Segítségeteket szeretném kérni,ugyanis van egy 2005 ford transitom,és az a jelenség van,hogy 60 fok alatt tökéletesen megy az autó és bármikor ujra indítom megy rendesen,viszont ha 60 fok fölött leállítom,csak villogó izitólámpával hajlandó újra indulni.
Egy kollégámnak Ausztriából behozott Ford Focusánál volt így bekötve a világítás. Gyanítom hogy az ottani szabályok miatt. Én személy szerint eléggé Transit mániás vagyok, úgyhogy nem tudok elfogulatlanul nyilatkozni. :)
Olyan kérdésem lenne, hogy a 2006-tól 2013-ig gyártott szériáknál, Trend felszereltségnél a világítás automatikusan bekapcsolódik a gyújtás ráadásánál, indításnál, vagy nem normális a dolog? (A lámpák, helyzetjelzők világítanak ugye, de a műszerfal, és a világítás visszajelzője akkor nem, csak ha rendesen rákapcsoljuk.)
Egyébként ha már témánál vagyok, mennyire bevált Fordok az említett szériák?
Hali! Az izzító villogása az adagolóval kapcsolatos hibát jelez és az ECU önvédelemből veszi vissza a teljesítményt. Ki kell olvasni a hibakódot abból derül ki pontosabban.
Helló! Ford transit 2005-ös 100LE 2000ccm. Menet közben kivillan az izzítás jelző és a teljesítmény lecsökken. Újraindítás után minden jó! Tud valaki valamit erről? Köszi!
A fűtés belső levegő keringtető csappantyút egy vákumdob működteti,az ereszt át.Van egy t elágazó a generátor után,onnan megy a fékhez,a másik meg be a fülkébe.Azt kell lekötni.
Járó motornál a műszerfal jobb oldala alól halk sziszegő hangot hallok. Már próbáltam kiszűrni motortér felől is, meg bentről is, de nem jövök rá mi lehet. Ötletek, ami ilyet csinálhat?
Voltam márkaszervizben hibakódot olvastatni. Semmi. Azaz, hogy alapjáraton az 1. hengerben néha nincs befecskendezés. Az adagoló komputerének kiolvasásáról semmit nem tudnak. Viszont meg lett az erőtlenség oka: a szervoszivattyú fölött , a cooler és a beömlő csonk között lévő gumicső volt elrepedve, itt ment el a turbonyomás. Lehetne is rendelni ilyen csövet 18 ezerért. Inkább vettem 4 ezerért bontottat ...
Nekem 98-as, szintén Bosch adagolóssá alakított 2.5 TD-m van.
Az enyém még cifrábban szórakozik velem. Télen, hidegben van turbó, nyáron, melegben pedig nincs.
Nekem ez utóbbi esetben 110 körül alakul a vége (190-es típus, 15 collos kerékkel). Télen, ha jobb passzban van, akkor viszont a 130-at is eléri. Ráadásul úgy, hogy 90-től 5. fokozatban érezhető gyorsulást produkál, még emelkedőn is.
Bár, mostanában már azért nem annyira, de végülis mikor megvettem 9 évvel, meg kb. 130 ezer kilométerrel ezelőtt, akkor sem volt már nagyon penge a motorja. Az egyik hengerben már akkor is rendesen lötyögött a dugattyú (gondolom a döglött porlasztócsúcs miatt, ami inkább pisilőcsúcs volt, és lemosta az olajat a hengerfalról.) De gondolom olyan, hogy csak kicserélünk egy dugattyút, olyan nincs, mert ha már megbontjuk azt a motort, akkor már kell még egy kis ezmegaz, úgyhogy egyelőre marad így.
Az összetanítással nem volt gond, különben be sem indult volna. Csak az immo miatt volt szükség rá.
Az a sok kód valószínűleg akkor keletkezett, amikor megragadt a szabályzó előtöltésen és felizgatta magát a vezérlő, hogy valami baj van. Azóta dolgozik az autó szépen, elvileg az ereje is megvan, bár én azóta nem vezettem. Füst nincs, nem is volt, picit keményebben jár ugyan, de az nem gond.
Tudtok ajánlani jó adagolóst Mohács-Pécs környékén?
A kiműtöttet fel kéne újítani, garancia is kéne rá. Tudom általában fél év a garancia, de ennek mennie kéne felújítás után 200e km-t, azt meg fél év alatt még az a cimborám se nyomja le aki március eleje óta a zsír új Masterébe 90e km-t tett.
Ha jól látom akkor a Te gépedben is Bosch VP30 vagy VP44 adagoló van. Az a lényeg, hogy nem elég csak a műszerfal alatt rádugva kódot kiolvasni. Az adagolónak van saját agya, a PSG, ami tartalmaz saját hibakódokat és azokat csak közvetlenül belőle lehet kiolvasni, sima OBD csatlakozón nem.
Az elgyengülés előtt 1-2 héttel volt egy olajcserés piros szervizlámpa amit a pedálok nyomvatartásával töröltem. Azóta nem volt más. Tudsz Fordos gépet?
Összeraktuk az autót, sajnos felújított turbóval és az üzemanyag szűrő cseréje után sem jött meg az ereje. Lehetséges még az adagolóban egy előszűrő ami eltömődött? Kiolvastatom a hibakódokat.
Itt többször is olvastam hogy korától függetlenül, csak abban a kiolvasásban lehetsz biztos amit Ford szervízben csinálnak.
Anno ez ötezer volt, gondolom most is annyi.
Az univerzális vagy akár komolyabb olvasók sokszor több hibát is olvasnak a kelleténél és van mikor meg sem tudod mi az igazi gond, saját magam is megtapasztaltam már ezt. Elsőnek olvastattam baráti áron 3-ért 5 hibát, majd további 5-ért Fordnál megtudtam mit kell javítani, leállítószelep volt xar, 7-ért gyári új dugattyúbetétet vettem bele akkor.
Onnantól csak ott olvastattam. Fordot csak Fordnál.
Kedden szállt el, szerdán kajtattam adagolót, csütörtökön szereltünk mert pénteken már dolgoznia kellett az autónak. Ennyi idő alatt senki nem csinálta volna meg. Most amit kivettünk az megy felújításra, aztán a polcra tartaléknak. Amit pedig beletettünk az működik. Izzitó ikon most is villog pedig ki lettek olvasva a kódok. Csóka-Bosch szerviz EGR-t olvasott ki meg immo hibát, az előző adagolóval kapcsolatban semmi kód nem volt. Olvastam vhol, hogy az adagoló saját agyát kell ilyenkor olvasgatni közvetlenül. Azt a bizonyos PSG-t. De persze sejteni lehet a hibát így is, állítólag jellemző hiba, hogy a kimenő csövek között lévő előtöltés szabályzó beszorul és mindig nagy előtöltésen ragad meg.
Úgy néz ki befosott az adagoló a nagyobbik gépen. 2.4 TDDi, F4FA motorkód. Valószínűleg csutkára állítja az előtöltést mert nagyon keményen jár, használhatatlan. Ez elektronika hibája ami rajta van, vagy mechanikus inkább? Teljes adagolót cserélni kéne vagy csak az agyát? Elvileg Bosch VP30. Jó drága kompletten az új.