Igen, ilyen dugó kell. Dugózás után nincs magas hőmérséklet azon a részen, mivel a kipufogógáz nem tud átáramolni, a másik oldal meg hideg beszívott levegő.
Talán a legegyszerűbb mód az izzító tesztelésére, ha figyeled egy feszültségmérővel a szivargyújtón át a feszültséget, ha leesik a feszültség izzításkor, akkor nincs elégve. Akkor már csak azt kell megtudni, hogy a gázolajat be tudja-e fecskendezni az izzószálra.
Ha kitisztítod az izzító gázolaj bevezetését, a kis szűrőre kell nagyon vigyázni, mert anélkül nem porlaszt megfelelően.
Ha hidegben lehúzod a csövet az izzítóról, egy tálkát aláraksz, és egy segítő ráadja a gyújtást, akkor tesztelhető, hogy adagol-e gázolajat.
..azaz, ha a kis ikon kigyullad majd nagy hidegben, attól nem biztos hogy működik a rendszer, le kell tesztelni a szelepet és a lángizzítót. Az 1db lángizzító nem drága tétel.
Szívócsonkot szedd le és takarítsd ki mert az átmérő le lesz szűkülve a sok lerakódástól. Hidegebb időben kapcsol be (-7-10C') a hidegindító rendszer: egy fém kis szelep feszültségre --üzemanyagszűrő tetején elmenő egyik üzemanyagcsövet követve megtalálod-- gázolajat enged a szívósorban elhelyezett izzító felé ---ez olyan mint az autós szivargyújtó, üzemanyag cső és kábel csatlakozik rá--- és ez begyújtja a gázolajat a szívósorban ami felmelegíti a beszívott levegőt. Lényeg ha a szelep nem jó akkor igen költséges a cseréje. Nekem 8éve nem jó, azóta ki van kötve az egész cuccos, de nekem simán indul -10C'-ig (nagyobb hidegben, sólés latyakban nem használom) Tény, hogy nálam minden OK: aksi, generátor, önindító, motor)
- Ha ledugózod, erőseb lesz a motor, mert nem a saját füstjét szívja vissza. Főleg hideg motornál, amikor még jobban kormol. Káros anyag kibocsájtás szempontjából EGR dugóval is bőven megfelel az előírásoknak.
Sziasztok !! segítséget kérnék ford transit 1997 td vásárlásához !! Mire figyelejek oda ?? elvileg ez a szakmám (autóvillamosság szerelő) de igazság szerint 20 éve nem dolgoztam ebben a szakmában . Szóval ez egy ford transit td 6 személy+ teher körablakos, klímás 2 légzsák ABS stb 2006 év végi ha jól láttam a papírjain a kereskedő 1997-et irt persze ...Kipróbáltam ajtók rozsdásak de kaszni nem vészes csak bal első sárvédő iv.Futómú jó ,motor nem füstöl jól megy új generátor (látható) és új önindító szerintem . Lefoglalóztam egyébként 300.000 ft lenne . Szóval főleg klíma fogott meg és az hogy nem munkás autó volt nagyon szép belül valami családé volt (se festék foltok se malter :) ) .Majdnem friss műszaki . a kérdésem az lenne mik a típus hibák ?? mi az amit feltétlenül nézzek meg ???
Új vagyok itt Nálatok és a segítségeteket szeretném kérni. Vettem egy 2010- es Transitot es vonóhorgot szeretnék tenni rá. Eddig nem találtam olyat amit a fellépős lökössel fel lehet szerelni így vennék egy normál hátsó lökhárítót. Pár bontót felhívtam de nincs. Van esetleg ötletetek hol találok?
Tehát ha jól értem, amíg nincs fagy indítózhatok azonnal, ha meg olyan hideg van, hogy kigyullad a sárga visszajelző, akkor meg kell várni amíg kialszik, és utána lehet indítani.
Az EGR szelepet elég akkor lezárni, ha majd elromlik, vagy érdemesebb minél előbb megcsinálni?
Egy sárga izzítás jelző lámpa világít, ami izzítás kezdetekor bekapcsol, majd egy hőmérséklet függő időzítő lejárta után lekapcsol. Ekkor kell indítózni. A tényleges izzítás a visszajelző lámpa kikapcsolása után is néhány másodpercig megy.
Helló az én Transitom is jobbra húz pedig jó minden most lett kicserélve a tárcsa a betétek futómű beállítás jó a fékmunkahenger is féknyereg csuszkák is ki lettek cserélve nekem a jobb oldali tárcsám kicsit hozzá ér a fékbetéthez minimálisan de a kereket is kicsit fogja De Zénó 75 el már ezt beszéltük hogy neki is volt egy ilyen jobbra húzása neki a fékcsővel volt valami de nekem még nemvolt időm utána nézni a azért majd írd meg hogy mire jutottál
Sziasztok! 2001-es 2000dtdi elsőkerék hajtású Transitom enyhén jobbra húz, a bal első abroncsa jobban kopik mint a jobb oldali. Olyan mintha a bal első kerék jobban hajtana. Lehetséges ez? Vagy csak a futóművet kell beállíttatni? Egyébként a kormányműnek is van kottyanása. Több mint 400 000 van az autóban. Ha valaki tudna ebben segíteni, nagyon megköszönném!
97' transiton a napokban el ment a tompitott. Helyzetjelző, és refi, fénykürt van... Nem menet közben ment el, hanem megálltam vele 20 percre, és amikor indultam volna tovább már nem működött ! Van valakinek ötlete? Vagy egy rajz, amit meg tudna osztani velem ? Bizt. táblát, reléket néztem, (sztem nem ott van a baj) kapcsolón a csatit levettem, ki fújtam ... gyújtás kapcsolónál sem láttam semmi furát...
Az enyém már -4 foktól izzított. -10 fokban hibás izzítóval már nem indult be.
Arra kell figyelni, hogy ha az EGR szelepen át sok korom kerül a szívó torokba, ami a lángizzítón szépen le tud rakódni. Az izzó spirál közé berakódik, hőszigetel, eltömi a gázolaj útját, és nagyon hamar szétég az izzító.
Létezne, hogy nincs izzítás visszajelző az 1995-ös 101 Le-s Transitunkban? 1 hétig állt a kocsi, de ma reggel egyből beindult, izzítás visszajelző lámpát viszont nem láttam nem láttam a műszerfalon. 2 új aksi van a motortérben, azok elég jól tekerik az önindítót, de gondolom ha nem lenne izzítás, nem indulna be azonnal a motor ilyen hidegben.