta megoldódott a hidegindítási probléma és két ünnep közt meglesz az elektromos előmelegitőm is :) Addig szeretném az éves munkáját mégjobban meghálálni a traktoromnak. Gondoltam megnézem mi is ez a ránézésre 20 as évekbeli munkagép izzitási rendszer. Mivel már át van alakítva gomb kapcsolásúra az izzitás gondoltam be kéne üzemelni eddig még nem próbáltam. 3 vezeték megy a gombról egy az akku sarura egy a mágnesszelepre ami nyitja neki a nyálat meg egy arra a makett disznópörzsölőre. A mágnesszelep jó nyit zár szépen. az izzitás nem működött. Gondoltam kiműtöm a helyéről hát meg az aki kitalálta a 26 os laptávot vagy csak az én angol transitomba van ilyen fos? 24 27 kulcs van itthon de 26 ? Egy antik kovácsoltvas görbitett villáskulcsból faragtam 26 os laptávot ami jó volt rá és hozzá is tudtam férni mind az 5 menet szenvedve jött ki az utolsó fordulatig pedig tuti gyári még ezen is volt ford beütő. A belseje csupa csupa vastag korom működés semmi féktisztió és csavarhuzós pucolás után elkezdett izzani lángolni mindent csinált komoly kis lángszóró lett... Gondoltam, kicsit kipucolom a menetet amikor benéztem a szívócsonkomba az izzitó nyíláson keresztül a hányinger elkapott. mintha a kipuffogóba néztem volna. ÉS De Rájöttem hosszas nézelődés és keresgélés után hogy nekem valami csuda transitom van amit megáldottak kipufogófüstvisszavezetéssel amit elnevezték egr szelepnek vagy mi ez: Nah szóval a kérdés ? Miafrancnak ez oda Kell-e ez az egr szelep nekem? Ez köpte tele nekem a légbeömlőt korommal? Mi ennek a szerepe? Bele szólhat-e ez is a hideginditásba? Hogy kössem le ezt ha nem kell hol vakoljam? (ilyen vákum csövecskék mennek rá) A többi transithoz képest ezért lehet az, hogy az enyém szinte egyáltalán nem füstöl?
A tied új műszerfalas?Oldalt pohártartós?Akkor a kesztyűtartó mögött van.Kinyitod,felül benyomsz két fület,teljesen lenyílik az ajtó és ott van mögötte egy kicsi téglalap forma,az a fedele.
Nagy jóság.Sok transitba a Hetényi László féle gyártmányt tettem,rengeteg pozitívuma van.Soha egy sem romlott el.
Lehetőleg le rakjad,pl a karter vonalába,beépítheted a fűtéskörbe is.A lényeg hogy fűtés csap és termosztát ne legyen közbeiktatva mert az tönkreteszi.A meleg oldal lehetőleg felfele nézzen hogy a meleg víz könnyen áramoljon a hengerfej irányába.
Mi a véleményetek ezekről az elektromos állófűtésekről? Nagybátyám adott egy ilyen 1200 wattos gravitációs elven működő 220 as előmelegítőt. Bár most már könnyen indul akár -7 ben is a transit de a motor hidegen kopik a legjobban és ez kímélné az akksit az öninditót és a motort is. Eddig nagyon hálás volt hozzám ez a gép ezért én is szeretnék neki kedvezni főleg hogy már azért kopott a maga 6100000 km alatt annyit hogy a 6L 10w40 ford olajból 1,2 L-t benyel 10000 Km alatt. Nagybatyam azt mondta, hogy az ifaba 3 óra alatt 40 fokos vizet csinált -5 be.
Mi a vélemény ? És hova lenne érdemes berakni ezt a vízkör melyik részére?
Van távirányitós dugaljam felkelek benyomom mig elkészülök megreggelizek felmelegiti vagy 30 fokra egy óra alatt onnan már gyerekjáték és nem kéne minden reggel percekig vakarnom a jeget a szélvédőről.
Hát összeszerelés utáni, beszerelés előtti próbán klasszisokkal jobbat mutat, mint delej előtt. Könnyebben is indul, és jobban felpörög. A beépítés utáni eredmények csak reggel lesznek, addig kis türelmet.
Új vagyok még itt, úgyhogy ha bármi hülyeséget mondanék, előre is elnézést.
Vettem egy 2000-es évjáratú Transitot, 2.4 diesel, de ez a kérdés szempontjából nem igazán releváns. Nagy sebességnél búg veszettül valami. Egy szervizben megnézték, arra jutottak, hogy a hátsó diffinél van valami gond, valamint a kardánfelfüggesztő csapágyat/csapágyakat (nem tudom mennyi van) is cserélni kellene. Ezt ott nem tudták megcsinálni, mondván, hogy jó lenne olyannak csinálnia, aki esetleg jártasabb ebben, főleg hogy a kardánt is centírozni kellene egy ilyet szerviz után. A kérdésem arra irányulna, hogy Pesten tudtok-e esetleg javasolni valakit, aki ezt javítaná. Én arra gondoltam, hogy ha már lekerül a kardán, akkor az ott lévő kopó alkatrészeket kompletten cserélném, nem tudom a csapágyakon kívül mást kell-e, valamint a diffit kellene megnézni, hogy mi a gond vele, valamint abban is olajat cserélni.
Az építő jellegű hozzászólásokat és javaslatokat ezúton is köszönöm:
Összerakás és próba előtti infók: kapott delejt, a ráírt számok szerint azt mondta a hölgy hogy kb.30%-t javult a mágnesessége a kiindulóhoz képest. Legkésőbb holnapra már látom, hogy összerakva mit mutat.
Sziasztok! 2 napja volt egy 2002 Trasiton vezérlés cserélve, már hangos volt a lánc, és a vezérlés is már elment egy kicsit, és azóta szépen jár a motor, de 5 sebességben elég gyengén megy. Sőt 2700 fordulaton megáll nem megy tovább. De a többi sebességben jól húzz,sőt 4 ben a fordulat is felmegy akár 3500 ig tudja valaki mi lehet a gond? Az adagoló tuti,hogy jó mert pár hónapja volt felújítva.
"Ha az a béna motorcraft ami áttételes,abban az állandó mágnes is szeret gyengülni,akkor csak csere segít."
Klasszikusoktól idézni csak pontosan. Tehát eljutottam odáig, hogy indítómotor hiba. Leszed szétszed. A fent említett típus, forgórész jó, csapágyak jók, behúzó jó, kefék jók, egy kis (igazítást kaptak,mert a végek 1-1 mm-t el voltak oldalra kenődve, ami esetleges kellemetlen tekercsmenetkombinációkat okozhat), és Delejember holnap megnézi, hogy van-e kellő szerszáma, ha igen megdelejezi az állórészt. Azt mondta még, hogy a mágnesdelej attól tud kiesni ha nagy hőt kapott (akár hosszú indítózás), vagy ütést kívülről vagy belülről. Várom a holnapot.