Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

schausson Creative Commons License 2015.06.26 0 0 10644

 

Üdv mindenkinek!

Segítségeteket szeretném kérni,ugyanis van egy 2005 ford transitom,és az a jelenség van,hogy 60 fok alatt tökéletesen megy az autó és bármikor ujra indítom megy rendesen,viszont ha 60 fok fölött leállítom,csak villogó  izitólámpával hajlandó újra indulni.

Ilyenkor meg kell várnom mig visszahűl.

Esetleg nincsen-e valakinek ötlete mi történik?

nagykunsági Creative Commons License 2015.06.25 0 0 10643

Elvileg minden normális autónak így kellene működnie. 

 

Persze ez alól kivétel a Ford, mert ugye még a 2008-as gyártásúnál sem működik.

 

Én ezért köttettem át mechanikusan. 

 

Ezek a fordok elektronikailag analfabéták. 

Előzmény: Törölt nick (10640)
InventorCat Creative Commons License 2015.06.24 0 0 10642

Egy kollégámnak Ausztriából behozott Ford Focusánál volt így bekötve a világítás. Gyanítom hogy az ottani szabályok miatt. Én személy szerint eléggé Transit mániás vagyok, úgyhogy nem tudok elfogulatlanul nyilatkozni. :) 

Előzmény: Törölt nick (10640)
Kutyka Creative Commons License 2015.06.24 0 0 10641

Üdv Neked is! :)

Előzmény: Bemapóka (10638)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.23 0 0 10640

Szevasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy a 2006-tól 2013-ig gyártott szériáknál, Trend felszereltségnél a világítás automatikusan bekapcsolódik a gyújtás ráadásánál, indításnál, vagy nem normális a dolog? (A lámpák, helyzetjelzők világítanak ugye, de a műszerfal, és a világítás visszajelzője akkor nem, csak ha rendesen rákapcsoljuk.)

 

Egyébként ha már témánál vagyok, mennyire bevált Fordok az említett szériák?

InventorCat Creative Commons License 2015.06.23 0 0 10639

Hali! Az izzító villogása az adagolóval kapcsolatos hibát jelez és az ECU önvédelemből veszi vissza a teljesítményt. Ki kell olvasni a hibakódot abból derül ki pontosabban.

Előzmény: Garaba9 (10637)
Bemapóka Creative Commons License 2015.06.22 0 0 10638

Ödv! Új vagyok itt. Mindenkinek szép estét előre is és sok sok km-t a Trafójába :)

Garaba9 Creative Commons License 2015.06.22 0 0 10637

Helló! Ford transit 2005-ös 100LE 2000ccm. Menet közben kivillan az izzítás jelző és a teljesítmény lecsökken. Újraindítás után minden jó! Tud valaki valamit erről? Köszi!

di30 Creative Commons License 2015.06.21 0 0 10636

Üdv.

10 éves ponyvás Transitot egy újra cserélném, van valakinek az új 155 LE-s típussal tapasztalata és megosztaná? Előre is köszönöm.

Beldar Creative Commons License 2015.06.19 0 0 10635

"Az adagoló komputerének kiolvasásáról semmit nem tudnak."

Azért ez ciki egy márkaszerviztől szerintem.

Előzmény: kapudepo (10631)
bobalya Creative Commons License 2015.06.18 0 0 10634

Köszi. Közben lokalizáltam, hogy nagyjából a pohártartó mögött hallom valahol.

Előzmény: trafo2000 (10633)
trafo2000 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 10633

A fűtés belső levegő keringtető csappantyút egy vákumdob működteti,az ereszt át.Van egy t elágazó a generátor után,onnan megy a fékhez,a másik meg be a fülkébe.Azt kell lekötni.

Előzmény: bobalya (10632)
bobalya Creative Commons License 2015.06.17 0 0 10632

Járó motornál a műszerfal jobb oldala alól halk sziszegő hangot hallok. Már próbáltam kiszűrni motortér felől is, meg bentről is, de nem jövök rá mi lehet. Ötletek, ami ilyet csinálhat?

99-es 2,5d.

kapudepo Creative Commons License 2015.06.15 0 0 10631

Voltam márkaszervizben hibakódot olvastatni. Semmi. Azaz, hogy alapjáraton az 1. hengerben néha nincs befecskendezés. Az adagoló komputerének kiolvasásáról semmit nem tudnak. Viszont meg lett az erőtlenség oka: a szervoszivattyú fölött , a cooler és a beömlő csonk között lévő gumicső volt elrepedve, itt ment el a turbonyomás. Lehetne is rendelni ilyen csövet 18 ezerért. Inkább vettem 4 ezerért bontottat ...

Előzmény: Beldar (10626)
szódásbácsi Creative Commons License 2015.06.11 0 0 10630

Nekem 98-as, szintén Bosch adagolóssá alakított 2.5 TD-m van.

Az enyém még cifrábban szórakozik velem. Télen, hidegben van turbó, nyáron, melegben pedig nincs.

Nekem ez utóbbi esetben 110 körül alakul a vége (190-es típus, 15 collos kerékkel). Télen, ha jobb passzban van, akkor viszont a 130-at is eléri. Ráadásul úgy, hogy 90-től 5. fokozatban érezhető gyorsulást produkál, még emelkedőn is. 

Bár, mostanában már azért nem annyira, de végülis mikor megvettem 9 évvel, meg kb. 130 ezer kilométerrel ezelőtt, akkor sem volt már nagyon penge a motorja. Az egyik hengerben már akkor is rendesen lötyögött a dugattyú (gondolom a döglött porlasztócsúcs miatt, ami inkább pisilőcsúcs volt, és lemosta az olajat a hengerfalról.) De gondolom olyan, hogy csak kicserélünk egy dugattyút, olyan nincs, mert ha már megbontjuk azt a motort, akkor már kell még egy kis ezmegaz, úgyhogy egyelőre marad így.

Előzmény: darude1 (10604)
Beldar Creative Commons License 2015.06.11 0 0 10629

Az összetanítással nem volt gond, különben be sem indult volna. Csak az immo miatt volt szükség rá.

Az a sok kód valószínűleg akkor keletkezett, amikor megragadt a szabályzó előtöltésen és felizgatta magát a vezérlő, hogy valami baj van. Azóta dolgozik az autó szépen, elvileg az ereje is megvan, bár én azóta nem vezettem. Füst nincs, nem is volt, picit keményebben jár ugyan, de az nem gond.

Tudtok ajánlani jó adagolóst Mohács-Pécs környékén?

A kiműtöttet fel kéne újítani, garancia is kéne rá. Tudom általában fél év a garancia, de ennek mennie kéne felújítás után 200e km-t, azt meg fél év alatt még az a cimborám se nyomja le aki március eleje óta a zsír új Masterébe 90e km-t tett.

Előzmény: susmus00mk3td (10627)
kapudepo Creative Commons License 2015.06.10 0 0 10628

Köszi! Holnap kiolvastatom, majd ezt viszem magammal. Azt a bizonyos pdf-et honnan lehetne letölteni?

Előzmény: Beldar (10626)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.06.10 0 0 10627

Én csak arra célóztam hogy az összetanításnál lehet hogy nem sikerült minden jól, lehet bárminek a hibája.

Az a hiba ami csere előtt nem volt, az vagy téves hiba vagy talán részben sikertelen összetanítás lehet.

Ehhez a részéhez nem értek, nem vagyok szakember, csak az alapján írom amit mások/ ismerősök jártak végig hasonlóképp.

Remélem végül sikerrel jársz majd :)

Előzmény: Beldar (10622)
Beldar Creative Commons License 2015.06.09 0 0 10626

Ha jól látom akkor a Te gépedben is Bosch VP30 vagy VP44 adagoló van. Az a lényeg, hogy nem elég csak a műszerfal alatt rádugva kódot kiolvasni. Az adagolónak van saját agya, a PSG, ami tartalmaz saját hibakódokat és azokat csak közvetlenül belőle lehet kiolvasni, sima OBD csatlakozón nem.

Itt minden le van írva:

http://autotechnika.hu/cikkek/7220,mirol-mesel-bosch-vp-30-44-agya-.html

 

Előzmény: kapudepo (10625)
kapudepo Creative Commons License 2015.06.08 0 0 10625

Az elgyengülés előtt 1-2 héttel volt egy olajcserés piros szervizlámpa amit a pedálok nyomvatartásával töröltem. Azóta nem volt más. Tudsz Fordos gépet?

Előzmény: Beldar (10624)
Beldar Creative Commons License 2015.06.08 0 0 10624

Jelzi valamilyen formában a hibakódot?

Előzmény: kapudepo (10623)
kapudepo Creative Commons License 2015.06.08 0 0 10623

Összeraktuk az autót, sajnos felújított turbóval és az üzemanyag szűrő cseréje után sem jött meg az ereje. Lehetséges még az adagolóban egy előszűrő ami eltömődött?  Kiolvastatom a hibakódokat.

Előzmény: kísérleti patkány (10599)
Beldar Creative Commons License 2015.06.07 0 0 10622

Törölve lettek az előző kódok, azóta újra villog. Meglátjuk, egyelőre megy felújításra az adagoló ami benne volt. Lehet, hogy Kecskemétig elvisszük. 

 

Most kicsit keményebben jár, mint ezelőtt, de az ereje megvan. Ha szórakozik még akkor megy Fordos kiolvasásra.

Előzmény: susmus00mk3td (10621)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.06.06 0 0 10621

Még valami, nem tudom tudod e, de ha orvosolva lett a hiba a hibakódokat töröltetni is kell.

Előzmény: Beldar (10619)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.06.06 0 0 10620

Itt többször is olvastam hogy korától függetlenül, csak abban a kiolvasásban lehetsz biztos amit Ford szervízben csinálnak.

Anno ez ötezer volt, gondolom most is annyi.

Az univerzális vagy akár komolyabb olvasók sokszor több hibát is olvasnak a kelleténél és van mikor meg sem tudod mi az igazi gond, saját magam is megtapasztaltam már ezt.   Elsőnek olvastattam baráti áron 3-ért 5 hibát, majd további 5-ért Fordnál megtudtam mit kell javítani, leállítószelep volt xar, 7-ért gyári új dugattyúbetétet vettem bele akkor.

Onnantól csak ott olvastattam.   Fordot csak Fordnál. 

Csak jó tanács képp írom. 

Előzmény: Beldar (10619)
Beldar Creative Commons License 2015.06.06 0 0 10619

Kedden szállt el, szerdán kajtattam adagolót, csütörtökön szereltünk mert pénteken már dolgoznia kellett az autónak. Ennyi idő alatt senki nem csinálta volna meg. Most amit kivettünk az megy felújításra, aztán a polcra tartaléknak. Amit pedig beletettünk az működik. Izzitó ikon most is villog pedig ki lettek olvasva a kódok. Csóka-Bosch szerviz EGR-t olvasott ki meg immo hibát, az előző adagolóval kapcsolatban semmi kód nem volt. Olvastam vhol, hogy az adagoló saját agyát kell ilyenkor olvasgatni közvetlenül. Azt a bizonyos PSG-t. De persze sejteni lehet a hibát így is, állítólag jellemző hiba, hogy a kimenő csövek között lévő előtöltés szabályzó beszorul és mindig nagy előtöltésen ragad meg. 

 

 

 

Előzmény: trafo2000 (10618)
trafo2000 Creative Commons License 2015.06.05 0 0 10618

Inkább elvittem volna adagolóshoz.

Előzmény: Beldar (10617)
Beldar Creative Commons License 2015.06.04 0 0 10617

Ki lett cserélve, 7 órás munka. Pécsen volt egy bontott, kérdés működni fog-e. Holnap reggel lesz összetanítva az immo-val. Imádkozzunk.

Előzmény: Beldar (10616)
Beldar Creative Commons License 2015.06.03 0 0 10616

Úgy néz ki befosott az adagoló a nagyobbik gépen.  2.4 TDDi, F4FA motorkód. Valószínűleg csutkára állítja az előtöltést mert nagyon keményen jár, használhatatlan. Ez elektronika hibája ami rajta van, vagy mechanikus inkább? Teljes adagolót cserélni kéne vagy csak az agyát?  Elvileg Bosch VP30. Jó drága kompletten az új. 

trafo2000 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 10615

Elérhetőség?

Előzmény: Subaher1 (10613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!