Elnyeli a nagy vízmennyiség, nem tud felmelegedni.
Igénybevételtől függően -gondolok itt külső hőmérséklet, rakomány, emelkedő vagy bármi terhelés- a termosztát az ami szabályozza a két vízkeringési körben a víz mennyiségét.
Először csak a kis vízkörben, azaz a motorban és a fűtőradiátorban kering a víz, majd a termosztát az ottani víz hőmérsékletétől függően szabályozza/ engedi a meleget a nagy körbe, vagyis a hűtőbe. Ez azért van így hogy a motor minél gyorsabban és folyamatosan üzemi hőmérsékleten legyen.
Elsőre pl a 11 liter vizedből csak 3-at melegít, de neked mivel nem zár be így mindet melegítené egyszerre, amire nem képes. Azért a nagy mennyiség hogy bármilyen körülmények közt le tudja hűteni.
Termosztát hibából 2 problem adódhat, az egyik hogy zárva marad és felforr a motor 2 km után, a másik a te verziód mikor nem zár el teljesen, ilyenkor azt látod hogy nem lesz üzemin soha és hideg a hűtőd.
Ennek a termosztát szabálytalan működésétől függően lehetnek langyosabb vagy ok nélküli kevésbé túlmelegedős jelenségei. (Jó termosztát mellett a Transit szinte sosem melegszik még retkes lerakódott hűtőrendszer mellett sem, mert kicsit "túl van hűtve" gyárilag.)
Ha kicsit is nem a gyári a hőmérséklet a mutatón hanem alacsonyabb, mindig érdemes rögtön cserélni, mert ahogy már írtam kopik és többet is eszik...
A forrást okozhatná más hiba is, de elsőre akkor is mindig termosztátot kell ellenőrizni/ cserélni.
Leírtam segítségképp az elvet ahogy tudom, remélem így érthető :)
Egy mondatban az ami nálad van azt csak nyitva maradt termosztáthiba okozhatja. Cseréld bátran, de gyárira és 100% hogy rendben lesz.